ben ik verslaafd?

GabberFreak17

Belezen gebruiker
ik gebruik al ongeveer iets langer dan een jaar.. eerst heel veel xtc
toen een hele lange periode speed..
nu ben k gedurende een lange tijd steeds meer sos aan het gebruiken.. toen een tijd helemaal niks meer gebruikt.. mja van 1 op het andere moment ben ik denk ik omgeslagen... en krijg ik elk weekend hele extreme kriebels en een hele erge drang sos te gaan halen... en wat dan meestal uitloopt in dat ik zeker wel 100 euro in 1 weekend opmaak?...
vraag me af? ben ik verslaafd aan het raken? of ben ik dit al

bedankt mede forumlezers :(

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
tja, de grens tussen verslaving en recreationeel gebruik is natuurlijk niet altijd even duidelijk
maar het feit dat je je zelf al zorgen begint te maken over je gebruik, zegt volgens mij al genoeg...
mss tijd om te stoppen, nu je nog kunt?

GabberFreak17

Belezen gebruiker
jups.. nu j nog kunt... s volgensmij voor mezelf al een weet.. waarik het antwoord al op weet... trouwens niet te spreken van dagenlijks alcohol gebruik... :flushed:

caatje

Badass junkie
deze vraag kun je zelf t beste beantwoorden! Mijn mening als ik dit zo lees is dat je idd hard op weg bent of t al bent.

Frisko

Badass junkie
het is miss moeilijk maar gaan doet het zeker,ik heb ook een jaar of meer wekelijk 1 of meer grammen sos gebruikt...op het laatste vlogen de grammen er bij wijze van spreken door!!!
maar ben nu inmiddels van 1 januari gestopt en na een 3 of 4 weken begon ik mij beter te voelen...je hebt jezelf niet aan sos verslaafd gemaakt,maar aan drugs in het algemeen volgens mij!!,dit merk ik ook wat sos bij mij gedaan heeft...
ik moet iets,maar of het sos is maakt geen drol uit...
1ste weken heb ik ook speed en mdma gebruikt,en veeeeeeeeeeeel jointen gerookt om het kriebelgevoel te dempen,dit is nu ook alweer beter en ik gebruik alweer verantwoordelijk(voor zover dat gaat voor toch bijna wekelijks te gebruiken)...

kap ermee nu je nog kan zou ik zeggen...en rook een jointje!!!! :)

Deranged

Badass junkie
GabberFreak17 zei:
jups.. nu j nog kunt... s volgensmij voor mezelf al een weet.. waarik het antwoord al op weet...
Inderdaad, je geeft het antwoord zelf al. Je zegt elk weekend een 'zware drang' te hebben en 100 euro te besteden aan een bergje van dat kutpoeier.(zie Stelling) Dus ik zou zeggen ja, je bent verslaafd. Ik zie mensen zeggen dat je moet stoppen 'nu je nog kan', snap niet waar ze dat op baseren. Ik vind het er naar uitzien dat het al aardig te laat is. :wave:

Psykaholik

Wijs gebruiker
Deranged zei:
GabberFreak17 zei:
jups.. nu j nog kunt... s volgensmij voor mezelf al een weet.. waarik het antwoord al op weet...
Inderdaad, je geeft het antwoord zelf al. Je zegt elk weekend een 'zware drang' te hebben en 100 euro te besteden aan een bergje van dat kutpoeier.(zie Stelling) Dus ik zou zeggen ja, je bent verslaafd. Ik zie mensen zeggen dat je moet stoppen 'nu je nog kan', snap niet waar ze dat op baseren. Ik vind het er naar uitzien dat het al aardig te laat is. :wave:
dat noem ik nu eens mensen moed inblazen :rolleyes: :rolleyes: :wink:

Jeller

Badass junkie
inderdaad, maar met te zeggen dat het al te laat is toch niet?

het is nooit te laat om te stoppe

HDA

Bewuste gebruiker
ik onderschrijf al het bovenstaande. Het is nooit te laat om te stoppen, maar om op je vraag te beantwoorden : Ja. Als je elk weekend een sterke drang hebt om voor 100 € coke te halen, dan moet je onder ogen zien dat je niet goed bezig bent en wel verslaafd bent aan het goedje.

melissa

Wijs gebruiker
ik denk dat deranged bedoeld dat t niet zo makkelijk meer zal zijn nu te stoppen......
tenzij jezelf inziet dat er een probleem is(en soms is zelfs dat niet eens genoeg mja)
voor mij zeggen die kriebels die je beschrijft al meer dan genoeg.....
en t feit dat jij er wekelijks 100 euro doorheen wil jagen ook.....
ik kan natuurlijk wel zeggen stoppen terwijl t kan,maar ik weet dat dat in de praktijk ook niet zo werkt.....
minderen zou al een begin zijn.......
ga is terug naar 50 euro iedere week......
daarna 50 euro in de twee weken......
waarschijnlijk drink jij ook als je sos gebruikt,en als je doordeweeks ook drinkt word je lichaam natuurlijk wat toleranter.....
als je dan sos gebruikt en drinkt gebruik je automatisch meer sos.....
ik zou proberen te minderen met t drinken van alcohol doordeweeks(dat is sowieso een kwalijke zaak)
en dan alleen drinken als je een avondje sos gebruikt(ik weet dat is niet een combinatie om aan te bevelen,maar door de drank word de behoefte in een volgende lijn flink onderdrukt)
t is maar een idee hoor,wat er daadwerkelijk gaat gebeuren ligt helemaal bij jou......
maar een antwoord op je vraag.......
ja ik denk dat jij goed op weg bent om de hele verkeerde kant op te gaan
sterkte met je besluit he :wink:

Pilleboom

Newbie
ik heb ook een tijdje cokegebruikt, maar ik kon er ook van af stappen, laat ik het so seggen als je voor 100 euro wilt halen per weekend sit het fout vriend, stoppen kan nog wel maar het is moeilijk en ik sou er per direct mee beginnen anders worden je kansen kleiner om te stoppen met elk lijntje dat je neemt... :cry:

Sheena

Newbie
tuurlijk ben je verslaafd das wel meer als duidelijk.., bij coke staat het bekent dat mensen hun verslaving niet doorhebben of niet door willen hebben, en ook vinden dat ze niet verslaafd zijn. Tegen iedereen leugens ophangen want ze moeten is normaal doen want jij heb nergens last van en iedereen stelt zich aan. en als jij toch steeds weer haalt zegt dat ook genoeg. Ik ken het van mezelf ook heel goed dan denk ik van ach ik koop t anavond niet zelf en k neem t alleen als iemand me wat aanbied..Dan sta je in de kroeg met een biertje en voel je je neit compleet en dan ga je weer halen en zo gaat dat dan bijna elk weekend.. ik denk dat het heel duidelijk is..

Bollie

Bewuste gebruiker
ik maak mezelf altijd wijs dat ik niet verslaafd ben.
Als ik geen coke kan bemachtigen, loop ik er wel een dagje moeilijk van.
Ben dan beetje kwaad en boos, en amuseer me niet zo goed die dag.
Maar heb totaal geen last de rest van de week.
Als het vrijdag word, pakt ik altijd weer de telefoon om te bellen, om in het weekend weer coke te hebben.

Is dit dan een verslaving ?

Ik denk het van wel.
Lichamelijk ben ik het niet, maar geestelijk wel volgens mij.
HET IS WEEKEND, DUS IK MOET COKE HEBBEN...

Verslavings is volgens mij, waar jij de link legt ! :beer:

melissa

Wijs gebruiker
Deranged zei:
Beetje zielig, het is troep voor mietjes die zichzelf graag voor laten liegen.

he lieverd ik weet ook wel hoe ik jou uit de kast moet lokken he :wink:
stiekeme verborgen gluurder :wink: :wink: :mrgreen:
en was je nuchter bij t ontbijd vandaag :confused:

melissa

Wijs gebruiker
Deranged zei:
Yep, alleen morgen niet vrees ik. :flushed:

nou dat vind ik alsnog knap hoor...... :wink:
ik heb niet eens een paasontbijt gemaakt........
ik heb alles verplaats naar morgen :wave: :mrgreen:
lang leve tweede paasdag :beer:

melissa

Wijs gebruiker
Deranged zei:
Maar is dus niet gelukt met stoppen? Jammer.

t was ieder weekend een heel gevecht weer naar die terugval....
ik heb t voorlopig weer ff opgegeven........
mischien los ik binnenkort weer een periode in van een aantal weken om mijn lichaam wat rust te gunnen...
maar helemaal stoppen lukt me dus niet zomaar.......
ja dan zou ik mijn boeltje moeten oppakken en mijn relatie moeten beeindiggen en weg uit deze vriendenkring.......
eergisteren was mijn gebruik wel weer heel extreem.....
over t algemeen pak ik 5 lijntjes en twee blikjes baco......en anderhalf pakje sigaretten :( waar ik de dag erna nog t meeste last van heb

Bovenaan