Blowen op lege maag.

Smokey046

Bewuste gebruiker
Hey, Hallo, Boomfanaten.

Zoals de titel al verklaard, ik wil het even hebben over het fenomeen 'blowen op lege/nuchtere maag'.
Ik doe dit regelmatig en ik heb nog nooit een nare ervaring gehad,
Dit komt waarschijnlijk ook omdat ik al genoeg ervaring heb opgedaan met wiet. (Sluit niet uit dat er nog steeds iets kan gebeuren :grin: )

Ik heb ergens op dit forum gelezen dat mensen het express doen om extra stoned te worden.
Al ervaar ik het stoned zijn op nuchtere maag meer als lam en suf zijn,
Een leeg gevoel vanbinnen wat nog een tijd aanhoudt.

Iemand hier die express blowed op nuchtere maag om een 'optimaal' effect te kunnen krijgen?

(Er staat altijd meer dan dat ik wil schrijven, mijn excuses hiervoor,
Ik schrijf nu eenmaal graag :stoned: )

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik blow ook vaak op een nuchtere maag, niet omdat ik dat heel erg bewust doe maar op dat moment gewoon nog niets hebt gegeten (vaak tijdens een wake 'n bake dus).

Ik merk dan inderdaad dat ik dan vaak wat lammer word, maar ook juist de vreetkick word bij mij dan extra aangewakkerd.
Dus eerst lekker compleet ontbijt klaarzetten, blowen en dan heerlijk uitgebreid ontbijten.

Als ik een hele dag gewerkt heb bijvoorbeeld, en ik ga dan blowen op een nuchtere maag dan kan ik mezelf echt flauw gaan voelen. Dan moét ik voor m'n gevoel gewoon wat eten anders ga ik neer.

Maar echt stoneder word ik er niet door, dat zou fysiologisch ook appart zijn.
Je rookt het immers en omzeilt daarbij je algehele verteringsgestel (maag, lever en/of nieren etc)

Bij orale inname van wiet merk ik altijd wel een groot verschil tussen een nuchtere, lege of gevulde maag. Maar dan vooral in inwerkingstijd en verloop naar het hoogtepunt toe.
Volle maag heeft bij mij dus meestal een langere inwerkingstijd, langere aanloop naar het hoogtepunt toe en in totaal een langere maar iets minder heftige ervaring.
Op een lege maag knaltie er echt in, in 1 klap keistoned en ook weer sneller nuchter worden.

Smokey046 zei:
(Er staat altijd meer dan dat ik wil schrijven, mijn excuses hiervoor,
Ik schrijf nu eenmaal graag :stoned: )

Gehe, daar heb ik nou ook altijd last van!

Smokey046

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Ik blow ook vaak op een nuchtere maag, niet omdat ik dat heel erg bewust doe maar op dat moment gewoon nog niets hebt gegeten (vaak tijdens een wake 'n bake dus).

Ik merk dan inderdaad dat ik dan vaak wat lammer word, maar ook juist de vreetkick word bij mij dan extra aangewakkerd.
Dus eerst lekker compleet ontbijt klaarzetten, blowen en dan heerlijk uitgebreid ontbijten.

Als ik een hele dag gewerkt heb bijvoorbeeld, en ik ga dan blowen op een nuchtere maag dan kan ik mezelf echt flauw gaan voelen. Dan moét ik voor m'n gevoel gewoon wat eten anders ga ik neer.

Maar echt stoneder word ik er niet door, dat zou fysiologisch ook appart zijn.
Je rookt het immers en omzeilt daarbij je algehele verteringsgestel (maag, lever en/of nieren etc)

Bij orale inname van wiet merk ik altijd wel een groot verschil tussen een nuchtere, lege of gevulde maag. Maar dan vooral in inwerkingstijd en verloop naar het hoogtepunt toe.
Volle maag heeft bij mij dus meestal een langere inwerkingstijd, langere aanloop naar het hoogtepunt toe en in totaal een langere maar iets minder heftige ervaring.
Op een lege maag knaltie er echt in, in 1 klap keistoned en ook weer sneller nuchter worden.

Ik deel precies dezelfde mening, lekker ontbijten na een blowtje vind ik ook heerlijk,
's morgens eet ik normaal niet zoveel, maar dan :rock:

Paperplane.

Wijs gebruiker
Als ik vroeg op de dag ga blowen na geen ontbijt/een klein ontbijtje voel ik hem altijd wel iets beter, maar na een uur krijg ik vaak een klein(!) vreetbuitje.

Smokey046

Bewuste gebruiker
Dat heb ik ook, maar als ik dan helemaal niets eet dan blijf ik een leeg gevoel de hele dag meedragen.

walnootje

Belezen gebruiker
Ik heb een keer een nare ervaring gehad op een lege maag en een goede zak wiet, ben toen flauwgevallen met me smoel op de stoep, vele zeggen dat het te maken heeft met een lege maag, andere dat het te maken heeft met suiker/vitamine tekort op dat moment.

Voor de rest komt het denk ik zelden voor behalve als je weinig of geen ervaring hebt met wiet/hasj, toen dit mij overkwam was ik ook nog jong en kon ik nog niet zo veel hebben. :wink:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat je maag zelf leeg is heeft er niets mee te maken lijkt me.
Het is vooral bloedsuikerspiegel en bloeddruk die je dan nekken.
Ik gok dat wanneer je blowt op een lege maag de bloeddrukschommeling groter is dan met een goed gevulde maag. Maar kan dit niet onderbouwen.

Puur roken op een nuchtere maag vind ik trouwens wel erg fijn! Dan gaat het eigenlijk nooit fout...

Smokey046

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Puur roken op een nuchtere maag vind ik trouwens wel erg fijn! Dan gaat het eigenlijk nooit fout...

Dat ervaar ik ook zo, het is althans toch nog nooit fout gegaan bij me.
Op lege maag voel ik me vooral zwak als ik geblowd heb...
Zo een i'k leg me en ik blijf liggen' gevoel. :P

Topria

Experimenterende gebruiker
Heb ook al vele keren geblowd op een nuchtere maag, nog nooit een nare ervaring mee gehad.
Wat ik wel heb is dat ik daarna echt abnormaal veel ga eten, haha :stoned:

Bovenaan