• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Buitenkweek wiet

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds

2cbarbeque

Experimenterende gebruiker
Hey iedereen

Heb zonet mijn eerste 3 zaadjes besteld (Sticky Beast Automatic (Zamnesia Seeds) feminized 3)
Ben van plan om deze in mijn tuin te zetten in potten. Niet in volle grond zodat ik ze eventueel kan verplaatsen moesten de buren klagen over de geur.
Heb helemaal geen ervaring met het kweken en internet geeft te veel informatie dus ik hoor graag jullie tips.

Nog enkele concrete vragen:
Wanneer plant ik ze best? Nu al of best nog een maandje wachten?
Geven jullie speciale bemesting of voedingsstoffen of is dit niet nodig?
Hou ik ze na het ontkiemen best even binnen onder een speciale lamp of mogen ze direct buiten? (Heb een vriend met speciale lampen)
Hoe groot dienen de potten te zijn ?

Alvast bedankt
Grtz

Zeelanddude

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Komop kerel, na 2 minuten gezocht heb ik dit: https://www.zamnesia.nl/zamnesia-seeds/3331-sticky-beast-automatic-feminized.html
Wat al een hoop informatie bevat.
wat ik verder vertel is uit eigen ervaringen, en waarschijnlijk niet de correcte way voor 100% opbrengst.

Als het warmer wordt. minimaal stabiel weer, ongeveer 20 grade. Niet dat het in de nacht 10 graden is. Eind Mei ofzo, licht een beetje aan het weer :expressionless:
]
Geven jullie speciale bemesting of voedingsstoffen of is dit niet nodig?
Deed de standaard potgrond erbij, vermengd met gewone grond. De juiste voeding is natuurlijk wel belangerijk maar ik verdiepte me daar toendertijd niet in. Groeien deden ze toch wel. Oh, en water natuurlijk, de juiste hoeveelheid.
Hou ik ze na het ontkiemen best even binnen onder een speciale lamp of mogen ze direct buiten?
Zou ze even binnen houden tot ze 10cm hoog zijn. Dan hebben ze wat meer overlevingskans. Sta er niet gek van te kijken als er een paar planten dood gaan na een paar dagen buiten.
(Heb een vriend met speciale lampen)
Kijk er mee uit moet ik zeggen Het is illegaal om ze onder een lamp te kweken of te laten groeien. (correct me if i'm wrong)
Hoe groot dienen de potten te zijn ?
Om te kweken gewoon kleine potjes. Om buiten te laten groeien, cementkuip van 65L is mij wel goed bevallen. Dan zo een verhuis karretje eronder en je kunt hem alle kanten oprijden.

Zoals ik het deed was absoluut niet professioneel ofzo, maar misschien kan je er iets mee.

inner_search

Wijs gebruiker
Alles wat hierboven gezegt is door @Zeelanddude
Behalve voeding dan...
Vind ik enorm belangrijk voor de smaak en volle toppen als je buiten kweekt.
Ik gebruik persoonlijk het 5combi pakketje van kanna, rizotonic, flores, vega, topboost en nog iets voor bio organisme maar ben de naam kwijt.

En , ik heb ze nu al laten ontkiemen en staan nu 3cm groot op de zolder met veel daglicht met een waaier op de laagste stand en interval , geeft je plant meer sterkte voor als je hem dan al volgroeider buiten zet.

Maat met autos maakt dat imo nier zo veel uit want klaar is klaar.. die wachten niet tot het najaar..

Zeker goed drogen ! Zoek hier veel info over op.
En cure ze ook goed in weckpotten en op de juiste manier, het zet de chlorofil om in glucose waardoor de smaak van gras naar weed veranderd.

Edit*
Ze staan nu in 15l potten waar ze in blijven tot ze de volle grond in gaan.
Volle grond weed vind ik super kut , het enige voordeel is een monster plant waar je een shitload olie van kan maken.

Voor de rookweed neem ik 25l potten en autoflowers, en daar wacht ik idd nog 1 a 2 weken voor om te ontkmienen

Zeelanddude

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Vind ik enorm belangrijk voor de smaak en volle toppen als je buiten kweekt.
Ik gebruik persoonlijk het 5combi pakketje van kanna, rizotonic, flores, vega, topboost en nog iets voor bio organisme maar ben de naam kwijt.
Heb al dat spul eens opgezocht en ja, denk dat dat wel goed spul is. Maar in hoeverre het dat nog 'natuurlijk' is? Maar goed, dat is een hele andere discussie die nu helemaal niet van belang is :)

Zeker goed drogen ! Zoek hier veel info over op
true story
En cure ze ook goed in weckpotten en op de juiste manier, het zet de chlorofil om in glucose waardoor de smaak van gras naar weed veranderd.
Heb eerst https://en.wikipedia.org/wiki/Chlorophyll opgezocht maar werd daar niet veel wijzer van :kissingclosed:
Na dit stukje https://www.superwiet.nl/Het_droogproces.html snap ik er wel iets meer van. Voor het eerst dat ik hier van hoor. Interessant site btw.

Ze staan nu in 15l potten waar ze in blijven tot ze de volle grond in gaan.
Volle grond weed vind ik super kut , het enige voordeel is een monster plant waar je een shitload olie van kan maken.
Het heeft allebei wel iets, https://sensiseeds.com/nl/blog/buiten-kweken-een-pot-de-volle-grond/

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Met autoflowers kun je het best wachten met kiemen tot eind april of begin mei. Je plantjes zijn dan 12 tot 16 weken later klaar, wat betekent dat je in de warmste maand augustus kunt oogsten. Dat is het tijdstip waarin je de lekkerste toppen krijgt :wink:
Hoe meer ruimte de wortels van een wietplant krijgen, des te groter die kan groeien. Zachte luchtige aarde helpt daarbij het best. Geef de plant niet te veel water, maar zeker ook niet te weinig. Je ziet aan de stand van de bladeren of er meer/minder water nodig is.

Gewoon buiten zetten, geen lampen gebruiken. Het liefst gewoon in de volle grond (als je een goede bodem hebt). Verder niet al te veel aan doen. Ze groeien uit zichzelf wel.
Hoe beter het weer en hoe beter de grond, des te lekkerder de wiet. Zo werkt het ongeveer. Als je gewoon bemeste potgrond gebruikt of een rijke voedingsbodem dan heb je verder geen mest nodig. De eerste keer kweken zou ik dat sowieso niet doen. Je kan met allerlei hulpmiddelen om te kweken ook schade aanrichten. Volgens mij gaat dat het vaakst mis. Mensen die te veel voor hun plant willen zorgen en de planten dan juist gaan stressen.
Lekker buiten laten staan dus en hun ding laten doen.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Met autoflowers ben ik trouwens ook niet zo'n fan van overpotten enzo. Ze hebben maar zo weinig tijd. Van zaadje tot bloem. Een beetje wortelbeschadiging komen ze niet meer goed te boven. Dus ik zou gewoon de zaadjes zaaien op de plek waar je de plant wil laten groeien. Dat werkt namelijk ook gewoon :wink:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Wanneer plant ik ze best?
Begin april in potjes steken, overdag buiten laten harden en dan 's avonds weer naar binnen. Begin mei (mits verwachting forst vrij) in volle grond steken, kippenstront doen ze het wel goed op dus je kunt eventueel wat grond uit het kippenhok scheppen. Eenmaal in volle grond in mei hoef je ze geen eens meer water te geven ongeacht het weer.

Dat is hoe ik het heb gedaan 2 jaar gelden en daar kwam toch wel 1kg netto per plant vanaf, het formaat was vrij indrukwekkend, o.a. girl scouts voorbij de 3 meter. Cannabisplanten die de lucht in schieten ondersteunen trouwens, anders breekt ongeveer de helft van de takken onder eigen gewicht.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Cannabisplanten die de lucht in schieten ondersteunen trouwens, anders breekt ongeveer de helft van de takken onder eigen gewicht.
Hoe meer een (cannabis)plant rondzwaait, des te meer houtvezel er wordt aangemaakt. Dat is gunstig voor de dikte van de stam, en de sapstroom die erdoorheen kan. Juist niet ondersteunen dus, want daarmee stimuleer je de plant niet om actie te ondernemen.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Begin april in potjes steken, overdag buiten laten harden en dan 's avonds weer naar binnen.
Als je de planten steeds naar binnen verhuist dan moet je dat wel elke dag op exact hetzelfde tijdstip doen. Ook moet het binnen heel donker zijn (dus niet nog ergens een lamp branden). Wisselende lichtcycli zijn voor een plant heel stressvol.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Juist niet ondersteunen dus, want daarmee stimuleer je de plant niet om actie te ondernemen.
Bij struikgewas plantjes zoals Friese Dauw maakt het niet uit maar als je een meer Sativa leunend plantje zoals Girl Scout gebruikt gaat het plantje in één jaar tijd nooit van zijn leven voldoende stevigheid van zichzelf kunnen ontwikkelen voor de takken. Een dingetje dat met wel meer cannabis soortjes en ding kan wezen. Misschien is het voor autoflower en binnenhuis is niet zo'n ding maar in volle grond kan het erg hard gaan.

Bovenaan