1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Benauwd tijdens speed

Discussie in 'Speed' gestart door msdistorted, 16 sep 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. msdistorted

msdistorted Newbie

Hallo,

Na allerlei forums te hebben gelezen, heb ik nog niet gevonden wat ik zocht. Ik wil weten of iemand mijn ervaring herkend.

Info vooraf:
    Vrouw, 26 jaar
    Speedgebruik: max 1x per maand, 1 avond
    Hoeveelheid: max 350 mg per keer. Ik weeg het af.
    Zuiverheid: getest wisselend van 50-60%
    Voor wassen met aceton: droog lichtgeel, brand erg.
    Na wassen met aceton: kraakhelder wit en lijkt kwa structuur op meel. Brand niet.
    Daarna niet nogmaals testen.
    Toediening: nasaal
    Voeding tijdens gebruik: water, 1 of 2 bananen, vla, soms sinas, soms AA drink

Lichamelijke conditie: astma, vroeger erg, nu amper last van. Beetje benauwd met sport, stof, verf, mist, hitte en airco. Hoef nooit de puffer te gebruiken. Hooikoorts. Sport 3 a 4x per week. Gezonde voeding.
    Hartslag na eerste inname: 80-90 bpm
    Hartslag na 6+ uren: 100+ bpm, gedurende 8-12 uur. En verschilt of ik lig of beweeg. Bij liggen: 100-110 bpm, bewegen: 140-160 bpm.

Als ik speed gebruik (snuif), dan ervaar ik na 4-5 uur vanaf de eerste lijn een steeds meer toenemende benauwdheid. Het wordt op den duur zo erg dat ik niet meer kan praten door de benauwdheid. Ik ga dan steeds diep inademen. Het kan wel 8 uren duren dat ik mij benauwd voel met pieken en dalen.
    Ik heb het altijd op den duur benauwd, met en zonder de speed gewassen te hebben.

Naar mijn idee komt het door vastzittend slijm. Door speed lijkt het dat ik meer slijm aanmaak. En als ik mijn keel meerdere malen ophaal en hard hoest, lijkt het slijm los te komen en dit op te luchten. Is alleen niet zo gezellig en leuk om te horen. Ben dan namelijk wel een kwartier of langer zoet met niet zulk frisse geluiden produceren.:rolleyes:

Ik ben benieuwd of iemand hetzelfde ervaart en toevallig ook lichte astma heeft. Ik heb al aan vrienden gevraagd of zij zoiets of hetzelfde ervaren, maar tot op heden heeft niemand zoiets meegemaakt.

Groetjes:wave:

Laatst bewerkt: 16 sep 2018
  2. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Kan het ook hyperventilatie zijn? Het proberen diep adem te halen doet mij daar aan denken. Dat je je misschien meer gespannen voelt tijdens speedgebruik en daardoor een onrustige oppervlakkige ademhaling krijgt. Dit nog versterkt door de astma.

Heb zelf ook hooikoorts en erg gevoelige slijmvliezen en ik heb een tijd lang chronische hyperventilatie gehad. Toen kon mijn ademhaling al helemaal ontregelt worden door een kopje koffie. Speed zou ik niet weten, nooit gehad. Maar het is natuurlijk wel een stimulant.

Misschien is het dit wel helemaal niet hoor, maar je verhaal doet me eraan denken.

3. msdistorted

msdistorted Newbie

Bedankt voor je reactie. Dat zou inderdaad ook kunnen. Nu je het zo zegt, jaren geleden was ik voor hyperventilatie naar de dokter en zei mij hoe wel te ademenen.
    Door speed gaat er vanalles aanspannen. Ik zie dit alleen als ik in de spiegel kijk: omhoog staande schouder. Dus dan ook een gespannen ademhaling en hyperventileren.
    Klinkt logisch.

4. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Je kunt je er even op richten. Oppervlakkige ademhaling geeft een waslijst aan lichamelijke klachten. Misschien proberen bewuster vanuit de onderbuik te ademen?

5. Zifôt

Zifôt Experimenterende gebruiker

Hoi,

Ik heb helaas ook vaak last van hyperventilatie, ook soms een stille. Zo'n 1 waarvan je het niet door hebt, maar opgegeven moment het gevoel geeft dat je het aan je hart hebt bijv.

Ik doe dan een simpele oefening.
    Ongeveer 7 tellen in ademden, en ongeveer 3 tellen uit ademen.

Het klinkt alsof je je erop fikseert als je gaat gebruiken. Na een vervelende ervaring ga je erop letten, en dat kan het juist veroorzaken.

Ik ben soms wat benauwder na een nacht door halen. Je spieren spannen natuurlijk enorm aan.
    Ook wordt ik een kettingroker...:rolleyes:

6. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Apart. Ik heb dat juist andersom geleerd. Door je neus rustig inademen, dan door je mond uitademen. Het uitademen moet langer duren dan het inademen. En adem helemaal uit. Niet diep zuchten tussendoor.

7. Zifôt

Zifôt Experimenterende gebruiker

U heeft gelijk!
    Mijn excuus.
    Ik draai nog welleens alles om in mijn hoofd.
    Links = rechts zeg maar

Laden...