1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ben ik de enige?

Discussie in 'Speed' gestart door ketakoekjes, 18 aug 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. ketakoekjes

ketakoekjes Bewuste gebruiker

Elke keer weer slik ik een bommetje speed dat mij een beetje euforie geeft om vervolgens een heel irritante comedown mee te maken en dan zweer ik mijzelf dat ik het nooit meer opnieuw gebruik maar ik houd mezelf voor de gek want hup 2-3 weken later heb je weer zin om heel de nacht op te blijven.

Geen zorgen heb dit keer is zeker mijn laatste keer heb mijn overige speed weggegooid omdat het vakantie is en ik er anders niet van kan afblijven.

Trouwens ervaar altijd erge buikkrampen en een zwakke blaasspier tijdens speedgebruik ben ik de enige? Normaal gezien is plassen juist moeilijker onder invloed voor de meeste mensen.

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Heb je je speed getest?

Ik heb zelf altijd een uiterst aangename comedown met pure pep in ieder geval, en van buikkramp of zwakke blaaspier nog nooit last gehad bij speedgebruik.

Bas en ketakoekjes vinden dit leuk.
  3. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Ik heb altijd last van een in meer of mindere mate aanwezige comedown met speed. Ook bij 73% puur. Vaak goed uit te zitten en niet echt dramatisch maar een comedown is zeker wel aanwezig.

ketakoekjes vindt dit leuk.
  4. leipebaviaan

leipebaviaan Wijs gebruiker

Ik heb nooit last ergens van de comedown, behalve dan soms zo vaag als een deur. Ieder lichaam reageert anders op die shit, en je zal er helaas mee moeten leven

5. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Een come down is normaal bij speed zoals bij vele drugs, de mate waarin en manier waarop die optreedt verschilt per individu en per dosis.

6. Natozlato

Natozlato Belezen gebruiker

Ik heb altijd last van een comedown bij pep. Mijn geweten gaat spreken, negatieve gedachten en een onbestemd gevoel. The twilight zone. Na een nacht doorhalen ga ik ook altijd hallucineren van slaapgebrek, zo tegen de avond erna.
    Ik heb ook last van buikkramp en gas, dat komt door dat spul en het weinige eten. Als ik de avond erna een warme maaltijd eet, komen mijn darmen weer tot rust. En het bevordert het slaperig worden.

7. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Een 'bommetje' amfetamine heb ik nog nooit gedaan en zal er waarschijnlijk ook nooit van komen maar gebruik wel amfetamine bijna dagelijks. Lekker in die zen tunnelvisie aan de slag, de gedachte dat ik productief bezig ben en afwezigheid van afleidende gedachten ervaar ik als prettig. Toch vaak wel dat ik 3*10mg op de dag doseer. Ik gebruik het wel eens als ik wat meer energiek en scherp wil blijven maar recreatief voelt het al een tijdje niet meer, wat het niet perse beter maakt.

Ik krijg vaak nog wel eens wat last van maagzuur door (nasaal) amfetamine gebruik waar ik sowieso wat gevoelig voor ben. Als ik last van buik of spierkrampen krijg heb ik voor mijn gevoel al meer dan prettig voor mij gebruikt. Met amfetamine zijn lagere doseringen toch echt wel meer de moeite voor mij, iets dat ik mensen wel vaker zeg. Frequentie van gebruik blijft echter wel een dingetje in mijn geval. Een nacht doorhalen op amfetamine, ik begrijp dat echt niet maar ik hoor het wel vaker. :')

Soms kom je er beter mee weg dan andere keren maar een normaal mens heeft last van de amfetamine comedown. Vaak loopt de comedown aardig gelijk aan de inspanning die je hebt geleverd. Als je goed voor jezelf zorgt door bijvoorbeeld fatsoenlijk te eten zal deze minder aanwezig wezen. Amfetamine/stimulant comedown heeft er in het verleden zelfs wel toe geleid dat ik alcohol, MXE, etc ging gebruiken, iets dat je beter kunt vermijden in ieder geval.

Hardlopen is wel een pre tijdens stimulant gebruik voor mij. Wanneer ik mij tot hardlopen kan zetten heft dit de comedown eigenlijk volledig op en op de lange termijn doet het bijwerkingen ook aanzienlijk afnemen. Ik zou echt een wrak zijn zou ik niet sporten naast stimulant gebruik. Eetgewoontes en goed slapen spelen ook absoluut een rol.
    Je haalt het denk ik door de war met MDMA. Voldoende blijven drinken kan ook wel verstandig zijn wanneer je amfetamine gebruikt, een potje thee in het basispakket doet mij altijd wel goed.

Laatst bewerkt: 20 aug 2019
  8. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Bewuste gebruiker

Als speed uitwerkt bij mij dan ben ik een klein beetje brak maar ik kan daar wel mee leven.

Ik ga dan gewoon door met mijn leven zonder schuldgevoel. Mijn geweten speelt niet op en ik pieker ook niet. Speed hoort gewoon bij mijn leven en heb daar geen spijt over.

9. Bas

Bas Wijs gebruiker

Hoe vaak slik je pep in tegenstelling tot snuiven? Met snuiven heb je een piek, met slikken is het gewoon 1 constant effect. Misschien dat je gewoon die piek mist bij het slikken van pep?
    Weggooien is verder niet de juiste optie, het geeft je alleen eventjes een goed gevoel van dat je die 'rotzooi', dat je je even kut liet voelen, hebt weggegooid. Als je d'r weer zin in hebt, kan je zo weer nieuwe halen. Dit is een tijdelijke oplossing. Weggooien is de makkelijkste weg (want je bent er even vanaf). Dan kan je het eigenlijk het beste opmaken, al die zware negatieve effecten accepteren zodat je direct de motivatie hebt om volledig met speed te stoppen. ):

In heel veel topics heb ik al aangegeven hoe je naar mijn mening het beste speed kan slikken, ook in wat oudere topics.
    --> zorg voor goed eten, niet alleen aant begin van de dag, ook ervoor. Je moet je ook goed voelen als je gebruikt. Mocht je je slecht voelen en je gaat gebruiken, kan dit ervoor zorgen dat je al gauw naar speed grijpt in de toekomst als je je slecht voelt. Neem je speed (zo schoon mogelijk) in via gelatine capsules, dit lost veel beter op dan in een vloeitje.
    --> ik drink constant water tijdens gebruik, ik zorg altijd dat ik een flesje water bij me hebt die ik ook constant bijvul als die leeg is, dat is een gewoonte geworden. Zelfs als heb ik geen dorst. Omdat je vaak tijdens speed toe ben aan verandering van een situatie, is af en toe een slokje water drinken een leuke en goede oplossing/variatie. Hierdoor zal je geheid ieder uur zonder blaasproblemen moeten plassen. Dit is ook weer positief voor de afbraak van speed in je lichaam, want de speed wordt afgebroken in je lichaam dat je daarna uitzweet en uitplast. Zo heb ik bijna nooit last van een droge mond of van hoofdpijn (tenzij ik uren aant praten ben of speed heb met veel cafeïne).

Precies dit inderdaad! Accepteren en doorgaan, ga er dus niet bij neerzitten, want dat maakt het er namelijk niet beter op.

10. Panda807

Panda807 Newbie

In het begin dat ik speed gebruikte had ik ook een zwakke blaasspier. Moest soms 4 keer in een uur, en dat ging steeds zonder probleem. (Weet niet zeker of je dit bedoelt met zwakke blaasspier?).

Tot ik eens dwangmatig bezig was met van alles en het uren heb opgehouden. Nu kan ik bijna niet meer plassen, ook niet als ik niet onder invloed ben. Blijkbaar kan je blaas disfunctioneren door speed. Volgens de uroloog zou dit zich langzaam kunnen herstellen als het speedgebruik stopt.

Wou je even waarschuwen hiervoor. Want vind het toch wat verontrustend, als je iedere keer zegt ‘nooit meer’ en je toch om de 2/3 weken speed gebruikt. Dit klinkt als een speedverslaving die in je aan het sluipen is.
    Ik hoop dat je je hiervan bewust bent?

In ieder geval sterk van je dat je toegeeft dat je er niet van kan afblijven en dat je het daarom weggooit.

11. BadassPsycho

BadassPsycho Experimenterende gebruiker

Kan me de comedown niet meer herinneren.. ik gebruikte altijd flink wat benzo's om het effect te stoppen. Ik had wel vaak last van mn maag wanneer het insloeg.

Binnenkort maar weer eens wat pep in mn neus stoppen.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...