Binnenkort misschien LSD proberen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

smileys

Experimenterende gebruiker
Goedemiddag. Ik heb wat hulp nodig van mensen die ervaren zijn met lsd. Ik ben een jongen 15jaar en gebruikt regelmatig xtc. Alleen ik merk dat ik het laatste tijd te erg heb genormaliseerd waardoor ik het heel vaak heb gebruikt. Dus ik denk dat ik er een maandje of 2 mee ga stoppen voor mijn eigen gezondheid en om het effect waar het voor bedoeld is weer terug te krijgen. Alleen nu vraag ik mij af is het dan wel een mogelijkheid om in de voorjaarsvakantie LSD uit te proberen? Ik heb gelezen dat het heel heftig kan zijn maar dat het ook kan tegenvallen. En ik vraag mij af is het wel slim om te doen een maand na veel xtc gebruikt te hebben of heeft mijn lichaam meer rust nodig. Graag hulp in de reacties en kom aub niet met berichtjes als “je bent 15jaar hoezo doe je drugs” hoor dit namelijk heel vaak. Bedankt alvast!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Wat verwacht je van de lsd? Wat denk je dat het precies doet?

Ik ga toch even in op je reactie dat je geen commentaar wil op je leeftijd. Ik snap dat je dat vervelend vind hoor, ik ben ook een kind/tiener geweest hahaha. (Heul lang geleden..)
15 is gewoon echt heel jong om je met zware middelen bezig te houden. Lsd is lichamelijk veel minder slecht als bv je xtc, zeker waar maar lsd geeft weer andere risico’s. Een bad trip kan echt je leven veranderen. Nu zal ik ophouden over je leeftijd!

Lsd staat bij mij ook nog op de wensen lijst om eens te doen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Voor een psychedelische trip altijd zorgen voor een zo goed mogelijke set en setting. Een goede (mind)set betekent ook dat je een periode voor de trip gezond hebt geleefd. En aangezien MDMA gebruik direct invloed heeft op je mood, is het af te raden om psychedelica te gaan doen als je lichaam en geest nog niet helemaal herstelt zijn.

Ondanks dat je het niet wilt horen: het is zeer onverstandig om op die leeftijd met psychedelische middelen (überhaupt drugs) te gaan experimenteren. Dat je dit heel vaak hoort moet je juist serieus nemen, niet denken 'wat irritant'.

Maar mocht je het tóch gaan doen, zorg er dan in ieder geval voor dat je een goede pauze van alle drugs hebt gehad en gezond leeft alvorens je eraan begint. LSD (en andere tripmiddelen) zou je uiterst serieus moeten nemen... Dat hoor je niet zomaar onvoorbereid te doen omdat je niet kunt wachten.

smileys

Wat verwacht je van de lsd? Wat denk je dat het precies doet?

Ik ga toch even in op je reactie dat je geen commentaar wil op je leeftijd. Ik snap dat je dat vervelend vind hoor, ik ben ook een kind/tiener geweest hahaha. (Heul lang geleden..)
15 is gewoon echt heel jong om je met zware middelen bezig te houden. Lsd is lichamelijk veel minder slecht als bv je xtc, zeker waar maar lsd geeft weer andere risico’s. Een bad trip kan echt je leven veranderen. Nu zal ik ophouden over je leeftijd!

Lsd staat bij mij ook nog op de wensen lijst om eens te doen.
Ik hoop van lsd een keer echt te kunnen hallucineren maar stel het lukt niet dat ik het dan ook moet accepteren en het later nog een keer kan proberen!

smileys

Voor een psychedelische trip altijd zorgen voor een zo goed mogelijke set en setting. Een goede (mind)set betekent ook dat je een periode voor de trip gezond hebt geleefd. En aangezien MDMA gebruik direct invloed heeft op je mood, is het af te raden om psychedelica te gaan doen als je lichaam en geest nog niet helemaal herstelt zijn.

Ondanks dat je het niet wilt horen: het is zeer onverstandig om op die leeftijd met psychedelische middelen (überhaupt drugs) te gaan experimenteren. Dat je dit heel vaak hoort moet je juist serieus nemen, niet denken 'wat irritant'.

Maar mocht je het tóch gaan doen, zorg er dan in ieder geval voor dat je een goede pauze van alle drugs hebt gehad en gezond leeft alvorens je eraan begint. LSD (en andere tripmiddelen) zou je uiterst serieus moeten nemen... Dat hoor je niet zomaar onvoorbereid te doen omdat je niet kunt wachten.
Thx. Ja dat is dus ook de reden dat ik nu 1 maand voor de volgende vakantie mezelf al afvraag is het slim? En hoe kan ik zorgen dat het goed gaat. Mijn mindset ligt tot nu toe prima maar stel ik heb last van de na effecten van mdma nog zal ik het sowieso niet doen.

smileys

En waarom denk je dat je dit vaak hoort? Omdat je beter wacht met dit soort dingen. Als je later zelf kinderen hebt zal je dat wel begrijpen.
Ik snap het zeker. Maar het bijzondere eraan is dat ik van bijv, wiet oprecht dingen heb geleerd ik heb met bepaalde dingen een ander zicht erop gekregen. En daarom lijkt lsd mij ook heel gaaf dat je echt goed gaat nadenken over bijzondere dingen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik hoop van lsd een keer echt te kunnen hallucineren maar stel het lukt niet dat ik het dan ook moet accepteren en het later nog een keer kan proberen!
Ik denk dat lsd een wat te zwaar middel is om het puur voor hallucineren te nemen. Je kunt er echt van in een andere wereld terecht komen. Ook hele enge werelden, 100x een enge droom. Hoe jonger je bent hoe lastiger dat is om te verwerken en te plaatsen.
Liever adviseer ik helemaal geen drugs aan je maar als je dan echt eens iets wil zien dat er eigenlijk niet is, is een LAGE dosis 2cb misschien beter. Lsd duurt ook 10 a 12 uren dus als je heel bad gaat zitje 12 uren aan vast. 12 uren in de meest vreselijke nachtmerrie blijven zal je geen goed doen.

transformated

Badass junkie
Je neemt teveel xtc had ik daarjuist gelezen. Dat is 1 reden om al geen lsd te nemen. Neem een lange drugspauze en begin met truffels of 2cb. Die 2 zullen je wat kennis laten maken met de trip wereld.
Maar je zou echt beter wachten met een trip want in mijn ogen zit je mindset niet juist en zal je gemakkelijk in een bad trip zitten en door je xtc gebruik kan ik je bijna 100% garanderen dat het een slechte trip zal zijn.
Beste wat je zou doen is nog een paar jaartjes wachten. Ik was 15 en ook veel xtc misbruikt en andere stuff en dat heb ik gevoeld ook.

We willen je alleen maar advies zodat het niet de slechte kant opgaat.

smileys

Ik de k dat lsd een wat te zwaar middel is om het puur voor hallucineren te nemen. Je kunt er echt van in een andere wereld terecht komen. Ook hele enge werelden, 100x een enge droom. Hoe jonger je bent hoe lastiger dat is om te verwerken en te plaatsen.
Liever adviceer ik helemaal geen drugs aan je maar als je dan echt eens iets wil zien dat er eigenlijk niet is, is een LAGE dosis 2cb misschien beter. Lsd duurt ook 10 a 12 uren dus als je heel bad gaat zitje 12 uren aan vast. 12 uren in de meest vreselijke nachtmerrie blijven zal je geen goed doen.
Ah oke! Bedankt ik heb al 1x een zeer kleine dosis 2-cb gedaan tijdens xtc waarschijnlijk heb ik er niet veel van gemerkt. Ik denk dat 2-cb eerder een beter idee is voor de volgende vakantie ik ga me er even op in lezen!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Thx. Ja dat is dus ook de reden dat ik nu 1 maand voor de volgende vakantie mezelf al afvraag is het slim? En hoe kan ik zorgen dat het goed gaat. Mijn mindset ligt tot nu toe prima maar stel ik heb last van de na effecten van mdma nog zal ik het sowieso niet doen.
Het komt misschien irritant op jou over, maar besef je je dat deze drugs (ook MDMA) echt zwaar afgeraden worden voor iemand met nog ontwikkelende hersenen?

Ik begrijp de allure van deze middelen goed, maar waarom kun je niet tot na je 20ste wachten tot je deze dingen doet? Je hebt nog een heel leven om te gaan trippen.

smileys

Je neemt teveel xtc had ik daarjuist gelezen. Dat is 1 reden om al geen lsd te nemen. Neem een lange drugspauze en begin met truffels of 2cb. Die 2 zullen je wat kennis laten maken met de trip wereld.
Maar je zou echt beter wachten met een trip want in mijn ogen zit je mindset niet juist en zal je gemakkelijk in een bad trip zitten en door je xtc gebruik kan ik je bijna 100% garanderen dat het een slechte trip zal zijn.
Beste wat je zou doen is nog een paar jaartjes wachten. Ik was 15 en ook veel xtc misbruikt en andere stuff en dat heb ik gevoeld ook.

We willen je alleen maar advies zodat het niet de slechte kant opgaat.
Dankjewel voor de reactie. Ik begon ook met xtc door privé problemen maar na een tijdje te stoppen daarmee ben ik mezelf mentaal beter gaan voelen en heb ik het gebruikt om een leuke avond te hebben. Niet om een slecht gevoel te wegschuiven.

smileys

Het komt misschien irritant op jou over, maar besef je je dat deze drugs (ook MDMA) echt zwaar afgeraden worden voor iemand met nog ontwikkelende hersenen?

Ik begrijp de allure van deze middelen goed, maar waarom kun je niet tot na je 20ste wachten tot je deze dingen doet? Je hebt nog een heel leven om te gaan trippen.
Omdat als je het eenmaal heb gehad ben je heel benieuwd hoe andere middelen werken op je. Ik probeer graag nieuwe dingen uit

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ah oke! Bedankt ik heb al 1x een zeer kleine dosis 2-cb gedaan tijdens xtc waarschijnlijk heb ik er niet veel van gemerkt. Ik denk dat 2-cb eerder een beter idee is voor de volgende vakantie ik ga me er even op in lezen!
2cb duurt veel korter dus als je fout gaat ben je sneller weer oke. Laat wel je 2cb testen! Zeker bij2cb is er vervuiling in omloop. (Gevaarlijke stoffen in de 2cb pillen)
Plus dat ik niemand ken waarbij de hoeveelheid 2cb in de pil klopte met wat de dealer verteld heeft. Ik weet niet of je kunt laten testen als je nog geen 18 bent, weet iemand dat?

smileys

2cb duurt veel korter dus als je fout gaat ben je sneller weer oke. Laat wel je 2cb testen! Zeker bij2cb is er vervuiling in omloop. (Gevaarlijke stoffen in de 2cb pillen)
Plus dat ik niemand ken waarbij de hoeveelheid 2cb in de pil klopte met wat de dealer verteld heeft. Ik weet niet of je kunt laten testen als je nog geen 18 bent, weet iemand dat?

Ik woon ver van een gebouw waar ik mijn middelen kan laten testten. Maar ik heb een dealer die heeft 2-cb 14mg en hij zegt zelf ook dat er veel dealers zeggen dat er 20mg in zit maar het meestal veel lager uitvalt. Veel vrienden van mij hebben van hem al gebruikt en zagen bijv, mos groeien op hekjes en lichten op het dak. Dus ik zie 2-cb wel als een betere optie

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Omdat als je het eenmaal heb gehad ben je heel benieuwd hoe andere middelen werken op je. Ik probeer graag nieuwe dingen uit
Ja die fascinatie is begrijpelijk. Maar je moet daarnaast wel je hersenen blijven gebruiken. Je hersenen, die eigenlijk tot na je 20ste nodig hebben om zich volledig te ontwikkelen.

Het laatste wat je wilt doen met tripmiddelen is te weinig geduld hebben. Naast dat het sowieso al afgeraden wordt voor iemand onder de 20 (onder de 25 dacht ik zelfs), zorgt overhaast willen trippen daarnaast ook nog eens voor een veel grotere kans op bad gaan. En geloof me, dat wil je niet meemaken. Wat een spijt zul je dan hebben jongen... En omdat je er eigenlijk nog niet klaar voor bent op die leeftijd, kun je zo'n slechte ervaring misschien ook nog niet helemaal verwerken op de goede manier. Zoiets kan iemand mogelijk voor altijd veranderen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik woon ver van een gebouw waar ik mijn middelen kan laten testten. Maar ik heb een dealer die heeft 2-cb 14mg en hij zegt zelf ook dat er veel dealers zeggen dat er 20mg in zit maar het meestal veel lager uitvalt. Veel vrienden van mij hebben van hem al gebruikt en zagen bijv, mos groeien op hekjes en lichten op het dak. Dus ik zie 2-cb wel als een betere optie
Je weet dat alle dealers vaak liegen? Ook bevriende dealers? Het gaat om geld dus ze verdienen er heel graag aan. Ook al moeten ze er over liegen. Ook kunnen pillen die er precies hetzelfde uit zien toch uit verschillende batches komen. Ze drukken zelf pillen met kleurtjes en logo’s na maar stoppen er iets anders in.
2cb zal minder slecht zijn als lsd ja voor jou.

transformated

Badass junkie
Dankjewel voor de reactie. Ik begon ook met xtc door privé problemen maar na een tijdje te stoppen daarmee ben ik mezelf mentaal beter gaan voelen en heb ik het gebruikt om een leuke avond te hebben. Niet om een slecht gevoel te wegschuiven.
Ik had maanden tot bijna een jaar nodig voor ik mentaal weer beter was door xtc gebruik en dan spreek ik nog niet over de rest.
Maar goed dat je hier komt voor hulp, dat is al goed.
Mij advies aan jou wacht tot je wat ouder bent maar als je echt wilt gebruiken doe het veilig, hou de nodige pauzes zoals 3 maanden bij xtc en denk ook je bent nog in ontwikkeling.

smileys

Je weet dat alle dealers vaak liegen? Ook bevriende dealers? Het gaat om geld dus ze verdienen er heel graag aan. Ook al moeten ze er over liegen. Ook kunnen pillen die er precies hetzelfde uit zien toch uit verschillende batches komen. Ze drukken zelf pillen met kleurtjes en logo’s na maar stoppen er iets anders in.
2cb zal minder slecht zijn als lsd ja voor jou.
Ja dat weet ik. Maar deze dealer zegt juist dat er minder in zit dan in de meeste pillen en dat is meestal nadeliger voor een dealer

Pace Ley

Dag Hugo pas goed op jezelf hoor. Incidenteel XTC is redelijk veilig, maar het is moeilijk om er vanaf te blijven en teveel xtc heeft hele nare gevolgen. Ik heb genoeg tieners erdoor zien afglijden. Depressieve klachten, veel ruzie thuis, slechte school resultaten, veel blowen, slecht slapen, eindeloos gamen, ongemotiveerd etc.
Pas goed op jezelf en probeer het experimenteren jezelf alleen toe te staan, als op andere vlakken je leven ook goed op orde is. En wacht inderdaad liever gewoon een jaar of 5.

smileys

Het is wel opmerkelijk dat je vorig jaar in oktober al 16 jaar was https://drugsforum.nl/threads/bad-trip-wiet.68237/
Maar goed, knetter stoned op school dus, het is niet zo gek dat je vaak te horen krijgt dat je te jong bent. Zeg nou eens eerlijk, hoe oud ben je echt?
15jaar ben ik nu. Heb het toen des tijds gezegd zodat er normaal gereageerd kon worden. Achteraf gezien maakt het niet heel veel uit.

CuriousExplorer

Badass junkie
15jaar ben ik nu. Heb het toen des tijds gezegd zodat er normaal gereageerd kon worden. Achteraf gezien maakt het niet heel veel uit.
Normaal reageren?
Je krijgt elders het advies om geen Xtc meer te nemen en dan open je een topic dat je LSD wilt proberen.
En nu doodleuk zeggen dat je vorig jaar loog om normale reactie's te krijgen.

Ik wens je veel succes.

smileys

Normaal reageren?
Je krijgt elders het advies om geen Xtc meer te nemen en dan open je een topic dat je LSD wilt proberen.
En nu doodleuk zeggen dat je vorig jaar loog om normale reactie's te krijgen.

Ik wens je veel succes.
Klopt. Maar dit heeft niet te maken met xtc ik vroeg mij af of het mogelijk is. Ik vraag dus eigenlijk kan ik het doen of is het minder veilig dan. En daar heb ik reacties op gekregen waar ik veel mee kan!

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Waarom wil je LSD proberen? Alleen maar om te hallucineren en mooie kleurtjes te zien?

Weet dat een psychedelicum veel meer kan doen dan dat. Ben jij voorbereid op een ervaring waarvan je je van tevoren onmogelijk een voorstelling kunt maken? Ben je voorbereid op een ervaring die mogelijk je leven kan veranderen?

Een volwassen persoon die voor het eerst een psychedelicum wil proberen mag zichzelf precies dezelfde vragen stellen. En of je nu 20, 30 of 50 bent, kun je ooit voorbereid zijn? Bij de meeste mensen pakt het uit in positieve zin uit. Er zijn uitzonderingen. En ook de meest doorgewinterde tripper kan opeens een helse ervaring meemaken.

Of je op je 15e minder voorbereid bent, of minder in staat een trip goed te verwerken, dat weet ik niet. Is dit te onderbouwen?

Je zou ook kunnen stellen dat als je jong bent je meer openstaat voor de mindblowing levenslessen die het je kan leren. Je beeld is nog veel minder vertroebeld door al wat je gedurende je leven als vanzelfsprekend en voor waarheid bent gaan zien. Moet je echt de eerste 20 of 25 van je levensjaren dwalen alvorens je mag zien wat het universum nog meer voor ongelofelijks in petto heeft naast het gebaande pad dat onze verheven westerse cultuur keurig voor je heeft uitgestippeld?

Het is een modern westers idee dat de combinatie jongeren/kinderen en psychedelica controversieel is, en kinderen aan de Ritalin zetten niet. In je jeugd wordt je continu aangeleerd om een braaf burger te zijn, te doen wat je gevraagd wordt en zo min mogelijk kritisch te zijn. Het pad richting spirituele zelfontwikkeling wordt afgeraden te betreden, want je zou maar eens aan iets anders waarde kunnen hechten dan aan het materiële.

Onze huidige cultuur is maar een detail in de totale geschiedenis van de mens. Een geschiedenis waarin het lang niet altijd even vanzelfsprekend is geweest dat je pas vanaf een bepaalde leeftijd toegang krijgt tot het scala aan plantmedicijnen dat de natuur ons biedt. Weten we het nu echt zoveel beter dan al die milennia oude beschavingen die veel meer in contact stonden met natuur en spirit?

Daarmee wil ik niet zeggen dat je dan maar snel LSD moet proberen, Hugo. Bedenk vooral waarom je het wilt doen. Bereid je grondig voor, en zorg dat er iemand bij je is die je volledig vertrouwt. Als je mooie kleurtjes wilt zien moet je geen LSD nemen maar naar de kermis gaan.

En over de MDMA. Met de hoeveelheid en frequentie van jouw gebruik zou ik een volwassene aanraden minstens een half jaar pauze te nemen. Je lichaam moet bijkomen. Maar gezien je leeftijd is je gebruik gewoon ronduit schokkend. Natuurlijk voelt het fijn, maar het is het niet waard.

smileys

Waarom wil je LSD proberen? Alleen maar om te hallucineren en mooie kleurtjes te zien?

Weet dat een psychedelicum veel meer kan doen dan dat. Ben jij voorbereid op een ervaring waarvan je je van tevoren onmogelijk een voorstelling kunt maken? Ben je voorbereid op een ervaring die mogelijk je leven kan veranderen?

Een volwassen persoon die voor het eerst een psychedelicum wil proberen mag zichzelf precies dezelfde vragen stellen. En of je nu 20, 30 of 50 bent, kun je ooit voorbereid zijn? Bij de meeste mensen pakt het uit in positieve zin uit. Er zijn uitzonderingen. En ook de meest doorgewinterde tripper kan opeens een helse ervaring meemaken.

Of je op je 15e minder voorbereid bent, of minder in staat een trip goed te verwerken, dat weet ik niet. Is dit te onderbouwen?

Je zou ook kunnen stellen dat als je jong bent je meer openstaat voor de mindblowing levenslessen die het je kan leren. Je beeld is nog veel minder vertroebeld door al wat je gedurende je leven als vanzelfsprekend en voor waarheid bent gaan zien. Moet je echt de eerste 20 of 25 van je levensjaren dwalen alvorens je mag zien wat het universum nog meer voor ongelofelijks in petto heeft naast het gebaande pad dat onze verheven westerse cultuur keurig voor je heeft uitgestippeld?

Het is een modern westers idee dat de combinatie jongeren/kinderen en psychedelica controversieel is, en kinderen aan de Ritalin zetten niet. In je jeugd wordt je continu aangeleerd om een braaf burger te zijn, te doen wat je gevraagd wordt en zo min mogelijk kritisch te zijn. Het pad richting spirituele zelfontwikkeling wordt afgeraden te betreden, want je zou maar eens aan iets anders waarde kunnen hechten dan aan het materiële.

Onze huidige cultuur is maar een detail in de totale geschiedenis van de mens. Een geschiedenis waarin het lang niet altijd even vanzelfsprekend is geweest dat je pas vanaf een bepaalde leeftijd toegang krijgt tot het scala aan plantmedicijnen dat de natuur ons biedt. Weten we het nu echt zoveel beter dan al die milennia oude beschavingen die veel meer in contact stonden met natuur en spirit?

Daarmee wil ik niet zeggen dat je dan maar snel LSD moet proberen, Hugo. Bedenk vooral waarom je het wilt doen. Bereid je grondig voor, en zorg dat er iemand bij je is die je volledig vertrouwt. Als je mooie kleurtjes wilt zien moet je geen LSD nemen maar naar de kermis gaan.

En over de MDMA. Met de hoeveelheid en frequentie van jouw gebruik zou ik een volwassene aanraden minstens een half jaar pauze te nemen. Je lichaam moet bijkomen. Maar gezien je leeftijd is je gebruik gewoon ronduit schokkend. Natuurlijk voelt het fijn, maar het is het niet waard.
Heel mooi hoe je je bericht heb verwoord! Hier heb ik veel aan. Ik wil lsd gebruiken omdat het een ervaring is die heel bijzonder is en goede maar ook slechte ervaringen mee kan brengen. Ik denk dat als ik nog even wacht ik het wel zou kunnen doen. Bedankt voor je reactie!

Pace Ley

Verstandige keus om te wachten hugo! Vergeet niet dat het op jou leeftijd heel normaal is om weinig zelfbeheersing en discipline te hebben. Dan krijg je dwaze toestanden zoals stoned worden in de schoolpauzes en veel te veel xtc gebruiken. Dat trekt bij veel jongeren wel voorbij maar zorg ervoor dat je het onschuldig wangedrag houd en verpest je toekomst en gezondheid er niet mee. Als mensen zeggen dat je er te jong voor bent, dan komt dat uit bezorgdheid en niet om je te plagen :) LSD is heel confronterend en het lijkt me een helse combinatie met een labiel puberbrein, weinig zelfbeheersing, vaak ook een wankel zelf- en wereldbeeld. Wat mensen hierboven ook al hebben gezegd - het effect is nauwelijks te beschrijven omdat je er geen voorstelling van kan maken als je het nooit ervaren hebt.
Ter lering en voorpret kun je ook eens een goed boek lezen over psychedelica. Misschien bevredigt dat voor nu ook je nieuwsgierigheid en lezen wordt niemand minder van.

Laatst bewerkt:

Kittekatty

Bewuste gebruiker
Ik denk dat lsd een wat te zwaar middel is om het puur voor hallucineren te nemen. Je kunt er echt van in een andere wereld terecht komen. Ook hele enge werelden, 100x een enge droom. Hoe jonger je bent hoe lastiger dat is om te verwerken en te plaatsen.
Liever adviseer ik helemaal geen drugs aan je maar als je dan echt eens iets wil zien dat er eigenlijk niet is, is een LAGE dosis 2cb misschien beter. Lsd duurt ook 10 a 12 uren dus als je heel bad gaat zitje 12 uren aan vast. 12 uren in de meest vreselijke nachtmerrie blijven zal je geen goed doen.
Hij laat zien hoe trips werken en wat je m kan nemen en hoe je je moet voorbereidden , heel leerzaam

Bijlagen

• 8BB541F2-9F99-46E2-9905-72A7785D6530.jpeg
    8BB541F2-9F99-46E2-9905-72A7785D6530.jpeg
    183,8 KB · Weergaven: 6

Cruelti.

Bewuste gebruiker
toen ik 15 was speelde ik runescape.
Lobbys verkopen in varrock 200gp ea.
Noobs pken in de wildy
etc etc..
Wat een mooie tijd was dat

Neo-Shulginist

Badass junkie
Geen preek hier want ik snap het best vanuit jouw kant. Maar misschien wel wat uitleg van mijn kant om uit te leggen waarom iedereen steeds hetzelfde tegen je zegt :wink:

Vanaf je 14e levensjaar zitten eigenlijk alle hersencellen al op hun plek. Alleen zijn die hersencellen nog aan het leren hoe ze met elkaar moeten samenwerken. Dat gebeurt door miljarden verbindingen te leggen tussen de verschillende hersencellen. Tussen je 14e en 18e levensjaar is de emotionele ontwikkeling aan de beurt. In die leeftijd leer je emoties zoals boosheid, angst, verdriet, onzekerheid, stress (etc.) herkennen en verwerken. De manier waarop je omgaat met die emoties (copingsmechanismen) worden in die tijd fysiek vastgelegd in het brein.

Die ontwikkeling van het brein maakt 14- tot 18-jarigen dus kwetsbaar voor invloeden vanuit de omgeving. De kans bestaat immers dat wat zij leren in die periode letterlijk wordt vastgelegd in het brein. Als er dus sprake is van drugsgebruik dan verhoogt dat de kans op psychische problemen op latere leeftijd zoals depressie, verslaving, psychose, moeite met impulscontrole, moeite om relaties te onderhouden en allerlei gerelateerde mentale problemen.

Met die kennis in het achterhoofd vind ik de volgende uitspraak dus juist niet zo geruststellend:
Ik snap het zeker. Maar het bijzondere eraan is dat ik van bijv, wiet oprecht dingen heb geleerd ik heb met bepaalde dingen een ander zicht erop gekregen. En daarom lijkt lsd mij ook heel gaaf dat je echt goed gaat nadenken over bijzondere dingen.
Dat is namelijk precies een van de risico's; dat je in een belangrijke ontwikkelingsfase van je leven leert om emoties te reguleren met drugs. Je bent dan minder goed in staat om vanuit jezelf om te gaan met emoties. En dat is toch wel echt een belangrijke vaardigheid in het leven.

Een aanvullend probleem daarbij is dat de prefrontale cortex zich pas vanaf je 16e tot je 24e levensjaar zich volledig ontwikkelt. Dat deel van het brein is betrokken bij het plannen van gedrag, overzien van gevolgen van keuzes en bij het reguleren van genotsprikkels. Als je 15 jaar oud bent dan is dat deel van het brein dus nog niet zo goed ontwikkeld. Dat betekent dat het lastig is om altijd goed de gevolgen van bepaalde handelingen te overzien, en het betekent ook dat twee maanden een eeuwigheid kunnen lijken.

Dat herken ik dan weer een beetje in de volgende uitspraak:
Dus ik denk dat ik er een maandje of 2 mee ga stoppen voor mijn eigen gezondheid en om het effect waar het voor bedoeld is weer terug te krijgen.
Ik ben echt een ouwe saaie lul. Dus voor mij is twee maanden helemaal niks :sweatsmile: De tijd gaat echt steeds sneller naarmate je ouder wordt. Maar ik kan me nog wel herinneren dat toen ik 15-16 was ik het verschrikkelijk vond als ik een feestje moest missen ofzo omdat ik dan het gevoel had dat ik die achterstand nooit meer zou inhalen.

Maar je hebt natuurlijk alle tijd nog voor je. Na je 18e verjaardag heb je nog tientallen jaren om zoveel drugs te gebruiken als je wil. Hoe langer je wacht met drugs gebruiken, des te meer kans je jezelf geeft om je te ontwikkelen. Daardoor krijg je dus meer kansen in het leven, minder problemen en is het ook waarschijnlijker dat je goed in je vel (blijft) zit(ten). Op zich gun ik je nu het pleziertje van blowen, xtc, lsd, of weet ik veel wat. Want drugs kunnen best leuk zijn natuurlijk. Maar ik kijk ook naar wat er allemaal op het spel staat voor jou. En ik gun je eigenlijk nog meer een fijne toekomst. Want die duurt veel langer dan een avondje drugs :wink:

Deze infographic laat ook goed zien hoe de hersenontwikkeling verloopt:

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan