• Beste Bezoeker,

    Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

    De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

    Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

    Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

    Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

    Stay safe!

Blijvende effecten van 2-CB+MDMA; Advies/Steun gevraagd

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

mdmamazing

Newbie
Beste leden van drugsforum,

Anderhalve week geleden geleden heb ik de combinatie van 2-CB en MDMA geprobeerd. Ik zal eerst een schets geven van de doseringen, ervaring en de volgorde:

Ik ben begonnen met een dosis 2-CB van 20mg. Voor de rest heb ik niet bijgenomen. De effecten kwamen na een uur/anderhalf uur opzetten. Hiervoor had ik een keer eerder 2-CB gedaan. Voor de rest ben ik bekend met andere tripmiddelen zoals truffels LSD en Paddo's. De effecten waren, net zoals de vorige keer, niet echt in lijn met wat je algemeen hoort over 2-CB. Ik had geen enkel effect (kleur patronen hallucinaties) behalve het constant veranderen van verhoudingen tussen objecten, het strobe/stopmotion effect (dat het constant lijkt alsof er een paar frames in je beeld missen) en een licht spoor achter de bewegingen van objecten/mensen. Met het veranderen van verhoudingen bedoel ik dat objecten inzoomden, uitzoomden en delen van objecten verhoudingsgewijs steeds veranderden.

Ongeveer 4 uur na de inname van de 2-CB heb ik er XTC bijgenomen. Achteraf gezien vraag ik me af waarom maar dat terzijde. ik ben uiteindelijk op een dosis geëindigd van 360mg. Nu ben ik los van de dosis (in mijn opzicht, het ligt er maar aan wat je veel vindt) dit soort hoge hoeveelheden wel gewend.

Hiernaast heb ik ook nog in gemiddelde mate hasj gerookt.

De trip zelf verliep prima. Ik heb het erg gezellig gehad en de comedown van de XTC was ook zoals ik het gewend ben.

Nu het minder leuke gedeelte: Toen ik de volgende ochtend wakker werd waren de effecten van de 2-CB die ik hierboven omschreven heb niet weg. Wel waren ze in mindere mate aanwezig. Eerst vond ik het opmerkelijk en interessant, maar na een aantal dagen kwam ik me toch te beseffen dat het op een blijvend iets begon te lijken. Blowen maakte het ook erger (ik heb erna geen andere drugs gebruikt naast twee glazen wijn) dus hiermee ben ik ook opgehouden.

Na wat onderzoek te doen kwam ik op een gegeven moment uit op de aandoening HPPD.

Drugsforum link naar de algemene pagina voor HPPD:

http://drugsforum.info/gezondheid/hppd-t15.html

De symptonen die worden genoemd en de ervaringen van mensen die aan HPPD lijden/hebben geleden klinken allemaal veel intenser en indringender dan wat ik ervaar, maar qua richting lijkt het hier wel redelijk op.

Ik heb me voorgenomen om met elke vorm van drugs (wiet,alcohol,tabak en de hele santekraam) te stoppen, door te gaan met twee keer sporten per week en een keer hardlopen en (proberen) een goed dag/nachtrhitme aan te houden tot deze symptomen stoppen.

Nu komen we (eindelijk) bij mijn vraag aan jullie: Waar lijkt dit volgens jullie op? Hebben jullie nog tips voor me om het te verbeteren? ik zou het liever zonder hulp van alternatieve medicatie oplossen zolang dit niet nodig is.

Daarnaast ben ik best wel bang en onzeker over hoe lang dit gaat duren. Ik ervaar het het meest bij de gezichten van mensen en ik vind het heel onrustgevend dat ik mijn vriendin niet eens in haar gezicht aan kan kijken zonder dat het beweegt en stottert.

Ik hoop dat er mensen zijn met soortgelijke ervaringen/mensen die mij een hart onder de riem kunnen steken :confused:mile:

In het geval dat mijn verslag niet volledig is, of wanneer je extra informatie nodig hebt; vraag vooral los!

Liefs,

Een soms erg sukkelige drugsgebruiker

Ps: Ik wist niet of dit in de thread voor 2-cb/mdma moest of in deze, maar ik nam aan dat het hier moet sinds het mijn gezondheid betreft.
 

Lytje pole

Bewuste gebruiker
behalve het constant veranderen van verhoudingen tussen objecten, het strobe/stopmotion effect (dat het constant lijkt alsof er een paar frames in je beeld missen) en een licht spoor achter de bewegingen van objecten/mensen.
Zelf heb ik een paar keer 2C-B genomen en ik moet zeggen dat het bij mij vrij toxisch aanvoelt. Ik denk ook niet dat ik het nog neem.

De na effecten die je omschrijft heb ik wel een keer gehad met LSD en truffels, deze middelen nam ik na elkaar binnen week. De effecten had ik steeds in de ochtend na ontwaken en verdwenen na de koffie. Na een paar nachtjes slapen waren ze weg.

Persoonlijk gebruik ik na zo’n ervaring even geen drugs meer, behalve eventueel een benzo. Ik sport 4x per week en eet gezond. Dat zal ook helpen.

Ik hoop dat de symptomen snel verdwijnen.
 

Rebell

Wijs gebruiker
Ik denk ook niet dat ik het nog neem
Hier het zelfde ga het ook niet meer nemen word er zenuwachtig van..

De na effecten die je omschrijft heb ik wel een keer gehad met LSD
Eerst vond ik het opmerkelijk en interessant, maar na een aantal dagen kwam ik me toch te beseffen dat het op een blijvend iets begon te lijken.
Ik heb dit ook soms na een hele zware LSD trip. Soms 4 dagen erna beginnen lichten en schaduwen weer een beetje op te spelen.
Soms een kleine verandering als ik naar mijn stapel kleding kijk op de stoel. Maar dat is altijd na een week weer weg.

2CB daar weet ik het niet van maar ik volg dit topic nu omdat ik ook wel wil weten of het bij meerdere speelt.
 
Laatst bewerkt:
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan