• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Ben ik dan echt de enige?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Gahandave

Newbie
Hallo allemaal.

Na al een tijdje artikelen hier te hebben gelezen heb ik besloten om me deze morgen te registreren en een stukje te schrijven in hopenlijk het juiste forum, zo niet excuus.

De titel zegt eigenlijk alles. De reden dat ik dit schrijf is hoop op enige herkenning maar als je dit leest en iets wil vragen of een mening of advies hebt is dat ook goed natuurlijk.

Laat ik beginnen om te zeggen dat ik amper andere gebruikers ken, ik begin hiermee omdat het relevant is. Tot mijn 38e was paracetamol het enige medicijn dat ik kende, ik ben nu 52 en mijn god, wat is er een hoop veranderd.

Ik heb op mijn 38e een grote operatie aan mijn pancreas gehad, lang op de IC gelegen, op het randje maar uiteindelijk het overleefd. Dit was echter de periode waar ik in aanraking kwam met morfine vanwege de hevige pijnen. Even voor alle duidelijkheid, ik heb tot op de dag van vandaag nog nooit een druppel alcohol gehad, tot mijn 38e dus geen enkele vorm van drugs behalve op mijn 14e een paar keer trekjes van een joint gehad. Lag ik de hele nacht in bed te draaien.

Laat ik tot de kern komen die overigens met zeer veel schaamte gepaard gaat maar dat is gelukkig niet te zien.

Ik ben aan de morfine blijven hangen en om het te verduidelijken, oxycodon. Ooit begonnen met 20 of 30 mg per dag waar ik me heerlijk bij voelde want ik merkte namelijk dat ik twee trauma's uit mijn leven veel gemakkelijker aankan.

Welnu, dit is volledig uit de hand gelopen. Ik krijg het uiteraard niet meer van de huisarts, twee keer succesvol afgekickt in kliniek maar toch weer terug gevallen. Wat in 2015 30 mg was is in 2020 opgelopen naar 400 mg die ik binnen de 24 uur weg slik....Het kan niet anders dan dat ik een enorme tolerantie heb opgebouwd. Maar dat prettige gevoel dat ik ooit bij 30 mg kreeg krijg ik bij 400 niet eens meer. Ik slik dat om niet ziek te worden en omdat ik uiteraard verslaafd ben. Ik neem de oxy over van iemand die ze van de huisarts krijgt.

Maar nu komt het. Bij de instelling waar ik cliënt geweest ben hebben ze me uiteindelijk op methadon gezet. Begonnen met 35 mg en opgebouwd naar 50 mg.

Vandaag de dag krijg ik het van de huisarts en zit ik inmiddels op 100 mg per dag, althans zo is het voorgeschreven.

Dit is hoe het nu gaat. Om de twee weken op dinsdag haal ik mijn medicatie op bij de apotheek, waaronder de methadon. Dertien zakjes van 100 mg, 5 tabletten van 20 mg. Meestal is dit zondag op......... En dit gaat al heel lang zo dus ik slik 1300 mg gedeeld door vijf dagen 260 mg per dag. Niet dat ik dat exact zo doe maar dit lijkt me dan een juiste berekening.

Als ik de methadon heb, is dat ook het enige dat ik gebruik. Wel twee keer geloof ik gebeurd dat ik ook nog 150 mg of zoiets aan oxy erbij genomen hebt maar dat was twee keer. Als de methadon op is dan ga ik naar de kennis om de oxy te nemen, omdat ik niet aan methadon kan komen maar ik wordt in ieder geval niet ziek en kan functioneren.

Nu komt eigenlijk mijn vraag. Van mijn huisarts de volgende opmerking al gehoord, ' jij bent de patiënt in de praktijk met de hoogste dosering methadon' en dan doelt hij op de 100 mg, hij is niet op de hoogte van wat ik hier schrijf.

Van de paar mensen die van mijn gebruik weten al heel vaak gehoord, niet normaal wat jij wegslikt. Als ik op internet zoek kom ik deze doseringen helaas ook niet tegen.

Ja, ik gebruik het woord helaas. Ik gebruik en met mij vele anderen maar toch voel ik me 'alleen', of zoals de titel zegt ben ik dan echt de enige. Ik vind mijn leven op dit moment uiteraard verschrikkelijk en ik hoop dat er hier wat mensen zijn die dit wellicht herkennen, mag, kan ook van een ander middel zijn. Heb je advies, een mening, graag. Heb je een vraag dan zal ik hem beantwoorden.

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest over waarom ik dit schrijf. Nooit drugs gebruikt en zulke loei hoge doseringen. Zoals ik al vermelde eerder, ik moet dan denk ik wel een enorme tolerantie hebben opgebouwd. Het moge duidelijk zijn dat ik zonder totaal niet functioneren kan. Heb zondag en maandag zonder iets gezeten en dan kom ik echt in de hel terecht, zo snel en zo enorm ziek wordt ik.

Als laatste toevoeging om compleet te zijn. Drie weken geleden zat ik ook zonder en heb ik voor het eerst cocaïne gebruikt in mijn leven. Ik had de hoop dat mijn afkick verschijnselen wellicht minder zouden zijn maar nee hoor, dat helpt niks.

En toch heb ik dan de laatste drie weken heel regelmatig een halve gram gekocht en ik weet nog niet waarom. Maar goed, dat kan ik gelukkig laten voordat het te laat is.

Bij voorbaat bedankt voor het lezen en eventuele reacties.

Ik wens jullie allen een prettige dag..

- Dave

Jari

Experimenterende gebruiker
Heb het helemaal gelezen maar heb niet veel verstand van oxy! Als je niet gebruikt word je dan ziek omdat je verslaafd bent? Of omdat je lichaam het echt nodig heeft? Verder wens ik je veel succes en het beste! Hoop dat je wr hier uitkomt zijn hier veel goede en slimme mensen!

transformated

Badass junkie
Je bent niet de enige die zulke hoeveelheden neemt. Zelf zat ik aan 600-700mg Oxycodone achter een paar jaar verslaafd geweest te zijn en dit ging icm benzo's erbij. Ik ken zelf nog iemand die meer of 1000mg nam en die werd niet meer high ervan door ze 20 jaar gebruik. Vaak vroeg ik me ook af of ik 1 van de enigste was die zulke dosis nam.
260mg Methadon per dag is ook een belachelijke hoge dosis. Je zou beter eerlijk zijn tegen je huisarts over je gebruik nu want opiaten kopen via dealers is ook niet goedkoop en zo blijf je maar gebruiken.
Ik zou nu naar je huisarts om alles uit te leggen of direct kijken voor een opname want geloof me als je zonder gaat zitten dat je naar de hel gaat en dat is op ze zachts gezegd.
Cocaïne gebruiken gaat zeker niet helpen. Dat gaat de opiaten voor geen meter opvangen, dus koop dit ook niet meer want zo te zien gebruik je regelmatig en dit met Methadon of Oxycodone is one way ticket to hell. Waarschijnlijk ben je ook al verslaafd aan de Cocaïne.
Wat ik je ook kan meedelen is dat Methadon veel maar ook veel erger is om te stoppen dan Oxycodone. Waarschijnlijk is Methadon het ergste van de opiaten om van af te kicken.
Ik zeg het je nu de weg naar een nuchter leven zal heel maar ook heel zwaar zijn voor je. Je gaat je trauma's onder ogen ook moeten zien maar als je een opname doet kijk dan van de eerste keer voor de juiste hulp en hier zal je huisarts je mee kunnen helpen.

Ga nu hulp zoeken want dit ga je niet lang volhouden.

Edit: @Legio Patria Nostra jij kan hier zeker nog een meerwaarde aan dit topic geven.

Gahandave

Newbie
Jan en Transformated,

Bedankt voor jullie reacties. Ik probeer op jullie berichten afzonderlijk te reageren maar ik zie niet hoe dat moet dus dan maar zo.

Jan, ik slik de oxy inderdaad om niet ziek te worden. Methadon is eigenlijk mijn middel nu maar als dit op is haal ik dus oxy als vervanging en ja, uiteraard ook verslaafd. Bedankt.

Transfotmsted,

De cocaïne ben ik gelukkig niet aan verslaafd, laat ik daarmee beginnen. Nu 3 dagen zonder en geen enkel probleem maar heb het natuurlijk pas 3 weken geleden voor het eerst gehad en inderdaad, het doet niks.

Hoe vreemd dit ook gaat klinken, ik ben eigenlijk wel ' blij' om te lezen dat er ook anderen zijn. Moeilijk uit te leggen, ik gun ze dat uiteraard niet maar het voelt als minder alleen.

Ik ken de hel, al vele malen en dagen zonder gezeten maar nu is het wel heel erg geworden. Ik wordt heel snel al ziek en heel erg ziek.

Ik ben deze manier van leven ook helemaal zat. Er is een stappenplan opgezet door mezelf en een soort van begeleidster die ik heb. De huisarts is hiervan op de hoogte maar niet van alles wat ik hier schrijf. Een afspraak met hem en mij en mijn begeleidster is inmiddels aangevraagd.

Ik vind zelf dat ik dit al belachelijk lang vol houdt maar ik ben het natuurlijk roerend met je eens. Thnx.

transformated

Badass junkie
Daar heb je zeker gelijk in. Begint een beetje op Amerikaanse toestanden te lijken.
Ja idd. De laatste jaren raken er meer een meer mensen verslaafd aan de opiaten. Ze maken altijd een schatting van de mensen die gebruiken maar ik denk dat er nog veel meer zijn dan dat ze denken.

transformated

Badass junkie
Jan en Transformated,

Bedankt voor jullie reacties. Ik probeer op jullie berichten afzonderlijk te reageren maar ik zie niet hoe dat moet dus dan maar zo.

Jan, ik slik de oxy inderdaad om niet ziek te worden. Methadon is eigenlijk mijn middel nu maar als dit op is haal ik dus oxy als vervanging en ja, uiteraard ook verslaafd. Bedankt.

Transfotmsted,

De cocaïne ben ik gelukkig niet aan verslaafd, laat ik daarmee beginnen. Nu 3 dagen zonder en geen enkel probleem maar heb het natuurlijk pas 3 weken geleden voor het eerst gehad en inderdaad, het doet niks.

Hoe vreemd dit ook gaat klinken, ik ben eigenlijk wel ' blij' om te lezen dat er ook anderen zijn. Moeilijk uit te leggen, ik gun ze dat uiteraard niet maar het voelt als minder alleen.

Ik ken de hel, al vele malen en dagen zonder gezeten maar nu is het wel heel erg geworden. Ik wordt heel snel al ziek en heel erg ziek.

Ik ben deze manier van leven ook helemaal zat. Er is een stappenplan opgezet door mezelf en een soort van begeleidster die ik heb. De huisarts is hiervan op de hoogte maar niet van alles wat ik hier schrijf. Een afspraak met hem en mij en mijn begeleidster is inmiddels aangevraagd.

Ik vind zelf dat ik dit al belachelijk lang vol houdt maar ik ben het natuurlijk roerend met je eens. Thnx.
Goed dat je al niet verslaafd bent aan de coke. Dat is al een zorg minder.
Gewoon traag afbouwen en goed op je tanden bijten. Je zal zien van bv. 120mg Methadon naar 60mg te gaan dat dit redelijk gemakkelijk is zelfs maar hoe lager je komt hoe moeilijker het word. Zelf heb ik het cold turkey gedaan maar zoals je zegt dat je ook al eens zonder zat weet je ook wel hoe het is.
Ben nu een 8 maanden clean en ik kan wel met 100% zekerheid zeggen dat ik er nooit meer aankom. Ben wel een 3 maal hervallen maar het is de eerste keer dat ik zolang clean ben.

Hopelijk blijf je schrijven hier want voor andere mensen is dit ook interessant.

Ganggang💯

Badass junkie
Er is hoop maar wel zsm eerlijk zijn tegen je behandelaars, anders schiet je niks op:

transformated

Badass junkie
Als je heel eerlijk bent dan heb je toch de ene verslaving ingeruild voor de andere?
Hmmm hier moet ik ff nadenken. Ik was al al clean van de oxycodone. Dan heb ik een paar maanden niks genomen.
De RC's zijn pas maanden later gekomen.

Edit: Ik heb de oxy verslaving niet ingeruild voor de andere.
Ik was al clean van de oxy. De rc's kwamen pas maanden later achter.
Wanneer ik clean was.

Laatst bewerkt:

Ganggang💯

Badass junkie
Hmmm hier moet ik ff nadenken. Ik was al al clean van de oxycodone. Dan heb ik een paar maanden niks genomen.
De RC's zijn pas maanden later gekomen.

Edit: Ik heb de oxy verslaving niet ingeruild voor de andere.
Ik was al clean van de oxy. De rc's kwamen pas maanden later achter.
Wanneer ik clean was.
Ik bedoel op mentaal gebied.

Ganggang💯

Badass junkie
Hmmmm.... hier moet ik ff over nadenken.
Mentaal en fysiek was ik clean van de oxy. Toen wist ik zelf niks van rc's, wanneer ik gestopt ben.
De rc's zijn een paar maanden daar achter gekomen.
Ik bedoel: verslaving is vluchten. Vluchten voor trauma's, angsten, gevoelens.

Je bent nog steeds op de vlucht.

transformated

Badass junkie
Ik bedoel: verslaving is vluchten. Vluchten voor trauma's, angsten, gevoelens.

Je bent nog steeds op de vlucht.
Ah ok. De laatste keer dat ik met de oxy ben gestopt wist ik zelf niet dat er rc's bestonden.
Rc's heb ik pas in februari/maart leren kennen.

Waarschijnlijk heb je gelijk dat ik op de vlucht ben. Er is zo veel gebeurd de laatste 7-8 jaar. De scheiding van m'n ouders was zwaar... Daar is alles fout gelopen.

poppy

Experimenterende gebruiker
ennu? wat wil je daarmee? van plan te stoppen of wil het zo nog door laten gaan, ik zou me bij een kliniek aanmelden en eerlijk zijn over wat je neemt afbouwen kan altijd ! en ja idd hier schrijven ze niet meer dan 100 mg voor ma toen ik nog gebruikte had ik een rus als gebruikers maatje die me vertelde dat je daar tot wel 300 mg kan krijgen en daar is ie ook vaker mee gestopt dus hoop dat t je iets hoop geeft

koningketa

Newbie
Als ik dit verhaal hoor doet het me gelijk aan de Verenigde-Staten denken. Ik zit veel op Reddit en hier verneem ik dat jouw weg naar verslaving daar heel veel voorkomt. Daar krijg je al die farmaceutica ook gewoon zomaar voorgeschreven.
Ik wist dat dit soort situaties (doelend op medicijnen na ongeluk oid, daaruit verslaving) ook in Nederland voorkomen maar toch zie ik het eigenlijk nooit voorbij komen.
Ik ben zelf 19 jaar, en experimenteer al sinds mijn 14e met alles wat god verboden heeft dus is dit toch even een heel andere weg naar verslaving dan ik zie in mijn omgeving.

Mijn gebruik zat altijd al over het randje van verantwoordelijk maar het ging meestal nog wel enigzins acceptabel en gecontroleerd.
Het is algemeen bekend dat je geen drugs moet gebruiken wanneer je je niet goed voelt. Ik ben al heel lang depressief, en voelde me dus altijd niet goed. Daarentegen ging het qua gebruik gewoon prima, dus snapte ik de uitspraak wel maar vond het toch wat overdreven.

Dit totdat ik ruzie had met mijn beste vriend. Ik ben een allemansvriend en heb eigenlijk nooit ruzie, dus was dit voor ons beide extra heftig.
Bij deze ruzie hebben we beide hele nare dingen gezegd.
Ik ben daarna naar huis gegaan om vervolgens iets later door zijn broertje, helemaal in paniek (en niet wetende van onze ruzie), te worden opgebeld dat hij geprobeerd heeft zelfmoord te plegen.

Deze boodschap raakte mij zo hard dat ik voor het eerst in mijn leven drugs gebruikte puur en alleen om het leven draaglijk te maken (in extreme mate in ieder geval).
Vanaf dat moment was ik hooked.

Ik herken dit heel erg maar dan met 3-mmc.
Meerdere mensen om mij heen zijn verslaafd (geweest) aan de 'miauw van nu'.
Allemaal functioneren ze nog normaal, en snuiven meestal 3 a 4 dagen per week. Hier op het forum is ook een post over 3-mmc verslaving, en als mijn geheugen me bij staat ging het hier ook om iets van 2 gram in de week.

Zelf zit ik al 5 maanden op ongeveer 1-1.5 gram per dag, slaap ik ongeveer eens in de 2 nachten, heb ik mijn HBO studie laten vallen omdat het niet meer ging, veel ruzie thuis terwijl er eigenlijk nooit problemen waren en noem maar op.
Tactus meent dat het ook een geval apart is, misschien dat iemand hier in dezelfde situatie zit?

Hoe dan ook, het is zeker een aanrader om hulp te zoeken en schaam je absoluut niet! Iedereen heeft zijn eigen 'demons', en de medewerkers in de zorg zijn al heel trots en onder de indruk als je uit jezelf hulp zoekt.
Ik merk dat ik het fijn vond om wat uitgebreider op mijn trauma in te gaan, als je dat wil doen helpt het misschien wel. Het hoeft niet hoor, uiteindelijk is het wel privé. Ik laat eigenlijk ook wel veel informatie achter zo maar goed, lekker boeiend.
Ik wens je veel succes met de strijd naar een nuchter bestaan!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan