[Blowen] Iemand tips?

• Onderwerp starter Lid 6909
  • Startdatum
L

Lid 6909

Gast
Hey,

Ik zit met een probleempje, ik blow al een redelijke tijd, en blow dan ook elke dag bijna wel.
Ik woon nog thuis, en mijn ouders weten alles van mijn gebruik, nu vind mijn moeder het een heel groot probleem dat ik elke dag wel een jointje rook, ookal is dit alleen savonds na het eten. Mijn moeder vind het in het weekend geen probleem, maar wil nu dat ik een keus maak, om of uit huis te gaan, of gewoon door de weeks niet te blowen, voor haar.

Ik vind dit zelf compleet de omgekeerde werkelijkheid, waarom zou ik haar tot last zijn als ik een jointje rook? Ze komt nu met allerlei opmerkingen zoals, kijk maar wat je belangrijker vind; je jointje, of je moeder. Maar zo zit het voor mij helemaal niet, mijn moeder is me hartstikke dierbaar, begrijp me niet verkeerd. Maar het is toch mijn keuze dat ik blow, en het loopt niet uit de hand ofzo, ik ga gewoon naar school, kom mijn verplichtingen na, heb een goed humeur, voel me ook prima zonder het jointje. Nu word thuis alles gekoppeld aan het blowen, als ik een keer geen goed humeur heb, komt dat omdat ik nog niet, of juist wel heb geblowed, net hoe ze het kunnen toepassen die keer, ik vind dit zelf best oneerlijk.

Graag jullie mening hierover, ik weet wel dat je ouders de baas zijn, maar hoe kijken jullie hier tegen aan?

Dubz

Bewuste gebruiker
Ik geef je ouders groot gelijk, en denk dat je hieruit zelf ook wijzer kan worden.

Van het dagelijks blowen hebben je ouders natuurlijk niet zo direct last, maar het gebeurd wel in hun huis, en nog belangrijker: met hun kind. Zij hebben waarschijnlijk het beste voor met je, en als ze een beetje op de hoogte zijn van wat wiet met je doet, weten ze ook dat dagelijks gebruik voor niemand goed is. Je wordt er op gegeven moment lakser en onverschilliger van. En als er íemand de aangewezen persoon is om te beseffen dat je persoonlijkheid veranderd, zijn het je ouders wel, aangezien je het voor jezelf meestal niet wil onderkennen als je het begint te merken.

Als ik jou was zou ik gewoon lekker stoppen met dagelijks blowen, dit heeft sowieso meer voordelen dan je nu waarschijnlijk beseft. Stop desnoods alleen met doordeweeks blowen. Jij blij, je ouders blij, en waarschijnlijk merk je na een week of twee ook wel de voordelen van minder blowen.

Succes ermee in ieder geval.

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Je woont bij hun in huis dus zetten zij de regels. Simple as that.

Ik zou het inderdaad beperken. Als je denkt dat je niet in een keer kan stoppen doordeweeks of daar geen behoefte aan heb, kan je ook zeggen dat je bij iemand een film gaat kijken.

Rook er eentje doordeweeks en bewaar de rest voor het weekend.

(vermeldt leeftijd en school; geeft wat meer duidelijkheid).

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Toevallig heb ik je report gelezen, waarin je volgens mij al zelf concludeerde dat het niet fijn is voor je moeder als je thuis stoned rondloopt.

Ik ken het inderdaad uit eigen ervaring en die van vrienden dat alle problemen op je wietgebruik worden gegooid, zodra je ouders ervan weten. Dat is inderdaad heel vervelend en ook oneerlijk.

Toch zou ik gewoon stoppen met doordeweeks blowen en kijken hoe het je bevalt. Mocht je het echt niet trekken, dan kan je beter op jezelf gaan wonen. Ga het in ieder geval niet achter haar rug doen om dan stoned thuis te komen, anders krijg je helemaal de wind van voren.

L

Lid 6909

Gast
ImmortalTech zei:
Toevallig heb ik je report gelezen, waarin je volgens mij al zelf concludeerde dat het niet fijn is voor je moeder als je thuis stoned rondloopt.

Ik ken het inderdaad uit eigen ervaring en die van vrienden dat alle problemen op je wietgebruik worden gegooid, zodra je ouders ervan weten. Dat is inderdaad heel vervelend en ook oneerlijk.

Toch zou ik gewoon stoppen met doordeweeks blowen en kijken hoe het je bevalt. Mocht je het echt niet trekken, dan kan je beter op jezelf gaan wonen. Ga het in ieder geval niet achter haar rug doen om dan stoned thuis te komen, anders krijg je helemaal de wind van voren.

Jullie hebben ook wel gelijk, maar ik vind het zo krom dat mijn moeder nog steeds moet bepalen wat goed voor mij is. Aangezien ik al 19 jaar ben, niet laks ben, en gewoon studeer op het HBO. Ik volbreng ook mijn verplichtingen.

Ik zal het gaan proberen, alleen vind ik zoiets een verkeerde motivatie, ik vind het blowen zelf namelijk nog niet zo'n probleem. Maar ik weet ook wel, vooral na mijn acid trip, dat ik eigenlijk mijn moeder tegemoet moet komen, maar dan geef ik haar gelijk, en zo zit het dus helemaal niet. En dan zou ik bijvoorbeeld als ik vrolijk ben in eens weer de perfecte zoon zijn omdat ik niet blow, het komt dan zo nep over op mij. Ik ben harstikke lief en sociaal als ik thuis ben, of ik nou stoned of nuchter ben. Mijn moeder is een keer heel lief begonnen toen ik thuis kwam, maar toen ik mijn zonnebril afzette, was het direct gebeurd met de gezelligheid. Krom toch?

de kafmees

Experimenterende gebruiker
Ik denk dat het sowieso geen goed idee is om dagelijks te blowen, ik denk dat het op de lange termijn gewoon niet goed voor je is. Er is hier vast wel een ervaringsdeskundige die daar iets zinnigs over kan zeggen? Ik kan het me in ieder geval wel voorstellen dat je als ouder dat weer iets te furr vindt gaan. Het is eigenlijk zelfs nog relatief coulant dat je ouders niet eens moeilijk doen over blowen in het weekend. Je hebt ouders die er een heeel stuk moeilijk over doen hoor! Ik zou gewoon proberen het te beperken tot het weekend.

timmaniac

Bewuste gebruiker
de kafmees zei:
Ik denk dat het sowieso geen goed idee is om dagelijks te blowen, ik denk dat het op de lange termijn gewoon niet goed voor je is. Er is hier vast wel een ervaringsdeskundige die daar iets zinnigs over kan zeggen?

zo goed als elke dag, afgelopen 4 jaar..
, gymnasium in 6 jaar gehaald, nu 2e jaars psychologie op de uni.

tot zover de ervaringsdeskundige :)

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
gNuxx zei:
ImmortalTech zei:

Jullie hebben ook wel gelijk, maar ik vind het zo krom dat mijn moeder nog steeds moet bepalen wat goed voor mij is. Aangezien ik al 19 jaar ben, niet laks ben, en gewoon studeer op het HBO. Ik volbreng ook mijn verplichtingen.

Ik zal het gaan proberen, alleen vind ik zoiets een verkeerde motivatie, ik vind het blowen zelf namelijk nog niet zo'n probleem. Maar ik weet ook wel, vooral na mijn acid trip, dat ik eigenlijk mijn moeder tegemoet moet komen, maar dan geef ik haar gelijk, en zo zit het dus helemaal niet. En dan zou ik bijvoorbeeld als ik vrolijk ben in eens weer de perfecte zoon zijn omdat ik niet blow, het komt dan zo nep over op mij. Ik ben harstikke lief en sociaal als ik thuis ben, of ik nou stoned of nuchter ben. Mijn moeder is een keer heel lief begonnen toen ik thuis kwam, maar toen ik mijn zonnebril afzette, was het direct gebeurd met de gezelligheid. Krom toch?

Het is ook krom ja.. Maar het ziet ernaar uit dat je weinig keuze hebt. Misschien bevalt het je achteraf wel heel goed.

L

Lid 6909

Gast
Ja dat is zo, ik ga het ook gewoon proberen. Maar ik snap het wel, maar ik vind de manier waarop het gaat zeer de-motiverend. Het lijkt haast een soort van laatste dreigement, omdat ze het anders toch niet voor elkaar krijgt hoe zij het wil. Maarja, ouders heah.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
hislordship zei:
Tjah dat word luisteren of een huis zoeken. :wink:
Door de weeks niet blowen is niet zo erg lijkt me?

Dit dus. Je leeft toch samen met je ouders en dan moet je rekening met elkaar houden. Jij kan dat doen door niet door de week te blowen en hun door jou lekker in het weekend te laten blowen wat je wil. En wil je toch elke dag blowen ga dan op jezelf wonen.

L

Lid 6909

Gast
DrippTone zei:
hislordship zei:
Tjah dat word luisteren of een huis zoeken. :wink:
Door de weeks niet blowen is niet zo erg lijkt me?

Dit dus. Je leeft toch samen met je ouders en dan moet je rekening met elkaar houden. Jij kan dat doen door niet door de week te blowen en hun door jou lekker in het weekend te laten blowen wat je wil. En wil je toch elke dag blowen ga dan op jezelf wonen.

Ja dat snap ik wel, zo hoort het ook te zijn. Maar als ik in het weekend stoned thuis kom, doet mijn moeder nog steeds anders tegen me, ookal spreken we af dat ze mij tegemoet moet komen hierin, dus gewoon aardig doen, als ik dat ook doe.

Het voelt nu dus alsof ik haar tegemoet moet komen, en zij mij totaal niet tegemoet komt.
Zelfs hadden we een wietplant in de tuin, mijn vader blowed ook, hij rookt sticky's voor als hij bijvoorbeeld in de tuin gaat werken. Mijn moeder werkt bij de verslavingszorg, en heeft dus een goed beeld van verslaving, maar ze zou ook moeten inzien dat ik niet het type ben dat aan haar tafeltje komt te zitten, dat zou ze als mijn MOEDER maar al te goed moeten weten. Ik weet ook dat mijn moeder vroeger zelf genoeg tot zich genomen heeft, als ik hierover begin word ze boos.

Ik ga stoppen met blowen door de weeks, maar ik wil dat mijn moeder beseft dat het niet zo is dat zij uiteindelijk de strijdt heeft gewonnen, want zo moet het ook niet zijn. Ik snap niet dat mijn moeder gewoon niet haar eigen leven kan gaan lijden, en gewoon genieten van alles wat er nog wel is. Ik ben nou eenmaal 19 jaar en niet meer het schootkind wat ik vroeger was, dit valt misschien moeilijk te accepteren, maar mijn moeder kan toch eigenlijk niet voor mij bepalen, of ik iets wil gaan roken of niet?

regels in huis, als niet roken op je kamer, je spul achter je kont opruimen, al zulk soort dingen vind ik echt vanzelfsprekend, omdat als je het niet doet, iemand anders er echt last van heeft. Hoe kan het dat mijn moeder zegt dat ze last heeft van mijn blowgedrag, maar ze niet eens door heeft wanneer ik wel of niet stoned ben. De ene keer zegt ze; je bent zo'n leuke jongen als je stoned bent, en als je het niet gehad hebt, ben je zo vatbaar voor emotie wisselingen. De andere keer is het; je bent zo leuk als je niet geblowed hebt, net waar ze het op toe kan passen.

Ik wil jullie niet overtuigen van een andere mening, ik weet dat het goed is om niet meer door de weeks te blowen, en ga dit dan ook zeker proberen. Maar ik vind het fijn om erover te praten, want ik vind HOE het hier gaat niet zo super. Ik word meer behandeld om de dingen die ik doe, dan om de persoon wie ik ben, en daar kan ik zwaaaar niet tegen.

whyme

Belezen gebruiker
Vervang in je verhaal wiet eens door alcohol.. Als jij iedere dag zou zuipen en aangeschoten thuis zou zitten.. Zou je je moeder dan begrijpen dat z het niet leuk vindt? Waarschijnlijk komt het gewoon doordat ze het niet leuk vindt om jou onder invloed te zien, omdat je je dan net even iets anders gedraagt.

Af en toe iemand stoned of dronken zien is best grappig, maar als het echt iedere dag is dan wordt het gewoon vervelend :wink:

L

Lid 6909

Gast
whyme zei:
Vervang in je verhaal wiet eens door alcohol.. Als jij iedere dag zou zuipen en aangeschoten thuis zou zitten.. Zou je je moeder dan begrijpen dat z het niet leuk vindt? Waarschijnlijk komt het gewoon doordat ze het niet leuk vindt om jou onder invloed te zien, omdat je je dan net even iets anders gedraagt.

Af en toe iemand stoned of dronken zien is best grappig, maar als het echt iedere dag is dan wordt het gewoon vervelend :wink:

Je kunt Alcohol en Wiet niet met elkaar vergelijken, dus ik snap de intentie van je post niet helemaal. Als je dronken bent tast het je hele doen en laten aan, dat is met wiet niet zo, bij mij iig niet.

Tigg

Belezen gebruiker
Je ouders accepteren dat je drugs gebruikt, maar omdat je dagelijks blowd zijn ze bang dat je een verslaving of gewoonte krijgt waar je niet zo makkelijk vanaf komt. Mij lijkt het verstandig om je ouders te laten goed zonder kan, en ook eerlijk te zijn als je wel een keertje doordeweeks wilt blowen.

Het gaat er hier niet om wat jij wil, of of zij last van je hebben. Je ouders willen dat je je goed ontwikkeld. Soms zie je niet helemaal waarom je iets moet doen, soms ben je het gewoon niet met anderen eens. Maar als je later hierover terug zal denken zal je begrijpen waarom je ouders je niet dagelijks laten blowen.

Het huis uitgaan is ook geen slechte optie hoor, ook deze keuze laat verantwoordelijkheid zien. Maar je moet deze keuze niet maken omdat je dan kan blowen wanneer je wilt, want dan gaan mensen denken dat je de verkeerde redenen hiervoor hebt.

Kortom doe gewoon eens wat je ouders willen, dit maakt jou op de lange termijn een beter persoon!

L

Lid 6909

Gast
Tigg zei:
Je ouders accepteren dat je drugs gebruikt, maar omdat je dagelijks blowd zijn ze bang dat je een verslaving of gewoonte krijgt waar je niet zo makkelijk vanaf komt. Mij lijkt het verstandig om je ouders te laten goed zonder kan, en ook eerlijk te zijn als je wel een keertje doordeweeks wilt blowen.

Het gaat er hier niet om wat jij wil, of of zij last van je hebben. Je ouders willen dat je je goed ontwikkeld. Soms zie je niet helemaal waarom je iets moet doen, soms ben je het gewoon niet met anderen eens. Maar als je later hierover terug zal denken zal je begrijpen waarom je ouders je niet dagelijks laten blowen.

Het huis uitgaan is ook geen slechte optie hoor, ook deze keuze laat verantwoordelijkheid zien. Maar je moet deze keuze niet maken omdat je dan kan blowen wanneer je wilt, want dan gaan mensen denken dat je de verkeerde redenen hiervoor hebt.

Kortom doe gewoon eens wat je ouders willen, dit maakt jou op de lange termijn een beter persoon!

Ja ik heb zeker al toegegeven, ik confronteer mijn ouders er gewoon niet meer mee, dat wil zeggen dat ik overdag gewoon niet blow, zodat mijn moeder ook geen last heeft van me. Ik mag nu savonds ALS ik wil nog wel een jointje roken als mijn moeder op bed ligt, dit doe ik ook niet elke keer eigenlijk. Het bevalt me opzich best wel dat nuchter zijn overdag, maar ik snap het nu ook wel beter, maar waar het mij om ging was de manier waarop alles moest gaan.

Het was, kies voor je moeder, of voor de wiet. Dat vind ik echt een belachelijke keuze! :grin:
Ik zal zeker niet op kamers gaan omdat ik dan kan blowen wat ik wil, dat zijn verkeerde redenen als je het mij vraagt.

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties, ben er zeker wijzer door geworden, ookal wist ik zelf ook wel wat me te doen stond. Vond het zeker fijn om met wat mensen te kunnen praten over het hele voorval, keep it posted!!

Bovenaan