• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Buikgriep na XTC

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Psych3x

Newbie
Hi all,

24 jaartjes jong en inmiddels al wat jaartjes recreatief drugsgebruik erop zitten. Ik denk dat ik op mijn 18/19e mijn eerste pilletje nam wat een onvergetelijk avontuur was en een nieuwe wereld voor me opende. Toendertijd gingen we vooral naar hardcore feestjes en gingen we zeker 1x per maand als het niet meer is en dat denk ik wel voor 1-1.5 jaar lang. Dit resulteerde natuurlijk in het feit dat de werking steeds verder afnam (het verdwijnen van de euforie en dergelijke), maar bewonderenswaardig ging ik juist van meer naar steeds minder pillen, net als mijn mede partygangers. Eerste keer intents gingen er zo vier in met de after erbij, maar uiteindelijk werd dat er maximaal 1 op een feest.

Op een gegeven moment (na 2-3 jaar) begon ik vaak ziek te worden als ik XTC gebruikte. Het feest zelf ging goed, maar dan na de after thuis begon de misselijkheid en buikgriep voor 2 dagen lang je hele ziel uitkitsen. Als je vervolgens weer beter wordt ga je het leven zo hard waarderen (miss kan buikgriep wel helpen bij depressie hehe). Dit is echter zeker niet bij 1 keer gebleven, maar over een lange tijd denk ik toch wel zeker dat ik het 6 a 7 keer gehad heb. Mijn vrienden hebben dit allemaal niet en daarom begon ik me steeds meer af te vragen waarom ik dat ineens kreeg. De eerste 2-3 jaar namelijk ging alles altijd heel goed, geen katers tot op een gegeven moment... Ben ik ouder aan het worden met mijn 24 jaar?

Zo een week geleden dus ook weer op een techno feest. Ik had 2 jaar geen schijven meer gebruikt en ik was afgestudeerd dus ik dacht we gaan het gewoon weer een keertje proberen. Het feest was helemaal top, ging verrekes hard en was zoals in mijn begintijd volop met iedereen aan het buurten. Ook de day after was in principe prima, niets aan het handje tot ik de maandag ging avondeten en enorm misselijk werd. Toen dacht ik al gelijk: "Ah nee he, not again!" en helaas waren mijn schietgebedjes niet genoeg. Weer 30 uur constant enorme misselijkheid en 12 keer kotsen om het halfuur waarbij je gewoon niets kan doen behalve hopen dat je niet dood gaat (zo voelt het echt, geen energie, bjina flauwvallen vanwege weinig voedsel etc.). Pas na een week voelde ik me weer enigzins de oude, waarbij ik eindelijk weer het sporten kan oppakken.

Dit vind ik het echt het verschrikkelijkste wat er is en wil dat echt niet nog een keer krijgen. Zijn er mensen die dit herkennen of zouden weten waardoor ik steeds maar weer die klote buikgriep krijg? Ik heb me voor nu in ieder geval voorgenomen om het gewoon nooit meer te pakken. Ik kan me herinneren dat ik dat ook kan krijgen wanneer ik bijv. pep gebruik maar wel iets minder snel. Komt dit door de verlaagde weerstand en mogelijk bacteriële infectie die ik oploop op het feest en waarom hebben anderen daar dan geen last van?

Ik merk over het algemeen steeds erger wordende katers, ook bij pep. Daarbij ging alles in het begin ook perfect, nergens last van tot op dat ene moment. Voorheen hakte ik me scheel 8 uur lang aan een stuk waarbij andere mensen in mijn zweet konden zwemmen, nu ben ik een puffende opa. Nu krijg ik vooral het "zware ademen" tijdens een feest wat een beetje voor een benauwd gevoel zorgt in combinatie met een mega droge keel waarbij ik slikken erg naar vind. Dit bouwt zich dan uiteindelijk steeds meer op naarmate het einde van het feest nadert waarbij de after een soort uitzitwedstrijd wordt waarbij ik met alle macht strijd tegen het niet hoeven te kotsen. Dit lukt soms, maar soms ook zeker niet (vooral niet als je een sauna-taxirit hebt gehad). Ik drink dan vaak ook heel weinig, omdat ik gewoonweg niet wil slikken (dat droge slikreflex i.c.m. de vieze droge smaak maakt me misselijk). Ik merk ook dat mijn spieren van mijn handen bij de after ook samentrekken tot een vuist. Misschien is dat ook zo met mijn keelspieren, waardoor slikken niet fijn is. Slaap lost echter vervolgens een heleboel op, maar ook die 2 dagen erna nog zeer lam en futloos.

Wij zijn sinds dat we een jaar geleden naar Berlijn zijn geweest helemaal verkocht aan Techno en dus compleet geswitched van hardcore naar Techno (wat een muziek). Omdat we nu steeds meer van dat soort feestjes pakken vind ik het wel leuk om af en toe wat te gebruiken, maar als dat steeds zo uitpakt kap ik er denk ik wel mee. Wel jammer tho. In al die tijd in ieder geval zeker een stuk verstandiger geworden en is het maar sporadisch gebruik. Dus ik vraag me of jullie:

1. Je hierin herkennen en weten waardoor het kan komen of enige tips hebben?
2. Zouden dit soort nare effecten ook op kunnen treden bij psychedelica (zoals LSD), omdat die mogelijk ook je weerstand verlagen? Ik sta daar namelijk steeds meer voor open.

Het was even een verhaaltje, maar ik ben benieuwd of iemand dat ook heeft dat je nog relatief jong bent, maar het lijkt alsof je lichaam steeds ouder aan het worden is en nergens meer tegen kan. Volgens mij zou je je in je 20-30 het meest sterk moeten voelen juist. Voor nu houd ik het bij alcohol!

Het was inderdaad een verhaaltje maar niet vervelend om te lezen, je schrijfstijl is prettig om te lezen.
ik moet zeggen dat ik na feesten wel eens een tijdje beroerd ben geweest, echter niet zoals jij het beschrijft. Ik vind het sowieso gek dat je de dag na het feest eigenlijk weinig last hebt maar dat het de volgende dag pas op komt zetten. Misschien komt dat omdat het de dag erna nog niet helemaal uit je systeem is.
Overigens, echt buikgriep, zoals je het beschrijft, is het niet. dat duurt namelijk minstens een dag of vier en gaat ook gepaard met een hoop diarree. misschien heb je dit ook maar dat lees ik in ieder geval niet terug in je verhaal.
ik denk dat je lichaam het op een of andere manier het gewoon oneens is geworden met de middelen die je consumeert gedurende zo'n feest.

Drink je tijdens het gebruik ook veel? of rook je extreem veel? Misschien combineer je dingen waardoor je lijf zo slecht reageert. misschien moet je bij het volgende feestje één van de mogelijke factoren uitsluiten en zodoende kijken of het aan iets specifieks ligt. Meer weet ik er eigenlijk ook niet over te zeggen. Hoop dat je uitvindt waar het aan scheelt.

Succes!

Psych3x

Newbie
Aii dankjewel!

Ja ik vind het ook raar dat het pas na de after inderdaad op komt zetten. Meestal trouwens is het de zondagavond waar de ellende gaat beginnen. Ik las ergens ook dat de symptomen van buikgriep ergens 15 tot 48 uur na infectie kunnen optreden. Dus dat zou logisch klinken.

Ik denk dat ook, precies wat jij zegt, dat de X dan nog in mijn systeem zit en het nog niet voel. Geen buikgriep? Wat zal het dan zijn haha. Het kotsen duurt bij mij meestal in zo'n geval 1-2 dagen en daarna is mijn lichaam nog wel een aantal dagen flink wazig (vooral maag-darm kanaal) en lichte misselijkheid. Is het bij buikgriep dan echt dat je 4 dagen aan het overgeven bent? Verder had ik geen diarree inderdaad, wel meerdere malen op de plee gezeten uiteraard.

Is er een manier om mijn lichaam het weer eens te laten worden? Misschien moet ik het eens in een ayahuasca trip aan hem vragen.
^_^

Ik drink tijdens het gebruik zeker niet veel en vooral bij de after heeeeel weinig, omdat ik slikken gewoon niet prettig vind. Ik rook niet. Zouden maagbeschermers hier wellicht bij kunnen helpen?

Bedankt voor je antwoord!

Hoi. Dit zijn zeker geen gekke klachten. Deze horen er nu eenmaal bij en je zult dit altijd houden. De een is iets gevoeliger dan de ander. Je lichaam en dus ook je maag komt onder zware spanning en stress te staan door xtc. Ook door xtc raakt je vocht/zoutbalans verstoord en heb je geen honger omdat je bloedsuiker hoog is. Dit kan zich uiten in buikpijn en gaat meestal vanzelf weer over. Maagremmers helpen hierbij echt niet. Klachten kunnen zich ook later uiten. Mocht je vaker problemen krijgen, zou dit een probleem bij de lever kunnen zijn als schoonmaker van je lichaam. Dit laat zich makkelijk testen door een bloedonderzoek bij de huisarts. Ga inderdaad door een droge mond niet denken dat je dorst hebt en dus meer water drinken, want dat is een foutieve en gevaarlijke gedachte. Neem een kauwgom of zo. Helaas is de werkelijkheid dat de katers steeds groter worden en men dus vanzelf stopt.

Andere drugs hebben eenzelfde uitwerking op je maag vermoedelijk. Hoewel het niet kunnen plassen element er niet is bij andere drugs en ook niet werken over serotoninekanaal, wekken ze wel eenzelfde stress en dus cortisol op en denk ik dat je maag ook gaat protesteren.

Azarius vaporizers and accessories