1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

cactus proberen.. maar welke den?

Discussie in 'Natuurlijke Psychoactieven' gestart door ninja, 4 feb 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. ninja

ninja Experimenterende gebruiker

nou heb ik vandaag een droom gehad dat ik wat at om te trippen en ging ik googelen en kwam ik bij peyote wat nog op me lijstje stond om te proberen en na wat afbeeldingen gezien te hebben staan er volgens mij wat verschilden soort bij me opa op de vensterbank maar dat is een ander verhaal.. heb een hoop gelezen en zie door de bomen het bos niet meer of in dit geval door de cactussen de woestijn niet meer wil wel graag voor de peyote gaan want heb liever de ekte ekte dan de net niet.. maar ben der wel achter dat die idd veel duurder zijn en zag een filmpje op youtube dat een dude een flinke op at verse maar nix voelde sws dacht ik wat een fool droge die hap maar good zo het zonde vinden als ik er een hoop haal en het doet nix ga sws met nog 3 andere homie's doen dus moet wel een goeie batch halen..
    maar zag dat die andere soort wel een stuk goedkoper zijn maar las daar moet je meer van eten dus kom je dan niet op het zelfde bedrag? en als we alle 4 willen hoeveel moeten we dan halen? ik wil in elke geval wel ekt gaan dus sws ego weg zoals er af en toe staat maar er staan wel x gr maar als je het droogt wordt het minder dus hoeveel bruto moet ik hebben omdat netto over te houden en als ik het droog en poeder maak ken je het dan ook snuiven? niet dat ik dat wil doen maar ben gewoon nieuwsgierig en welke ken ik het beste halen?
    graag de dachten van een expert hier over
    tnx al vast

2. Spacey Ostrich

Spacey Ostrich Experimenterende gebruiker

Welkom op DF ninja!

Voordat ik in ga op je vragen wil ik je nog graag vragen of je in het vervolg leestekens e.d. zou willen gebruiken. Dat maakt het voor iedereen een stuk leesbaarder :wink:

Ik heb zelf nog geen ervaring met mescaline cactussen, maar heb hier ook wel het een en ander over gelezen.

De Peyote cactus is een erg traag groeiende cactus. Dit is ook de voornaamste reden dat deze cactus zo duur is.
    Naast de Peyote zijn er nog andere bekende cactussen die mescaline (de werkzame stof) bevatten, zoals de San Pedro, Peruvian Torch en nog wat andere cactussen. Hieronder staat een bericht van MrCactus, hij geeft informatie over de San Pedro cactus.

Echter zijn ook deze cactussen redelijk prijzig als je ze van een dergelijk formaat besteld. Als je dus niet al te veel geld uit wil geven dan kun je het best een aantal kleinere cactussen bestellen en dan een tijd geduld hebben. De San Pedro groeit onder goede omstandigheden echter circa 30 cm per jaar, dus dat schiet wel redelijk op. Ik denk ook dat geduld sowieso belangrijk is bij psychedelica, al snap ik wel dat je naar de ervaring uitkijkt. Het feit dat het hier gaat om cactussen die langzaam groeien en waarvan je veel moet eten om het gewenste effect te hebben maakt geduld eigenlijk ook een praktische noodzaak. De cactus die ik heb besteld zal ook eerst enkele jaartjes op de vensterbank staan voordat ik 'm ga eten.

Ik denk dat het wel kan, maar je kunt nooit genoeg snuiven om echt te gaan trippen. Ten minste, ik ken niemand die in een keer meerdere grammen poeder naar binnen kan natsen :tongueout: Laat staan meerdere grammen bittere gedroogde cactus :kots:

Fenrir vindt dit leuk.
  3. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

San pedro is de meest gebruikte cactus. Peyote duurt extreem lang voordat ze groot genoeg zijn voor consumptie. Een andere goede kandidaat is Peruvian Torch, omdat die snel groeit. Als je direct zou willen trippen dan kan je gewoon een groot stuk cactus kopen. Als je meer geduld hebt dan kan je prima de cactussen zelf kweken vanuit zaad of door een klein stronkje te kopen en die verder te laten groeien.

Je zal de cactus wel zelf moeten verwerken tot gedroogd poeder. Dat kan op verschillende manieren.

Cactus bewerken

Je kan inkepingen maken in de randen van de ribben. Dan kan je vervolgens het harde doorzichtige vliesje aan de buitenkant eraf pellen. Als je dan hebt gedaan dan snijd je de hele rib eruit. Dan kan je duidelijk zien dat er aan de buitenkant een laagje zit van ongeveer 0,2 cm dik dat donkergroen eruit ziet. De rest van het weefsel is lichtgroen.
    Die donkergroene rand kun je dan vervolgens eraf snijden, in stukjes hakken en laten drogen. Zo krijg je zogenaamde san pedro 'chips'. Die chips zijn overigens ook kant-en-klaar gedroogd via het darkweb te koop.

Een andere manier is de cactus grof in schijven snijden (gewoon door de breedte snijden in plakken) en dat dan met wat water zachtjes laten koken totdat er een soort erwtensoep ontstaat. Die soep moet je dan zoveel mogelijk laten inkoken zonder het te laten verbranden. (Let op; dit duurt extreem lang want cactussen kunnen heel goed vocht vasthouden). Daarna kun je de pap verder laten drogen in koffiefilters.

Drogen

Je kan de san pedro het beste drogen in een bak met keukenpapier in de vensterbank. Draai de stukjes san pedro wel regelmatig om zodat ze niet aan het keukenpapier kleven. Het duurt ongeveer 2 - 3 dagen voordat ze goed droog zijn, afhankelijk van de temperatuur en luchtvochtigheid.

Toch blijft er altijd een klein beetje water in het cactusweefsel zitten. Om cactussen écht goed te drogen kun je het best nog een laatste stap doen met vochtvreters (magnesiumsulfaat). Je kan dat gewoon in verschillende winkels kopen als Bizon Vochtvreter. Die vochtvreters plaats je dan in een luchtdichte bak, daarboven een roostertje zodat de vochtvreters niet in contact komen met je koffiefilters met san pedro pap. Na een dag in die droogbak is óf je san pedropoeder kurkdroog, of de vochtvreters zijn helemaal volgezogen met water en zijn een slijmerige smurrie geworden. Als dat zo is, gooi het magnesiumsulfaat met water (de slijmerige smurrie) niet weg! Maar doe het 20 minuten in een ovenschaal op 250 graden. Na het uitbakken kan je de witte kristallen weer uit je ovenschaal hakken en opnieuw gebruiken.

Dosering

Een lichte mescalinetrip is 50 - 200 milligram. Een gemiddelde dosering is 200 - 400 milligram mescaline en een hoge dosering is 400+ milligram (data afkomstig van Psychonautwiki).

Het probleem is dat je nooit zeker weet hoeveel mescaline er in jouw cactus zit. Gemiddeld zit er 2% mescaline in het gedroogde gewicht van san pedro cactussen, maar het mescalinegehalte kan variëren ergens tussen de 0% en 3%. Het kan dus gebeuren dat je gedroogde cactus probeert maar niks voelt. Dat gebeurt soms.

Als je even een rekensom maakt dan is zeg maar 10 - 25 gram gedroogd poeder van de san pedro een gangbare dosis. Meer dan 25 gram zou je niet moeten nemen. Want het zou kunnen dat je cactus 3% mescaline bevat en als je dan meer dan 25 gram mescaline neemt dan zou je een overdosis kunnen krijgen.

Innemen

Volgens de bekende en geliefde Alexander Shulgin is de beste manier om mescaline of san pedropoeder in te nemen om het te mengen met een groot glas sinaasappelsap, en het dan langzaam nippend op te drinken over een periode van minimaal 30 minuten.

Drink dat sinaasappelsap met san pedropoeder op een lege maag. Dat helpt misselijkheid en overgeven te verminderen. Maar misselijkheid blijft meestal wel onderdeel van het effect, met name in het begin van de trip.

De eerste effecten beginnen ongeveer na 1 - 2 uur. De piek is pas na 3 - 4 uur. Een heftige mescalinetrip kan de hele dag blijven doorduren.

KropSla en Spacey Ostrich vinden dit leuk.
  4. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ik had ooit zo'n dikke stronk 30cm lang opgegeten van Azarius maar voelde er ook niks van.

5. MDMAap

MDMAap Belezen gebruiker

Gewoon 2-CB kopen. Dan hoef je ook geen smerige, bittere cactus te eten.

6. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Alleen is 2C-B voor velen niet zo'n bijzonder psychedelicum. In tegenstelling tot bijvoorbeeld mescaline, als ik het zo hoor en lees.

7. ninja

2-cb is nix aan man.. had het een x en had er uit eindelijk 6 in me mik en kwam niet eens in de buurt van wat een zegel doet.. wat een kinder stul is dat heb de rest gewoon weg getieft..

8. ninja

oke ik ga dan ff proberen die san perdo of die Peruvian Torch.. weet je mss welke sterker is?
    en poeder met sinaasappelsap lijkt me wel wat.. wat gebeurd er als je te snel drinkt? voel je dan nix?
    poeder maken is gewoon drogen en dan malen toch? en het ook in een koffiemolen of verlies je dan te veel?
    en als je een hele stronk van 30 cm maalt dan heb toch wel meer dan 25 gr poeder of doe ik het dan verkeerd?

tnx voor de reactie allemaal

Spacey Ostrich vindt dit leuk.
  9. Neo-Shulginist

San pedro en peruvian torch verschillen allebei evenveel van dosis =P

Het gehalte mescaline ligt ergens tussen de 0 en 3% van het gedroogde gewicht, meer kan je er eigenlijk niet van zeggen.

Langzaam sinaasappelsap drinken helpt misselijkheid te verminderen. Misselijkheid en overgeven zijn veelvoorkomende bijwerkingen van mescaline, zeker in het begin.

Spuiten en Slikken heeft een coole aflevering over mescaline met Jan Versteegh. Daarin laat Arno Adelaars zien hoe je de cactus kan klaarmaken. Die kan je helaas alleen na 22:00 uur 's avonds bekijken.
    https://www.npostart.nl/spuiten-en-...Kv3ru1pQbkAvTQ-w272Qc5w9wxo5jp3SLpxLLQyZ0z5wI

10. ninja

cool ga ik zeker checken vanavond
    tnx

11. ninja

Sorry ben zwaar dyslectisch, maar zal er rekening mee houden.

12. Spacey Ostrich

Spacey Ostrich Experimenterende gebruiker

Geeft niets hoor, ik bedoel het ook zeker niet gemeen :)

Succes met je zoektocht naar de goede cactus! :grinning:

13. ninja

heb mss een peyote goedkoop op de kop weten te tikken.. ken ik geoplicht worden en verkeerde cactus kopen eentje die der oplijkt? en wat zijn percies het de nadelen van peyote ken ik omeprazol nemen tegen de misselijkheid? want als het allemaal te veel negative is dan pak ik gewoon die andere..

14. GoldenGrow

GoldenGrow Belezen gebruiker

mescaline, heerlijke bodyload

15. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Heb zelf te weinig verstand hiervan om je echt concreet te helpen, misschien iemand anders hier op het forum? Het lijkt me wel dat er veel cactussen zijn die op peyote lijken, en dat je er dus rekening mee moet houden dat er kans is dat je opgelicht wordt. Ik weet niet precies wat ‘goedkoop’ is (en prijzen noemen is verboden op dit forum) maar pas er dus wel mee op om veel geld uit te geven als je twijfelt.

Jammer hè, dat ‘pure’ mescaline zo lastig te krijgen is... ik zou het zelf ook erg graag eens proberen, lijkt me fantastisch leuk spul.

Cactus eten schijnt absoluut géén pretje te zijn. Je gaat zeer waarschijnlijk misselijk worden. Ik kan hierover alleen zeggen: lees de tips die eerder in dit topic hierover zijn gegeven. Succes. :) :cactus:

16. Neo-Shulginist

Voor een dosering peyote heb je ongeveer 15 'knopjes' van gemiddeld 3 centimeter doorsnede nodig. Als je dat wil kopen in Nederland ben je ongeveer *modknip: geen prijzen noemen* kwijt. Daarom doen de meeste mensen dat niet.

Je kan peyote redelijk goedkoop en makkelijk zelf kweken, maar dan moet je wel 5 - 10 jaar geduld hebben voordat de zaadjes groot genoeg zijn om te kunnen consumeren. De kans is bovendien groot dat je na die 5 jaar emotioneel gehecht bent geraakt aan je schatjes dus dat je ze dan helemaal niet meer om zeep wil helpen.

Laatst bewerkt door een moderator: 7 feb 2019
    KropSla vindt dit leuk.
  17. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Bij dezen een waarchuwing. Lees de forumregels nog eens door aub.

18. ninja

ik had begrepen dat het om een 28 jaar oude cactus gaat en hij wordt opgestuurd en mag achter af betalen dus ken hem ff laten controleren hij moet zaterdag binnen zijn geef jullie dan een update.. en ik heb me onderzoek gedaan en weet wat goedkoop is in dit geval en de info van 15 knopjes van 3 cm heb ik echt wat aan tnx omdat zo san pedro rond de 30 cm is en dit toch ff wat anders heb een antwoord op me volgende vraag zeg maar tnx...
    keep u post it

19. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Een cactus is geen den. :tongueout:

Fenrir vindt dit leuk.
  20. ninja

Hehehehe ja maak altijd me eigen woorden.. ben altijd benieuwd hoeveel mensen durven te zeggen dat ze het niet berijpen... maar scherp heb die nog niet gehoord

21. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker Donateur

Hier in de dorpen zeggen ze ook den ipv dan :wink:.

Nou in mijn ogen ligt dat dan toch echt aan de kwaliteit van die ?pillen?. Natuurlijk is 2c-b niet echt te vergelijken met mescaline en is 2c-b voor een echte psychonaut een psychedelica light, maar 6 pillen nemen en dan het nog kinderspul noemen... dan zat er toch echt heel weinig in die pillen. Ik heb eens een lading pillen gehad waar haast niemand na de eerste x een hele van nam omdat ze te zwaar waren :). Maargoed jij kan de uitzondering zijn natuurlijk.

Heb zelf al heeeeeeel lang een gram pure mescaline liggen in de vriezer. Ooit voor heel veel (bedrag van 3 cijfers) gekocht maar door de lange werkingsduur en de grote kans tot misselijkheid heb ik het eigenlijk nog nooit de gelegenheid gehad (of mezelf gegeven) om het te nemen. Maar als het goed is vergaat het niet en zal oooit het moment nog wel eens komen om het te nemen.

22. ninja

oke hij binnen ik heb 4 clusters van ongeveer 10cm.. die dude zegt dat ze zins oktober geen water hebben gehad..
    ze voelen ook uitgedroogt aarde voelt ook kurkdroog.. heb de knoppen proberen te tellen maar raar na de honderd iedere x de tel kwijt zijn er een hele hoop van rond de 1,5cm en een paar van 3,5cm, maar denkt als ik ze water geef dat de knoppen wat dikker worden maar lijkt me beetje overbodig want ga het toch in stukjes snijden en laten drogen..
    ga ff dat filmpje checken zo en maar choppen, drogen en chappen.. laat nog wel weten hoe het ging..

23. jam

jam Bewuste gebruiker

Ik ben erg benieuwd naar hoe het geweest is, ik heb hier ook best wat cactussen staan, dus laat zeker iets weten als het een toffe ervaring was

24. ninja

Het choppen is een hoop werk ken wel meteen truffel hoeveel het er zijn probeer het vlees zo veel mogelijk weg te snijden maar de kleintje zijn tot nu toe goed donker groen alleen trekken ze wel beetje bij als je ze heb gesneden loop beetje sap uit en vindt het meteen zonde wil het eigenlijk opvangen op een manier maar zie niet echt een mogelijkheid en nu het oo een borstje ligt begint het al een beetje telijken op wat ik in me droom.. zag zit alleen te denken om ze op de kop in een kommetje beetje af te spoelen.. doe je met groente en fruit toch ook?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      1,8 MB
      Weergaven:
      5
  25. MacLeod

MacLeod Admin Medewerker Beheerder

Dit verzoek zou ik graag nog eens onder de aandacht willen brengen.... is wel echt prettig. Ik waardeer het echter dat je ondanks je dyslexie toch actief meedoet op een tekstueel medium als een online forum. Dus verder niks dan lof. :thumbsup1:

26. ninja

Sorry nogmaals voor het gebrek van leestekens.
    1 ding weet ik wel als dit een leuk trip word neem ik de volgende x een grote cactus. Want 145 van die knoppen schillen ik een hoop werk ben bijna 11 uur bezig geweest. Hoop dat ik goed droog wordt heb de verwarming hoog en achter het raam gezet. Heb een hele hoop van dat licht spul over vindt eigenlijk zonde om weg te gooie. Ken ik daar thee van maken of gewoon weg doen want heeft geen zin? En als het te weinig poeder geeft ga ik ekt huilen.. is de dosering met peyote zelfde wat poeder betreft?

MacLeod vindt dit leuk.
  27. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Ik heb niet alles gelezen, even te lui daarvoor, sorry.

Maar heb wel vaker gelezen dat als je een cactus koopt in de smartshop deze vaak nog niet volwassen is (zelfs bij een knoeperd van 30cm), waardoor je ze eigenlijk niet direct kunt consumeren en nog een jaar tot enkele jaren door moet laten groeien om de mescaline content naar een goed niveau te krijgen. Zelf je eigen cactus bereiden lijkt een weg van veel geduld te zijn helaas.

Laden...