Benzotrippen

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Dit fenomeen kwam ik afgelopen week tegen op het internet. Er zijn mensen die erbij zweren en mensen die het verafschuwen. Hoewel ik er aanvankelijk sterk mijn bedenkingen bij had, zijn de argumenten toch best interessant om eens over na te denken.

Wat is het?
Een bescheiden dosis van een benzodiazepine nemen voorafgaand aan een trip. Genoemd worden doseringen equivalent aan rond de 1-2,5 mg diazepam, waar anderen doseringen equivalent aan pakweg 10 mg diazepam hanteren en ook daar nog zeer bevredigende trips op hebben.

Benzo als tripkiller?
Een benzo zou geen 'tripkiller' zijn, maar de trip vooral verzachten, de scherpe randjes wegnemen. Velen beweren dat je zelfs op een betrekkelijk hoge dosering van een benzo nog gewoon tript. Je staat er echter wat onverschilliger in, alsof het je allemaal niet meer zo boeit wat er gebeurt en je laat je er dan gemakkelijker in meevoeren. Je weerstand valt weg. Alleen een zware, hypnotische benzo in hoge dosering, waar je praktisch van knock-out gaat, zou een trip min of meer afbreken.

Dieper in je trip?
Een benzo voorafgaand aan je trip neemt 'come-up anxiety' weg, evenals fysieke ongemakken zowel bij de come-up als gedurende de trip. Hierdoor ben je minder afgeleid, zou je jezelf beter mee kunnen laten voeren in de trip, daardoor juist dieper kunnen gaan en processen beter kunnen doorwerken.

Voor welk doeleinde?
De een beweert dat benzotrippen uitsluitend geschikt zou zijn voor een louter 'recreatieve trip'. Anderen beweren echter dat benzotrippen juist (ook) geschikt is voor een 'serieuze trip'.

Wat denken jullie?

Rivalrie

Badass junkie
Ik vind het erg gevaarlijk persoonlijk om benzo's met drugs te combineren. In Amerika is dit nu doodsoorzaak nummer 1 bij gebruikers..... maarja ik ben sowieso geen voorstander van combineren.

Dirkdirk

DF-koning
Ik vind het erg gevaarlijk persoonlijk om benzo's met drugs te combineren. In Amerika is dit nu doodsoorzaak nummer 1 bij gebruikers..... maarja ik ben sowieso geen voorstander van combineren.

Maar is dit zo bij de combinatie met psychedelica? Ik zou juist denken dat downers, alcohol, barbituraten, heroine dat soort verdovende middelen écht gevaarlijk zijn met benzo's.

Velen beweren dat je zelfs op een betrekkelijk hoge dosering van een benzo nog gewoon tript. Je staat er echter wat onverschilliger in, alsof het je allemaal niet meer zo boeit wat er gebeurt en je laat je er dan gemakkelijker in meevoeren. Je weerstand valt weg.

Benzo's onder andere anxiolytische (angstverminderend) spierverslappende en sederende effecten dus zullen ze ongetwijfeld iets van je gemoedstoestand verzachten, en je onverschillig maken tegen dingen waar je je normaal tegen verzet maar de trip zal niet veel veranderen. Daarbij, waarom zou je je trip van te voren willen verzachten? Als je het eng vindt begin je gewoon met een lage dosis.

Ik vind het een behoorlijk stom idee.

inner_search

Badass junkie
Ik spreek alleen uit eigen ervaring.
Ik ben verslaafd aan benzo's.
Dus ik neem bij elke drug benzo's.
Nu dus ook weer (check welke drugs nu moest je intresse hebben)
Het heeft geen invloed op het md'en met de 1p voor mij , maar toen ik een aantal weken geleden men eerste echte trip nam , voelde ik me wel een pak rustiger en meer vertrouwen om het tripje te nemen.
Maar imo heeft het nix geremd.

Maar nu met de benzo's in combo met me pce voel ik wel degelijk een verschil in de come up , veel rustiger en geleidelijker.
Maar heb zo het gevoel als men joint op is er nix meer met me aan te vangen gaat zijn.

Rivalrie

Badass junkie
Maar is dit zo bij de combinatie met psychedelica? Ik zou juist denken dat downers, alcohol, barbituraten, heroine dat soort verdovende middelen écht gevaarlijk zijn met benzo's.

Benzo's onder andere anxiolytische (angstverminderend) spierverslappende en sederende effecten dus zullen ze ongetwijfeld iets van je gemoedstoestand verzachten, en je onverschillig maken tegen dingen waar je je normaal tegen verzet maar de trip zal niet veel veranderen. Daarbij, waarom zou je je trip van te voren willen verzachten? Als je het eng vindt begin je gewoon met een lage dosis.

Ik vind het een behoorlijk stom idee.
Klopt inderdaad. Benzo's met andere downers zorgen voor hartstilstand.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
bij mijn weten werken psychedelica op je basis emoties.
ben je (er) bang (van).. versterkt het dat.
ben je blij..
ben je gespannen/gestresst..
etc.
dus ik kan me voorstellen dat als je eerst een drug neemt die je relaxt en 'carefree' maakt
dat dat je trip gunstig kan beïnvloeden.
hetzelfde geldt mss voor candyflippen.
persoonlijk gebruik ik geen benzo's..
en ben ik niet zo bang voor come ups.

Rivalrie

Badass junkie
Andere bron: Combining tranquilizers and LSD, especially while under the influence of drugs, puts a person at risk of overdose or developing a more severe addiction.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik merk juist dat omdat je er meer onverschillig in staat, de lessen compleet langs je heen gaan. De psychedelische trip draait imo nou juist om het rauwe voelen, plezier én pijn.

En ik vind eigenlijk ook dat als je een benzo nodig hebt om een bepaalde diepte te kunnen bereiken zonder bad te gaan, dat je er gewoon niet klaar voor bent. Ga eerst aan jezelf werken middels echte, nuchtere introspectie en levenservaring en kom dan terug naar het tripmiddel als je het op eigen kracht kunt doen. Slechts mijn mening natuurlijk.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Mmmm heb tot nu toe 2x een benzo gebruikt om een trip te killen. Ja een trip (tenminste, ik heb het nu over een lsd trip) draait voor mij ook om het rauwe voelen van alle emoties die erin zitten.
Ik weet niet wat jullie verstaan onder een “bad trip” maar als een trip dan echt slecht gaat neem ik echt wel een benzo hoor. Als het moment er is dat je je haren uit je hoofd wil trekken van verdriet of angst dan kan een benzo een hoop verlichting geven hoor.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Dus do
Andere bron: Combining tranquilizers and LSD, especially while under the influence of drugs, puts a person at risk of overdose or developing a more severe addiction.
Dit is slechts bangmakerij. Benzo wordt vaak als tripkiller aangeraden, niet als enhancer. Waar haal je dit vandaan?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mmmm heb tot nu toe 2x een benzo gebruikt om een trip te killen. Ja een trip (tenminste, ik heb het nu over een lsd trip) draait voor mij ook om het rauwe voelen van alle emoties die erin zitten.
Ik weet niet wat jullie verstaan onder een “bad trip” maar als een trip dan echt slecht gaat neem ik echt wel een benzo hoor. Als het moment er is dat je je haren uit je hoofd wil trekken van verdriet of angst dan kan een benzo een hoop verlichting geven hoor.
Zeker, maar dat is toch heel wat anders dan van tevoren een benzo innemen omdat je weet dat je niet stabiel genoeg bent om een trip te handelen.

Ik heb ook benzo's liggen voor een dergelijk noodgeval. Maar heb al bij meerdere "bad trips" ervoor gekozen ze toch niet te nemen. Je werkt namelijk nergens doorheen. Je glijdt er gewoon langs. :laughing: Er is namelijk wel 1 trip geweest dat ik een benzo nam toen dat gevoel van horror steeds terugkwam en ik niet weer zo'n golf over me heen wou. Maar imo leer je er dan niets van. Want je doet het niet zelf. Fietsen met zijwieltjes is ook niet echt fietsen. Daarna nooit meer een benzo genomen wanneer het 'verkeerd' ging. Al heb ik ze wel liggen als laatste redmiddel. Als je écht zwaar bad gaat, is het wellicht beter om het dan te nemen. Maar imo kun je jezelf uit hele diepe dalen halen door te letten op je ademhaling, te zingen, te dansen, etc. En dat is zoveel beter, want dan heb je op eigen kracht je angst overwonnen. Dan leer je jezelf dat je enorm veel aankan.

Laatst bewerkt:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Want je doet het niet zelf. Fietsen met zijwieltjes is ook niet echt fietsen.
Ben het met je eens hoor maar we hebben allemaal wel fietsen geleerd door eerst zijwieltjes te gebruiken. Dus begrijp ook dat voor sommige mensen of voor sommige omstandigheden deze zijwieltjes (benzo) nodig zijn.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ben het met je eens hoor maar we hebben allemaal wel fietsen geleerd door eerst zijwieltjes te gebruiken. Dus begrijp ook dat voor sommige mensen of voor sommige omstandigheden deze zijwieltjes (benzo) nodig zijn.
Hmm, ik weet niet of die metafoor op die manier gezien moet worden...

Als je vanaf het begin al benzo's gebruikt om door een trip te komen, dan train je jezelf niet of nauwelijks om door moeilijke fasen heen te werken. Doe je dan de zijwieltjes eraf, dan ben je dus niet goed voorbereid.

Een tripmiddel als bijvoorbeeld psilo zal je in de regel ook langzaam laten wennen aan hoe diep de oceaan is. Door dat proces leer je steeds meer hoe je met grotere uitdagingen omgaat en zul je ook grotere uitdagingen (en grotere rewards) krijgen als je vaker gaat trippen. Maar iemand die tript mbv een benzo heeft helemaal geen idee van zelfstandig omgaan met uitdagingen. Dus zo iemand zou eigenlijk altijd benzo's moeten blijven gebruiken.

Ik ben er niet van overtuigd dat sommigen het maar moeten gebruiken als ze zelf niet stabiel genoeg zijn. Trip dan beter helemaal niet, imo.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Ik heb ook benzo's liggen voor een dergelijk noodgeval. Maar heb al bij meerdere "bad trips" ervoor gekozen ze toch niet te nemen. Je werkt namelijk nergens doorheen. Je glijdt er gewoon langs. :laughing: Er is namelijk wel 1 trip geweest dat ik een benzo nam toen dat gevoel van horror steeds terugkwam en ik niet weer zo'n golf over me heen wou. Maar imo leer je er dan niets van. Want je doet het niet zelf. Fietsen met zijwieltjes is ook niet echt fietsen. Daarna nooit meer een benzo genomen wanneer het 'verkeerd' ging. Al heb ik ze wel liggen als laatste redmiddel. Als je écht zwaar bad gaat, is het wellicht beter om het dan te nemen. Maar imo kun je jezelf uit hele diepe dalen halen door te letten op je ademhaling, te zingen, te dansen, etc. En dat is zoveel beter, want dan heb je op eigen kracht je angst overwonnen. Dan leer je jezelf dat je enorm veel aankan.
Precies. Ik heb nog nooit een benzo genomen voor of tijdens het trippen (zelfs niet na het trippen... als je ervoor gaat moet je het gewoon uitzitten, ook de na-effecten, is mijn mening). Zelfs een benzo in de comedown van een trip hindert denk ik de integratie. Anyway, ik heb eigenlijk pas sinds kort een benzo in huis voor noodgevallen. Ik vraag me af of ik het echt nodig ga hebben. Ik denk dat het besef van de aanwezigheid van een benzo (de mogelijkheid om het te nemen en je trip te verzachten) al voldoende kan zijn om je door een moeilijke fase van je trip heen te helpen. Ik ga zelfs zo ver dat ik me afvraag of ik dát eigenlijk wel wil. Is door een moeilijk moment van een trip heen kunnen gaan omdat je weet dat je het af kunt breken nog wel helemaal zuiver, in tegenstelling tot wanneer je bijvoorbeeld midden in de nacht in je eentje in de middle of nowhere bent en er écht zonder ontsnappen voor staat?

रति

Wijs gebruiker
Geen idee van benzo's. Maar vanuit het verleden heb ik wel positieve ervaringen gehad met phenibut + hogere dosering truffels (20-25 gram vers, dus ook geen extreem hoge dosis). Minder visuele effecten, maar nog steeds psychedelisch en bruikbaar om je vooral op je gevoel en persoonlijk onderzoek te richten zonder dat je wordt afgeleid door hallucinaties.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zelfs een benzo in de comedown van een trip hindert denk ik de integratie.
Denk ik ook. Want juist in de comedown ben je al erg bezig met integratie. Ik ben vaak urenlang bezig te overpeinzen en verwerken wat ik allemaal tijdens de piek heb meegemaakt. Met een benzo zou ik daar allemaal geen oog voor hebben en alleen maar relaxt willen zitten/liggen.

Ik ga zelfs zo ver dat ik me afvraag of ik dát eigenlijk wel wil. Is door een moeilijk moment van een trip heen kunnen gaan omdat je weet dat je het af kunt breken nog wel helemaal zuiver, in tegenstelling tot wanneer je bijvoorbeeld midden in de nacht in je eentje in de middle of nowhere bent en er écht zonder ontsnappen voor staat?
Daar zit op zich wel wat in. Al vergeet ik tijdens de piek van een trip eigenlijk altijd helemaal dat ik benzo's heb liggen. Dan schiet het me tijdens de comedown ergens te binnen dat ik die nog had liggen en ze gelukkig niet nodig heb gehad. Vaak ben ik ze zelfs vergeten wanneer ik toch vrij verkeerd ging. Maar ook dan achteraf blij dat ik ze niet heb genomen en er op eigen kracht doorheen heb gewerkt. Als je ooit eens verkeerd gaat: sta op en ga dansen en zingen! Een van de beste manieren om eruit te komen. Op de ademhaling letten werkt ook erg goed, maar als je écht in de paniek schiet is het wellicht beter om lichamelijk goed in beweging te komen.

transformated

Badass junkie
Ik laat alles gewoon op me af komen.
Gewoon accepteren wat je voelt, zie of denkt. Dan heb je veel meer aan de trip ipv een benzo te nemen en alles over je heen te laten vliegen.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik ga zelfs zo ver dat ik me afvraag of ik dát eigenlijk wel wil. Is door een moeilijk moment van een trip heen kunnen gaan omdat je weet dat je het af kunt breken nog wel helemaal zuiver,
Terechte vraag. Maar stel je die vraag dan ook bij het nemen van deze middelen onder begeleiding van een ander? Onder begeleiding weet je ook dat je veiliger bent en er iemand is dat je kan sturen of gerust kan stellen. In zekere zin werk je dan ook niet in je eentje de moeilijke momenten door. Hoe kijk je daar dan tegen aan?

Ik heb overigens ook nog nooit een benzo gehad tijdens of na een trip. alleen tijdens een trip in mijn burnout periode stond ik daadwerkelijk met een oxazepam in mijn hand maar uiteindelijk niet genomen.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Terechte vraag. Maar stel je die vraag dan ook bij het nemen van deze middelen onder begeleiding van een ander? Onder begeleiding weet je ook dat je veiliger bent en er iemand is dat je kan sturen of gerust kan stellen. In zekere zin werk je dan ook niet in je eentje de moeilijke momenten door. Hoe kijk je daar dan tegen aan?
Ook onder begeleiding moet je nog altijd zelf door de ervaring heen. Dat vind ik toch anders dan de mogelijkheid om een benzo te nemen. Begeleiding is er doorheen met hulp. Een benzo is ervan weggaan.

Of is die benzo ook een hulp? Dat is nou precies wat ik me ben gaan afvragen toen ik dit fenomeen ontdekte. Begeleiding kan je immers ook doen afleiden van een lastig aspect tijdens je trip en haalt daarmee ook de scherpe randjes eraf waardoor je misschien niet door dat moment heen bent gegaan. Van de andere kant moeten we het misschien ook niet allemaal te romantisch maken. Wat is 'door een lastig moment heengaan'? Als je echt een soort van doorbraak erin weet te bereiken, waarna het plots wegvalt, dan ja. Uitzitten tot het afzwakt omdat het middel dat je genomen hebt begint uit te werken, dan nee. Levert een benzo dan niet meer op? Probleem is dat je nooit weet hoe het gaat verlopen en indien je een benzo hebt genomen, hoe het zonder die benzo zou zijn verlopen. Een benzo kan je in staat stellen om uit een lastige trip waar je op het moment van het nemen van de benzo niet doorheen komt toch nog wat uit te halen. Anderzijds ontneemt het je de kans op zo'n doorbraak, waarbij je het écht zelf hebt gedaan en een potentieel leerzame of heilzame ervaring hebt gehad.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ook onder begeleiding moet je nog altijd zelf door de ervaring heen. Dat vind ik toch anders dan de mogelijkheid om een benzo te nemen. Begeleiding is er doorheen met hulp. Een benzo is ervan weggaan.

Of is die benzo ook een hulp? Dat is nou precies wat ik me ben gaan afvragen toen ik dit fenomeen ontdekte. Begeleiding kan je immers ook doen afleiden van een lastig aspect tijdens je trip en haalt daarmee ook de scherpe randjes eraf waardoor je misschien niet door dat moment heen bent gegaan. Van de andere kant moeten we het misschien ook niet allemaal te romantisch maken. Wat is 'door een lastig moment heengaan'? Als je echt een soort van doorbraak erin weet te bereiken, waarna het plots wegvalt, dan ja. Uitzitten tot het afzwakt omdat het middel dat je genomen hebt begint uit te werken, dan nee. Levert een benzo dan niet meer op? Probleem is dat je nooit weet hoe het gaat verlopen en indien je een benzo hebt genomen, hoe het zonder die benzo zou zijn verlopen. Een benzo kan je in staat stellen om uit een lastige trip waar je op het moment van het nemen van de benzo niet doorheen komt toch nog wat uit te halen. Anderzijds ontneemt het je de kans op zo'n doorbraak, waarbij je het écht zelf hebt gedaan en een potentieel leerzame of heilzame ervaring hebt gehad.
Als je eerlijk bent tegenover jezelf, weet je wel of je de ervaring uitzit, of dat je er recht doorheen werkt. Je erbij neerleggen of echte acceptatie zijn twee heel verschillende dingen.

Ik betwijfel sterk of je nog echt wel wat uit een trip haalt als je jezelf ervan distantieert middels het blokkeren van je emoties met een benzo. Trouwens, het kan ook heel erg lijken dat je ergens niet zelfstandig doorheen kunt, terwijl je eigenlijk enkel de huidige gedachte dat je verkeerd gaat moet overkomen. Het is maar 1 gedachte. Daarom werkt letten op de ademhaling zo goed bijvoorbeeld. Als de aandacht daar een tijdje op wordt gehouden, verliest die ene gedachte meer en meer zijn grip op je. Want zijn enige grip op je, is nou juist de aandacht die je het zelf geeft. Je kunt tijdens de uitademing visualiseren dat je de slechte gedachten/gevoelens uit/weg ademt. En tijdens de inademing vernieuw je alles weer. En zelfs wanneer je in echte paniek schiet, kun je dus gaan dansen en zingen en zo de energie helemaal omgooien.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Ik moet toegeven dat ik dit een enkele keer heb gedaan, en dat het zeer aangenaam is. Het is een soort cheat-code.

Alle therapeutische waarde gaan verloren (ja echt alle, je zal niks leren van benzo + psychedelica) maar je kan uiterst ontspannen onnodig hoge doseringen proberen.

Benzo’s “killen” de trip echter niet. Visuals vallen wat minder op maar zijn er wel nog.

De eerste keer dat ik flunitrazolam combineerde met 1P-LSD is omdat we verwachten dat de LSD even sterk zou zijn als LSD op straat.

Echter was dit vele malen sterker, en hebben we in een yolo bui een halve pellet genomen.

Nadat dit erg aangenaam viel, hebben we naast de 150ug nog 45mg 4-HO-MET bijgesnoven.

Erg intense maar rustige trip, niet voor herhaling vatbaar though, het verpesten de echte trip wel heel erg.

Dan een middel dat het zelfde doet, zonder de echte emotionele trip te dempen: phenibut.

Phenibut in combi met bijvoorbeeld LSD haalt de angsten weg, waardoor je juist dieper in je trip komt (wegens jezelf nog meer overgeven). Ik kwam hierdoor net niet in een ego death, vooral door mijn setting met een vriend aann de 3MMC. Misschien volgens vele wel de meest aangename combi van allemaal.

Laatst bewerkt:

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Ik betwijfel sterk of je nog echt wel wat uit een trip haalt als je jezelf ervan distantieert middels het blokkeren van je emoties met een benzo. Trouwens, het kan ook heel erg lijken dat je ergens niet zelfstandig doorheen kunt, terwijl je eigenlijk enkel de huidige gedachte dat je verkeerd gaat moet overkomen. Het is maar 1 gedachte. Daarom werkt letten op de ademhaling zo goed bijvoorbeeld. Als de aandacht daar een tijdje op wordt gehouden, verliest die ene gedachte meer en meer zijn grip op je. Want zijn enige grip op je, is nou juist de aandacht die je het zelf geeft. Je kunt tijdens de uitademing visualiseren dat je de slechte gedachten/gevoelens uit/weg ademt. En tijdens de inademing vernieuw je alles weer. En zelfs wanneer je in echte paniek schiet, kun je dus gaan dansen en zingen en zo de energie helemaal omgooien.
True. 'Alles wat je aandacht geeft groeit'.

Dan een middel dat het zelfde doet, zonder de echte emotionele trip te dempen: phenibut.

Phenibut in combi met bijvoorbeeld LSD haalt de angsten weg, waardoor je juist dieper in je trip komt (wegens jezelf nog meer overgeven). Ik kwam hierdoor net niet in een ego death, vooral door mijn setting met een vriend aann de 3MMC. Misschien volgens vele wel de meest aangename combi van allemaal.
Ja, phenibut met psychedelica is ook wel een bekende. Ik dacht 'ik gooi 'm er nog niet meteen in', haha.

Alle therapeutische waarde gaan verloren (ja echt alle, je zal niks leren van benzo + psychedelica) maar je kan uiterst ontspannen onnodig hoge doseringen proberen.

Benzo’s “killen” de trip echter niet. Visuals vallen wat minder op maar zijn er wel nog.

De eerste keer dat ik flunitrazolam combineerde met 1P-LSD is omdat we verwachten dat de LSD even sterk zou zijn als LSD op straat.

Echter was dit vele malen sterker, en hebben we in een yolo bui een halve pellet genomen.

Nadat dit erg aangenaam viel, hebben we naast de 150ug nog 45mg 4-HO-MET bijgesnoven.

Erg intense maar rustige trip, niet voor herhaling vatbaar though, het verpesten de echte trip wel heel erg.
Dat zou ik zelf dus ook zeggen, maar als je gaat Googelen en gaat lezen zijn er toch velen die dit betwisten. Vandaar deze thread. Ben er zelf nog altijd geen voorstander van of er echt van overtuigd, maar ik vind het wel interessante materie om eens over na te denken.

Anyway, dat 'verpesten' van de trip, is dat niet dosisafhankelijk denk je? Hoeveel flunitrazolam had je genomen, weet je dat nog? Een halve pellet? Pellets van 0,25 mg, waarvan de helft dus 0,125 mg is? Dat is dan toch al een stevige dosis voor wat ze noemen 'benzotrippen', waarbij toch wordt gesproken van doseringen die niet per se een high geven maar die - al dan niet merkbaar - wel angst onderdrukken. Bovendien is flunitrazolam een overwegend hypnotische benzo, wat toch anders schijnt uit te werken op een trip dan een overwegend anxiolytische benzo.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Of is die benzo ook een hulp?
Ik denk in "zeldzame" gevallen wel.. Natuurlijk zal altijd de voorkeur gaan na nuchter trippen en het zonder hulp middelen zien te redden. Maar ik weet zeker dat psychedelica bij "iedereen" onder de juiste omstandigheden kan helpen. Ik ben dan ook niet zo van het idee dat iemand "klaar" moet zijn voor psychedelica. als het onder de juiste omstandigheden voor de individu wordt genomen is iedereen er klaar voor. Voor velen zal dat bij de eerste keren onder begeleiding zijn van een ervaren persoon. Een ander kan het al in z'n uppie bij een eerste keer. Ligt helemaal aan de persoon, aan de individu. Zo kan ik zeker begrijpen dat in sommige gevallen en lage dosis benzo kan helpen beter in de trip te komen waardoor er meer geleerd kan worden dan wanneer die persoon de hele trip in angst gaat blijven zitten. Vooral als angst een handicap is in je leven of de rede is om aan jezelf te werken en dus dat via psychedelica kan doen. Natuurlijk blijft het beter die angst te overwinnen zonder benzo maar dat is niet altijd voor iedereen haalbaar.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zo kan ik zeker begrijpen dat in sommige gevallen en lage dosis benzo kan helpen beter in de trip te komen waardoor er meer geleerd kan worden dan wanneer die persoon de hele trip in angst gaat blijven zitten. Vooral als angst een handicap is in je leven of de rede is om aan jezelf te werken en dus dat via psychedelica kan doen. Natuurlijk blijft het beter die angst te overwinnen zonder benzo maar dat is niet altijd voor iedereen haalbaar.
Maar er zijn gewoon simpele methodes beschikbaar om door die angst heen te werken, zonder dat daar verdovende middelen aan te pas komen. Waarom deze niet aanraden en de benzo's als laatste redmiddel achter de hand houden? Het is ook zo dat als je eenmaal een good vibe te pakken hebt, het vrij makkelijk is om op die wave verder te trippen. Komt er dan weer een dipje, let dan weer op de ademhaling, etc.

Ik ben bang dat mensen zichzelf gaan wijsmaken dat ze benzo's echt nodig hebben om te trippen. De drempel om zonder te gaan trippen wordt waarschijnlijk steeds hoger. En wellicht hebben sommigen ook echt benzo's nodig om te trippen, maar moeten die mensen niet gewoon lekker gaan mediteren of yoga doen of iets dergelijks? Eerst een stabiele geest opbouwen? Ik zeg dit als iemand die zelf een tijd lang eigenlijk niet stabiel genoeg was om te trippen en het daarom ook niet deed. Het idee om dan maar benzo's te nemen om alsnog te kunnen trippen kwam toen heel raar op mij over. Ik was er gewoon niet klaar voor. Prima, extra reden om eerst nuchter aan mezelf te werken.

Maar ja, iedereen kijkt hier toch weer anders naar. Wil ook niet zeggen dat ik hier gelijk in heb.

benzzzy

Badass junkie
Sorry voor mijn stomme opmerkingem gisteren.
Ik was aan het opkomen op 2cb en het werkte allemaal niet even mier hierboven...

Ik bedoelde het niet zo kort af.

benzzzy

Badass junkie
Wat zit je nou weer van dit negatieve kut commentaar te geven? Ja, je hebt gelijk, Rivalrie heeft het mis, dat ben ik met je eens, maar je loopt altijd te klagen in één of twee zinnen.

Vertel gewoon eens wat meer man. Hier hebben we toch niks aan.
Mijn post van gisteren waaren inderdaad niet van hoog niveau sorry.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Maar er zijn gewoon simpele methodes beschikbaar om door die angst heen te werken, zonder dat daar verdovende middelen aan te pas komen. Waarom deze niet aanraden en de benzo's als laatste redmiddel achter de hand houden? Het is ook zo dat als je eenmaal een good vibe te pakken hebt, het vrij makkelijk is om op die wave verder te trippen. Komt er dan weer een dipje, let dan weer op de ademhaling, etc.

Ik ben bang dat mensen zichzelf gaan wijsmaken dat ze benzo's echt nodig hebben om te trippen. De drempel om zonder te gaan trippen wordt waarschijnlijk steeds hoger. En wellicht hebben sommigen ook echt benzo's nodig om te trippen, maar moeten die mensen niet gewoon lekker gaan mediteren of yoga doen of iets dergelijks? Eerst een stabiele geest opbouwen? Ik zeg dit als iemand die zelf een tijd lang eigenlijk niet stabiel genoeg was om te trippen en het daarom ook niet deed. Het idee om dan maar benzo's te nemen om alsnog te kunnen trippen kwam toen heel raar op mij over. Ik was er gewoon niet klaar voor. Prima, extra reden om eerst nuchter aan mezelf te werken.

Maar ja, iedereen kijkt hier toch weer anders naar. Wil ook niet zeggen dat ik hier gelijk in heb.
Begrijp mijn woorden "sommige" en "zeldzame gevallen" goed hoor, want ik ben het verder gerust helemaal met je eens :wink:

Anderemaan

Wijs gebruiker

Verslaving kan misschien kloppen, maar voor de rest is er alleen kans op overdosering met andere downers. Dit omdat benzo’s op zichzelf pas te overdoseren zijn bij 5000x een normale dosis (voorbeeld getal, niet precies). Maar als je een hoge dosis neemt en dan bijvoorbeeld een paar biertjes drinkt, dan kan je opeens al doodgaan.

Verslavend zijn benzo’s sws enorm, dus dat maakt voor mij geen verschil (ben niet verslavingsgevoelig voor downers).

Bij een overdosis stimulant (bijna alle psychedelica zijn ook stimulerent) geven ze je in het ziekenhuis ook Valium (diazepam).
Ook bij mensen die bad gaan op een overdosis LSD en soortgelijken word diazepam toegepast door hulpverleners etc.

De Zandman

DF-koning
Mijn laatste 2Fdck trip heb ik gedaan met 5 mg oxcycodon.
Ik moet zeggen, dat ik de mooiste, fijnste trip tot dusverre heb beleefd.
Rustig, mooi, geen enkel moment angst, of negatieve gevoelens.
In één woord: perfect, alleen: te kort.
Dit wil niet zeggen dat ik nu iedere keer oxcy moet hebben bij een trip.
Maar één weinig benzodiazepines, is het overwegen waard.

Bovenaan