Bolivian torch (penis plant) tips.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

inner_search

Badass junkie
Beste leden

Ik heb 2 peyotes en een san pedro besteld.
Die kwam oorspronkelijk in potjes en konden op de vensterbank hun breiwerk doen.

Nu kreeg ik mail dat de san pedro niet meer voorradig was en heb ik ter compensatie deze gevraagd en toegestuurd gekrege (moet hem nog ontvangen)

Het is de eerste x dat ik mescaline cacti ga houden en de eerste keer dat ik een cloon krijg zoals deze bolivian torch.

Op de site staat eigenlijk weinig info over hoe ik hem toegestuurd krijg en weet niet goed wat ik nu moet aan vangen met deze stek.

En dan bedoel ik , heeft deze al wortelgroei ?
Moet ik nog speciale gel of substantie halen om zoals bvb bij stekken van weedplanten wortelgroei te krijgen ?
Ik had hier graag een beetje meer info over gehad.

Ik ga vanavond nog wat YouTuben en googelen , maar vragen kan geen kwaad imo :)

Alvast bedankt.

Inner.

inner_search

Badass junkie
Met deze video kom ik al een heel eind.
Toch nog een vraag.

Mij stek zal maar tussen den 7 en de 12cm lang ziznj , en ik zie nu welke monsterstekken deze man plant , en hoe diep hij deze pot..
Hoe diep moet ik men stek in gaan potten ?

geflipt

Wijs gebruiker
Bon, ik zie dit nu pas staan, maar ik heb misschien al wel iets. Ne maat van mij is verantwoordelijke voor de cactussen in ne plantentuin (das ne cactus-encyclopedie). Spijtige is dat hij f*cking moeilijk te bereiken is. Heb hem kort uw vragen doorgestuurd, nu hopen dat hij snel reageert. Wanneer zou uw stekske toekomen?

Mijn eigen ervaring met het stekken van cactussen en vetplanten is dat het heel simpel is: stukske afbreken, stukske in de vochtige grond steken en wachten. Maar deze is wel iets meer kostbaar, dus wacht ik liever op de info van M. Iedereen zegt dat het stekken van cactussen heel makkelijk is, maar in de realiteit is het make or break... En ge wilt hem waarschijnlijk ni opf*cken...

PS: Zou alle info trouwens niet meekomen met uw stekske??

inner_search

Badass junkie
Bon, ik zie dit nu pas staan, maar ik heb misschien al wel iets. Ne maat van mij is verantwoordelijke voor de cactussen in ne plantentuin (das ne cactus-encyclopedie). Spijtige is dat hij f*cking moeilijk te bereiken is. Heb hem kort uw vragen doorgestuurd, nu hopen dat hij snel reageert. Wanneer zou uw stekske toekomen?

Mijn eigen ervaring met het stekken van cactussen en vetplanten is dat het heel simpel is: stukske afbreken, stukske in de vochtige grond steken en wachten. Maar deze is wel iets meer kostbaar, dus wacht ik liever op de info van M. Iedereen zegt dat het stekken van cactussen heel makkelijk is, maar in de realiteit is het make or break... En ge wilt hem waarschijnlijk ni opf*cken...

PS: Zou alle info trouwens niet meekomen met uw stekske??
Heb ze al hoor :grin: staan lekker onder de paraplu buiten :grin:

15970782667082395059545896991472.jpg

geflipt

Wijs gebruiker
Moh hoe cute zijn die! Ik heb zo'n 20 jaar geleden ene gekocht in NL, ik dacht ne San Pedro.
Ma ni om te groeien, gewoon om te consumeren. Degoutant vies spul wel!!!

inner_search

Badass junkie
Ik heb nog heel wat opzoekwerk over wanneer Ik ze kan oogsten.

Maar weet nie al welk onderhoud voeding en licht ze nodig hebben.

Edit , ik laat het drogen tot poeder en steek het in capsules voor consumptie.
Geen last van de smaak :grin:

inner_search

Badass junkie
pfff, pussy! :tilttearlaugh:

Heb wel nog wat info van M. ivm water geven.

maart-september : gieten, en elke ochtend vernevelen om de dauw na te bootsen
sept/okt-maart : geen druppel water
Vernevelen doe ik nu al , in heb ze gekocht en direct overgroot heb ze een wat bewaterd gisteren , vandaag niet.
Kga ze nu binnen halen.
Als ze genoeg wortel hebben geef ik alleen nog maar bodem verwatering om nog meer de echte levensomstandigheden na te bootsen.

jam

Bewuste gebruiker
ZE hebben normaal niet echt andere voeding als andere cactussen nodig.
Ik kan me wel herinneren toen ik veel cactussen had en kweekte dat je de stek eerst nog een tijd moest laten drogen (ong 3 weken) nadat je hem in een pot zette en de grond moest in het begin ook niet nat zijn. Ik zou zou zeker nog niet teveel water geven nu.
Een site vol goede tips over de verzorging en het kweken en de aankoop van mescalinebevattende cactussen:

inner_search

Badass junkie
ZE hebben normaal niet echt andere voeding als andere cactussen nodig.
Ik kan me wel herinneren toen ik veel cactussen had en kweekte dat je de stek eerst nog een tijd moest laten drogen (ong 3 weken) nadat je hem in een pot zette en de grond moest in het begin ook niet nat zijn. Ik zou zou zeker nog niet teveel water geven nu.
Een site vol goede tips over de verzorging en het kweken en de aankoop van mescalinebevattende cactussen:
Thx man !
De penis cacti had al 2 wortelscheuten en kon ik direct potten , heeft ondertussen al wat wortel bij want hij staat al steviger nu !
Vanaf volgende maand begin ik met wateren en voeding.
De peyotes heb ik overgepot in iets grotere potjes en moet ik zeker nog 2 maand geen water en voeding geven , enkel vernevelen sochtens.

De penis cacti is aan het "bloeden" nu.
Was wat van de stress.
20200812_143818.jpg

geflipt

Wijs gebruiker
Het moeilijkste lijkt mij niet om die kleintjes groot te krijgen, maar om de dosis te bepalen...
Als ik onderstaand artikel mag geloven hebben wij destijds eerder een md genomen!
(wel een zeer interessant artikel, misschien ken je het al)

Martinus

Wijs gebruiker
IMG-20200827-WA0004.jpeg20200828_104032.jpg

Ik heb meer dan een jaar terug zaden gekocht van bolivian torch en sanpedro cactus uit zweden.
Dit is het resultaat na een jaar op de vensterbank. Ik ben niet zo goed in cactus groeien ben ik bang
Heb van de week maar een groeilamp gekocht voor mijn planten. Kijken of dat helpt.

Ik heb zelf ook wel interesse in de cactus trip, maar heb mezelf wel redelijk diep verdiept in het groeien van cactus en tenzij ze een bepaalde licht intentie krijgen groeien ze niet veel. Jouwe is wel een cutting van een volwassen plant dus dat zal wel een stuk sneller gaan dan mijn zaailingen.

peyote groeit absurd langzaam en daar ben ik maar niet aan begonnen. Je kan ze wel graften op andere planten en zo het groeiproces versnellen, maar zo ver ben ik nog niet gekomen met mijn geknutsel met planten.

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan