blowen & school

Jowdy37

Belezen gebruiker
Ikzelf heb het nooit veel gedaan. Enkel tussen m'n 16 en m'n 18 heb ik een periode gehad waarin ik op school af en toe blowde (nuja, niet op school, maar wel 's morgends of 's middags). Bij mij heeft het nooit een negatief effect gehad, maar lette er wel steeds op welke vakken ik had. Ik studeerde informatica en had door m'n interesse best wel een voorsprong op de leerstof, dus kon er wel een beetje suf bijzitten bij de informaticavakken.

Sinds ik naar de hogeschool ga (nu zo'n 1,5 jaar) heb ik volgens mij nog maar 1x geblowd voor de lessen begonnen, simpelweg omdat ik m'n schoolperiode anders niet goed zie eindigen en omdat de lessen me meer interesseren. Dat laatste is volgens mij voor veel jongeren een reden om te blowen tijdens de lessen (zo was het iig bij mij, omdat ik me anders dood verveelde).

Wat zijn jullie ervaringen met blowen als je nog naar de les moet? Waarom deed je het (niet)? Vinden jullie dat het kan of niet? Wanneer wel? Wanneer niet? Moet er strenger tegen opgetreden worden?

In mijn ogen kan het in sommige gevallen wel als ik kijk naar mezelf, maar heb het ook voor velen anders zien uitpakken (jaar overdoen, school vroegtijdig verlaten, ...). Helaas was die laatste groep in de meerderheid voor zover ik weet, maar dat had misschien ook met hun algemene attitudes te maken.

Just curious :)

Cooper

Bewuste gebruiker
Voor dat ik iets moet doen, blow ik nooit. Ik weet dan dat ik wat ik geacht ben te doen,
niet goed kan doen. Reden voor mij om niet voor werk, school of andere formele verplichtingen te blowen :)

blu

Bewuste gebruiker
Cooper zei:
Voor dat ik iets moet doen, blow ik nooit. Ik weet dan dat ik wat ik geacht ben te doen,
niet goed kan doen. Reden voor mij om niet voor werk, school of andere formele verplichtingen te blowen :)

Dit^

Frank123

Wijs gebruiker
Ja ik deed dat best vaak. Gewoon omdat er toch een soort rust op me neer daalde. Ik lette niet echt op , maar ik kon mijn aandacht wel in mijn boek houden. Normaal raak ik door alles en iedereen afgeleid. Dan valt dat wel mee. Ik kan dan ook beter als van tevoren ordenen, normaal als ik dat probeer word het dan dezelfde puinhoop als dat het was maar dan in een andere volgorde. Helaas kwam dit blowen voor en tijdens school ook veel voor omdat ik veel spijbelde en dan naar het park ging om met andere mensen te hangen die van school af waren.

en ook natuurlijk wel eens gewoon voor de kick. Een flinke pure, zo waus als maar kan in de les zitten. :rolleyes: en dan bij gym scores bij houden ...

Tegenwoordig doe ik eigenlijk nooit meer voor school. Ik ben veel in het praktijk-lokaal met gevaarlijke machine's bezig en veel met nauwe afstellingen bezig, waarbij je echt 100% goed moet zitten.

Hislordship

Wijs gebruiker
Ik heb een periode constant stoned op school gezeten.
Ik was toen der tijd constant onder invloed depressief en niks boeide me.
Had niks met blowen te maken dat ik depressief was ik blowde juist omdat ik dat was(i know i whas stupid)

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Ik heb het op de middelbare school ooit weleens gedaan, maar dat vond ik niet zo relaxed. Ik had het idee dat iedereen het door had. In totaal heb ik het twee keer gedaan, toen ik net was begonnen met blowen.

Cooper zei:

En nu gaat dit voor mij al jaren op.

Antow

Experimenterende gebruiker
funky_skunk_junky zei:
Dat ik zo stom ben geweest om te beginnen met blowen in de 2e, heeft m'n hele school verneukt.
Nouja, dat nog niet zo zeer, maar het blowen onder schooltijd wel.
Ik begon op tweetalig VWO, in het 2e jaar ben ik begonnen met blowen en sindsdien boeide het me geen fuck meer.
Het enige wat me boeide was hoe ik aan 5 euro kon komen om in de pauze ff snel wat wiet te kopen.
Na m'n 2e jaar ben ik gezakt naar tweetalig HAVO, ook dit heb ik verneukt.
Ik kan goed leren en het was voor mij ook totaal niet moeilijk, alleen had ik dus geen zin om huiswerk te maken of te leren voor toetsen, zat te vaak stoned in de klas en ben m'n concentratie volledig kwijtgeraakt.
Uiteindelijk heb ik m'n VMBO t/g diploma gehaald, baal er nog steeds van dat ik niet beter m'n best heb gedaan.
Ben nu gestopt met de kappersopleiding, omdat het simpelweg beneden mijn niveau ligt, en ik mijn theorie in een half jaar al had afgerond voor mijn hele opleiding :rolleyes: .
Ik wil zo graag iets met psychologie doen, maarja dan moet ik nu eerst weer 4/5 jaar verder leren, en daarna kan ik dan pas iets gaan doen wat ik écht leuk vind.
Nu ga ik in februari SPW 3 starten, wat waarschijnlijk ook weer geen flikker aan word, maar omdat ik 18 ben en geen HAVO diploma heb, kan ik niet met SPH beginnen, wat ik eigenlijk graag wil.
Maarja, wie z'n billen brand, moet op de blaren zitten :)

^^ Pricelesssssss

Frank123

Wijs gebruiker
funky_skunk_junky zei:
Hmm, ja ken dat wel , maar lag meer omdat ik in de verkeerde omgeving me begaf. Niet zozeer het blowen. Interresses waren meer buiten school als binnen :rolleyes: ( heb ook Atheneum-Havo - vmbo/t gedaan. vmbo wel 3 profielen tegelijk gedaan , waar ik eigenlijk geen flikker aan heb. )

Arjan`

ik heb heel 4 en 5 havo bijna elke dag na de grote pauze wel stoned meegemaakt maar ik had wel altijd de hoogste punten met natuur en scheikunde, nu op het hbo blowik minder (niet niet) voor/tijdens school en ik heb voor al mijn tentamens en projecten een voldoende of hoger. dusja ik doe het wel en het heeft geen negatieve invloed op mij.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb ook mijn school verblowt, gelukkig heb ik daar nu geen nadelen van. Wat ik wil doen is op mijn niveau, en toch te doen met vmbo. Wel apart dat een moeilijke opleiding toch word aangegeven als LBO. Januarie start deel 2, gereedschap smeden. Heb er zin in, heb er zin in.

Maar voor ieder ander, blowen en school is slechte combi, niet doen dus. :P

Cuppie

Ik blowde in mijn MAVO tijd experimenteel. Af en toe, gewoon voor de fun.
Later op het MBO ook nog, maar dan alleen tijdens saaie lessen of uit verveling.
Tijdens de lessen leek het of het allemaal beter ging, maar de lesstof was ik als ik nuchter was ook weer snel kwijt, of de dingen die ik had gedaan sloegen nergens op.

Het is dat ik verder alles vrij serieus oppakte en het blowen gewoon af en toe deed, maar kan me voorstellen dat er veel mensen zijn die zichzelf erin verliezen en zo hun toekomst/opleiding al reeds verneuken.

Maar verder wel leuke dingen meegemaakt als ik stoned in de les zat. Op de MAVO resulteerde het vaak in het uit de les gestuurd worden en dan weer melden bij de concierge, om vervolgens lekker stoned met een bezem het plein te moeten aanvegen.

OP het MBO resulteerde het vaak in het een beetje stoned rond klikken op de computer en de logica van allerlei dingen veel beter in te zien, om het daarna meteen weer vergeten te zijn.

Toen ik mijn stage periode inging, en merkte dat ik snel dingen vergat (ik blowde in de weekenden redelijk wat) en daarop werd aangesproken, heb ik besloten te gaan minderen en meer te focussen op het onthouden van dingen. Nu ben ik diegene die vaak precies weet hoe dingen zijn gegaan of zijn afgesproken terwijl de rest van de collega's het alweer is vergeten. Ook veel detail dingen waar niemand naar omkijkt vergeet ik vaak niet. Dat is dan weer een plus punt. :grin:

Extisi

Wijs gebruiker
Ik heb vorig jaar heel veel geblowd onder schooltijd.
Ik spijbelde heel veel, en zat dan op een bankje met vrienden te blowen. Best kansloos, maar wel leuk voor die tijd, heb er nu ook zeker geen spijt van.
Mijn school is er wél door verkloot, want ik heb áltijd goede cijfers gehaald, de eerste drie jaar van mijn HAVO heb ik helemaal zonder onvoldoendes gehaald...
Tot ik ging blowen... ik ben niet dom, maar ik ging niet naar de les, dus deed geen toetsen mee en haalde daardoor alleen maar ééntjes en tweetjes. Daardoor ging ik niet over.
Nu doe ik heel af en toe nog blowen, in de avond. Als ik heb gewerkt bijvoorbeeld. Lekker, en zo verpest ik er niks mee.

metlafreack

ik deed het niet omdat ik gewoon vind dat je moet blowen met mensen waarbij je je goed in je vel voelt. En alleen bij gelegenheid om iets tof nog een speciale draai te geven.
Heb ooit eens voorgehad dat ik aan het blowen was al een tijdje maar niet veel mensen weten dat ik dat doe en dan kwam juist een super goeie vriendin van me langs die me zag roken ik heb me nog niet vaak zo schuldig gevoelt... :flushed:

sjaak herremans

Bewuste gebruiker
Veel geblowd in mn havo tijd maar eigenlijk zo goed als nooit stoned in de les. Mischien 2x gedaan en vond het zeer vervelend, lessen duurden voor mijn gevoel 3 dagen, en voelde me ook niet thuis, stoned in een klas met niet stonede mensen :confused: Dus voor de rest nooit stoned in de klas gezeten. Nu ik HBO doe helemaal minder blowen eigenlijk nooit blowen als ik verplichtingen heb zei het school of werk, geniet er meer van als ik niet belangrijks moet doen. Lekker in je vrije tijd blijven doen vind ik :P Tot nu aan toe altijd gelukt om het te combineren met school, loopt op rolletjes, bijna afstuderen :)

Ps gym was natuurlijk een andere zaak, lekker stoned golfen vond ik fantastisch :smoke:

Bovenaan