Bizar snel stoned

-DONE-

Experimenterende gebruiker
Ha mensen, tijdje geleden weer :)

Zo'n 5 jaar geleden blowde ik dagelijks. Uiteindelijk gestopt, geen idee meer waarom. Ik heb toen het blowen vervangen door alcohol, dus in plaats van de hele dag blowen, enkel een paar biertjes in de avond. Hier ben ik vier maanden geleden volledig mee gestopt, omdat een paar biertjes uiteindelijk elke avond 8 biertjes werden. Is natuurlijk niet zo handig met werk/studie de volgende dag.:innocent:

Vier maanden geleden dus het drinken vervangen door blowen, ik weet het, ook zeker niet goed, maar daar gaat het nu niet over.
Het 'probleem' is nu, ik word zo ongelooflijk snel stoned. Sinds die vier maanden heb ik elke avond geblowed, maar na 0,1g in een pijpje, heb ik al genoeg. Dit is natuurlijk hartstikke relaxed, lekker goedkoop, maar het lijkt me niet helemaal normaal toch?

Iemand die toevallig hetzelfde heeft? Zo niet, hebben jullie tips dat ik wel gewoon lekker een 'grote' joint kan draaien en lekker kan genieten van de smaak, zonder dat ik na twee hijsjes al niks meer waard ben?

Alvast bedankt!

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Het 'probleem' is nu, ik word zo ongelooflijk snel stoned. Sinds die vier maanden heb ik elke avond geblowed, maar na 0,1g in een pijpje, heb ik al genoeg. Dit is natuurlijk hartstikke relaxed, lekker goedkoop, maar het lijkt me niet helemaal normaal toch?

Iemand die toevallig hetzelfde heeft? Zo niet, hebben jullie tips dat ik wel gewoon lekker een 'grote' joint kan draaien en lekker kan genieten van de smaak, zonder dat ik na twee hijsjes al niks meer waard ben?

Alvast bedankt!
Ja heb ik ook, ik blow al van mijn 15 jaar denk ik (ben nu 38, ook aantal jaren volledig gestopt geweest.
Nadien terug begonnen, zonder dat er überhaupt sprake is van verslaving.
Wiet/hasj heeft op me snel effect, het kan snel teveel zijn. Van tolerantie is ook geen sprake al blow ik bijna terug elke avond een jointje omdat het kan.
Als kameraden zien hoe weinig ik in mijn jointje draai zijn ze vooral verbaasd en willen dat ook.
Ik zie echt niet wat jou probleem is?
Waarom wil je persé een grote joint draaien? Is dat beter dan?
Ik rol dunne jointjes met amper tabak in.
Ik vind ze heerlijk wegroken met maximaal aan smaak/gevoel. Of het een grote joint is of een mager jointje... aan smaak hoef je niet in te boeten hoor.
Ik rook mijn joints zelfs in stukjes op, soms heb ik de dag nadien zelfs nog de helft over. Ik persoonlijk vind dat super op deze manier.
Ik hou ook helemaal niet van ´te´ stoned te zijn en als een patattenzak in de zetel te eindigen in een bed van chips en chocola. Ik vind vooral het creatieve/filosofische/humoristische leuk en dat je nog de mogelijkheid hebt om je creativiteit om te zetten in ´doen´.
Anders lig je in de zetel met 1001 ideeën maar je doet er niks mee.

Voordelen:
-goedkoop
-bewust
-waarschijnlijk iets gezonder
-je kan beter de uitwerking controleren
-je komt lang toe

Nadelen:
...?

OtherShore

Badass junkie
Ik heb zelf weinig tolerantie voor cannabis, omdat ik het maar 1 keer in de 1 of 2 maanden gebruik. Maar over een periode van 20 jaar ben ik steeds gevoeliger geworden voor cannabis. De dosis is dus alsmaar lager geworden. Ik schrik dan ook vaak van de doseringen die op dit forum voorbij komen.

Dit fenomeen heet ‘cannabis sensitization’ en het komt vaker voor.

Je kunt ook een allergie ontwikkelen voor cannabis. Dan wordt je ook gevoeliger voor de effecten, maar dan zou je ook last hebben van klachten zoals hoesten en verkoudheid in reactie op cannabis gebruik.

Laatst bewerkt:

XMR

Wijs gebruiker
Als je een paar keer grote toeters draait en rookt zal je tolerantie vanzelf omhoog komen. (Maar wellicht wil je dan liever terug naar dat lage tolerantie niveau waar je eerst was)

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je een paar keer grote toeters draait.
Als hij persé een dikke joint wil roken ipv een slanke dan kan hij er altijd CBD wiet bij ingooien.
Ik mix af en toe zelf de gewone wiet met CBD wiet,vind het een prettige combo, zeker als je wiet te hoog in THC is en te laag in CBD.

• Like
Waarderingen: XMR

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Ik word bijna nooit meer stoned.
Hoe doen jullie dat haha.
Toen ik rond me 16e af en toe een jointje rookte was ik zo af en toe helemaal van het pad af was echt zo grappig als we de trap op moesten dan leken die treden ook 2x zo hoog dus zag er niet uit dat ik echt mega hoge stappen nam haha.

Toen rond me 20ste ofzo korte periode gehad dat ik af en toe bij het stappen blowde en draaide er dan 3 van een gram maar dan voelde ik weinig. Moest echt meer dan een halve gram wilde het merkbaar zijn.

Nu rook ik zo ongeveer een halve per dag
Ben ik alleen wat minder opgefokt. Dus vooral de omgeving is daar erg blij mee.

-DONE-

Experimenterende gebruiker
Thanks voor jullie reacties!

Nog even om het duidelijker te maken, ik vond het vroeger heel relaxed om gewoon een uurtje lekker te roken. Tussendoor even uit laten gaan en daarna weer een paar trekjes. Dit kan nu dus helaas niet meer, omdat ik zo snel stoned wordt. Goedkoop is het gelukkig wel!

Wel een hele goede tip die CBD wiet, @mandragora.

Sillous

Belezen gebruiker
Zo niet, hebben jullie tips dat ik wel gewoon lekker een 'grote' joint kan draaien en lekker kan genieten van de smaak, zonder dat ik na twee hijsjes al niks meer waard ben?

Alvast bedankt!

Geen joint, maar een vaporizer.
Trekjes van een vaporizer (toch in mijn ervaring) is een pak minder sterk dan een trek van een joint. En de smaak is heerlijk.

Een degelijke vaporizer is best prijzig wel maar het ligt er aan waar je voor en nadelen liggen om het aan te schaffen

jam

Bewuste gebruiker
Ik heb ook jarenlang toch wel iets of wat tolerantie gehad voor cannabis, maar kan nu zelfs niet meer meeroken met anderen omdat cannabis gewoon te sterk voor mij lijkt geworden te zijn. Geen idee hoe het komt, maar voor mij is het wel een reden om eigenlijk amper nog te blowen omdat het doseren moeilijker is geworden en ik niet graag 'te' stoned ben. Wat uiteindelijk dus ook wel positief is :)

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb ook jarenlang toch wel iets of wat tolerantie gehad voor cannabis, maar kan nu zelfs niet meer meeroken met anderen omdat cannabis gewoon te sterk voor mij lijkt geworden te zijn.
Meeroken met anderen doe ik ook niet meer, de joints zijn veel te dik geladen.
paar trekjes later zit je compleet afzijdig in je eigen wereld zonder dat je nog normaal kan deelnemen aan het gesprek/sociaal gebeuren.
Ik vind wiet vooral interessant om in m´n eentje te gebruiken, dan komt het imo het best tot z´n recht.
Als er hier gezamelijk gerookt word dan rol ik een jointje voor mij apart.
Geen idee hoe het komt, maar voor mij is het wel een reden om eigenlijk amper nog te blowen omdat het doseren moeilijker is geworden en ik niet graag 'te' stoned ben. Wat uiteindelijk dus ook wel positief is :)
Waarom is doseren moeilijker?
Je doet er gewoon minder wiet in, en je rookt je joint niet in 1x op. Paar trekjes en even wegleggen...

Bovenaan