• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Bizarre bad trip 2-CB

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Ufo piloot

Experimenterende gebruiker
Hallo beste lezers,

Ik heb dus eergisteren een bad trip gehad op 2-CB. Het was ook de eerste bad trip uit mijn leven.

Ik had nog 1,5 gele batman pilletjes liggen. Ik had deze pillen al eerder gebruikt en had deze nog over van de vorige keer. Vorige keer had ik een halve pil, dat was ook gelijk de eerste keer dat ik 2CB deed. Ik vond het toen allemaal niet zo bijzonder en vond het nogal teleurstellend omdat ik er vrij weinig van merkte.
Deze keer wilde ik dus meer nemen en besloot ik voor een hele te gaan. De pillen waren eerder al getest en er zit per pil 12 mg werkzame stof in.

Ik was thuis en besloot dat het wel een goed moment was om te gaan trippen. Heb toen net voor het eten 1 pil ingenomen. Na ongeveer een uur begon ik de eerste effecten te voelen. Een lichte euforie en mijn visie begon een beetje te golven. Toen was het nog wel leuk en aardig maar na een half uurtje begon ik me zorgen te maken. De visuals waren toen al veels te intens en het was gewoon een constante chaos van snel bewegende, flikkerende visuals. Ondertussen kreeg ik ook het gevoel dat mijn keel werd dicht geknepen. Dit veranderde later in een beklemmend gevoel over mijn hele lichaam. Ik begon in paniek te raken dus ik ging op internet zoeken naar een verklaring en een oplossing hiervoor. Beide heb ik niet kunnen vinden. Toen ben ik gaan zoeken op Reddit naar dingen die ik kon doen om het naar me zin te krijgen. Ik wist dat 2-CB word gezien als een goede sex drug.
Dus ik besloot om ff een potje te gaan rukken. Terwijl ik dit deed werden de visuals nog intenser en drukker. Geen kleuren, gewoon een chaos van lijnen en vormen. Het trekken zelf voelde wel bijzonder aan, niet per se lekker, maar gewoon heel anders en raar. Toen eenmaal het kwakje geloosd werd, werd ik gelanceerd in de trip en werd ik als het ware afgeschoten in een veels te heftige trip.

De visuals bleven maar heviger worden. Ik probeerde mezelf te kalmeren door een beetje minecraft te spelen maar alles wat ik deed maakte de visuals heviger. Het enige wat ik kon doen was in paniek stilzitten en hopen dat het over ging.

Op een gegeven moment begonnen de visuals ook in golven te komen. Elke keer werd het steeds erger. Ik dacht, het kan toch niet nog chaotischer worden dan dit? En dan kwam er nog een golf van visuals die me nog meer in paniek bracht. Ik werd helemaal gek. Het was ook niet zoals andere trips die ik heb gehad op andere psychedelica. Dit waren gewoon puur irritante drukke visuals zonder boodschap.

Ik raakte steeds meer in paniek en besloot om op internet te gaan zoeken naar een oplossing. Ik kwam op Reddit terecht bij een tripsit, groep. Daar heb ik mijn bericht geplaatst. Na 15 minuten stuurde iemand van Reddit mij een berichtje. Het was een meid uit Schotland, en ze wilde me graag helpen. Ze is van begin tot eind met me blijven praten en het hielp echt super goed. Ze heeft me gekalmeerd en hielp me in het bedenken van manieren om tot rust te komen. Bleek ook nog eens dat we het super goed met elkaar konden vinden, dus we hebben nadat mijn trip voorbij was nog lang doorgepraat.

In ieder geval. Ik dacht dat 2CB goed stuurbaar was vergeleken met andere drugs. Maar dit was gewoon zo heftig en irritant dat ik er gek van werd. Ik kon geen vrede maken met de visuals en er zat ook geen leerzame boodschap aan verbonden ofzo.

2CB is niet mijn drug denk ik.

Bedankt voor het lezen en een fijne dag!

KlaasVaak

Bewuste gebruiker
Dat is wel apart, 12 mg is een vrij lage dosis. Vervelend dat het zo uitpakte!

Veel visuals met weinig inzichten herken ik wel van 2C-B. Vind het in sommige settings wel een voordeel.

Ufo piloot

Dat is wel apart, 12 mg is een vrij lage dosis. Vervelend dat het zo uitpakte!

Veel visuals met weinig inzichten herken ik wel van 2C-B. Vind het in sommige settings wel een voordeel.
Wat ik dus vermoed is dat de pillen niet gelijkmatig gedoseerd zijn. Vooral omdat ik ook al eerder een halve had genomen en er eigenlijk niks van merkte behalve stijve kaken. Was hetzelfde zakje pillen. Een vriend die erbij was had een hele en hij ging bij lange na niet zo hard als ik ging eergisteren.

KlaasVaak

Bewuste gebruiker
Wat ik dus vermoed is dat de pillen niet gelijkmatig gedoseerd zijn. Vooral omdat ik ook al eerder een halve had genomen en er eigenlijk niks van merkte behalve stijve kaken. Was hetzelfde zakje pillen. Een vriend die erbij was had een hele en hij ging bij lange na niet zo hard als ik ging eergisteren.
Dat zou best kunnen ja. Van een halve pil van 12mg zou je inderdaad niet veel moeten voelen, maar wel gek dat je van een hele zo hard gaat.

geflipt

Bewuste gebruiker
Ik raakte steeds meer in paniek en besloot om op internet te gaan zoeken naar een oplossing. Ik kwam op Reddit terecht bij een tripsit, groep. Daar heb ik mijn bericht geplaatst. Na 15 minuten stuurde iemand van Reddit mij een berichtje. Het was een meid uit Schotland, en ze wilde me graag helpen. Ze is van begin tot eind met me blijven praten en het hielp echt super goed. Ze heeft me gekalmeerd en hielp me in het bedenken van manieren om tot rust te komen. Bleek ook nog eens dat we het super goed met elkaar konden vinden, dus we hebben nadat mijn trip voorbij was nog lang doorgepraat.
Misschien een idee om volgende keer vanaf het begin voor een tripsitter te zorgen? Als ik hard wil gaan, of iets nieuws wil proberen, zorg ik altijd dat er een sitter bij me is. Je zegt zelf dat het je tweede keer was, en dat je voor een hogere dosis ging. Twee redenen om iemand bij je te hebben die het kent (of bestudeerd heeft). Dit zowel voor als het goed gaat (kan je samen eens goed lachen), als voor wanneer het slecht gaat (om op je in te praten). Kijk hierboven hoe goed die meid uit Schotland je heeft geholpen! Desnoods laat je iemand weten wat je gaat doen, zodat je die kan bellen als het wat fout loopt.

Nog wat vragen. Heb je nog meer trip-ervaring? Ook alleen? Zat je goed in je vel? Ga je nog trippen hierna?

Spijtig van je bad trip, maar wel mooi geschreven...

KropSla

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Bij mij kan 2cb ook heel wisselend vallen, dus het hoeft niet aan de spreiding te liggen. Het heel set en setting verhaal speelt denk ik de grootste rol, nouja je kent dat verhaaltje wel.

Dat flikkerende en chaotische herken ik ook wel ervan. Vervelend dat je daar in bleef hangen, echt niet relaxed. Maar wat een lieverd uit Schotland zo te horen, goede oplossing zo. En wie weet houd je er nog een leuk contact aan over! En misschien voor volgende keer een sitter ergens achter de hand houden die je kunt bellen of waarmee je kunt chatten als je trip niet zo lekker gaat, en je er zelf niet uit komt?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Af en toe hoor je dit, mensen die gevoeliger lijken te reageren op 2C-B of 2C-B FLY dan ‘gebruikelijk’ (whatever that may mean, want iedereen is anders). Het is me op het forum al een paar keer opgevallen. Zoals hierboven door @KlaasVaak al gezegd werd is het niet gek dat je van 6 mg niets gemerkt hebt, dat is echt te laag om een volwaardig effect te krijgen. Het is wel bijzonder dat je van 12 mg zo’n heftige trip hebt gehad. Ik moet zeggen dat ik zelf bij 2C-B pilletjes ook al wel heb meegemaakt dat de ene pil van 18 mg (getest) sterker leek te zijn dan de andere, van dezelfde batch. Heb me toen ook afgevraagd of dat nu een productieverschil zou zijn of simpelweg set/setting die anders uitvalt. Onbewuste vermoeidheid, stress, eten/drinken, etc. De verschillen leken soms opvallend groot, maar ik zal het nooit weten. De impact van je ‘staat van zijn’ en ook je omgeving is in ieder geval niet te onderschatten.

Interessant report! En superlief dat je geholpen werd door iemand Reddit toen je trip niet lekker ging. :)

Met welke psychedelica (+ doseringen) had je eerder al ervaring?

Ufo piloot

Misschien een idee om volgende keer vanaf het begin voor een tripsitter te zorgen? Als ik hard wil gaan, of iets nieuws wil proberen, zorg ik altijd dat er een sitter bij me is. Je zegt zelf dat het je tweede keer was, en dat je voor een hogere dosis ging. Twee redenen om iemand bij je te hebben die het kent (of bestudeerd heeft). Dit zowel voor als het goed gaat (kan je samen eens goed lachen), als voor wanneer het slecht gaat (om op je in te praten). Kijk hierboven hoe goed die meid uit Schotland je heeft geholpen! Desnoods laat je iemand weten wat je gaat doen, zodat je die kan bellen als het wat fout loopt.

Nog wat vragen. Heb je nog meer trip-ervaring? Ook alleen? Zat je goed in je vel? Ga je nog trippen hierna?

Spijtig van je bad trip, maar wel mooi geschreven...
Ja ik heb al wat meer trips gehad. 4 keer truffels waarvan 2 keer alleen. Beide keren alleen was 15gram. Zat wel goed in me vel ook. Maar ik kan normaal gesproken gewoon heel goed omgaan met trips. Maar het was deze keer gewoon niet leuk. Alleen maar nare lichamelijke effecten en overweldigende snel bewegende visuals.

Ik ga zeker nog wel trippen maar ik denk dat 2CB gewoon iets is wat je met andere mensen moet doen.

Ik zal je advies van een tripsitter erbij hebben meenemen voor de volgende keer.

Ufo piloot

Met welke psychedelica (+ doseringen) had je eerder al ervaring?
Heb eerder al 4 keer truffels gedaan. 2 keer daarvan was ik alleen en die 2 keer alleen heb ik 15 gram gedaan. Dat ging super goed, waren leuke leerzame trips. Andere 2 keer was met vrienden, allebei de keren 10 gram en dat ging eigenlijk (bij mij) heel goed.

Ik heb eigenlijk met trippen nooit echt last van nare gevoelens maar deze trip op 2CB voelde gewoon zo raar en vervelend. Het ding met truffels is, is dat de visuals gewoon leuk en natuurlijk aanvoelen. Ze zijn niet te druk en als ze dat wel worden heb ik toch het gevoel dat er een soort betekenis aan verbonden zit.

Met 2CB daarintegen werd ik gewoon gebombardeerd met niets betekende visuals die steeds heftiger en heftiger werden.

geflipt

Bewuste gebruiker
Het zal idd aan gevoeligheid per persoon liggen. Ik heb eens 7 a 8 mg 2cb genomen en was zo high als een parachute!
Alsof ik dik aan de mdma zat. Men zei mij ook van zo een lage dosis voel je niks, nou trust me...
20 jaar geleden was het vrij nieuw, het waren kleine roze pilletjes. Nam je er 1,dan was je licht euforisch, bij 2 was het zoals MDMA, bij 3 begon het trip-effect. Zo moesten wij doseren. Ging meestal goed, maar soms vloog iemand er van 2 ook al flink de bocht uit...

De Dunne

DF-koning
20 jaar geleden was het vrij nieuw, het waren kleine roze pilletjes. Nam je er 1,dan was je licht euforisch, bij 2 was het zoals MDMA, bij 3 begon het trip-effect. Zo moesten wij doseren. Ging meestal goed, maar soms vloog iemand er van 2 ook al flink de bocht uit...
De goeie ouwe tijd!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan