Brain zapps/gevoel out te gaan na "binge-weekend" op 6-apb

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Afgelopen vrijdag 03 november t/m zondag 05 november heb ik grote hoeveelheden 6-app gebruikt. (1 gram verdeeld over 3 dagen, namelijk vrijdag zaterdag en zondag) Het was een fantastisch weekend, met uiteraard een ENORME dip. Het punt is dat ik deze dip heb geaccepteerd en hier verrassend goed mee om kan gaan. Ik voel mij ellendig en eenzaam, alles in de wereld heeft een koude natte dekmantel en ik voel mij verschrikkelijk slecht. Maar dit kan ik accepteren. Ik wist dit toen ik de drugs ging gebruiken, en zal ook niet nuilen nu ik er last van heb. Afgelopen dagen heb ik met een heerlijk soepje doorgebracht, mijn favoriete voedsel als een soort overspannen huisvrouwtje in een deken gelegen, favoriete series kijkende, favoriete muziek luisterend en uitziekend. Ik heb mijn "dinsdagdip" geaccepteerd, en voel mij met de dag beter.

Het is nu dinsdag avond 00:00 uur. Mijn laatste gebruik was zondag. Het is nu twee volle dagen geleden na een intensief binge weekend op 6-apb. Mijn dinsdagdip is in volle gang en TERRIBLE, maar handelbaar. (En gek genoeg bijzonder inspirerend.) Veel verontrustender is het volgende:

Afgelopen maandag en zondag avond ervaarde ik unieke verontrustende signalen. Ik zal ze zo accuraat mogeljk proberen te beschrijven. Het gebeurt meestal als ik er niet aan denk. Soms terwijl ik achter mijn laptop zit, maar soms ook als ik bijvoorbeeld naar school fiets. Ik beschrijf het als:

- Een hoog "KKKKKKKGGGGGGG" achtig geluid, lijkend op stroom of vallend glaswerk. Meer "IN" mijn hoofd als extern, een gevoel alsof er iets onder stroom staat.
- Een gevoel van out gaan, zo intens dat ik het gevoel heb wakker te schrikken, op ga staan, en langzaamaan weer terugkeer op de normale wereld.
- Vaak een soort blackout achtig moment, waarin ik de klacht ervaar, de
"KGGGGGGGGGG" ervaring, plotseling denk WHAT THE FUCK?!, op het randje van out gaan zit, en mij na 3 seconden hijgend tegen de muur bevindt denkend "het is over, thank god."

Deze dingen gebeuren afgelopen twee dagen zo vaak dat ik mij zorgen maak.

Wie herkent zich hierin?

En wat zijn uberhaupt brain-zaps? Waarom is het internet hier zo vaag in? Is dit bangmakerij-shit?

Groet,

Bas.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Dit is een bekend verschijnsel na MDMA-misbruik (wrs. net zo goed van toepassing op 6-apb). Het is een reactie van het lichaam dat zich probeert aan te passen na een totale ontregeling van je serotoninelevels.

Heb ooit fanatiek op dit fenomeen zitten googelen, want ik heb jaren geleden een overdosis MDMA binnen gekregen door een domme onder-invloed-rekenfout. Voelde me dagenlang verschrikkelijk, maar goed, dat was te verwachten en m’n verdiende loon. Die brain zaps zal ik niet snel vergeten. Het manifesteerde zich bij mij als een keihard geluid in mijn hoofd wat ik nog het meest zou beschrijven als een ‘zweepslag’ alleen dan zó hard dat ik me steeds helemaal wezenloos schrok. Had inderdaad wel iets weg van een flinke elektrische schok door je hoofd, maar vooral het oorverdovende geluid staat me nog bij. Had het met name als ik net in slaap begon te vallen en was dan in één klap weer wakker, helemaal ‘fight en flight mode’ met hartkloppingen, echt een surrealistisch gevoel. Was zo naar en creepy dat ik een paar dagen bang ben geweest om in slaap te vallen. Ik had het ook soms op random momenten overdag, bijvoorbeeld achter de computer. Brrr. Geen leuke herinnering.

Troost je: het gaat vanzelf over. Bij mij werd het geleidelijk aan minder, en na een dag of drie was het weg. Zie het als een les, het is een teken dat je veel teveel drugs gebruikt hebt. Ik kijk voortaan wel uit in ieder geval.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Damn gast 1 gram in 3 dagen... Vind je het gek dat je brain zaps krijgt. Dat is niet normaal veel hoor en echt zwaar slecht voor je hersenpan.

Maargoed zoals roze olifant ook al zegt het gaat weer over. Maar herhaal dit soort geintjes gewoon niet meer, dat is heel dom namelijk. Bovendien duurt het niet lang meer voordat het speciale van entactogene middelen eraf is als je het op deze manier gebruikt en daarna komt dat speciale nooit meer terug.

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik neem aan dat je niet echt verbaasd bent dat je je zo voelt? Dat is vrij gebruikelijk bij misbruik van dit soort drugs. Bij mdma misbruik komt dat ook voor. Het is eng en vervelend maar helaas je eigen schuld. Zoals hier boven ook al gemeld is zal je het uit moeten zitten. Kan zelfs wel een week duren als je pech hebt. Zit het uit, eet gezond, rust goed, sport wat en doe het nooooooit meer. Goede leerschool voor je.

Laatst bewerkt:

🐺PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Kan niet veel meer zeggen dan de rest hier. Je bent jezelf wel bewust dat jouw dosering belachelijk hoog was. Laat het een les zijn om dit niet meer te doen. Gezond leven, sport en structuur door de dag zullen je snel herstel bezorgen.

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ik heb het nog nooit gehad, en hoop het ook nooit mee te maken. Het klinkt echt als iets enorm naars.

Mochten er nog mensen over dit topic struikelen, ik kan nu melden dat vandaag en gister (donderdag 09-11 en vrijdag 10-11) de brain zapps niet meer zijn voorgekomen. Wel is de dip nog steeds in volle gang, maar hier kom ik doorheen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Mochten er nog mensen over dit topic struikelen, ik kan nu melden dat vandaag en gister (donderdag 09-11 en vrijdag 10-11) de brain zapps niet meer zijn voorgekomen. Wel is de dip nog steeds in volle gang, maar hier kom ik doorheen.
Goed om te lezen dat het al wat beter met je gaat. Je komt er met de tijd zeker wel door heen. :thumbsup:

Lichamelijk geen klachten meer, voel me weer redelijk fit. Brain Zapps zijn gestopt.

Maar damn, ik heb me toch in een enorme dip “gedrugsd” dat wil je niet weten. En het wordt alleen maar erger. Alsof met een rietje alle hoop en plezier uit me is gezogen. Nee, laat ik het anders formuleren: met een stofzuiger.

Dit wist ik natuurlijk vantevoren, maar toch... ik ben wel blown away

Ik verwacht dat dit nog even gaat duren. In de tussentijd hou ik het rustig. Alles op zijn tijd.

Auraz

Belezen gebruiker
Wow, mag ik jullie bedanken voor deze topic en de reacties. Dit verklaart voor mij namelijk ook een hoop, iets waar ik nu eindelijk een antwoord op heb. Thanks for sharing!

8️⃣6️⃣

Badass junkie
ik herken dit wel, heb ik ook gehad in de tijd van mijn MDMA misbruik in de jaren 90. ik was dit al weer bijna vergeten, heb ze dan ook in geen 20 jaar meer gehad.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan