(bijna) dagelijks benzo's slikken

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
als ik gezegeld heb
Idem (niet per se acid, sws psychedelica). Werkt gewoon heel goed en je hebt niet zoveel nodig als met stims. Met stims accepteer ik liever een nachtje doorhalen.

Beetje offtopic en alternatieve oplossing misschien, maar dit helpt mij bijzonder goed om te ontspannen voor het slapen/in slaap te vallen.

Dirkjan

DF-koning
Idem (niet per se acid, sws psychedelica). Werkt gewoon heel goed en je hebt niet zoveel nodig als met stims. Met stims accepteer ik liever een nachtje doorhalen.

Beetje offtopic en alternatieve oplossing misschien, maar dit helpt mij bijzonder goed om te ontspannen voor het slapen/in slaap te vallen.
Doe mij maar regen. Dat asmr word ik of alleen maar tering geil van als het vrouwen gefluister of iets dergelijks is, of het is irritant.

Kit Kat

Wijs gebruiker
HET KAN , vaste dosis, werkt nog steeds. BIJ CHRONISCHE PIJN _( PTSS, SLAAPSTOORNISSEN etc)

Nu inmiddels 14 jaar mee, vanaf 2008 24/7 pijn en griepgevoel : 7 darmoperaties, geweldadige ex/ Doodeng .(PTSS door)
Diagnose ADD / Depressie.
Sliep amper ...gebroken , dus dan maar goedkope wijn . Ik moest door voor de kinderen.

Hulp in noodgevallen gezocht, kwam altijd 3 maanden later koffie doen.
Huisarts en psycholoog gaven niets, ik was kapot.
GGZ heeft me nog zieker gemaakt, stel narcisten met grootheidswaan,

En eindelijk 🥳
kon ik andere HA kiezen, uren gepraat
En zij gaf me tramadol 3 x 50 mg , ik lag plat. Van de pijn.
En serequel 25 tot 100 mg . Na 1 nacht 25 gedaan ,

Ik ben na jaren weer naar een pretpark geweest, wel met verklaring.
4 uur volgehouden, depressie zakte. Kon weer naar terras, bios. Paar uur,

➡️Na 2 jaar 3 x100 mg . Tramadol. Serequel bleef 25

Maar kreeg reuma. En fibromyalgie.

Wilde geen tramadol verhoging naar 3x 150.

Toen 6 x 5 mg oxcycodon. 3 x10. Gaat automatisch.
En over op 10 mg zolpidem , want helaas, serequel maakte me suffer overdag.
Slaap er nog steeds goed op. Vergeet ik 1.... slaap ik niet.

➡️Nu nog steeds die 30 oxy,( alleen met covid, november 2021 , borstkas druk, schokjes, slechte nachten 40 soms. Nu weer 30.)

Ja ik ben er nu verslaafd aan, maar functioneler met, net dat randje pijn weg . Rust in 't hoofd.
Dat is een soort van high, alleen voelt het als iets normaler maar als zieke is het of dat, of jankend van bed naar bank .

Ik ben chronisch pijn patiënt, , slaap angst gehad.
En alles is nu stabiel. 30 mg oxcycodon, 10 mg zolpidem.
Geen misbruik. Werkt nog, soms een pret avondje , chill. Of 2.

Mijn lijf. Mijn grenzen .

Kit Kat

Wijs gebruiker
Ik zit weer zo aan de 100 mg diazepam per dag maar ga nu alles omgooien

Ik heb alle hulp alleen en zelf geregeld en het is mij gelukt ook, strijden en willen en dan kan alles want dit (momenteel) diepste dal ooit waar ik in zit na vorig jaar een opname maar mooiste klim die ik in mijn leven maken
Mooi gezegd,zo positief. Geen "slachtoffer ", dan ga je het redden. Alleen dan . Jij bent altijd de oplossing. Niemand anders.

Don Draper

Badass junkie
Ik heb er lang over nagedacht maar ik denk dat ik het vanaf nu vaker ga slikken bij het doen van een activiteit.

Toen ik paar maanden geleden wat weken aan de benzo's zat had ik het echt fijn met dingen doen in mijn leven. Zonder benzos lukt het me soms maar ook veel in de knel.

Vandaag veel last van nervositeit, net lorazepam geslikt en nu zit ik relaxt thuis (wat ik normaal nooit kan!) een film te kijken. Dit wil ik vaker doen, flex activiteiten doen. Dus ik ga het proberen en kijken of het echt m'n leven kan verrijken wat ik denk dat het hiervoor deed en hopelijk kan blijven doen.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ik heb er lang over nagedacht maar ik denk dat ik het vanaf nu vaker ga slikken bij het doen van een activiteit.

Toen ik paar maanden geleden wat weken aan de benzo's zat had ik het echt fijn met dingen doen in mijn leven. Zonder benzos lukt het me soms maar ook veel in de knel.

Vandaag veel last van nervositeit, net lorazepam geslikt en nu zit ik relaxt thuis (wat ik normaal nooit kan!) een film te kijken. Dit wil ik vaker doen, flex activiteiten doen. Dus ik ga het proberen en kijken of het echt m'n leven kan verrijken wat ik denk dat het hiervoor deed en hopelijk kan blijven doen.
Als je dan alleen bij wat grotere buitenshuis activiteiten gebruikt en thuis gewoon de nervositeit uitzit, kun je er best veel voordeel uithalen. Pas dan wel op dat niet ineens alles een buitenshuis activiteit wordt, zoals je dagelijkse blokkie om. En dan zou ik ook zeggen, blijf er juist vanaf op de dagen dat je thuis bent.
Betekent benzo misbruik nou dat je voor het recreatieve effect meer blijft nemen? Dus dat wat ik doe geen misbruik ervan is?
Dosis verhogen is echt de valkuil. Maar ik vind het wel goed dat je er met jouw problematiek ook daadwerkelijk veel voordeel uit kan halen

Dopemonster

Badass junkie
Betekent benzo misbruik nou dat je voor het recreatieve effect meer blijft nemen? Dus dat wat ik doe geen misbruik ervan is?
Het is niet zozeer dat je benzo's misbruikt. Je reden kan legit en zeer begrijpelijk zijn maar vergeet niet dat alles wat te mooi lijkt om waar te zijn, dat dus ook niet is.

Bij benzo's moet je echt zorgen dat je de balans niet verstoort door het te veel gaan slikken. Hoe meer je je lichaam laat gewennen hoe minder effectief het word en dat betekend niet dat je steeds meer gaat nemen maar de drempel tot gebruik word steeds lager en de kans om het te gaan misbruiken word ook groter.

Kort samengevat: ga het niet overconsumeren en er te makkelijk over denken en maak met jezelf duidelijke afspraken wanneer je het echt belangrijk vind om een benzo te slikken en wanneer het eigenlijk niet persee nodig is.

Dit is de slimste manier om er mee om te gaan 👍🏻

Bij mij is het een absolute verrijking in mijn leven om af en toe benzo’s te slikken. In mijn geval is dit Alprazolam & Dormicum! 1 tot 2x per week max. en ervaar dan weinig nadelen. Neem ik het meer onstaan er toch al wat slaapproblemen etc dagen erna… de vuistregel: doe het met mate!

De Zandman

Badass junkie
Nog beter is het om de benzo's te laten staan...het gaat sluipenderwijs en een benzo afkick dat wil je niet hoeven doen, geloof me!
Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat dit een heel nare tijd betreft die wekenlang duurt.

Don Draper

Badass junkie
Nog beter is het om de benzo's te laten staan...het gaat sluipenderwijs en een benzo afkick dat wil je niet hoeven doen, geloof me!
Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat dit een heel nare tijd betreft die wekenlang duurt.
Ik heb het twee maanden geleden meegemaakt. Heb het per halve milligram afgebouwd en op het eind tijdje niks genomen. Was er paar dagen wat van de leg geweest maar toch snel bovenop.

Ik vertrouw er wel op dat het lukt.

DOPE AMINE

Newbie
Heb door slaapproblemen door werk en als prof. mountainbiker die 5u per dag door vrieskou of regen heb getraint en dit na 8 u werken in een labo snel eten en dan nog 1,5u fitness tijdens de avond inderdaad wel heel wat zware benzo's moeten slikken om überhaupt op enkele minuten in slaap te vallen want anders had ik geen 8u rust en waren mijn spieren de volgende dag helemaal stijf van zo'n training.

Ik nam het vanaf mijn 21 jaar tot 37 jaar en de dosis aan alprazolam bleef door tolerantie maar toenemen. Op het laatste nam ik 8 tabletten van 2mg om te kunnen slapen.

Toen ik merkte dat mijn sportieve prestaties door een lief niet meer mogelijk was als voorheen ben ik plots op eigen houtje gestopt. Dokters waren te onwetend over deze extreme gevallen en werd niet geholpen, alleen "wil je vrijwillig opgenomen worden" zonder medicatie om af te bouwen.

Ik heb maanden op bed gelegen en van mijn athletisch lichaam van 72kg schoot er na 5 maanden afkicken op bed niks meer over en woog toen ineens 85kg. De psychiater had Zyprexa voorgeschreven (een antipsychoticum) waardoor ik bewegingsdrang en vreetbuien kreeg en enkele maanden later woog ik ineens 95kg!

Thank you Doctor!

Het ergste van dat afkicken en dat was van flualprazolam was dat ik paniekaanvallen kreeg en niet meer kon praten of op mijn benen staan en op de grond lag te schreeuwen. Mijn spieren in mijn gezicht waren gespannen en ik knarste op mijn tanden, deed urine in mijn broek: een echte hel die gewoonlijk na een dik uur over was. De laatste paniekaanval was 3 maanden na volledig stoppen met flualprazolam.

Waarom ineens flualprazolam? Omdat de dokters in Antwerpen alprazolam weigeren voor te schrijven dus ook geen taperschema. Dat is de schuld van die arrogante dokters in Antwerpen. In Geel waren de dokters ten minste een pak vriendelijker en niet zo wereldvreemd. Als ik er goed op functioneer waarom mag het dan weer niet.

Ik ben het hier beu in Antwerpen, Limburg is een pak vriendelijker en Nederland trouwens ook.

pffff klinkt heel zwaar man!! Link spul die Alprazolam... ik heb zelf een epilepsie-aanval gehad tijdens het stoppen en dit terwijl ik maar 6 dagen op rij aan het gebruiken was!! Cold turkey gestopt en een aanval gekregen tijdens mijn slaap... ik blijf er voorlopig vanaf hoe goed het ook bij mij werkt.
Mijn neuroloog heeft mij verteld dat dit voor mensen die er gevoelig aan zijn zeer gevaarlijk is, ik hou het nu op MAX 1X per week :) en dit in kleinere hoeveelheid als voorheen! (1MG)

Droomreiziger

Experimenterende gebruiker
ik neem ongeveer 5 mg Diazepam elke zaterdagnamiddag. Doe dit nu bijna een jaar. Verder heb ik nooit cravings en heb ik er nooit behoefte aan, alsof het op die andere dagen zelfs niet bestaat. Kan dit kwaad op lange termijn of is het veilig volgens jullie?

Droomreiziger

Experimenterende gebruiker
Tuurlijk wel. Ik doe dagelijks aan meditatie, wekelijks aan yoga, ik sport, ik ga in de sauna, ik ga in een floatcabine. Ik voel me geweldig. Maar af en toe heb je iets meer nodig en voor mij is 5 mg Diazepam + cannabis perfect. Something to take the edge off…

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan