1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

beste XTC vervanger

Discussie in 'Research Chemicals' gestart door GoldenGrow, 5 feb 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. GoldenGrow

GoldenGrow Belezen gebruiker

wat is nou echt DE beste xtc/mdma vervanger op RC gebied, en waarom?

2. Dirkjan

Dirkjan Experimenterende gebruiker

Voor mij is dat 6-APB. Het is een drug chemisch verwant aan MDMA, maar in plaats van een Methyleendioxy ring heeft het een Benzofuraan ring. Het vertoont veel gelijkenissen met MDMA met een paar belangrijke verschillen.

1. 6-APB komt rustiger op en duurt langer.
    Waar MDMA meestal opkomt in 20 tot 60 minuten, is dat bij 6-APB meestal tussen 1,5 en 2 uur voordat je de eerste effecten merkt. En de werkingsduur is ook veel langer. MDMA werkt meestal 3 of 4 uur, bij 6-APB kan het effect van 6 tot wel 12 uur duren (maar dit is lastiger te voorspellen bij 6-APB.)

2. Iets psychedelischer
    Ik vond 6-APB iets psychedelischer als MDMA. Allebei veroorzaken ze hallucinaties bij mij (de bekende hallucinaties, dranghekken, brillen en baarden, puntige oren dat soort dingen), maar ze zijn anders en vreemder dan MDMA.

3. Minder stimulerend.
    6-APB is meer couchlock en stoning, in de zin dat je liever op de bank hangt of chilt in de lounge met vrienden dan dat je wilt dansen en bewegen. Ik zak meestal als een pudding in elkaar (op een goede manier).

Verder misschien 3-MMC of 4-MMC. Maar dat viel mij toch vies tegen. Het was meer speed met een heel licht MDMA gevoel.

Prison en Fenrir vinden dit leuk.
  3. Prison

Prison Bewuste gebruiker

Ik kan me hier goed in vinden. Hoewel 3-MMC oraal gedoseerd wel een beetje in de buurt komt. Helemaal als je het niet als vervanger ziet maar als een op zichzelf staande stof.

4. ALLAD52

ALLAD52 Newbie

5-APB of 5-MAPB ga je voor zwaarder dan is bk-EBDP your cup of tea

5. Jen

Jen Belezen gebruiker

Voor mij was dat ghb niet meer hard gaan maar wel de love feeling :redheart:

6. Pure M

Pure M Newbie

Zelf ben ik erg fan van 3-MMC, het is een wel iets stimulerender middel dan MDMA, maar kan op de juiste doseringen en oraal (niet nasaal) ervoor zorgen dat het toch wel euforisch wordt, maar wel minder empatisch in mijn ogen dan MDMA. 6-APB schijnt ook wel aardig in de buurt te komen maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

7. Guapo Temudgin

Guapo Temudgin Belezen gebruiker

Vond mephedrone altijd wel goed maar heb het al jaren niet meer gezien.

Bas vindt dit leuk.
  8. Rivalrie

Rivalrie Experimenterende gebruiker

6apb is veel krachtiger dan mdma. Ik had laatst een dosis van 160mg 6abp genomen en ik ging gewoon 12uur lang keihard haha. Zeg maar 12uur lang zoals je je op de piek van mdma.voelt. non stop dansen en energiek, veel.sociaal contact en zoals boven omschreven, een beetje hallucineren.

9. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Probeer middelen zoals 6-apb a.u.b. wel thuis op bescheiden dosis uit voor je ermee naar een feest gaat. Ik heb er maar eenmalig ervaring mee, thuis, maar ik reageerde er a-typisch en heel anders op dan op MDMA. Wel alle fysieke effecten, kaakspanning etc., maar ik vond het amper euforisch i.t.t. MDMA en juist veel mínder psychedelisch. Het voelde op een gekke manier helderder, met MDMA zie ik alles een beetje zweverig en spacy, hier bleef alles vrij ‘normaal’. Helderder is misschien ook niet het goede woord want tegelijkertijd werd ik op een vreemde en niet zo leuke manier waus/suf, alsof ik een of andere terrorbenzo genomen had. Ik kan wat ik toen op whatsapp naar @SanneBanne heb gestuurd achteraf grotendeels niet meer ontcijferen, echt wartaal, waarschijnlijk ook wel omdat ik m’n beeldscherm niet meer kon zien, maar toch, was ver heen. Ben terwijl de piek nog bezig was zo duf geworden dat ik een paar uur in slaap ben gevallen wat uiteraard nogal een abnormale reactie is op een stimulant. Ik heb ruime ervaring met MDMA en dit echt nooit eerder meegemaakt dus blijkbaar is het mogelijk dat je gevoelig/raar reageert op een RC die gewoonlijk op de ‘echte’ variant zou moeten lijken.

Mijn dosis was aan de hoge kant omdat ik voor MDMA altijd juist relatief ongevoelig ben geweest, maar zeker niet zo hoog dat het normaal gezien dit soort effecten (die toch achteraf lijken op overdosis) zou mogen geven. Het kan toeval - set en/of setting - geweest zijn want ik heb daarna helaas nog geen mogelijkheid gevonden om het weer eens te proberen, maar wil toch effe waarschuwen.

Pas al zeker op met bk-EBDP (ephylone). Dit spul staat heftig bekend, als een soort ‘super MDMA’, maar er is weinig bekend over de risico’s van dit middel en het is hierdoor relatief onveiliger in gebruik. Altijd eerst uitproberen op lage dosis in een veilige omgeving. Je bent je eigen proefkonijn. Ik heb het al lange tijd liggen maar nog niet durven proberen, ook omdat ik vrees voor de vervelende neveneffecten en kater. Dit middel valt onder de cathinonen en die staan bekend om de soms heftige bijwerkingen.

https://psychonautwiki.org/wiki/Ephylone

10. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Ik heb laatst 6-MAPB gebruikt en dat leek echt veel op MDMA, alleen iets minder het magische love gevoel.
    MDAI heb ik ook wel eens gedaan. Die vond ik wel top juist omdat het wat helderder is. Meer geschikt voor een feestje, maar veel minder geschikt voor therapeutische doeleinden.
    6-APB vond ik wel aardig maar met flink wat wiet erbij overheerste het gevoel van de wiet dus dat vond ik een beetje een domper.
    Ik heb wel eens MDA gedaan en was positief verrast. Het is best nog empathisch spul, maar meer sederend dan stimulerend en een klein tikje meer psychedelisch dan MDMA, maar niet zoveel dat je echt gaat trippen. Duurt iets langer ook dan MDMA en is gewoon wat dromeriger.
    4-MMC heb ik wel eens gedaan; die heeft een lekkere rush op de piek maar man wat een verschrikkelijke cravings
    3-MMC heb ik ook gedaan en die was gewoon wat milder in zijn rush maar verder erg vergelijkbaar met 4-MMC
    4-FA was lang populair als 'xtc-light', maar die vond ik eigenlijk meer op amfetamine lijken.

Maar als je het mij vraagt dan blijft er maar een koning(in), en dat is MDMA. Geen van de andere entactogenen heeft die magische mix van ingrediënten die je zó vertrouwd laten voelen met je diepste gevoelens.

Bovendien is MDMA in Nederland makkelijk verkrijgbaar, is het verbazingwekkend zuiver voor een illegaal geproduceerde drug en word je met een gebruikershoeveelheid in je bezit niet eens vervolgd. Er is dus geen goede reden om op zoek te gaan naar een vervangend middel voor MDMA als je in Nederland bent. Dan kan je het maar beter bij het klassieke middel laten ook, want daarvan zijn de gezondheidsrisico's tenminste bekend. Ik zag laatst bijvoorbeeld op dit forum een post over longschade door 3-MMC. Dat soort dingen zijn mensen die het nu (veel) gebruiken voor ons aan het ontdekken..

Dus je moet eigenlijk wel heel erg geïnteresseerd zijn in nuanceverschillen tussen verschillende entactogenen en stimulanten om zo'n onbekend risico te nemen.

Dirkjan vindt dit leuk.
  11. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker Donateur

250MG 6-apb ( benzofury). had op defqon 250mg genomen en ging gewoon zowat 24 uur tering hard. Is mdma niks bij. Mijn nieuwe partydrug.

Laatst bewerkt: 8 feb 2019
    Dirkjan vindt dit leuk.
  12. Dirkjan

Dat spul kan inderdaad verrekte lang doorwerken op extreme dosissen. Mijn sweet-spot met 6-apb is 150 mg. Relatief hoger dan gemiddeld, maar niet je een halve dag later nog staat te klappertanden.

MDMAZING vindt dit leuk.
  13. MDMAZING

Ja niet normaal. Ik nam het rond 12:00 en volgende dag 10:30 spacde ik nog steeds zo intiegelijk hard... alsof je voor 't eerst mdma neemt. Dit jaar defqon sowieso weer 250mg 6-apb.

14. Rivalrie

De bloedvaten in mijn oog waren wel kapot gegaan door 6apb. Zat dus mrt een rood oog... en ik was een week echt down.... erger dan bij MDMA

15. MDMAZING

Ik heb geen kater gehad na gebruik van 250mg 6-apb.

16. Dirkjan

Bloedvaten in je oog kapot? Weet je zeker dat het door de 6-apb kwam, en niet door iets anders? Het lijkt me niet echt de bedoeling dat dit spul je oog kapot maakt. Vertel ons meer.

De katers zijn bij mij alleen erg als ik ook heb lopen snoepen in de tijd ervoor. Ik had hiervoor echt schijt aan de 3-maanden regel maar ik voel het verschil. Ik heb een tijd (zo'n 7 maanden) geen serotonine slurpende drugs gebruikt puur uit experiment om te kijken wat er waar was van die regel. Een maand geleden toch voorzichtig weer een keer 6-apb genomen (150 mg.) De magic is in elk geval weer VOLLEDIG terug. De kater is er wel nog steeds, maar minder heftig. Zeker minder heftig als MDMA.

17. Rivalrie

Het moet de 6apb wel geweest zijn wat betreft mn oog. Tevens kon ik een dag nirt tegen daglicht. Deed letterlijk echt pijn. Het pupil van mn linkeroog was tevens een stuk groter dan rechts.

Ik vind 6apb een leuk goedje maar na 2x gebruiken merk ik wel dat het meer schade doet dan mdma.

Dirkjan vindt dit leuk.
  18. Yceman224

Yceman224 Bewuste gebruiker Donateur

Laat ik er eens een zgn. Topper rc hierbij zetten.
    Het is 5- MEO-DALT.
    Het is een tamelijk prijzige rc, prijs ligt zo rond de *modknip: geen prijzen noemen* voor een grammetje,
    Maar het is net zoals mdma een serotonine heropname remmer.
    Vrij nieuw nog, er is nog maar weinig over bekend.
    Behalve dat het onder de psychedelica valt, en toch niet zozeer een disasocierende werking schijnt te hebben.
    Bij een teveel, wordt deze rc in zoverre naar het schijnt gevaarlijk, dat je een half uur tot een drie kwartier volkomen kwijt bent.
    Maar ja. Dit hebben wel meerdere rc's.
    Ik ga deze rc researchen maar het een en ander houdt wél in dat de proefdieren extreem goed zullen worden voorbereid.
    Wanneer ik er meer over kan vertellen
    Dan zal ik er een apart Topic over starten.
    Gaat wel eventjes duren.....

Laatst bewerkt door een moderator: 23 feb 2019
    Dirkjan vindt dit leuk.
  19. Dirkjan

Ik ken dit stofje niet, maar zoals je het beschrijft lijkt het me niet echt een goede MDMA vervanger. Ook lijkt me *modknip: geen prijzen noemen* tamelijk duur. Ben benieuwd naar je report. Wie weet heeft tóch een hele unieke eigenschap dat het de prijs waar maakt.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 feb 2019
  20. Yceman224

Idd.
    Ik heb natuurlijk dit stofje uitvoerig bestudeerd.
    Ikzelf denk, dat dit toch een hèle beste mdma vervanger zou kunnen zijn.
    Ik weet dit nu nog niet
    Maaar ik zoek het uit. Een testrun gaat er komen!

Qwertyuiopa en Dirkjan vinden dit leuk.
  21. Yceman224

Zomaar eens een gedachtengang.
    Over het algemeen zijn rc's vrij goedkoop.
    Meo-dalt is dit zeer zeker niet.
    Ter vergelijking
    Kogelbiefstuk is duur vlees tov een speklapje.
    Het verschil in smaak ( een smaakwedstrijd ahw) wordt duidelijk door de kogelbief gewonnen.
    Nu de Meo dalt.
    Zou deze óók de wedstrijd tussen ( laten we zeggen een mdma analoog zo als 3 MMC ) betreffende de kwaliteit van het effect gaan winnen??
    We gaan het zien. We gaan het meemaken!

22. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

@Yceman224 is echt gek op de letters RC. Rc hier, rc daar. Wat heb jij toch met rc’s?
    He loves his rc’s! :tongueout:

Laatst bewerkt: 15 feb 2019
  23. Yceman224

Wat ik ermee heb,??
    Heel eenvoudig

Ik heb mijn nieuwe drugjes gevonden!!!
    En ja. Ik probeer om er zoveel mogelijk over te weten te komen, en ook er veel over te delen.

Ieder zijn meug, nietwaar.....

En waar het hart vol van is (geraakt)
    Daar loopt de mond van over.. ofwel topic schrijven.

Laatst bewerkt: 15 feb 2019
  24. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Oeps, deze hebben we gemist. Prijzen noemen van (legale) RC's mag hier ook niet heren, let daar in het vervolg op :wink:

25. Yceman224

Sorry. Ik zal er voortaan op letten!

Fenrir vindt dit leuk.
  26. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Ik wilde eigenlijk reageren met de vraag of je met bronnen kon onderbouwen dat het een serotonine heropname remmer is, maar zie nu op wiki dat dit er inderdaad staat en dat er blijkbaar onderzoek naar gedaan is sinds ik de middeltje jaren geleden eens gebruikt heb.

Wel moet ik allereerst zeggen dat MDMA veel meer is dan een serotonine heropname remmer, dus alleen dat maakt het zeker nog geen goed MDMA alternatief. Kanna is bijvoorbeeld ook een typische serotonine heropname remmer en komt zeker niet in de buurt van MDMA.

Dat gezegd hebbende kan ik uit persoonlijke ervaring, maar ook van vele andere gebruikers zeggen dat 5-MeO-DALT eigenlijk gewoon niet de moeite waard is om te kopen. Het is een laf middel, wat geen echte psychedelica is, maar ook geen echte entactogeen. Het effect is vaag, onbeduidend en bovenal saai. En als je er meer van neemt in de hoop het leuk te maken dan kun je er vanuit gaan dat je een paar uur boven de toilet hangt om te kotsen. Kortom echt niet de moeite waard.

Ps. Als mod kon ik de prijs die je noemde nog even terugzien en het enige wat ik er over wil zeggen is dat je het veel en veel goedkoper zou moeten kunnen kopen.

27. Bas

Bas Wijs gebruiker

Mephedrone is voor mij de beste XTC vervanger

28. Yceman224

Ik ken mdma dus niet.
    Het is eigenlijk zo, dat ik op mijn zoektocht ernaar bij de rc's ben uitgekomen. Ook was ik op zoek naar een echt goede painkiller, maar ook dit is tot nu toe niet gelukt.
    Hier op df ben ik in ieder geval tot de conclusie gekomen dat mdma eigenlijk hèlemaal niets voor mij is.
    Dat is mooi.
    De rc's dat is dus een grote zoektocht, en ik vrees, dat juist de rc's waar ik iets aan zou kunnen hebben, eigenlijk haast allemaal óf verboden zijn inmiddels, óf toch net niet datgene zijn wat ik ervan verwacht heb.
    Bijvoorbeeld.
    U 44700. Een rein zwaar opiaat, en dus...juist ja.
    U44800. Hetzelfde, en verboden inmiddels.
    Dan een mdma vervanger.
    BKmdmp. K.tzooi.
    Miauw miauw. Verboden.
    Psychedelica: 3meo. Een heftig stofje.
    Interessant, maar ook weer net niet je van het.
    5 Meo dalt. Als het waar is, wat psychedelibee ervan zegt, en daar twijfel ik niet aan, nog geen seconde!! dan is het óók een misser.
    En nu?
    Microdoseren van LSD misschien.
    Ik moet daar nog heel goed over nadenken.
    En zo klooi ik verder....

29. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Een hoop interessante RCs zijn inmiddels verboden, maar er zijn zeker nog genoeg interessante op de markt. Ik raad je aan even een eigen topic te maken met waar je nu precies naar op zoek bent. Ik heb veel verschillende RCs gebruikt, dus kan best advies geven op een concrete vraag. Evenals sommige anderen hier die ook veel van RCs afweten.

Yceman224 vindt dit leuk.
Laden...