1. Hey Bezoeker! Wil jij kans maken op €100 shoptegoed in de webwinkel van Azarius? Lees in dit topic hoe je met een foto mee kunt met de actie! Deze actie loopt tot en met 30 april, doe vandaag nog mee!
    Ontzet Notitie

Belangrijke/handige informatie over coke

Discussie in 'Cocaine' gestart door Tijdloos, 11 mrt 2011.

1. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Het uiteindelijk product is is de snuifbare cocaïne (cocaïne hydrochloride). Het is een wit kristalachtig glimmend poeder dat kan worden gesnoven. Bij het produceren van coke gebruikt men chemicaliën die ervoor zorgen dat stoffen uit de cocabladeren oplossen, zich scheiden en als vaste stof neerslaan.

Waar groeit de cocaplant

De cocaplant groeit in Zuid Amerika (Peru, Colombia en Bolivia) in het Andes gebergte op een hoogte van 500 tot 2000 meter. In Zuid Amerika worden de bladeren gekauwd. De bladeren bevatten een 0,5 tot 1% cocaïne. Verder bevatten de bladeren vitamine A, C, E en B2 en mineralen als magnesium, barium, koper, zink, ijzer, aluminium en fosfaat. Ook bevatten de bladeren proteïnen, vetten, koolhydraten en kalk.

Wat is de geschiedenis van Cocaïne

Bij opgravingen in Ecuador heeft men ontdekt dat 5000 jaar geleden al op cocabladeren gekauwd werd. De bewoners van de Andes ontdekten dat pakdieren weer kracht kregen wanneer zij bij trektochten door de bergen van de bladeren van de cocaplant aten.

Voor de Inca's was de plant heilig. Gebruik was voorbehouden aan de heersende klasse. Mensen die zwaar werk moetsen verrichten mochten het ook gebruiken. Gebruik zonder reden werd als heiligschennis beschouwd. De Inca's kenden al plantages waarop de cocaplant gekweekt werd.

Hoe gebruikt men het cocablad en waarom wordt dat hier niet gedaan

Cocabladeren zijn afkomstig van de cocastruik en zijn de grondstof voor cocaïne. In de landen waar de cocaplant van nature groeit (Peru, Ecuador, Bolivia) worden de bladeren traditioneel gekauwd. Er worden een aantal blaadjes in de mond gestopt die gekauwd worden tot een prop of pruim in de mond.

De pruim wordt meestal tussen wang en tandvlees geplaatst. Zo'n pruim blijft wel twee à drie uur in de mond zitten. Om het vrijkomen van de coke uit het blad te bevorderen wordt aan de pruim een klein beetje as van verbrande plantenstengels of gemalen schelpen toegevoegd.

Is het kauwen van cocabladeren net zo verslavend als het roken of snuiven van cocaïne?

Het kauwen van cocabladeren is minder verslavend dan het snuiven of roken van cocaïne. Verslaving komt nauwelijks voor. Het kauwen van cocabladeren is nauwelijks verslavend omdat bij kauwen de cocaïne heel geleidelijk in het bloed komt. De hoeveelheid cocaïne die bij het snuiven genomen wordt is vaak groter en komt veel sneller in het bloed. De effecten zijn dan ook heftiger. Bij spuiten van coke of het roken van crack stijgt de bloedspiegel nog sneller. Dit zijn dan ook de meest verslavende manieren van cocaïne gebruik.

Hoe ziet cocaïne eruit en wat kost het.

Cocaïne ziet er uit als een wit, kristalachtig glimmend poeder. Hieronder en bij de rubriek foto's staan foto's over cocaïne. Cocaïne lost makkelijk op in water. Het kan ook via het neusslijmvlies worden opgenomen.

Een gram cocaïne kost ongeveer 50-60 Euro per gram. Cocaïne is meestal versneden. De prijs van zuivere coke ligt natuurlijk hoger. Je kunt verschillende pakjes kopen van een halve of een hele gram. Meestal gebruikt men op een avond een kwart gram tot een halve gram* dat ksot dan ongeveer 15 tot 30 euro.

Snow seal, is dat een merk cocaïne?

Snow seal is geen merk of soort cocaïne, maar een manier van verpakken. Het is een soort envelopje, waarin de coke is verpakt, letterlijk vertaald 'sneeuw zegel'. Het wordt ook wel kabouterpost genoemd.

Als men het over bruin of wit heeft wat bedoeld men dan?

Met bruin wordt heroïne bedoeld. Met wit cocaïne. Andere woorden voor snuifcocaïne zijn: sneeuw; snow; kabouterpost; cola; coke; witty; witte rijst; sos(a); marcheerpoeder en schep.

Crack wordt wel bori genoemd.

Een snuiver die teveel gebruikt wordt wel een cokehead genoemd. Andere benamingen hiervoor zijn: cokie, cokehoofd, nilfisk, snorkelaar (1). Een Colombiaanse verkoudheid slaat op het hebben van een snotneus van cocaïne.

Gebruik

* Snuiven: het poeder wordt in een lijntje gelegd en met behulp van een kokertje, buisje of rietje in de neus opgehaald. De cocaïne komt snel in de hersenen.
    * Injecteren: opgelost in water kan cocaïne worden geïnjecteerd. De cocaïne werkt heel snel.
    * Basen: de base wordt gerookt met een pijpje. De cocaïne wordt heel snel in het lichaam opgenomen.
    * Chinezen: als de base vanaf folie wordt gerookt, wordt dit ' chinezen' genoemd. De rook die vrijkomt door het met een aansteker verhitten van de cocaïne wordt geïnhaleerd, maar het effect is minder heftig dan bij basen.
    * Roken: de cocaïne wordt samen met tabak tot een sigaret gerold en gerookt. Zo'n sigaret wordt een cokeblow, ploffie of cokejoint genoemd. Het effect van de cocaïne gaat (groten)deels verloren, omdat een groot deel al verbrand is voor het in de longen komt.

Hoe kun je herkennen of zien dat iemand cocaïne gebruikt heeft?

Gebruikers van coke zijn:

* opgewekt, energiek, overmoedig en zelfverzekerd;
    * praten veel maar luisteren slecht;
    * rusteloos, opvliegend, geïrriteerd;
    * staan strak, zien bleek, soms wijde pupillen;
    * moeten vaak naar toilet.
    * drinken vaak ook veel alcohol
    * Bij regelmatig gebruik: een pijnlijke neus en soms mager worden.

De dag erna: zijn ze moe en soms een beetje down

Hoe kun je van snuif cocaïne basecoke maken

Cocaïne of coke wordt gemaakt uit de cocabladeren. Bij de productie maakt men vaak eerst Bazooka, dan basecoke en dan snuif cocaïne. Het is mogelijk om van de snuif cocaïne weer basecoke te maken.

De snuif cocaïne moet dan worden ontdaan of bevrijdt (vandaar 'free' in freebasen) van het hydrochloride zout. De coke wordt daartoe vermengd met een zogenaamde base. Dat kan maagzout of amonia zijn.

Mag je bloed aan de bloedbank geven als je cocaïne snuift en hoe zit dat met de overige drugs?

Voor het snuiven van cocaïne geldt dat je gedurende 1 jaar geen bloed mag geven aan de bloedbank.
    Dit heeft niks te maken met cocaïne op zich maar met de methode van gebruik.

Nogal eens wordt cocaïne via een kokertje gesnoven die van neus tot neus kan gaan.
    Hierdoor kan mogelijk Hepatitis C overgedragen worden.

Wat is basecoke?

Basecoke, gekookte coke of cocaïne freebase is een totaal ander middel dan snuifcocaïne. De verslavingskans en risico's zijn vele malen groter. Basecoke kan gerookt worden en wordt vooral door heroïneverslaafden gebruikt. Zij gebruiken naast heroïne ook basecoke. Basecoke wordt meestal gerookt via een waterpijp of met een speciaal crackpijpje. Deze manier van gebruiken wordt ook wel basen genoemd.

Een andere vorm van gebruik van basecoke is chinezen. Hierbij wordt het klontje op een stukje aluminiumfolie gelegd en verhit waardoor het verdampt. De dampen worden door een kokertje geïnhaleerd en komen direct in de longen terecht.

Wat is atropine?

Atropine is een stof die voorkomt in plantensoorten als alruin, bilzekruid, doornappel en wolfkers. Rijpe bessen van een wolfkers kunnen wel 2 mg atropine bevatten. Atropine kan ook in de farmaceutische industrie geproduceerd worden, het is dan een wit poeder. Het wordt o.a. gebruikt in oogdruppels. In 1997 werden meerdere XTC tabletten gevonden met atropine. Nadien is het niet meer gevonden totdat het in 2004/2005 opdook in cocaine. Na 2005 is het ook bij cocaïne monsters niet meer gevonden.

Wat doet het

Atropine wordt wel eens gebruikt om waarnemingsveranderingen of tripeffecten te krijgen. Vanwege de vele en onaangename bijwerkingen komt gebruik om die reden slechts zelden voor.

Wat is Bazooka?

Bazooka is een tussenproduct dat verkregen wordt bij het maken van cocaïne uit cocabladeren. Bazooka wordt ook wel cocapasta genoemd. Cocapasta is een bruinige massa, gemaakt van cocabladeren en kerosine (vliegtuigbenzine) of een ander organisch oplosmiddel.

Cocapasta wordt -omdat het zo simpel te bereiden is- gemaakt op de plek waar de coca groeit. Uit cocapasta wordt cocaïne gemaakt. Afhankelijk van het gehalte aan cocaïne in de cocabladeren geeft 1000 kilo cocablad ongeveer 4 kilo pasta (en dat op zijn beurt 2 kilo cocaïne). Cocapasta wordt veelal in een sigaret vermengd met tabak gerookt.

Wat is de overeenkomst tussen basecoke, crack, methylamfetamine, ice en crystal?

De overeenkomst is dat deze middelen gerookt worden. Bij roken komt de werkzame stof via de longen in je bloed en bereikt dan zeer snel de hersenen. Dit snelle effect vergroot de verslavingskans.

Zijn er smartdrugs die lijken op cocaïne?

Nee die is er niet. Ephedra komt in de buurt maar is toch niet echt vergelijkbaar. Bovendien mag Ephedra ook niet meer in smartshops verkocht worden.

Ephedra werkt alleen lichamelijk (je krijgt meer energie) terwijl coke ook een psychisch effect heeft. Ephedra is de natuurlijke voorloper van amfetamine met als belangrijkste verschil dat de euforische werking van ephedra minder is dan die van amfetamine.

2. Benzoboss

Benzoboss Bewuste gebruiker

Ik zou er ff bij zetten dat atropine een delerium is voor dat mensen dadelijk wolfskers lopen te eten in de hoop te trippen(je mag wel wat atropine pakken als je net VX hebt ingedemt).

Maar verder leuke post :grin:

Nog ff een vraag is methylamphetamine niet gwn het zelfde als ice en crystal meth?

3. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Is inderdaad methamfetamine ofwel crystal meth

Zal later er bij zetten dat je in delirium kan raken , eerst een betrouwbare bron erbij zoeken.. Maar goed het is al ruim 10 jaar niet meer gezien dus zo belangrijk is het niet , icm met alle naarbbijwerkingen is het niet zo nodig lijkt me.

Mja geen mens die dat neemt om te trippen net als datura of doornappel. Hier is het algemeen bekend dat je van datura niet tript maar gif is waardoor je in een delirium raakt.

4. Benzoboss

Ik heb wel is doornappel gedaan
    Maarja ik ben ook een geval apart

5. simonsnel

simonsnel Experimenterende gebruiker

Had je die ook geplugd? :tearsofjoy:

6. Benzoboss

Nee wel mdma alcohol en speed :tearsofjoy:

7. simonsnel

Lekker bezig pik!

8. Fool

Fool Badass junkie

Ging dat bloeden?

9. Benzoboss

De alcohol ja.
    Ik heb ong 3 dagen bloed gesquirt.
    Een week lang het gevoel dat mijn darmen in de fik stonden.
    1 maand lang heb ik mijn eten niet meer goed kunnen verteren er kwamen leterlijk stukjes aardappel en sinasappel uit.
    En 2maanden lang last van gas gehad.
    Was een regel rechte hell maar heb wel geleerd dat ik voortaan mijn kontalcohol moet verdunnen tot ong 10%.

10. Fool

Fool Badass junkie

Ja, zoiets dacht ik al. :tearsofjoy:

11. Benzoboss

Ervaring?

Ik ben een bewuste gebruiker geworden lol
    Merk er niks van :tearsofjoy:

Edit gefeliciteerd met je 4500 posts fool

12. Fool

Fool Badass junkie

Nee, als ik denk dat het een bijzonder slecht idee is om alcohol in je kont te stoppen, dan ga ik dat zeker niet zelf uitproberen. :P

13. simonsnel

Maar waarom plug je het dan? Krijg je daar een ander gevoel van? Ik snap er echt helemaal niks van. Is trouwens ook wel leuk om in de kroeg te doen met het biertje dat je net besteld hebt.

14. Benzoboss

Voor de alcohol en speed heb ik geen reden wou het gwn testen.
    De orale BA van mdma zuigd zwaar pleur het in je kont en het zlaat 2x harder in.

15. Fool

Fool Badass junkie

Thanks. :grin:

Deel Deze Pagina