1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bruin worden tijdens het gebruik van speed.

Discussie in 'Speed' gestart door Justme83, 9 aug 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Justme83

    Justme83 Experimenterende gebruiker

    Sinds een maand of 8 gebruik ik frequent speed.
    Nu heb ik de laatste maanden een apparte bijwerking tijdens het gebruik.

    Mijn huid wordt bruin zoals je van de zonnebank krijgt.
    Mijn voeten, benen en armen worden het bruinst, de rest van mijn lichaam minder.

    Zodra ik weer nuchter ben is het ook weer direct weg.

    De oorzaak is vrij simpel, ik gebruik (misbruik) "zeer" veel speed en dan een paar dagen achter elkaar.
    Daarna weer 1 tot 2 weken niets.
    Helaas heb ik een hele hoge tollerantie door de jaren heen ontwikkeld, waardoor ik zoveel neem.

    Een symptoom van vergifteging, lijkt mij logisch als je veel en snel achter elkaar inneemt.
    Ik heb geen klachten of andere symptomen.
    (behalve de bekende dingetjes van speed)

    Ik heb dit nooit eerder gekregen tijdens gebruik, en ik kan er ook niet veel over vinden online.

    De oorzaak is mij wel bekend maar welk orgaan zorgt voor deze reactie...
    Komt het vaker voor?
    En hoe schadelijk is het...
    Uit een bloedonderzoek kwam bijzonders naar voren.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2019
  2. Roze Olifant

    Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

    Ik krijg ook soms een beetje gelig/beige benen en voeten van speed, en in mindere mate in m’n gezicht, vooral in combinatie met veel slaaptekort. Het neigt ook sterker te worden naar gelang de dosis en is vooral present vele uren na de eerste inname, vaak zelfs in de come down. (En gek genoeg had ik het in tegenstelling tot jou vooral de eerste keren dat ik speed gebruikte, tegenwoordig ook wel soms maar in lichtere mate, minder opvallend.)

    Ik heb er eens op zitten googelen en er is inderdaad relatief weinig over te vinden. Het lijkt op basis wat ik indertijd te weten kwam een (milde) tijdelijke vorm van geelzucht. Als ik het in meerdere mate heb ga ik ook mijn omgeving wat gelig waarnemen (waarschijnlijk doordat je oogwit er ook in meegaat). Het is voor mij in ieder geval een teken om te kappen en te gaan slapen; de eerste keer vond ik dit wel enigszins beangstigend. Gezond kan het niet zijn... als het echt geelzucht is, is het is een teken dat je lever not amused is en de boel niet helemaal kan bijhouden. Ik gebruik zelf echter nooit hele hoge dosissen speed en ik ken mensen die dit wel doen en deze bijwerking nog nooit hebben gehad. Waarschijnlijk speelt persoonlijke gevoeligheid (zoals met alle bijwerkingen) een rol.

    Je kunt beter wat minderen met je gebruik, maar dat is een open deur natuurlijk. Hoeveel neem je ongeveer in één sessie?

    Succes!
     
  3. Justme83

    Justme83 Experimenterende gebruiker

    Thanks! En geelzucht is het niet maar het lijkt wel op 1 van die symptomen indd.
    Bij (acute) ontstekingen aan lever, nieren etc verdwijnen de symptomen niet binnen 24 uur.
    En zien ze dat direct aan abnormale waardes in het bloedonderzoek.
    Als ik het verder wil laten onderzoeken moet ik denk ik tijdens dat ik gebruik bloed laten prikken?! Zoveel zin heb ik daar niet in als je aan het gebruiken bent lol
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2019
  4. Roze Olifant

    Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

    Nee dat bedoel ik ook niet hoor, het is zeker geen uiting van (acute) ontsteking wanneer het verdwijnt. Bij mij trekt het ook direct weg na gebruik. Geelzucht is geen ziekte opzich maar kan een (tijdelijke) reactie zijn op medicijnen - en dus ook drugs. Ik weet ook niet zeker of je het in deze context echt geelzucht mag noemen, maar ik heb er indertijd wel wat over gelezen en de symptomen (o.a. dus je omgeving met een gelig waas erover gaan waarnemen omdat ook je oogwit en slijmvliezen licht verkleuren) zijn wel passend bij die term. Maar ik kom er morgen als ik eraan denk nog even op terug, is nogal laat nu en ik heb even geen expliciete informatie paraat. :wink:

    Hoe het ook mag heten bij deze tijdelijke manifestatie, het komt dus wel regelmatig voor bij mensen na gebruik van (teveel) speed. Misschien dat dat alvast wat geruststelt, haha. Al vind ik het zelf dus wel een beetje een creepy bijwerking, zeker na lang wakker zijn kan je je dan nog wel een het e.e.a. in je hoofd gaan halen bij dit soort klachten.

    * Edit: overigens - bedenk ik me nu ineens - kan het ook de combi zijn met vaatvernauwingssymptomen. Sporadisch krijg ik ook namelijk ook wat paarsige onderbenen (vooral knieën en voeten) na speedgebruik, gelukkig niet vaak maar dus wel eens voorgehad. Vaak is m’n huid op dat moment dan ook wat vlekkerig. In combinatie met die beetje gelige verkleuring kan ik me voorstellen dat dit samen lichtbruin zou kunnen ogen. (??)

    Maar hey, ik kan natuurlijk niet voor jou spreken en ik ben geen arts. Als je je er zorgen over maakt misschien best daar toch eens binnen springen. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waar dit nu precies vandaan komt.
     
  5. Justme83

    Justme83 Experimenterende gebruiker

    Ik maak me geen zorgen nog, Ik heb er geen last van maar ben wel altijd nieuwsgierig als het niet alom bekend is.
     
    Roze Olifant vindt dit leuk.
  6. Roze Olifant

    Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

    Same here! Ik had m’n post nog even ge-edit, weet niet of je daar nog wat aan hebt...

    Nu toch maar weer eens poging doen tot slapen hier (insomnia ftw), welterusten! ^^
     
  7. Justme83

    Justme83 Experimenterende gebruiker

    Thanks, ik denk nu ook aan vaatvernouwings problemen iets in die hoek.
    Zal het aan huisarts voorleggen, anders kom ik er toch niet achter ben ik bang voor :)
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2019
  8. StimsalaBanne

    StimsalaBanne DF Stuff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

    Ze controleren niet standaard op drugsgebruik dacht ik. Bij een "algemeen" bloedonderzoek komt het niet naar voren in ieder geval. Als hij een vergifting ofzo verwacht dan allicht wel. Je dokter heeft wel een beroepsgeheim, dus verzwijgen is niet perse nodig, en die eerlijkheid kan ook handig zijn met het vinden van de oorzaak.
     
  9. Justme83

    Justme83 Experimenterende gebruiker

    Nieuw

    Mijn dokter weet van mijn situatie.
    Daarom stuurde hij me ook door voor een bloedonderzoek.
    Op zo'n formulier kan je huisarts allemaal aanvinken waar naar gekeken moet worden in het lab.
    En daaruit kwam niks naar voren wat op een afwijking of aandoening duidt!
     
    StimsalaBanne vindt dit leuk.
  10. Ik dacht dat het aan mijn ogen lag, ik zag het ook inderdaad. Heb ook het idee dat andere kleuren er net wat anders uit gaan zien.
     
  11. Roze Olifant

    Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

    Dat is volgens mij dus een gevolg van het tijdelijk gelig verkleuren van o.a. je oogwit, oorzaak gelegen in de lever. Blijkbaar een wel vaker gerapporteerde bijwerking van stimulanten. Je neemt je omgeving dan door een gelig waasje waar. Maar goed, ik ben geen arts.
     
  12. Justme83

    Justme83 Experimenterende gebruiker

    Jammer,

    Anders had je wat lekkers kunnen voorschrijven! lol
     
    StimsalaBanne vindt dit leuk.
  13. Justme83

    Justme83 Experimenterende gebruiker

    Sinds vrijdag avond weer als een chille speedy gonzales

    Ik heb dit keer (nog) geen bruine benen en of armen!

    Ik heb nog ff research gedaan en het komt waarschijnlijk omdat ik best wel veel en snel achter neem altijd!
    Daar kunnen je organen ook een reactie opgeven!
     
  14. Tevil19

    Tevil19 Belezen gebruiker

    Ik heb dit fenomeen ook meegemaakt. Was twee dagen wakker van de speed en mensen zeiden dat ik erg bruin van geworden. Omdat ik veel buiten was nam ik aan dat het door de zon kwam. Nadat ik had geslapen leek het effect weg. Misschien dat je lichaam uiteindelijk de vasoconstrictie probeert op te heffen maar de speed al uitwerkt, waardoor je roder/bruiner lijkt.
     
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Laden...