Blowen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Iffness

Experimenterende gebruiker
Dag allen,

Ik bezoek dit forum al een jaar of 10. Ik zie de laatste tijd meer mensen van mijn leeftijd die proberen te stoppen met blowen. Het leek me nuttig eens een account aan te maken om mijn ervaringen te delen.

Persoonlijke info:

Ik ben een man van rond de 50. Ik blow sinds mn 16e. Ik rook zo tussen de 1 en 3 gram per dag. Ik ben 1 meter 80 en weeg 75kg. Ik woon in omgeving Amsterdam en zit vaak in de coffeeshops in het centrum.
In mijn ervaring is stoppen met blowen echt niet zo moeilijk. Als ik met mijn kinderen 3 weken op zomervakantie ga in het buitenland, neem ik geen wiet mee. Dit kost me nauwelijks moeite (voldoende afleiding). Gestopt blijven is lastiger...

Ik heb nooit succes gehad met het vervangen van wiet door een andere drug. Ik heb geexperimenteerd met ghb, phenibut, alcohol en benzo's. Voor al deze drugs geldt dat ze veel heftigere drugs zijn dan wiet. Daardoor krijg je mentaal/fysiek al heel snel veel grotere problemen dan door blowen. Daardoor ga je ook gewoon weer blowen en na een paar weken/maanden ben je blij dat je die andere drugs kan laten staan en alleen nog maar blowt.

Ik heb ook wel speed, coke, xtc, kratom en ketamine gebruikt, maar deze drugs hebben totaal andere effecten dan wiet en vergroten eerder mijn behoefte om te blowen.

In een opwelling stoppen met blowen werkt voor mij ook niet: 's ochtends neem je opeens voor echt niet meer te blowen. 's Avonds sta je gewoon weer in de shop. Enige planning is wel vereist.

Wat zijn de effecten van stoppen op mij:
- ik slaap lichter/slechter.
- ik zweet me de tandjes (vooral 's nachts).
- je niet ok voelen.
- of te warm, of te koud.
- mentaal instabiel, als in veel langer last hebben van kritiek collega's of partner.
- verveling. Dingen die je stoned erg leuk vond (sex, gamen op je foon, netflix bingen) zijn echt een stuk minder leuk.

Voor eerste 3 punten heb ik wel wat tips:
- voor de zelfde prijs als 4 gram super silver, koop je 2 nieuwe hoofdkussens bij de hema. Als je 's nachts zeiknat wakker wordt en je je hoofd weer neer moet leggen op je natte en ijskoude kussen, pak je een ander. Slaap je net iets langer/beter.
- je vermogen dorst te voelen, vermindert door blowen. Door blowen krijg je een droge mond, ook al heb je geen dorst. Je bent dus ervaren dit te negeren. En je zweet veel meer, dus je hebt dus meer vocht nodig. Ik dwing mijzelf, voor ik naar m'n werk ga, een fles (700 ml) water leeg te drinken. Als ik thuiskom van m'n werk, doe ik hetzelfde: voor 21:00 drink ik die fles leeg (niet daarna, anders wordt je 's nacht weer extra wakker omdat je moet plassen). Je voelde je helemaal niet zo kut: je had gewoon dorst...
- hetzelfde geldt voor eten. Als ik blow, kan ik na m'n werk rustig een paar uur in de shop zitten, naar huis gaan en zo rond 9 uur, 1/2 10 gaan eten. Als ik dat doe als ik niet blow, voel ik mij rond 6-7 al minder ok. Ik heb dan niet echt hongergevoel, sterker nog, eten staat me tegen. Toch eten! Ik dwing mijzelf om uiterlijk om 7 uur te gaan koken. Heeft echt effect: Je voelde je helemaal niet zo kut, je had gewoon brandstof nodig...
- als ik blow, kan ik rustig de hele avond koffie drinken en daarna prima slapen. Ik drink nu op m'n werk (maw voor 5 uur) m'n laatste kop koffie. Ook dit merk je echt.
- probeer je te blijven realiseren dat je brein overdrijft. De gedachte dat het nu echt allemaal te veel is en je echt toch weer een joint moet opsteken, is eigenlijk altijd met een kwartiertje weer weg.

Dat te warm of te koud duurt zo 1 a 2 weken, dan ben je er van af. Nachtzweten duurt een tijd langer en kan zelfs, als je er paar weken geen last van gehad hebt, opeens weer een paar dagen de kop op steken.

Wat voor mij ook geen oplossing is, is niet altijd blowen (alleen in het weekend of zo). De 'kater' die ik krijg van blowen, is alleen op te lossen met blowen. Ik raak mentaal instabieler van alleen in het weekend blowen dan totaal stoppen of gewoon door blowen.

Het grootste probleem met stoppen is verveling. Als aan het blowen bent, en je kijkt op de klok en het is 1/2 9 en je gaat even verder waar je mee bezig was, als je even later kijkt, kan het rustig 10 uur zijn. Als je niet blowt is het 3 over 1/2 9.

Er gaan maanden overheen voor dat dat een minder probleem gaat worden.

En zelfs dan... toen ik maandje of 5 was gestopt, werd ik geappt door een vriendin die ik ken uit de shop: "tijd niet gezien, zullen we weer eens afspreken?". En het is nog een lekkere meid ook. En je was net van plan die avond te gaan stofzuigen en je kat te flossen...
Dus je spreekt af en je blowt weer en je hebt een supergezellige avond. En je brein zegt: "dit is ok!". Dus de volgende avond zit je er weer, en de avond daarna, en daarna, etc. En paar maanden later besef je je dat je al weer een paar uur zit te ouwehoeren met mensen die je eigenlijk niet mag over onderwerpen die je eigenlijk niet interessant vindt: Je moet toch wat doen tijdens het blowen.

Ik denk dat het een beetje hetzelfde werkt als met tabak. Gewoon blijven stoppen. Maak stoppen met blowen een gewoonte. Als je blijft stoppen, blijf je op gegeven moment gestopt.

En het is echt niet zo moeilijk als je je nu denkt dat het is.

Nou... stuk gepend, ik hoop dat iemand er wat aan heeft.

Ben nu 110 uur gestopt.

Wtf ga ik nu doen??

Waar is m'n kat? :)

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Sjezus heb je nou de hele sodeflikkerse bende in de plee gekieperd? 🤣

Waarom wil je eigenlijk stoppen?

Iffness

Die foto is... 4 jaar oud of zo.
Niet mn eerste poging.
Redenen om te stoppen:
- vindt het irritant te moeten verbergen voor collega's, familie en kinderen.
- gezondheid.
- als ik nu een keertje wordt gecontroleerd met rijden, kost het me m'n rijbewijs.
- minder paranoide gedachten

Martinus

Bewuste gebruiker
Hmm. heb je wel eens gedacht om iets van een hobby te beginnen? Iets om je mee bezig te houden in je vrije tijd.
De tijd vliegt voor mij altijd als ik zit te kloten met mijn hobbies.

Alle tijd dat je zit te niksen op wiet gaat anders inderdaad saai zijn zonder wiet. Vul het in met iets. Je kat flossen is ook niet iets dat je uren lang kan volhouden lijkt mij. Dat arme beest.

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Hm je hebt best veel dingen. Een baan, familie, kinderen en geld voor een auto. In/rond Amsterdam ook nog, niet slecht! Ik hoop de vinger niet al te hard op een zere plek te duwen, maar...waar is de vrouw*die het plaatje compleet zou maken?

*) wijzigen naar voorkeur indien wenselijk 😇

Iffness

Hm je hebt best veel dingen. Een baan, familie, kinderen en geld voor een auto. In/rond Amsterdam ook nog, niet slecht! Ik hoop de vinger niet al te hard op een zere plek te duwen, maar...waar is de vrouw*die het plaatje compleet zou maken?

*) wijzigen naar voorkeur indien wenselijk 😇
Ah, een aanzoek, eindelijk! (de echte reden dat ik op deze site kom)

Mijn laatste vriendin had zo lopen fantaseren over dat ik vreemd ging in de shop, dat het niet meer uitmaakte dat dat niet zo was...

misschien moet ik mijn lijstje met redenen om te stoppen uitbreiden met:
- verstandigere beslissingen nemen op gebied van vrouwen
weet alleen niet of ik het blowen daar nou alleen de schuld van kan geven... 😀

Iffness

Hmm. heb je wel eens gedacht om iets van een hobby te beginnen? Iets om je mee bezig te houden in je vrije tijd.
De tijd vliegt voor mij altijd als ik zit te kloten met mijn hobbies.

Alle tijd dat je zit te niksen op wiet gaat anders inderdaad saai zijn zonder wiet. Vul het in met iets. Je kat flossen is ook niet iets dat je uren lang kan volhouden lijkt mij. Dat arme beest.
Heb wel hobbies, maar als je die altijd high hebt gedaan, duurt het ff voor je ze weer leuk vindt, nadat je bent gestopt. En nieuwe hobbies verzinnen, ben ik nu even niet toe in staat.

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Ik zie dat ik allemaal verkeerde aannames heb gemaakt, sorry. Ik dacht te hebben gelezen dat je nu echt graag wilt stoppen en daarbij hulp en tips nodig hebt, maar eigenlijk staat er alleen dat je veel leeftijdgenoten stoppogingen ziet ondernemen de laatste tijd en dat je je ervaringen met stoppen daarom wilt delen. Dat is natuurlijk ook prima!

Het lijstje van redenen om te stoppen mag lang of kort zijn, doet er helemaal niet toe.
Je moet je richten op de redenen waarom je ermee doorgaat. Bij mij was dat bijvoorbeeld eenzaamheid. Toen dat ineens weg was hoefde ik ook niet meer te blowen, was er zo hup vanaf. Dan boeit een beetje zweet echt niet. Ik heb ook geen hobbies.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan