Benzo's blijven werken na jarenlang gebruik

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Hardcore_frk

Badass junkie
Ik gebruik al ruim 15 jaar dagelijks benzo’s, zowel functioneel, als recreatief. Zowel om te slapen, als om rustiger te worden. Zowel op recept, als de diverse RC benzo’s die te verkrijgen zijn. Zowel na stimulatengebruik in grote dosissen, als nuchter in bescheiden dosissen.

Nu hoor je vaak dat benzo’s na circa twee weken hun werking verliezen. Ik ervaar dat niet zo. Ze helpen me nog iedere dag om heerlijk te slapen of tot rust te komen. De dosissen zijn wel iets omhoog gegaan de afgelopen jaren, maar niets schrikbarends (als voorbeeld: 1 mg alprazolam doet meer dan voldoende voor mij). Wel zijn de meeste benzo's minder versuffend geworden, als ik deze overdag gebruik. Dit zie ik juist als iets positiefs. Maar in de avond laten deze mij dus nog steeds heerlijk slapen (en ik was hiervoor echt een slechte slaper!).

Ik zie benzo's dus als mijn antidepressivum. Ik heb ook geen behoefte om ermee te stoppen of om bijvoorbeeld op een ander middel over te stappen. Ik ondervind er geen hinder van en voel me er eigenlijk helemaal prima bij. Afkicken doe ik een paar keer per jaar (bijvoorbeeld voorafgaand een buitenlandvakantie) en is met een korte taper en even op de tanden bijten, maar zeker niet zoals de horrorverhalen die je wel eens leest (bijvoorbeeld dat het erger is dan de afkick van heroïne, waar ik overigens geen ervaring mee heb..).

Dus ik heb het idee dat benzo’s bij mij net iets anders werken, dan bij andere/de meeste mensen. Of herkennen mensen zich in mijn verhaal? En indien je toevallig soortgelijk reageerde op benzo's en toch bent gestopt of overgestapt op een ander middel, hoe is dat dan verlopen?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Rivalrie

Badass junkie
Ik gebruik geen benzo's. Heb wel om benzo's gevraagd aan m'n neuroloog ivm beenspasmen maar ze wilde ze niet voorschrijven ivm verslaving gevaar.

Voor mij is drugs nemen en wakker blijven juist iets waar ik voor kies.

WeAreThe99%

Bewuste gebruiker
Ik gebruik al ruim 15 jaar dagelijks benzo’s, zowel functioneel, als recreatief. Zowel om te slapen, als om rustiger te worden. Zowel op recept, als de diverse RC benzo’s die te verkrijgen zijn. Zowel na stimulatengebruik in grote dosissen, als nuchter in bescheiden dosissen.

Nu hoor je vaak dat benzo’s na circa twee weken hun werking verliezen. Ik ervaar dat niet zo. Ze helpen me nog iedere dag om heerlijk te slapen of tot rust te komen. De dosissen zijn wel iets omhoog gegaan de afgelopen jaren, maar niets schrikbarends (als voorbeeld: 1 mg alprazolam doet meer dan voldoende voor mij). Wel zijn de meeste benzo's minder versuffend geworden, als ik deze overdag gebruik. Dit zie ik juist als iets positiefs. Maar in de avond laten deze mij dus nog steeds heerlijk slapen (en ik was hiervoor echt een slechte slaper!).

Ik zie benzo's dus als mijn antidepressivum. Ik heb ook geen behoefte om ermee te stoppen of om bijvoorbeeld op een ander middel over te stappen. Ik ondervind er geen hinder van en voel me er eigenlijk helemaal prima bij. Afkicken doe ik een paar keer per jaar (bijvoorbeeld voorafgaand een buitenlandvakantie) en is met een korte taper en even op de tanden bijten, maar zeker niet zoals de horrorverhalen die je wel eens leest (bijvoorbeeld dat het erger is dan de afkick van heroïne, waar ik overigens geen ervaring mee heb..).

Dus ik heb het idee dat benzo’s bij mij net iets anders werken, dan bij andere/de meeste mensen. Of herkennen mensen zich in mijn verhaal? En indien je toevallig soortgelijk reageerde op benzo's en toch bent gestopt of overgestapt op een ander middel, hoe is dat dan verlopen?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik heb de benzos afgebouwd wanneer ik ermee stopte. Dat vond ik toch wat aangenamer dan cold turkey stoppen. Cold turkey stoppen is mij ook wel eens voorgekomen maar dan zijn de eerste 3 dagen wel ff zwaar. Toen die tijd onderdrukte ik dat wel met andere middelen zoals alcohol.
Ik heb de benzo s'altijd ervaren als een heftige verslaving. Ik kon er niet zonder gepaard met andere downers en uppers.

Vchip

Badass junkie
Het ding met benzo's is dat als ik het een paar keer achter elkaar gebruik, ik niet alleen blackouts krijg ik ook zo nachten niet meer slaap als ik geen benzo's meer gebruik

CuriousExplorer

DF-koning
Ik gebruik geen benzo's. Heb wel om benzo's gevraagd aan m'n neuroloog ivm beenspasmen maar ze wilde ze niet voorschrijven ivm verslaving gevaar.

Voor mij is drugs nemen en wakker blijven juist iets waar ik voor kies.
Zeggen dat je nauwelijks nog slaapt van de pijnen.
Ik had een soortgelijke situatie, maar ik heb mijn HA overtuigd dat ik liever 1 pilletje neem om te kunnen slapen dan dat ik elke nacht maar 3u slaap.

Dopemonster

Badass junkie
Ik vind de afkick van benzo's ook niet zoals in de horror verhalen word beschreven, maar dit hangt ook wel af van meerdere dingen zoals de doseringen die je gebruikt voor hoelang. Toen ik op 8mg clona zat kreeg ik wel echt hele erge aanvallen. Kon me bed niet uit zonder me doodziek te voelen. Nu heb ik de afgelopen week 0.5mg clona per dag gebruikt verdeeld in 2 dossisen en dat bevalt een stuk beter dan een maand geleden 2mg per dag. En nu gebruik ik in de plaats van 1 of 2x per dag 5mg diazepam. Van alle medicijnen die er zijn zul je mij alleen eigelijk nog benzo's zien gebruiken en kratom, kwa geestverruimende medicijnen dan. Anti depressiva en anti psychotica wil ik nooit meer mee te maken hebben!

Hardcore_frk

Badass junkie
Het ding met benzo's is dat als ik het een paar keer achter elkaar gebruik, ik niet alleen blackouts krijg ik ook zo nachten niet meer slaap als ik geen benzo's meer gebruik
Je slaapt enkele nachten in de onthouding inderdaad niet of een stuk minder. Maar na een nacht of twee á drie is dit bij mij altijd eigenlijk al weer helemaal hersteld.

Hardcore_frk

Badass junkie
Ik vind de afkick van benzo's ook niet zoals in de horror verhalen word beschreven, maar dit hangt ook wel af van meerdere dingen zoals de doseringen die je gebruikt voor hoelang. Toen ik op 8mg clona zat kreeg ik wel echt hele erge aanvallen. Kon me bed niet uit zonder me doodziek te voelen. Nu heb ik de afgelopen week 0.5mg clona per dag gebruikt verdeeld in 2 dossisen en dat bevalt een stuk beter dan een maand geleden 2mg per dag. En nu gebruik ik in de plaats van 1 of 2x per dag 5mg diazepam. Van alle medicijnen die er zijn zul je mij alleen eigelijk nog benzo's zien gebruiken en kratom, kwa geestverruimende medicijnen dan. Anti depressiva en anti psychotica wil ik nooit meer mee te maken hebben!
Ja, met de afkick van clonazOLam (1,5 mg per dag) ben ik overigens wel echt diep gegaan.. Een week niet slapen, depersonalisatie, depressieve gedachten etc.

Buu

Wijs gebruiker
Ik krijg geen benzos voorgeschreven en gebruik ze puur functioneel of recreatief. Heb denk ik al zo'n 20 verschillende gebruik dus een aardig beeld van benzos. Afgelopen 1-2 jaar denk ik gemiddeld 2 tot 3 keer per week, dus volgens de theorie zou ik aardig wat tolerantie moeten hebben.

Uiteraard heb ik wel wat tolerantie opgebouwd, maar niks extreems. Ze werken nog precies zoals ze voorheen deden, 2mg etizolam nasaal werkt vooralsnog als een trein. Zelfs 0,5mg voel ik duidelijk. Heb vaak zat nog blackouts gehad op niet eens extreem hoge doseringen.

Ik denk dat het z'n werking pas echt begint te verliezen wanneer je gestoorde doseringen gaat doen, soms zie je verhalen van 5mg clona/flual of 10-20 tot wel 100mg etizolam voorbij komen, ja dan is het een ander verhaal.

De Zandman

Badass junkie
Benzo's zijn allemaal echt wel link.
Je hebt net zoals met opiaten steeds meer nodig. En meer, en meer.
Op mijn moment van de kliniek in, zat ik op 80 mg seresta, 6 mg temesta, 30 mg temazepam, en 10 mg diazepam.
Hoe is het mogelijk geweest, dat je deze hoeveelheid voorgeschreven kreeg.
Dit kostte 6 weken ontwenning en die was werkelijk zeer heftig
Had ik de pech, dat de vaste verslaving arts er niet was toen ik binnenkwam....
Een jonge basisarts haalde er in één keer alle temazepam af..en ik was 4 dagen of 5 volkomen van het padje.
De vaste arts kwam goddank terug, en de rest werd perfect begeleid afgebouwd.
Dit dus nooit meer!
Geen idiote hoeveelheden Benzo's meer....nee dank u.
En dan mensen, die met 600, 700 mg valium binnenkwamen!
Dan heb je dus echt een probleem....
Die bleven veel langer, dan ik. Jazeker.
Temesta is alleen al een hele kwaaie.
Ik vergeet deze ervaring nooit meer.

Hardcore_frk

Badass junkie
Benzo's zijn allemaal echt wel link.
Je hebt net zoals met opiaten steeds meer nodig. En meer, en meer.
Op mijn moment van de kliniek in, zat ik op 80 mg seresta, 6 mg temesta, 30 mg temazepam, en 10 mg diazepam.
Hoe is het mogelijk geweest, dat je deze hoeveelheid voorgeschreven kreeg.
Dit kostte 6 weken ontwenning en die was werkelijk zeer heftig
Had ik de pech, dat de vaste verslaving arts er niet was toen ik binnenkwam....
Een jonge basisarts haalde er in één keer alle temazepam af..en ik was 4 dagen of 5 volkomen van het padje.
De vaste arts kwam goddank terug, en de rest werd perfect begeleid afgebouwd.
Dit dus nooit meer!
Geen idiote hoeveelheden Benzo's meer....nee dank u.
En dan mensen, die met 600, 700 mg valium binnenkwamen!
Dan heb je dus echt een probleem....
Die bleven veel langer, dan ik. Jazeker.
Temesta is alleen al een hele kwaaie.
Ik vergeet deze ervaring nooit meer.
Je moet het inderdaad niet te gek maken met de dosissen. Je raakt inderdaad lichamelijk verslaafd, ook bij beschaafde dosissen, maar ik ben al meerdere malen afgekickt en dat was altijd wel goed te doen door eerst een beetje af te bouwen en daarna cold-turkey te gaan.

Dopemonster

Badass junkie
Je moet het inderdaad niet te gek maken met de dosissen. Je raakt inderdaad lichamelijk verslaafd, ook bij beschaafde dosissen, maar ik ben al meerdere malen afgekickt en dat was altijd wel goed te doen door eerst een beetje af te bouwen en daarna cold-turkey te gaan.
Is natuurlijk sws voor iedereen anders. En het ligt ook wel aan de manier van gebruik. Bijvoorbeeld toen ik zolpidem als slaapmiddel gebruikte en het ze werking deels verloor nam ik bijv sommige dagen 15-20mg en ik kreeg altijd 14 tabletten voor 14 dagen dus zat elke 2 weken een paar dagen zonder en sliep dan een paar dagen heel slecht (toen gebruikte ik geen andere benzo's en had ik alleen zolpidem gewenning) ondanks die struggle gaf het verder geen problemen overdag en/of afkick verschijnselen, op de rebound insomnia na maar toen ik bijvoorbeeld een tijdje de hele dag door benzo's gebruikte went je lichaam er veel meer aan en is de ontwenning dus ook een stuk heftiger. Dus het ligt voorral aan hoe gewend je lichaam aan de benzo's raakt dmv hoeveelheden en sterkte kwa middel en gebruik frequentie

De Zandman

Badass junkie
Is natuurlijk sws voor iedereen anders. .......... maar toen ik bijvoorbeeld een tijdje de hele dag door benzo's gebruikte went je lichaam er veel meer aan en is de ontwenning dus ook een stuk heftiger. Dus het ligt voorral aan hoe gewend je lichaam aan de benzo's raakt dmv hoeveelheden en sterkte kwa middel en gebruik frequentie
Geldt deze stellingname niet voor a l l e drogerende middelen?

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan