"Blijven hangen"

omfg

Belezen gebruiker
Hey,

Kijk, iedereen kent wel iemand die weer iemand kent diens overbuurman is eens blijven hangen in bepaalde drugs. Nu heb ik zelf een zeer brede ervaring in allerlei soorten drugs, van wiet tot LSD, van alcohol tot speed en van salvia tot coke.

Ik heb me altijd wel afgevraagd of het mogelijk is, dat je écht in een staat blijft hangen van die dope. Ik heb het idee dat het pure fabels zijn en dat je "hooguit" een psychose kan krijgen.

Ik heb zelf ook wel ns een bad trip gehad. Niet "een slechte trip" ofzo, maar echt een bad trip, je merkt dat verschil gelijk nadat je eruit komt. Het is geen slechte periode in een trip ofzo maar echt hardcore denkend dat je voor eeuwig erin blijft of dood gaat. Maar ik kon (aan het eind daarvan) toch redelijk goed mezelf uit die trip lullen, maar andersom ook.. als ik weer negatieve gedachten kreeg ging ik weer terug erin, die "eeuwige staat" van verdoemenis... een hel lijkt het wel.

Is het mogelijk om écht te blijven hangen? (ik bedoel dan behalve een stevige psychose die getriggered wordt)

Snowblind

Belezen gebruiker
Heb ooit een keer een kerel gesproken die altijd stond te schaterlachen in een dancing waar we dikwijls kwamen.
Ze zeiden daar dat hij in een LSD/Wiettrip was blijven hangen. Dat beaamde hij. Was volgens hem nogal pijnlijk voor zijn kaken al dat lachen. Hij was echter niet aan het hallucineren volgens mij. Leek me meer dat de impuls om zo te reageren op vrijwel alles wat hij zag en hoorde, onafgebroken de kop op stak. Zonder dat hij echt vrolijk was. Of dit een neurologisch of compulsief symptoom was, weet ik niet.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
nee dat kan niet. De drug werkt uit en wordt afgebroken en verdwijnt. Je kunt natuurlijk wel allerlei geestelijke klachten eraan overhouden en een psychose kan je doen geloven dat je erin blijft hangen, maar écht blijven hangen en dus de rest van je leven dat effect voelen is niet mogelijk.

Snowblind

Belezen gebruiker
Wat SmartieAndMe zegt word in deze video treffend geïllustreerd. Was aan het googlen naar de lachende man . Vond hem niet maar wel een andere. Die is niet in de narcose blijven hangen maar wel maf er van geworden na ontwaking.

Schijnbaar iets teveel lachgas ingezet om hem KO te krijgen in het ziekenhuis. :sunglasses:

MeejheM

Badass junkie
blijven hangen in een trip is een slechte benaming voor acute psychose. of het chronisch is of niet kom je vanzelf achter, of niet...

behandelbaar is het meestal wel, tot op zekere hoogte. of het tripmiddel de oorzaak is of dat de persoon aanleg heeft is ook niet te constateren.

het kan zijn dat je je zo misdraagt dat men je ophangt of kruisigt, dan kun je letterlijk wel even blijven hangen. een psychadelische ervaring kan psychose triggeren. als je bedoeld dat je permanent onder invloed blijft van een middel, dan is dat middel nog niet ontdekt volgens mij.

Bovenaan