• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Blackout

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

DeSuper

Newbie
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Misschien heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt of kan iemand vertellen of het drugs gerelateerd is (en welke). Ik ben 42 jaar, voldoende ervaring met drugs (wiet, xtc, speed, coke, paddo), stabiel.

Dus, ik heb een blackout gehad. Ik kan niets herinneren van hoe ik thuis ben gekomen. Jassen uit de locker gehaald, van de club naar Rotterdam CS gelopen, trein in naar Leiden, trein uit, pasje gescanned, fiets van het slot gehaald, naar huis gefietst. Het eerste dat ik mij herinner is dat ik voor de deur sta om hem open te maken, daarna is alles normaal (nog lekker beetje ge-afterd thuis).

Mijn maat verteld dat we gepraat hebben in de trein, dat ik in Den Haag uit wilde stappen (ik heb daar tot kort geleden gewoond) en dat hij me terug heeft gestuurd. Ik was een beetje suf, maar niet raar ofzo. Ik kan vaag herinneren dat ik wat app berichten naar een grietje heb gestuurd, maar de tekst zelf herkende ik niet de volgende dag.

De avond was vrij rustig wat middelen betreft. Flink wat alcohol, maar niet overdreven. 1 xtc pil in 4x1/4. Ik kan veel meer hebben in elk geval. Normaal mix ik alcohol en drugs niet (een beetje alcohol, maar snel over op water).

Het laatste dat ik herinner in de club is dat ik super chilly lekker mijn hoofd op de schouder van mijn maat legde, daarna ben ik (zo voelt het) in slaap gevallen en ben ik slaapwandelend de rest van de nacht doorgekomen. Hij verteld dat ik een hele poos zo met hem daar gestaan heb, mensen om ons heen vonden het wel schattig.. :)

Ik heb 2x GHB geprobeert en werd daar (icm xtc) ontzettend relaxed van (eerste keer trouwens een slechte trip). Mijn vermoeden is dat ik dit in mijn drankje heb gekregen. Ik heb nog nooit een blackout gehad in mijn leven.

Nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat het de combi alcohol en xtc is geweest. Ik ken dat en ben meer gewend. Ik ben heel stabiel en 'ge-aard' als ik aan de drugs ben (vind ik) en houd goed controle. GHB ken ik niet goed.

Een tweede maat (we waren met 3) die geen xtc op had, wel alcohol, ging een stuk eerder naar huis en vertelde dat hij zich niet lekker voelde toen hij thuis kwam. Een vriendin van mij heeft wel eens GHB in haar drankje gehad en werd daar ook heel ziek van.

Enig idee? Heeft iemand anders dit 'slaapwandelen' meegemaakt? Zou het inderdaad door iets in mijn drankje geweest kunnen zijn en wat? Ik ben ook wel benieuwd naar dit soort ervaringen van anderen.

Groet,

Guus

De Dunne

DF-koning
Flink wat alcohol, maar niet overdreven. 1 xtc pil in 4x1/4. Ik kan veel meer hebben in elk geval. Normaal mix ik alcohol en drugs niet (een beetje alcohol, maar snel over op water).
Dit is het waarschijnlijk geweest. Je kan elke keer anders reageren op drugs en alcohol. Het gaat 100x goed en dan 1x niet. Gebeurd vaak.

Mijn vermoeden is dat ik dit in mijn drankje heb gekregen. Ik heb nog nooit een blackout gehad in mijn leven.
Dat komt zo weinig voor! Teveel alcohol en drugs geeft hetzelfde effect.

Elke keer kun je anders reageren. Ligt aan vele dingen. Setting, gestel, vermoeidheid etc.
Waren de xtc pillen getest? Een hele pil is vaak al 200mg+. Dat in combi met een hoop drank is vragen om gedoe. Ook je frequentie van gebruik van alcohol en drugs heeft invloed.
Dat het tot die keer wel goed ging betekent niet dat het altijd goed gaat.

Dont worry, minder drinken en gebruiken zal helpen. Sterkte.

DeSuper

Newbie
Bedankt voor je antwoord.

Minder drinken en gebruiken is natuurlijk altijd goed advies, maar een beetje misplaatst in dit geval naar mijn mening. Ik drink en gebruik niet veel en niet vaak namelijk. Pilletje inderdaad niet getest, wel gehaald bij iemand die ik al lang ken en altijd goed spul heeft, wat natuurlijk ook geen garantie is.

Ik houd het op een rare, maar leuke avond en een aparte nieuwe ervaring. De hoeveelheid alcohol zou inderdaad een factor geweest kunnen zijn. Maak je geen zorgen, ik kan goed voor mijzelf zorgen. :wink:

Thanks!

‘the problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.’

So true! The stupid ones also tend to be more aggressive and procreate more.

Laatst bewerkt:

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Een black out hebben gehad is altijd heel erg vervelend.
Ikzelf heb er 2 of 3.gehad, en het niet meer weten, wat je gedaan hebt, of wat er gebeurd is, sucks.
Ik moet wel zeggen, dat ik de combi alcohol en een andere harddrug niet verstandig vind.
Sorry maar dit is mijn mening.
Het is domweg een gevaarlijk spel.
Je weet nooit, hoe het ene zich verstaat met het andere en sja, er zijn mensen die hiervoor de hoogste denkbare prijs hebben betaald...
Idd, zo'n combi kan je het ware paradijs laten zien, en ook ervaren.
Dit heb ik óók mee mogen maken.
Maar ook ooit een keer, dat ik in een tijdsbestek van 10 minuten volkomen onbekwaam werd, en toch achter het stuur ben gekropen en zo goed en zo kwaad als het ging, naar huis heb kunnen komen.
Deze keer was voor mij de eye opener.
Volkomen onverantwoord gaan rijden.
Deze keer was toen de laatste keer.
Ik heb.het nooit meer gedaan. Een combi nemen en van huis gaan . Ooo. Zo stom.
En dan op een feestje van iemand, met de dame die ik toen nog aan mijn zijde had.
Teveel rooie wijn op.
Ik weet nog, dat ik dit daar ineens voelde, maar wat er daarna is gebeurd weet ik tot op de dag van vandaag, nog steeds niet.
Ben ik daar vervelend geweest? Hoe ben ik thuis gekomen? Met, of zonder vriendin naast me?
Geen idee....
Sucks!!

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
'Ik heb iets in mijn mik gegooid waarvan ik niet eens wist wat het was, en nu denk ik dat iemand GHB in mijn drankje heeft gedaan....'

Zucht...

Ik heb 50+ verschillende soorten drugs in mijn leven, en heb ook wel een paar blackouts gehad. Maar bij ELK van die blackouts was er alcohol in het spel, dus ik maak mezelf niks wijs.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Bij mijn black outs kan ik zeggen, dat ikzelf ervoor gezorgd heb, om zover te komen.
Daar was niemand anders schuldig aan.
Nee. Ikzelf was de schuldige...
Eén keer bij mijn allereerste dronkenschap, een wedstrijd of Ik binnen 2 uur 20 glazen bier leeg kon drinken en deze wedstrijd ging winnen, heeft er iemand bij het laatste glas Daar een scheut cognac in gedeponeerd.
En door deze streek haalde ik het net niet.
Maar verder kan ik me niet herinneren ( daar is het ook een black out voor) of er iets in mijn glas is gedaan.

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
TS is al sinds mei 2019 niet meer online geweest dus leest dit niet meer.

Ik heb heel vroeger wel eens een paar x zo een soort blackout gehad. Dat ik niet meer wist hoe en wanneer ik thuis gekomen was en de helft van de stapavond kwijt was. Ik heb zelfs eens gehad dat ik in mijn eigen huis de wc niet kon vinden... Ben je echt een end heen! Was begin jaren 90. Bij mij kwam het puur door veel en veel en veel teveel te zuipen. Ik gebruikte toen, op heel af en toe na eens een hijsje van een joint van een ander, helemaal geen drugs.
Ik zoop (helaas) tussen mijn 18 en midden/eind 20-tiger jaren me bijna elk weekend de tyfus. Zo een jongere die elk weekend zo lam als een kanarie was. Soms begon het weekend al op donderdag en duurde t/m zondag. 20 bier op een avond was peanuts. Katers had ik niet eens echt, ja 1 dag wat lamlendig, thats it. Kan ik me nu niks meer bij voorstellen. Ik drink al 10-15 jaar zo goed als geen alcohol meer. Als ik dat wel eens een x doe heb ik van 3 bier (meer kan ik niet meer hendelen) al een kater van hier tot Tokyo die een week duurt.

Black-outs kwamen dus puur door de hoeveelheid alcohol. Als je er dan nog +/- 200mg mdma bij gooit zoals ts vraag je er om.

Laatst bewerkt:

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Idd. Combi alcohol met tja, wat dan ook, is altijd absoluut onvoorspelbaar.
Daar ben ik meerdere malen achtergekomen.
Ooit heb ik een antibiotica kuur weggespoeld met een kratje Grolsch.
De dag erna stierf ik 10.000 doden.
De kater was werkelijk meer, veel meer dan afgrijselijk.
Combi van war flesjes bier met een bongpijp, ik kon mijn bed alleen kruipende nog bereiken...
Combi alcohol met een zandpijp op Pinkpop Pop resulteerde in een acute bewusteloosheid van enkele uren.
Dus combi alcohol met wat dan ook?
Beter achterwege laten.
Komt echt niet goed.

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Idd. Combi alcohol met tja, wat dan ook, is altijd absoluut onvoorspelbaar.
Daar ben ik meerdere malen achtergekomen.
Ooit heb ik een antibiotica kuur weggespoeld met een kratje Grolsch.
De dag erna stierf ik 10.000 doden.
De kater was werkelijk meer, veel meer dan afgrijselijk.
Combi van war flesjes bier met een bongpijp, ik kon mijn bed alleen kruipende nog bereiken...
Combi alcohol met een zandpijp op Pinkpop Pop resulteerde in een acute bewusteloosheid van enkele uren.
Dus combi alcohol met wat dan ook?
Beter achterwege laten.
Komt echt niet goed.
Combineren kan wel, zolang je het maar met mate doet. Ik kan prima 2-3 biertjes drinken tijdens het blowen. Of als ik mdma oid heb gehad. Het gaat mis als je veel gaat zuipen.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
En die weet je dan toch nog terug te halen in je herinneringen...?
Op zich is dat natuurlijk goed, juist het totaal niet meer weten sucks....

Sneeuwpop1

Newbie
Combineren kan wel, zolang je het maar met mate doet. Ik kan prima 2-3 biertjes drinken tijdens het blowen. Of als ik mdma oid heb gehad. Het gaat mis als je veel gaat zuipen.
Maar zuipen op mdma is toch überhaupt niet te doen? Ik krijg echt met moeite bier weg als ik high ben. Water, ok, maar bier?

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan