Bromazolam

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dit bestaat niet. Je hebt slaap, en je hebt coma. Beide zijn hele verschillende dingen. En je hebt wel hele diepe slaap, zo uitzonderlijk diep dat men eigenlijk niet meer op de normale manier wakker te krijgen is. Dit zie je voornamelijk bij alcohol. Als mensen "out' gaan en echt met vrachtwagens moeten worden wakker gebeukt. Dat lijkt op een coma, dus ik begrijp de verwarring. Maar een coma is dat iemands hersenfunctie zodanig is uitgeschakeld dat men niet meer wakker wordt voor langere periode, of gewowon helemaal niet meer. En dan lig je dus aan zo'n piepjes apparaat in het ziekenhuis.
Ik moet het helaas toch opnemen voor @De Dunne
De slaap bestaat uit allerlei verschillende fases waarin bepaalde delen van het brein overschakelen op veel of weinig activiteit. Dat soort processen worden gestuurd door de signaalstof GABA, en nouja, dat is dus waarom benzo's helpen om je in slaap te laten komen. Maar je hebt vast ook gemerkt dat je niet zo fris wakker wordt na de benzo's. Dat komt dus omdat je kunstmatig in een diepe slaapfase blijft zitten, waardoor de slaap als geheel niet goed functioneert en de herstellende functie minder goed uitgevoerd kan worden.

Op het moment dat je meer GABA-agonisten inneemt, daalt de activiteit van neuronen in het brein steeds verder (omdat GABA een remmende werking heeft op de overdracht van elektrische signalen). Dat is een gradueel proces, een glijdende schaal. Bij het doormeten van de slaap wordt er ook rekening gehouden met een glijdende schaal van veel tot weinig acitiviteit, en zelfs bij het beoordelen of er sprake is van een coma of niet zijn er verschillende stadia waarin iemand kan verkeren, variëren van ernstig tot licht.

Slaap en coma bevinden zich dus op hetzelfde spectrum van hersenactiviteit en de mate waarin drugs GABA-receptoren in het brein activeren bepaalt met hoeveel de hersenactiviteit waarschijnlijk zal afnemen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
De slaap bestaat uit allerlei verschillende fases waarin bepaalde delen van het brein overschakelen op veel of weinig activiteit. Dat soort processen worden gestuurd door de signaalstof GABA, en nouja, dat is dus waarom benzo's helpen om je in slaap te laten komen. Maar je hebt vast ook gemerkt dat je niet zo fris wakker wordt na de benzo's. Dat komt dus omdat je kunstmatig in een diepe slaapfase blijft zitten, waardoor de slaap als geheel niet goed functioneert en de herstellende functie minder goed uitgevoerd kan worden.

Op het moment dat je meer GABA-agonisten inneemt, daalt de activiteit van neuronen in het brein steeds verder (omdat GABA een remmende werking heeft op de overdracht van elektrische signalen). Dat is een gradueel proces, een glijdende schaal. Bij het doormeten van de slaap wordt er ook rekening gehouden met een glijdende schaal van veel tot weinig acitiviteit, en zelfs bij het beoordelen of er sprake is van een coma of niet zijn er verschillende stadia waarin iemand kan verkeren, variëren van ernstig tot licht.

Slaap en coma bevinden zich dus op hetzelfde spectrum van hersenactiviteit en de mate waarin drugs GABA-receptoren in het brein activeren bepaalt met hoeveel de hersenactiviteit waarschijnlijk zal afnemen.
Zie ook deze bronvermelding:

Schermafbeelding 2022-05-01 om 09.03.51.png
en

"The main adverse effects of GHB include CNS depression ranging from mild
somnolence to coma, nausea/vomiting, profuse sweating, miosis, hypothermia,
respiratory acidosis, loss of gag reflex, ataxia, delusions, dystonias, and retrograde
amnesia."

Red pill

Badass junkie
Benzo's zijn niet persee slaappillen hoor, het worden ook niet voor niks slaap en kalmeringspillen genoemd. Genoeg mensen die overdag benzo's nemen om te ontspannen. Dat is oké, maar weet dan wel wat je slikt en hoeveel en wat het met je doet. Want een blackout van 9mg bromazolam zonder tolerantie is gwn super stom dat is echt een flinke dosis van een zware benzo.

Alprazolam gebruiken mensen vaak overdag als ze een angststoornis hebben of veel piekeren of whatever maar de start dosering is 0.5mg of 1 mg per 6-12 uur. En 9mg bromazolam is volgensmij omgerekend naar diazepam of alprazolam echt tering hoog.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Zie ook deze bronvermelding:

Bekijk bijlage 41537
en

"The main adverse effects of GHB include CNS depression ranging from mild
somnolence to coma, nausea/vomiting, profuse sweating, miosis, hypothermia,
respiratory acidosis, loss of gag reflex, ataxia, delusions, dystonias, and retrograde
amnesia."

Beiden weer mooi verwoord en duidelijk!
Thank you again! 🙏

\Ik heb bromazolam 1 keer eerder gebruikt,de eerste keer 1 pilletje van 3 mg.
Ik nam eerst een pilletje en voelde niet veel toen heb ik er nog 2 genomen.
en toen werd ik na 2 dagen pas wakker.
Heeft iemand er nog ervaringen mee.
Ik heb ook voor het eerst 1 pil bromazolam van 3mg genomen en voelde niks, evenals bij flubromazepam, en dat was zo’n 5mg. Terwijl ik helemaal geen tolerantie heb, alleen wel slik ik dexamfetamine voor adhd maar geen idee of dat er mee te maken heeft.

dupont

Wijs gebruiker
Maar waarom maken ze dan 3mg pellets? Is het een beetje zoals de MDMA hype waar ook steeds grotere sterktes van worden aangeboden? Dat je zo'n 300mg jetser krijgt met een breuklijn die niet eens door midden te krijgen is.

Wat ik heb begrepen van die 300mg+ MDMA pillen is dat 1 pil nog gezien wordt als gebruikershoeveelheid door Da Police (dus pil inleveren en wieberen zonder verdere gevolgen), alleen kun je dan met 1 pil eerst een halve nemen en daarna nog 1 of 2 x redosen op een festival ofzo.

Dirkjan

DF-koning
Wat ik heb begrepen van die 300mg+ MDMA pillen is dat 1 pil nog gezien wordt als gebruikershoeveelheid door Da Police (dus pil inleveren en wieberen zonder verdere gevolgen), alleen kun je dan met 1 pil eerst een halve nemen en daarna nog 1 of 2 x redosen op een festival ofzo.
Je moet je pilletje ook niet aan een ketting om je nek hangen, slimmerik.

Die shit gaat in een gripzakje in je onderbroek. Knappe agent die mij in mijn broekje gaat graiaen.

Ik heb ook voor het eerst 1 pil bromazolam van 3mg genomen en voelde niks, evenals bij flubromazepam, en dat was zo’n 5mg. Terwijl ik helemaal geen tolerantie heb, alleen wel slik ik dexamfetamine voor adhd maar geen idee of dat er mee te maken heeft.
Ik heb ook geen tolerantie,dus toen ik niks voelde dacht ik ,ik neem er nog 2 met alle gevolgen......

Benzo's zijn niet persee slaappillen hoor, het worden ook niet voor niks slaap en kalmeringspillen genoemd. Genoeg mensen die overdag benzo's nemen om te ontspannen. Dat is oké, maar weet dan wel wat je slikt en hoeveel en wat het met je doet. Want een blackout van 9mg bromazolam zonder tolerantie is gwn super stom dat is echt een flinke dosis van een zware benzo.

Alprazolam gebruiken mensen vaak overdag als ze een angststoornis hebben of veel piekeren of whatever maar de start dosering is 0.5mg of 1 mg per 6-12 uur. En 9mg bromazolam is volgensmij omgerekend naar diazepam of alprazolam echt tering hoog.
ja daar ben ik nu ook achter gekomen voortaan maar voorzichtiger zijn,nu werkt het perfect als ik een avondje wil relaxendan neem ik er 1 a ,1,5

Fisherman's friend

Bewuste gebruiker
3 bromazolam nemen .. gekkie!
Ik heb zelf na een stim nachtje een 1.1/4 broma genomen om te proberen of ik daar makkelijk van in slaap zou vallen.
Nou binnen een half uur ging het licht uit en toen werd ik 24 uur later pas wakker met een mega zwaar gevoel ik m'n lichaam en heel duf in m'n hoofd.
Te hoge dosis voor mij in ieder geval.

Gisteravond een paar lijntjes 2fdck genomen en even later een 3mg pellet broma.
Ik merkte dat het meteen het effect van de 2fdck overheerste.
Er bleef een heerlijk loom gevoel over wat ik dus wel lekker vond.
Toen heb ik 10 uur lekker geslapen, en toch werd ik wat duf wakker.

Het is moeilijk inschatten over de juiste hoeveelheid bromazolam, omdat het hele kleine pellets zijn.( en omdat de reporten erg verschillend zijn ,daar er mensen zijn die zomaar 6 mg innemen zonder er nadelige effecten van ondervinden.)

Maar kijk er mee uit want de volgende dag kun je nogal spijt hebben dat je toch die halve hebt bijgenomen.

Fisherman's friend

Bewuste gebruiker
Dat zijn voornamelijk mensen die al een tolerantie tegen benzodiazepinen hebben opgebouwd. 3mg bromazolam is eigenlijk een overkill dosis, een halve pellet is genoeg om in slaap te komen zonder tolerantie en goed wat uurtjes te slapen
Over die tolerantie zat ik zelf ook al na te denken, al is dat al niet zo handig ivm verslaving.
Maar na mijn ervaring van gisteren kan ik wel begrijpen dat mensen het nemen om in een roes te komen en niet perse om meteen gaan slapen.
Ik heb de broma gekocht om in slaap te komen na een nachtje speed gebruiken (omdat ik dan heel vervelend in slaap val en twee uur later weer wakker ben en als een zombie door het huis ga spoken).
Verder ga ik het niet gebruiken want het is veel te lekker haha.

snijboon

Experimenterende gebruiker
Bromazolam is heavy shit. Maar tolerantie treedt zeer snel op. Ook 1 x per week is teveel.

snijboon

Hoezo is dat teveel?
Omdat het gewoon een stuk minder sterk is dan. De 1e keren waren het beste. Kon ik er overdag 1 nemen en gewoon slapen, ik kan nooit slapen overdag. Maar dat hoef ik nu niet te proberen, ook niet als er een week tussen zit.

De Schurk

\Ik heb bromazolam 1 keer eerder gebruikt,de eerste keer 1 pilletje van 3 mg.
Ik nam eerst een pilletje en voelde niet veel toen heb ik er nog 2 genomen.
en toen werd ik na 2 dagen pas wakker.
Heeft iemand er nog ervaringen mee.
Heb je een tolerantie opgebouwd of niet?
Ik ging vroeger ook KO van een halve flualprozolam.
Maar kan er zonder problemen 2 nemen nu.
Maar Bromazolam is ook wel een redelijk sterke vindt ik

snijboon

Bromazolam wel echt relaxed wakker worden. Geen kater of nix gewoon mellow. Alleen hoeveel je het kan nemen weet ik niet. Voor mij is 1 x per week al een te hoge frequentie ivm tolerantie

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Ik heb 1 zo een Bromazolam pil van 2.5mg gekregen bij mijn laatste bestelling. Maar ik ben helemaal niet zo van de benzos.... Lees veel verhalen van mensen die flink verslaafd zijn geraakt aan benzo's. Geen spul waar je mee wil rotzooien denk ik zo. En Bromazolam is vrij heftig als ik het zo lees. Maarja weggooien is ook ergens weer zonde he. Heb ooit lang geleden wel een paar benzos geprobeerd die ik gekregen heb van iemand. Dat waren: Alprazolam, Diazepam, Lorazepam en nog eentje dacht ik. Die eerste 2 heb ik gebruikt toen ik met vrienden was. Gewoon een beetje relaxed en minder remmingen. En die laatste om te slapen na speed gebruik. Kan ik een halve Bromazolam pil daar ook voor gebruiken? Nou accepteer ik meestal gewoon dat ik een nachtje niet slaap na speed gebruik. Maar soms kan het wel handig zijn. Of raden jullie het af? Want verder weet ik niet echt wat ik ermee moet.

Practuna

Belezen gebruiker
Ik reageer helemaal niet heftig op benzo's helaas maar als mijn advies (wacht aub maar op meerdere adviezen dan alleen de mijne) het is best facking sterk spul, werkt echt BEST wel lang vergeleken andere benzos, veel mensen blacken er wel echt vrij snel door out en of 'slapen' gewoon enorm lang erdoor (dan gaat het meestal om soms al drie mg.)

Het kan volgens mij echt wel handig spul zijn voor als je bvb een nacht/nachten door hebt gehaald, ben totaal geen pro in dit soort middelen maar zou misschien zelfs een kwart proberen te nemen als je er wel voor kiest het te proberen, meeste mensen slapen en wel echt lekker maar wel LANG op. Als nog, neem dit soort info niet alleen van mij aan maar een hele kleine hoeveelheid nemen ipv een hele vind ik altijd wel redelijk advies :shrugman:

EDIT: Sommige mensen ervaren al erg nare shit, nachtmerries enzo, ontwenning van deze benzo. Ik heb dit laatsts nog een week lang heavy gebruikt en merk nu dat het op is na zo'n twee dagen, wel ontwenningsverschijnselen maarja dat is logisch na lang dom/impulsief gebruik ervan.. één keertje heeft denk ik bij de meesten echt niet zo'n effect. Dat is alles, zou nu m'n mond houden en gaan slapen :sweatsmile:

Laatst bewerkt:

Ei-Salade

Bewuste gebruiker
Dexamfetamine houd je wakker en gefocust, dus als je dan benzo's erbij neemt dan heeft dat zeker een mindere werking. Althans, dat ervaar ik.

dupont

Wijs gebruiker
Dexamfetamine houd je wakker en gefocust, dus als je dan benzo's erbij neemt dan heeft dat zeker een mindere werking. Althans, dat ervaar ik.
Ik heb deze combi een paar keer geprobeerd en vond het geweldig. Al m’n sociale angsten waren als sneeuw voor de zon verdwenen. Inmiddels ben ik dat dmv therapie kwijt maar de ervaring was top.

Practuna

Belezen gebruiker
Kun je dit ook gebruiken als tripkiller eigenlijk? Of zijn daar betere RC benzos voor?
Absoluut, in ieder geval wel zwaar verminderen ik had Bromazolam op toen ik 450ug 1P-LSD op had een week geleden, zo'n hoge dosis was niet de bedoeling, had perongelijk een PAAR 150ug zegels die precies op elkaar zaten.

Was ZEKER nog aan het trippen wel maar had totaal geen angst, was super leuk trouwens, in de spiegel gekeken ook veel, vet leuk om je hoofd constant zien te veranderen. Wel zonde van die lsd natuurlijk, ben trouwens wel veranderd door de trip, was niet altijd leuk de hele trip, er was wel veel verdriet maar ik heb er echt nu iets meer moed van gekregen, heeft geholpen met mijn sociale fobie.

Ik vind het echt worderlijk spul maar hoop echt dat die verandering permanent is en niet dat ik iedere maand zou moeten trippen ofzo om dat te houden :(
Ga het zeker nog een keer doen in normale dosis zonder benzo's in m'n lijf. Die verandering is trouwens echt, ik heb nu tijd niets gehad en dus het komt niet door benzo iname, zelfs mijn ouders merkten dat ik beter kon praten enzo en veel minder last van overprikkeling heb in drukke situatie's.

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
450mcg. Dat lijkt mij behoorlijk heftig ja. Hielp de bromazolam ook met eerder in slaap komen of dat niet? En fijn dat het alsnog een positief effect heeft gehad.

Practuna

Belezen gebruiker
Ja ik sliep als een roos :)
maar had wel nog een halve bromazolam bijgenomen 1,5mg, was waarschijnlijk niet eens nodig. Zag nog wat mooie kleuren in bed :)
Heb eerder paar maanden geleden 60mcg 1P-lsd genomen samen met een maat, ik word heel rustig van lsd, het leek wel een soort antidepressiva alleen dan één die werkt voor mij, kon voor het eerst in jaren een paar keer echt hardop lachen, geen lachkick wel om geldige redenen. Jammer dat je het niet gewoon in lage dosis elke dag in kan nemen voor die reden, werkt helaas niet meer dan :sweatsmile:

Is dat raar dat ik juist zo rustig in mijn hoofd word en juist ook minder overprikkeling ervaar met lsd?, bedoel de meesten worden niet heel rustig van lsd dacht ik, dacht dat het juist een upper-achtige psychidelicum of heb ik het fout.

MestV

Belezen gebruiker
Diazepam is toch óók een slaappil, knuppel.
Virtually slap me if I'm wrong, of nog liever, stuur me een privebericht met wat meer info? Ik was er namelijk van overtuigd dat Diazepam gewoon een ander merk is voor valium en een kalmerende werking geeft bij paniek of mensen die geen zorgen van zich kunnen afzetten (tot ze zelfs creëren). Een bijwerking daarvan kan zijn dat men vermoeid geraakt en mogelijks daadwerkelijk in slaap valt. Maar is geen slaapmiddel volgens mijn bescheiden kennis, is een therapeutisch angstremmend of zelfs stomweg kalmerend middel,hier in BE te krijgen in 5 of 10 mg in dozen van maximaal 60 stuks. Kan voorgeschreven worden bij de huisarts maar wordt veel vaker gebruikt in psychiatrische behandelingen (waaronder als heel lichte poging tot het laten inslapen van de patiënt als die vooral veel piekert maar op zich geen ander slaapprobleem heeft).

Maar opnieuw, ik kan fout zijn.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Virtually slap me if I'm wrong, of nog liever, stuur me een privebericht met wat meer info? Ik was er namelijk van overtuigd dat Diazepam gewoon een ander merk is voor valium en een kalmerende werking geeft bij paniek of mensen die geen zorgen van zich kunnen afzetten (tot ze zelfs creëren).
Het is andersom: Valium is een merk en diazepam is de werkzame stof.
Een bijwerking daarvan kan zijn dat men vermoeid geraakt en mogelijks daadwerkelijk in slaap valt. Maar is geen slaapmiddel volgens mijn bescheiden kennis, is een therapeutisch angstremmend of zelfs stomweg kalmerend middel,hier in BE te krijgen in 5 of 10 mg in dozen van maximaal 60 stuks. Kan voorgeschreven worden bij de huisarts maar wordt veel vaker gebruikt in psychiatrische behandelingen (waaronder als heel lichte poging tot het laten inslapen van de patiënt als die vooral veel piekert maar op zich geen ander slaapprobleem heeft).

Maar opnieuw, ik kan fout zijn.
Het klopt dat diazepam vooral anxiolytisch is. Maar dat kan ook helpen bij slapen. Als mensen problemen hebben met inslapen dan wordt wel vaak een andere benzo voorgeschreven inderdaad.

Bovenaan