Buitenplant stekken?

HUSTL4R

Newbie
Een vriend van mij had een paar zaadjes buiten geplant op zen buitenverblijf! Paar maanden later keert hij terug naar daar en blijkt dat er wietbomen staan van 2meter hoog in bloei! Hij heeft er nu een paar stekken van genomen en aan mij gegeven. Ik heb ze met stekpoeder in de grond gestoken met ph korrels! Wat kan ik nu verder doen? De planten buiten laten en zien wat er gebeurd of moet ik ze verder belichten met een speciale lamp binnenhuis? Of kan ik de plant al toppend laten overwinteren en tegen volgend jaar de volle glorie er af halen??

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
bloeiende takjes kun je eigenlijk niet stekken.
Zijn ze al geworteld? Dan kun je 3 dingen doen.

1. Buiten proberen af te bloeien, met veel kans op toprot ( wat elke buiten kweker in nederland gewoon heeft).
2. Binnen afbloeien onder een speciale lamp ja.
Het liefst een HPS lamp van zo'n 600watt. Maar reken maar op een investering hier.
3. Laten overwinteren, dit doe je door de plant binnen af te bloeien, en na het oogsten ( heeeeel voorzichtig te topjes er af knippen en zo veel mogelijk blad laten zitten). Daarna zet je de lampen meteen weer op 18/6 en probeer je ze de winter door te trekken. Maar geloof me, dat is meer weggelegd voor ervaren kwekers en totaaaal niet rendabel om je lamp zo lang aan te laten voor die paar stekjes te overwinteren.

Alleen de stroomkosten van een 600watter zijn zo'n 100 euro per maand.
Dan komt daar nog de aanschaf bij, ventitaloren, in- en afzuiging, een kast zelf...

Gewoon lekker buiten laten staan en hopen op goed weer dus!

Bovenaan