1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bekentenis topic voor mensen die teruggevallen zijn/waren

Discussie in 'Verslaving' gestart door Tijdloos, 27 jan 2011.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Tijdloos

Tijdloos Badass junkie Tripreporter

Post hier waarom je denkt dat je toch bent gebruiken terwijl je het eigenlijk niet meer wil/zou doen.

Ik begin met gister benzos misbruikt, waarom? Omdat ik ze in huis had en wou testen voor iemand, noem me een lafaard, de verleiding was bij mij die de knop omdraaide gister. En had een nogal rotdag gehad..

Meer mensen die iets te delen hebben? Misschien lucht het op als je het eruit gooit, of is er misschien opbouwende kritiek / ideeën.Om elkaar te helpen. Het is maar een idee!
    Confess!

Piece! :wave:

vinden jullie het maar onzin delete het maar natuurlijk:)

2. NorthernLightBE

NorthernLightBE Bewuste gebruiker

Re: Bekentenis topic voor mensen die teruggevallen zijn/ware

Het voelt alsof nuchter zijn altijd even saai zal blijven en je nog altijd zoveel aan drugs zal denken, maar dat is echt niet waar, het gaat vlugger voorbij dan je denkt, alleen besef je dat niet.

3. JohnnyT

JohnnyT Experimenterende gebruiker

Dat kun je helemaal niet zeggen dat dat algemeen zo is. Als je 20 jaar bent en 2 jaar verslaafd geweest ben aan cannabis dan is dat bijvoorbeeld een heel ander verhaal dan dat van iemand van 45 die al 25 jaar verslaafd is aan heroine. En daarnaast is het van nog veel meer factoren afhankelijk. En dat dat saaie gevoel vlugger voorbij gaat dan je denkt kan ook heel bedrieglijk zijn. Je kan jarenlang verslaafd geweest zijn en juist de eerste maanden van het clean zijn heel erg genieten daarvan, ook omdat je niet meer weet hoe dat voelt. Maar dat went ook op den duur en dan bestaat het gevaar dat je het leven weer als saai gaat beschouwen. En ook het gevaar dat je weer terugvalt op zo'n moment omdat je dan al zo lang clean bent dat je denkt van ik kan wel een keertje gebruiken met alle risicos(opnieuw verslaafd raken) van dien. Dus zo simpel als jij het stelt kan het voor sommige mensen misschien wel zijn, maar dat gaat dus echt niet voor iedereen op.

4. Frog83

Frog83 Bewuste gebruiker

Als je eenmaal verslaafd bent, dan blijf je het.
    Er zijn maar heel weinig mensen die recratief is iets kunnen nemen van het middel waar ze verslaafd aan zijn geweest.
    Vandaar ook, als je eenmaal verslaafd bent dan blijf je het.
    Net als ik hierboven lees kan je naar jaren denken van het lan wel weer eens, ook kan je na jaren ineens in een situatie komen waar in je veel gebruikte, of een luchtje ruiken of iets zien, en enorme zucht krijgen.

Ik heb periodes dat ik benzo gebruik redelijk onder controle lijk te hebben, dan weer niet, en val ik enorm terug voor aantal weken, dan gaat weer week of wat goed.

Het is niet zo dat ik dan elke dag aan de pammetjes etc zit, maar tog wel een dag of 3a4 aan hele hoge doseringen, vaak gaat dan een nuchtere week of wat overheen, maar dan moet ik tog persee wat hebben weer.
    lichamelijke verslaving ben ik wel van af bij benzo's maar het is geestlijk erg zwaar soms, en dat slaat ook op je lichaam in de vorm van allemaal klachten.
    Ik ben al regelamtig teruggevallen, en weer opgekrabbeld.
    Uiteindelijk word het beter zegt men, maar het blijft een hele zwakke plek in de rest van mijn leven, waar ik-en denk verslaafde mensen in het algemeen- echt mee moet leren omgaan, daar gaat gewoon veel tijd overheen.
    Je hebt er mischien wel maanden / jaren over gedaan verslaafd te raken, nu moet je zonder,en dat gaat net zo goed lang duren.
    Alles wat je anders moet doen, en het gewoon een hele andere invulling geven aan het leven, en alle facetten die daar bij komen kijken is niet niks.Uiteindelijk zullen de voordelen tot zwaarder gaan wegen als de nadelen, ook al is het gevoelsmatig vaak anders.

5. Petrovic

Petrovic Badass junkie Emeritus Mod Tripreporter

Daar ben je wel een beetje aan het generaliseren. Als je zou zeggen dat je verslavingsgevoelig blijft zou ik je wel begrijpen.

6. Frog83

Frog83 Bewuste gebruiker

Ik leg het ook daaronder uit, sommige mensen kunnen best wat nemen, en hebben geen last meer.
    Veelal is dit niet het geval, dan ben je mischien niet verslaafd als in van je gebruikt nog, maar wel verslaafd als in van ik niks nemen, want dan gaat het mis, zoalng je dat hebt en niet die controle hebt dat je 1 of 2 keer wat kan nemen en dan absoloot geen drang meer hebben ben je eigenlijk gewoon nog verslaafd.
    Maar ik snap jouw beredenering ook uitstekend, is maar net hoe je het interpreteert.

7. Tijdloos

Tijdloos Badass junkie Tripreporter

Is inderdaad maar net hoe je het interpreteert, ken mensen die al aantal decennia lang wiet roken dagelijks, Maar je kan het van zoveel kanten bekijken. Heb een vriend die dagelijks bizar koffie dronk ermee stopte en zich echt niet lekker toen hij stopte... Kortom wat is verslaving precies gewenning,gewoonte,ontsnapping etc.? Kan de defenitie er zo voor opzoeken maar de vraag blijft toch hetzelfde min of meer.. voorbeeld van definietie:
    Weet het ook niet maar het kan wel degelijk zoals gezegd word recreatief gebruik gemaakt worden van sommige middelen zonder het een probleem te worden of iets in die aard. Maar je moet er inderdaad stevig in je slippers voor staan voor sommige dingen.. :wink:

Azarius vaporizers and accessories
Laden...