1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cambodja basic set

Discussie in 'De kweek- en crea-hoek' gestart door Reptile88, 24 feb 2019.

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds
  1. Reptile88

Reptile88 Newbie

DSC_0539-2752x1548.JPG net geinjecteerd. Nu met thermostaat op 28 graden. Later maak ik gaten voor verluchting in de bovenkant. En wil ik bakjes water erbij zetten voor luchtvochtigheid.

2. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Zou je de bakjes niet gewoon in aparte plastic zakken zetten die je met een paperclip sluit? Werkt perfect om de luchtvochtigheid 100% te laten (wat me wat moeilijker lijkt in zo'n relatief groot aquarium) en houdt andere schimmels en bacteriën buiten de deur. Om diezelfde reden zou ik ook zo min mogelijk luchtverversing adviseren, want dan brengt contaminaties met zich mee en voor je het weer is heel je voedingsbodem grijs, blauw of groen.

3. Reptile88

Reptile88 Newbie

Ja ik heb er zakjes bij gekregen maar zou dat echt veel beter zijn denk je?

4. PaddoKweker

PaddoKweker Experimenterende gebruiker

het laten doorgroeien met mycelium doe je in het donker....:anguished:

Mezelf vindt dit leuk.
  5. Reptile88

Reptile88 Newbie

Haha ja had het nog optijd na gelezen in de handleiding.

Ik twijfel alleen nog om achteraf de zakjes te gebruiken of niet in de glazen bak

Bijgevoegde bestanden:

6. PaddoKweker

persoonlijk zou ik gaan voor de glazen bak, geen zakjes.
    laagje water onderin voor de luchtvochtigheid, 1 maal per dag het deksel iets optillen voor luchtverversing.

7. robby86

robby86 Newbie

Hallo ik ben een beginnende paddo kweker en heb geen verstand van schimmels en probeer het voor het eerst heb morge me ready to grow pakketje binnen mijn het betreft de cambodie paddo mijn vraag is welke kunstmatig licht lamp is het beste voor de dag ritme zal bij deze de foto sturen waar het komt te staan mischien nog tips de lamp hangt nu in het midden plat tegen de bovenkant zodat licht stralen niet belemmerd

Bijgevoegde bestanden:

8. robby86

robby86 Newbie

In de fitting zit nu een reflectorenlamp in van nog geen 5 wat en geeft geen warmte gekocht bij de AH

9. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker Donateur

@robby86 Om de paddo's te laten groeien is echt heel weinig licht nodig hoor. Zo'n lamp lijkt mij teveel. Temperatuur en luchtvochtigheid is belangrijker. Natuurlijk hebben ze wel wat licht nodig maar lang niet zo veel.

10. Reptile88

Reptile88 Newbie

Update na 11 dagen in het donker. Het wit wat je ziet is alles. Ik hoop dat het goed gaat.

En heb ook nog een ready to grow cambodja in een aparte bak gezet die staat nu 1 week op 23 g graden maar ik zie nog niet veel.

DSC_0545-2752x1548.JPG DSC_0544-2752x1548.JPG

11. PaddoKweker

niets mis mee, rustig verder laten groeien

12. robby86

robby86 Newbie

Wat voor lamp is dan het beste ? Neem aan dat ze 6 uur licht per dag willen voor een dag en nacht ritme ik begreep dat de mycelium in het donker groeit en met dag licht moest bij sterken dit lijkt me van belang ik weet niet Presies hoe het in de natuur gaat maar neem aan ook dag en nacht ritme of zitbik er naast

13. robby86

robby86 Newbie

Bij deze kleine update van de ruimte als het goed is heb ik vandaag ergens mijn pakketje binnen dus dan ook verdere fotos te bekijken het doosje in het hok zorgt er voor dat strax de zijkanten van de grow kit niet teveel licht vangt om op deze manier overige problemen te voorkomen het lijkt me dat de temperaturen goed zit en vocht weet ik niet presies heb de lamp naar achtere schijnen aan de bovenkant heb er een deurtje voor van piepschuim 1a2 cm dik en 2 doeken tegen infectie om zo neutraal mogelijk te werken. heeft iemand een goed advies over verbeteringen van de ruimte alle adviezen zijn welkom heb beetje verstand van bepaalde planten maar dit is mij erg nieuw

Bijgevoegde bestanden:

14. Mezelf

Minieme hoeveelheid daglicht is voldoende is mijn ervaring... Ik heb in ieder geval nooit een lamp gebruikt.
    Als je naar mijn laatste kweekset kijkt deed hij het heel goed in een donker hoekje in huis waar maar weinig daglicht kwam. Dag nacht cyclus is wel belangrijk natuurlijk maar dat heb je met daglicht automatisch :)

Bijgevoegde bestanden:

15. robby86

robby86 Newbie

Ik begrijp hier uit dat een lamp dus een beetje overbodig is en dat ze graag in het schemer staan? Heb bericht gehad en morge komt het grow kit binnen

16. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Zet ze gewoon waar je wil, een schone ruimte heeft de voorkeur. Gewoon daglicht van buiten is voldoende maar zet ze absoluut NIET vol in de zon, dat vinden ze niet zo fijn.

Een lamp er boven geeft een averechts effect, niet doen dus.

17. robby86

robby86 Newbie

Heb de piepschuim plaat en lamp verwijdert maar mijn volgende vraag is als ik savonds filmpje maak kan het dan kwaad als ik lamp van de camera even aan zet weet niet of dit schades geeft

18. Mezelf

Ik denk dat het geen kwaad maar je kan op zulke moment voor de zekerheid altijd even weer die piepschuim plaat er weer voor zetten. Ik denk niet dat het kwaad kan maar zeker weten doe ik het niet. Misschien verstoor je een heel klein beetje de dag nacht cycles.

19. robby86

robby86 Newbie

Okok heb het pakketje waarschijnlijk maandag of dinsdag heb het mis gelopen kan dit kwaad voor de mycelium? Heb het donderdag besteld zou zaterdag aan komen maar is niet gelukt dus dat word waarschijnlijk maandag of dinsdag dat het binnen is

20. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Als ze er niet te veel mee hebben liggen gooien/smijten zal het wel meevallen. Hitte is ook niet goed, maar je hebt mazzel dat het nog niet zo warm is.

21. robby86

robby86 Newbie

Okok thnx voor de info dat steld me wel gerust maakte er me nog al druk om

22. robby86

robby86 Newbie

Dit is 2 dagen na het plaatsen vroeg me af of het niet te droog zou zijn maar alles is onder de mycelium geen raare kleuren maar ik dacht altijd dat schimmels altijd iets aan de vochtige kant moesten zijn?

Bijgevoegde bestanden:

23. Mezelf

Is moeilijk te zien hoe vochtig het is via een foto, maar als je denkt dat het te vochtig is kan je een beetje met een plantenspuit spreeën of een heel klein laagje water in je kit laten.

24. Reptile88

Reptile88 Newbie

Deze komt maar niet op gang... Staat al 3 weken pff. DSC_0549-2752x1548.JPG

25. PaddoKweker

voor de zekerheid, de volgorde is:
    myceliumgroei (in het donker)
    koudeshock
    paddogroei (graadje of 3 lager en wat daglicht erbij)

Mezelf vindt dit leuk.
  26. Mezelf

Mycelium groei kan best lang duren hoor en zoals @PaddoKweker al aangaf, mycelium groeit het best in het donker 24/7.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Cambodja basic set
  1. Prison
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    2.440
  2. Jdaems
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    1.469