burenofine

messie

Newbie
mijn vraag is:
naar 2 jaar oxycodon gebruikt te hebben zit ik nu op burenofine.daarbij slik ik al jaren citalopram.vroeger gebruikte ik heel soms wel eens coke kan ik dit samen met elkaar combineren ?

ben totaal niet op de hoogte

Mijn weg uit de heroïne - De start van mijn traject​

Onderwerp: Nieuw hier: Morgen intake bij Tactus (Heroïne / Buprenorfine traject)

Beste forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum en val meteen met de deur in huis. Ik zie je vraag staan over Buprenorfine, ik weet er nog niet veel van. Ik gebruik inmiddels een jaar heroïne en ben op het punt gekomen dat het klaar is. Vandaag heb ik het verlossende telefoontje gehad: morgen heb ik mijn intake bij Tactus.

Het plan is om een ambulant traject te starten waarbij ik buprenorfine ga krijgen. Omdat ik aan het begin van deze enorme verandering sta, wil ik mijn proces hier met jullie delen. Niet alleen als stok achter de deur voor mezelf, maar ook om anderen een beeld te geven van hoe zo'n traject verloopt als je besluit: IK STOP!

Ik wil dit topic gebruiken om jullie op de hoogte te houden van mijn progressie, de ups en de downs.

Mijn vragen aan jullie:

• Zijn er mensen die ook pas net gestart zijn of die al wat verder zijn in een buprenorfine-traject?
  • Waar moet ik morgen bij de intake extra op letten of naar vragen?
  • Hoe was voor jullie de eerste overstap van H naar de medicatie?
Aan iedereen die nu ook vecht tegen deze ziekte: houd die mindset vast. De kracht die je voelt als je zegt dat je stopt, is waar het begint.

Morgen na de intake zal ik hier een eerste update plaatsen over hoe het is gegaan.

SoulAssassins

Badass junkie
Ik zie je vraag staan over Buprenorfine, ik weet er nog niet veel van
Buprenorfine is beter af te kicken dan Methadon ,met grote voordeel dat het ook geen tolerantie opwekt.
Dus met een onderhouds dosering is heel goed te functioneren ,Op Methadon ook wel maar juist bij deze kan er tolerantie optreden.
Buprenorfine is een opiode agonist/antagonist wat werkt op de u receptor ,het is een perfecte vervanger voor zowel H als Metha.

Als je vragen heb gooi ze maar neer ,ik ben ex H gebruiker en al meer dan 30 jaar clean.

Goed je te ontmoeten op dit forum, bedankt voor je informatie! Ik ben wel bang aangelegd als het gaat om afkickverschijnselen omdat ik in het verleden een GHB verslaving heb afgebouwd (12 jaar geleden). Ik hoop echt dat het middel werkt, en geen afkickverschijnselen krijg.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Mijn vragen aan jullie:

• Zijn er mensen die ook pas net gestart zijn of die al wat verder zijn in een buprenorfine-traject?
  • Waar moet ik morgen bij de intake extra op letten of naar vragen?
  • Hoe was voor jullie de eerste overstap van H naar de medicatie?
Aan iedereen die nu ook vecht tegen deze ziekte: houd die mindset vast. De kracht die je voelt als je zegt dat je stopt, is waar het begint.

Morgen na de intake zal ik hier een eerste update plaatsen over hoe het is gegaan.
Van harte welkom op dit forum ten eerste natuurlijk en respect dat je nu deze strijd aan gaat !

Ik ben wel bekend met de afkick van, maar niet met Buprenorfine of enig ander medicatie. Gelukkig zat ik er nog niet zo lang aan en was ik altijd erg zuinig met gebruik, dus kon ik zelfstandig stoppen. Daarbij waren in die tijd andere middelen een groter probleem waar ik nu gelukkig al geruime tijd vanaf ben.

Maar wat ik altijd wel met klem kan adviseren is om altijd volledig open en eerlijk te zijn tijdens de intake.
Ik zou ook elke vraag die je nu te binnen schiet even op een papiertje schrijven en die meenemen. Mij helpt het in ieder geval zodat ik niet weer met vergeten vragen de deur uit loop. Maar wees vooral open en eerlijk want alleen dan kunnen ze je het beste helpen ..

Heel veel sterkte in ieder geval en ben erg benieuwd hoe het met je gaat aankomende tijd. Voel je echter natuurlijk tot niets verplicht.

:praying2:

Van harte welkom op dit forum ten eerste natuurlijk en respect dat je nu deze strijd aan gaat !

Ik ben wel bekend met de afkick van, maar niet met Buprenorfine of enig ander medicatie. Gelukkig zat ik er nog niet zo lang aan en was ik altijd erg zuinig met gebruik, dus kon ik zelfstandig stoppen. Daarbij waren in die tijd andere middelen een groter probleem waar ik nu gelukkig al geruime tijd vanaf ben.

Maar wat ik altijd wel met klem kan adviseren is om altijd volledig open en eerlijk te zijn tijdens de intake.
Ik zou ook elke vraag die je nu te binnen schiet even op een papiertje schrijven en die meenemen. Mij helpt het in ieder geval zodat ik niet weer met vergeten vragen de deur uit loop. Maar wees vooral open en eerlijk want alleen dan kunnen ze je het beste helpen ..

Heel veel sterkte in ieder geval en ben erg benieuwd hoe het met je gaat aankomende tijd. Voel je echter natuurlijk tot niets verplicht.

:praying2:
Bedankt voor het warme welkom en je bemoedigende woorden! Het geeft me moed om te lezen dat jij je andere problemen al geruime tijd achter je hebt gelaten. Dat is precies waar ik ook naar streef.

Ik ga je advies zeker opvolgen: ik heb mijn lijstje met vragen (vooral over de overstap naar de buprenorfine en de timing van de eerste dosis) al klaarliggen voor morgen. Eerlijkheid is voor mij nu de enige weg; ik heb lang genoeg de schone schijn opgehouden, dus bij Tactus gooi ik morgen alle kaarten op tafel.

Ik ga proberen hier regelmatig updates te geven over hoe het traject verloopt en hoe mijn 'zenuwstelsel-protocol' aanslaat.

Nogmaals dank voor de steun, dat doet me goed!

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Bedankt voor het warme welkom en je bemoedigende woorden! Het geeft me moed om te lezen dat jij je andere problemen al geruime tijd achter je hebt gelaten. Dat is precies waar ik ook naar streef.

Ik ga je advies zeker opvolgen: ik heb mijn lijstje met vragen (vooral over de overstap naar de buprenorfine en de timing van de eerste dosis) al klaarliggen voor morgen. Eerlijkheid is voor mij nu de enige weg; ik heb lang genoeg de schone schijn opgehouden, dus bij Tactus gooi ik morgen alle kaarten op tafel.

Ik ga proberen hier regelmatig updates te geven over hoe het traject verloopt en hoe mijn 'zenuwstelsel-protocol' aanslaat.

Nogmaals dank voor de steun, dat doet me goed!
Ja ik ben erg benieuwd.
Zou je misschien willen delen wat de oorzaak is geweest waardoor je heroine ben gaan gebruiken?
Hoe ben jij in de opioide valkuil gevallen en hoe verliep je gebruik? Hoe, hoevaak en of hoeveel gebruikte je?

Ik vind het namelijk erg interessant en leerzaam om te weten hoe andere in deze nare valkuil zijn gevallen....

@DF Staff @SoulAssassins, je vroeg hoe ik in deze nare valkuil ben terechtgekomen. Tijdens de intake zojuist is dat eigenlijk heel duidelijk geworden: de kern van het probleem is PTSS.

Ik ben in de opioïde-valkuil gevallen omdat het voor mij een manier werd om met de symptomen van die PTSS om te gaan. Het begon als een manier om rust te vinden in mijn hoofd en de spanning te dempen. Wat begon als een 'oplossing' voor de pijn, werd natuurlijk al snel een probleem op zich. In het afgelopen jaar dat ik nu heroïne gebruik, sluipt die tolerantie erin en voor je het weet zit je vast in de cirkel van gebruiken om niet ziek te worden. Het begon als mixje met wiet, uit niewsgierigheid ben ik gaan chinesen, en opeens gestopt. Ik had een halve dag lichte ontwenning, maar dat was te houden, ik dacht dit gaat wel weg, maar het werd erger, en het duurde lang. Botpijn, griep-achtige pijnen, het is gewoon de tijd dat je in de afkick zit dat ervoor zorgt dat terugvallen bijna een zekerheid is.

SoulAssassins, je had dus gelijk: trauma is bij mij inderdaad de onderliggende oorzaak.

Ik ben nu heel opgelucht dat we bij Tactus niet alleen naar de verslaving kijken, maar juist die PTSS gaan aanpakken. Dat is voor mij de enige weg naar blijvend herstel. Tot de medicatie over drie weken start, probeer ik het nu zo stabiel mogelijk te houden door symptoomgericht te gebruiken met lange tussenpauzes. Het is even doorbijten, maar het besef waar het vandaan komt geeft me wel de kracht om door te zetten."

Bij mij was seksueel misbruik de trigger om te gebruiken ,resultaat PTSS

Precies een trauma dus.
Heel je verloop van verslaving zie ik terug in mezelf.
"Inderdaad @SoulAssassins, het is dus echt die PTSS. Wel 'fijn' om te horen dat het herkenbaar is, dat geeft me het gevoel dat ik niet de enige ben die in die val is getrapt. Dat jij al 30 jaar clean bent, is voor mij het bewijs dat het kan.

Het plan is nu dus PTSS aanpakken en over 3 weken aan de buprenorfine. Die wachttijd is kut, want ik had gehoopt meteen te kunnen starten. Tot die tijd is het even niet anders en moet ik zelf overbruggen. Ik probeer het zo min mogelijk te doen en de pauzes zo lang mogelijk te rekken. Even op de tanden bijten dus."

SoulAssassins

Badass junkie
Grijp je kans aan met buprenorfine om enigzins stabilietit te vinden zodat de druk op dope zoeken al weg valt.
Je zal zien dat je op gegeven moment mentaal een stuk beter word een ook lichamelijk word je beter ,dat stabiel zijn is belangrijk om de PTSS aan te pakken.
Eerder zullen ze het ook niet doen.
Dus nu de focus op herstel van het dopewereldje in het algemeen ,contacten uit je telefoon en vertrouwen op buprenorfine.

SoulAssassins

Badass junkie
Inderdaad @SoulAssassins, het is dus echt die PTSS. Wel 'fijn' om te horen dat het herkenbaar is, dat geeft me het gevoel dat ik niet de enige ben die in die val is getrapt. Dat jij al 30 jaar clean bent, is voor mij het bewijs dat het kan.
Ik weet dat je niet wilt gebruiken en dat dit ook nooit de bedoeling was ,ik hoop dat je eruit komt en dat het ook je laatste keer is dat je verschuild achter iets waar jij niets aan kan doen.
Dus veel praten nu je nog kan praten.

Grijp je kans aan met buprenorfine om enigzins stabilietit te vinden zodat de druk op dope zoeken al weg valt.
Je zal zien dat je op gegeven moment mentaal een stuk beter word een ook lichamelijk word je beter ,dat stabiel zijn is belangrijk om de PTSS aan te pakken.
Eerder zullen ze het ook niet doen.
Dus nu de focus op herstel van het dopewereldje in het algemeen ,contacten uit je telefoon en vertrouwen op buprenorfine
Wat betreft die buprenorfine: het is voor mij ook echt de bedoeling om er 100% op te vertrouwen. Het doel is om volledig te stoppen met de H zodra ik die medicatie krijg. Geen korreltje meer erbij, maar gewoon die stabiliteit pakken zodat ik eindelijk die PTSS-behandeling aan kan gaan. Ik ben klaar met die dubbelspel-onzin, ik ga voor die schone lei." En daar hoort geen dope bij..

"Ik heb nog een vraag aan jullie. Omdat ik die 3 weken moet overbruggen tot de buprenorfine start, wil ik zo zuinig en voorzichtig mogelijk doen met de H. Ik gebruik nu alleen op symptomen en probeer het zo lang mogelijk uit te stellen, maar het blijft lastig.

Hebben jullie tips of 'truuks' om dit dragelijker te maken? Ik bedoel niet alleen het uitstellen zelf, maar ook kleine dingen die helpen tegen de lichte ontwenning of de onrust in je kop terwijl je wacht. Hoe hielden jullie jezelf bezig of wat hielp jullie om die dosis net weer een paar uur langer uit te stellen?

Ik hoor graag hoe jullie die tussenfase zijn doorgekomen."

SoulAssassins

Badass junkie
Ik gebruik nu alleen op symptomen en probeer het zo lang mogelijk uit te stellen, maar het blijft lastig.
Je zal dit moeten volhouden ,behandel op symptomen dus op randje van WD .
Het sucks maar het geeft je wel een stabieler verloopt als je tolerantie daarop aanpast ,doe je shotten of roken ?

Je zal dit moeten volhouden ,behandel op symptomen dus op randje van WD .
Het sucks maar het geeft je wel een stabieler verloopt als je tolerantie daarop aanpast ,doe je shotten of roken ?
"Ik overweeg ook om het de komende weken te gaan sniffen in plaats van te roken. Mijn idee is dat ik daarmee die heftige pieken voorkom en meer stabiliteit krijg, zodat ik het langer kan rekken tussen de doseringen door.

Heb jij, @SoulAssassins, of iemand anders hier ervaring mee? Werkt dat inderdaad beter als je probeert te stabiliseren en af te bouwen, of maakt het in de praktijk weinig uit?"

SoulAssassins

Badass junkie
Werkt dat inderdaad beter als je probeert te stabiliseren
Het werkt om te stabiliseren op een dosis die en betaalbaar is en je uit de afkick houd.
Doel op minderen kan je vergeten omdat je al op het randje zit ,ik stond toen op methadon een tijdje stabiel voor ik de echte afkick in ging met naltrexone.
Dat laatste middel remt de zucht naar opiaten en blokkeert ook de u receptoren ,dus een opiaat voel je dan niet.

Dit zou dan de laatste stap zijn naar totaal herstel ,na het afbouwen van buprenorfine.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Vaak is trauma een onderliggend probleem bij bruin gebruikers ,zou je zelf ook wel herkennen denk ik.
Herken het wel maar dat was niet mijn rede voor opioide gebruik. Heb dan ook niet echt PTSS, wel het nodige meegemaakt maar daar heb en had ik niet dusdanig last van dat het PTSS genoemt mag worden.
Bij mij was het voornamelijk anxiety en het gevoel mezelf altijd aan te moeten passen. Vooral het aan moeten passen om de dagelijkse sleur van eten, slapen en werken te kunnen volhouden.
@DF Staff @SoulAssassins, je vroeg hoe ik in deze nare valkuil ben terechtgekomen. Tijdens de intake zojuist is dat eigenlijk heel duidelijk geworden: de kern van het probleem is PTSS.

Ik ben in de opioïde-valkuil gevallen omdat het voor mij een manier werd om met de symptomen van die PTSS om te gaan. Het begon als een manier om rust te vinden in mijn hoofd en de spanning te dempen. Wat begon als een 'oplossing' voor de pijn, werd natuurlijk al snel een probleem op zich. In het afgelopen jaar dat ik nu heroïne gebruik, sluipt die tolerantie erin en voor je het weet zit je vast in de cirkel van gebruiken om niet ziek te worden. Het begon als mixje met wiet, uit niewsgierigheid ben ik gaan chinesen, en opeens gestopt. Ik had een halve dag lichte ontwenning, maar dat was te houden, ik dacht dit gaat wel weg, maar het werd erger, en het duurde lang. Botpijn, griep-achtige pijnen, het is gewoon de tijd dat je in de afkick zit dat ervoor zorgt dat terugvallen bijna een zekerheid is.

SoulAssassins, je had dus gelijk: trauma is bij mij inderdaad de onderliggende oorzaak.

Ik ben nu heel opgelucht dat we bij Tactus niet alleen naar de verslaving kijken, maar juist die PTSS gaan aanpakken. Dat is voor mij de enige weg naar blijvend herstel. Tot de medicatie over drie weken start, probeer ik het nu zo stabiel mogelijk te houden door symptoomgericht te gebruiken met lange tussenpauzes. Het is even doorbijten, maar het besef waar het vandaan komt geeft me wel de kracht om door te zetten."
Heel herkenbaar verhaal en bedankt voor het delen :praying2: . Het zal een zware tijd worden maar de belangrijkste stap is gezet !
"Ik overweeg ook om het de komende weken te gaan sniffen in plaats van te roken. Mijn idee is dat ik daarmee die heftige pieken voorkom en meer stabiliteit krijg, zodat ik het langer kan rekken tussen de doseringen door.

Heb jij, @SoulAssassins, of iemand anders hier ervaring mee? Werkt dat inderdaad beter als je probeert te stabiliseren en af te bouwen, of maakt het in de praktijk weinig uit?"
Ja dat zorgt zeker dat het minder piekt en zelfs langer (beter) werkt. Maar zoals @SoulAssassins al zei, kan je nu beter volledig focussen op stabiliseren en niet op afbouwen. OF dit is wat Tactus je gevraagd heeft te doen maar ik neem aan van niet. Natuurlijk goed en fijn dat je hier je vragen stelt maar hou de richtlijnen en adviezen van Tactus aan. Schroom ook niet om dit soort vragen aan hun te stellen.

Laatst bewerkt:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Hebben jullie tips of 'truuks' om dit dragelijker te maken? Ik bedoel niet alleen het uitstellen zelf, maar ook kleine dingen die helpen tegen de lichte ontwenning of de onrust in je kop terwijl je wacht. Hoe hielden jullie jezelf bezig of wat hielp jullie om die dosis net weer een paar uur langer uit te stellen?

Ik hoor graag hoe jullie die tussenfase zijn doorgekomen."

Met WD van opiaten heb ik zelf geen ervaring. Voor mij waren het vooral uppers en benzo's. Maar heb je al overwogen om naar meetings te gaan? (Van NA, CA of AA)

Zal in de afbouwfase nog lastig zijn omdat ze daar werken met volledige abstinentie. Daar moet je even doorheen kijken. Maar herkenning vinden in de verhalen van anderen, kan misschien wel helpen in een gevoel van verbondenheid. En als een stukje afleiding.

Ik zou niet meer clean zijn zonder deze meetings.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik probeer hem nu dat stukje gevoel te geven
Ik snap het en top dat je dat doet! De lijdensweg van een verslaafde is eenzaam. En het is fijn om te zien dat je niet de enige bent.

Toch voel ik online altijd veel minder verbondenheid dan IRL. Met chat al helemaal, maar zelfs met beeldbellen is het toch net niet die verbondenheid die ik face-to-face ervaar met mensen. Daar kan zoveel kracht vanuit gaan. Is tegelijkertijd ook het engste.

Maar dat is ook wel een beetje hoe ik het leven tegenwoordig ervaar. Hoe meer ik erin steek, hoe meer ik terug krijg. Hoe grotere angsten ik aan ga, hoe groter de rewards zijn.

Klinkt gek maar lijden leer je echt van.
Dit dus haha

SoulAssassins

Badass junkie
face-to-face ervaar met mensen. Daar kan zoveel kracht vanuit gaan. Is tegelijkertijd ook het engste.
Ben ik ook voorstander van en ik doe het ook,het kan echt bizar zijn van de negatieve energie die er dan hangt ,maar voor een verslaafde meestal wel een soort van verlossing als ze de confrontatie aangaan met een ex verslaafde.
Het praten over gevoelens die we beiden hebben meegemaakt kan echt helend zijn ,ook al zijn de verhalen bizar.

Bovenaan