1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

bijna 2 jaar clean maar loop tegen een terugval oo

Discussie in 'Verslaving' gestart door Taddict, 22 apr 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Taddict

Taddict Newbie

Hoi, ik ben een meisje en 21 jaar oud. Ik ben sinds 13 juli 2016 helemaal clean van coke en hasj. De laatste tijd heb ik weer erg veel zin om te gebruiken. Door verschillende gebeurtenissen de laatste tijd, zoals overleden familieleden en een zelfmoordpoging van m’n moeder, is het moeilijk om mezelf onder controle te houden. Ik ben 2 jaar verslaafd geweest aan coke, ik gebruikte overal en was continu ermee bezig. Wanneer ik niet lekker in me vel zat gebruikte ik dit als uit weg. Nu heb ik veel moeite met emoties voelen, en de laatste tijd heb ik dan van die kleine soort mini paniek aanvallen waarin ik wil gebruiken, en dan ook echt boos of
    Somber wordt als ik dit niet doe. Ik gebruikte voorheen ook wel eens hasj maar ik ben bang dat als ik daarin terug val dat m’n gedachte gang denkt “fuck it” en dat ik weer aan de coke ga. Gevaarlijke daarin is, dat ik mezelf weer opnieuw erin ga verliezen. Coke heeft veel in mezelf verpest maar was wel het lekkerste ooit voor mij. Ik hou er echt van. Herkent iemand dit? Zo ja, wat werkte er voor jou?

2. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Herken wel jouw verhaal maar dan met andere middelen. Ga vooral praten met mensen dicht in je kring. Zet de gedachten om in bezigheid. De coke is geen oplossing en zal alles nog veel erger maken. Als je denkt dat je wil gebruiken zoek iets waar je die gedachten in kwijt kan. Creativiteit, sport, praten met iemand om je heen, chatten, bellen. Wat is voor jou het makkelijkst. Sta daar even bij stil en hou altijd in het achterhoofd dat gebruik het verwerken van tegenslagen of verliezen enkel verergerd.

Janey, Taddict en De Dunne vinden dit leuk.
  3. Sofia87

Sofia87 Gast

Ik herken me deels in jouw verhaal.
    Ik heb geen ervaring met verslaving, buiten sigaretten, maar enkele jaren geleden verloor ik op korte tijd ook enkele familieleden en vrienden, met een Post Traumatische Stress Stoornis tot gevolg. Een emotioneel erg uitputtende periode.
    Ik koos er toen bewust voor om anderhalf jaar helemaal niets te gebruiken. Ik ben ook al jarenlang cocaïne-liefhebber, maar ik wist: als ik nu wegvlucht in coke, loopt het verkeerd af, want het is extra verslavend in problematische situaties. Achteraf bezien heb ik er massa’s van geleerd om me te durven openstellen voor m’n (angst)gevoelens. Met de juiste (professionele) hulp kom je in moeilijke omstandigheden veel verder dan met middelengebruik.

Taddict en Sally Tessio vinden dit leuk.
  4. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

@Sofia87 Erg knap van je dat je de clarity of mind had om dat op dat moment in te kunnen schatten en er vanaf te kunnen blijven. Wilde ik even mijn waardering voor uitspreken. :)

Taddict en Sofia87 vinden dit leuk.
  5. Taddict

Taddict Newbie

@PsyTekZ Dankjewel voor je tips en herkenning!

6. Taddict

Taddict Newbie

@Sofia87 dankjewel voor het delen van je verhaal. Ik herken me deels in wat je zegt: niet gebruiken als toevlucht. bedankt

Sofia87 vindt dit leuk.
  7. Brambana

Brambana Newbie

Jellinek advies vragen.

Taniesch en Taddict vinden dit leuk.
  8. Larocca1971

Larocca1971 Experimenterende gebruiker Tripreporter

Hey, ik herken dit helemaal. Probeer vol te houden. Er is een beter leven. De emoties komen terug, maar vraagt jaren tijd. Bij mezelf heeft het twee jaar geduurd voor ik terug iets van emoties had. Blijdschap of verdriet kende ik niet meer. Alles was weg gevlakt door de coke. Mijn eerste blijdschap had ik bij de geboorte van mijn eerste dochtertje, twee jaar na mijn ontwenning. Ik was toen 31 jaar. Van dan af beterde de emoties. U bent natuurlijk jonger, nog iets moeilijker denk ik. Ik had een partner en had een omgeving gecreëerd die me steunde en opving in de moeilijke momenten. In de moeilijke momenten kon ik tot aan de deur rijden van een dealer of plaats waar gebruikt werd om dan huilend in de auto te zitten. Dan toch niet binnengaan of kopen en uitgeput thuiskomen. Ik herken de grote liefde voor coke, die raak je nooit meer kwijt. Wel is het zo dat met de jaren de momenten dat je aan coke denkt, minderen. Bij mij is het nu 20 jaar geleden. In moeilijke momenten nam ik soms een bad. Probeerde mij te ontspannen. Een gesprek kan ook veel deugd doen. Laat je begeleiden. Veel sterkte.

Xx

Taddict vindt dit leuk.
  9. Quinn

Quinn Bewuste gebruiker

Alvast congratz voor 2 jaar clean,

ik zou vooral denken wat zijn de redenen waarom je clean wilde gaan en hoeveel positieve effecten dit in je leven heeft gegeven. het is altijd verstandig om met mensen hierover te praten ( mensen die bijvoorbeeld close met je zijn of zelfs met je moeder in dit geval ). het zou redelijk onlogisch klinken vanwege de omstandigheden maar als je moeder op de hoogte is van je situatie met drugs ( met name cocaine en hasj ) zijn ouders altijd de beste.

Hoop voor je dat je clean blijft good luck

Taddict vindt dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...