binge drinken

binge

Newbie
Beste mensen,

Ik ben een man van 29, en ik ben al sinds ik 18 ben een binge drinker. Ik drink niet vaak (1 tot 3 keer in de maand) maar als ik dan drink, drink ik om dronken te worden. Het gaat me er dan om om zo snel mogelijk dronken te worden en dat zo lang mogelijk te blijven. Het lukt me nooit om gewoon een paar drankjes te drinken. Thuis drink ik verder nooit. Ik weet niet precies waarom ik drink, maar ik denk dat het is om te ontsnappen uit de realiteit. Van nature ben ik niet echt een sociaal iemand, maar als ik drink veranderd dat helemaal. Verder gebruik ik , als het voorhanden is, vaak drugs als ik zo veel gedronken heb (vooral oppepende drugs). Nuchter ben ik nooit op zoek naar drugs. Meestal ben ik na het drinken 1 tot 2 dagen brak, en niet in staat normaal te functioneren. Verder drinken al mijn vrienden, en als ik dan bij mijn vrienden ben is er altijd drank. Niet meer met mijn vrienden omgaan lijkt me ook geen goede optie.

Kent iemand dit probleem? En zo ja, is het je gelukt hier iets tegen te doen?

mvg,

P.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Dit is absoluut een veelvoorkomend probleem. De makkelijkste manier zou natuurlijk zijn om je vrienden gedag te zeggen, maarja dat zou ik net als vele anderen zelf ook niet doen...

Ik denk dat als je er zelf mee zit en je wilt het minderen, zul je dat tegen je vrienden moeten zeggen. Echte vrienden respecteren zulke beslissingen en begrijpen het. Zij zullen je erbij steunen en je kunt zelfs met ze afspreken dat ze je max een bepaalde hoeveelheid geven.

Zolang je bij je vrienden wilt zijn als zij ook drinken, zul je aardig wat wilskracht moeten tonen om vol te houden. Wellicht moet je eens gaan kijken wat drinken je voor voordelen brengt en wat drinken je voor nadelen brengt. Overwegen of je drank echt nodig hebt, eigenlijk komt daar altijd uit dat je het ook wel met een aantal drankjes minder af kunt.

Het moeilijkste is om dit ook bij jezelf duidelijk te houden op het moment dat je een drankje drinkt. Alcohol doet grenzen vervagen en verleggen, het is dus makkelijk om met jezelf af te spreken maximaal 3 drankjes te doen bijvoorbeeld, maar erg moeilijk om na het 3e drankje te stoppen.

Als al je vrienden weten dat je er bijvoorbeeld max 3 (of een ander getal wat je zelf relaxed vind) wilt drinken op een avond, zullen zij het ook tegen je zeggen als je een vierde inschenkt.

Het is niet makkelijk!

Bovenaan