Bijna in coma door wiet?

Enkele weken geleden had ik samen met wat vrienden wiet gerookt op één van hun appartement. Normaal doe ik maar enkele trekjes, maar deze keer was het meteen één joint voor mij alleen (meer dan ik ben gewend). Nu had ik verwacht dat ik me daarna echt zou kapotlachen, maar deze keer ging ik echt slecht.

Alles rondom mij werd altijd maar waziger, tot ik na een tijdje gewoon letterlijk in de zetel omviel. Ik voelde me met de moment slechter tot ik na een tijdje niet meer kon bewegen of niet meer antwoorden. Ik zat precies in een zwart gat gevangen terwijl ik de hele tijd zat te roepen van: 'help my!' alleen kwam er geen geluid uit mijn mond. Uiteindelijk hadden ze mijn bloeddruk gemeten en blijkbaar was die wel heel hoog. Daarna hebben mensen mij blijkbaar op een stoel aan het raam gezet voor wat frisse lucht en toen zag ik opeens een fel wit licht voor mij terwijl mijn ogen toe waren dat ik er zo van schrok dat ik wakkerschrikte.Uiteindelijk na enkele uurtjes ging het terug beter, maar nu weet ik totaal niet wat er gebeurt is, maar enkele vrienden waar ik dit verhaal heb tegen uitgelegt zeiden dat het net leek alsof ik elk moment in een coma kon gaan. Het is zo dat ik nu zoveel bang heb dat ik dit nog eens ga meemaken. Weten jullie misschienst wat dit kan zijn? Of heeft één van jullie dit al meegemaakt?x

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
In coma gaan door wietgebruik zou me sterk lijken.
Alles wat je beschrijft klinkt me niet onbekend, heb het ook al meegemaakt.
Kon ook niets meer...niet praten, niet bewegen, slecht horen, zweten, lijkbleek.... op het randje van flauwvallen en erna zat ik over dat randje... dus ik was 'out' gegaan.

Maar dit is verre van een coma, gewoon een klassiek gevalletje van teveel wiet.
Te lage suikerspiegel?
Te hoge bloeddruk?
Kan allemaal denk ik...

Niets om je ongerust over te maken lijkt me..., heb het daarna niet meer gehad.

Peace

Frank123

Wijs gebruiker
Je bent gewoon ''out'' gegaan. Niets om je in zoverre zorgen om te maken. Gewoon beter doseren, gebeurt het je ook niet meer.

In coma raken door wiet lijkt me erg sterk na een paar trekjes. Gewoon die joint met je vrienden delen als je niet gewend om een hele te roken.

Ik heb het zelf ook een aantal keer mee gemaakt en misschien is het handig om een flesje cola of een dextro mee te nemen als je gaat blowen. Als je echt vaag begint te worden, het lijkt alsof geluiden heel erg gedempt zijn en je de figuurlijke sterretjes gaan zien neem je wat suiker, hoofd 5 min tussen je benen zodat er bloed naar je hersenen stroomt en je kan er weer tegen aan.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hoewel suiker een persoon op zijn gemak kan stellen wordt de flauwte van het blowen vrijwel nooit (bij een gezond persoon) veroorzaakt door een te lage bloedsuiker spiegel.

Het toedienen van suiker is, behalve de psychologische werking, dan ook totale onzin.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat de reactie van het lichaam op de suikers een negatieve invloed kunnen hebben.

Ik herken, net als alle doorgewinterde blowers hier, vrijwel alle effecten die je beschrijft Lindsey.
De meeste ervaar ik enkel als prettig, hoewel over het randje gaan nooit fijn is zeker als je het niet verwacht.

De oplossing: Zoals andere al zeggen, gewoon minder roken. Verspreid het over een langere periode en neem steeds maar een paar hijsjes. Vergeet niet dat het zo'n 10 minuten kan duren voordat de hijs die je neemt goed aankomt in je bolletje. De duizeligheid hiervoor komt voornamelijk door de nicotine.

In een coma raken door wiet is niet vrijwel onmogelijk, maar geheel onmogelijk.
Outgaan, flauwvallen, voor LANGE tijd in een diepe slaap vallen of het bewustzijn verliezen kan wel, maar een coma is niet mogelijk door cannabis an sich.
Maar een coma wordt vaak ook heel verkeerd geïnterpreteerd.

Bovenaan