Cannabis edibles combineren met Kratom?

Raoul_Duke

Experimenterende gebruiker
Wellicht een wat vreemde vraag, maar ik ben benieuwd of je edibles kunt combineren met kratom.

Zowel cannabis als kratom gebruik ik gemiddeld ongeveer 1 keer per week.

Als ik kratom gebruik, is dat over het algemeen een vrij hoge hoeveelheid, van 10 tot 15 gram, verdeeld over 2 koppen thee met een uurtje ertussen.
Om het verdovende effect wat te versterken, rook ik er dan graag een klein indica jointje bij en heb dan een mooie, rustige avond.

De afgelopen tijd ben ik bezig geweest met het zelf maken van cannaboter (na eerst de wiet en hash gedecarboxyleerd te hebben) en heb inmiddels mijn sweet spot wel ongeveer gevonden. Zit rond de 60 mg thc.

Omdat eten voor mij heel anders voelt dan roken van cannabis, vraag ik me af of het ook leuk zou zijn om dit een keer te combineren met een wat kleinere hoeveelheid kratom.

Heeft er iemand hier ervaring in of op een andere wijze een gefundeerde mening over?

En zou ik dan beter met een kratomthee kunnen beginnen en daarna een edible nemen? Of juist andersom? Of gewoon de gewenste hoeveelheid cannaboter toevoegen aan de kratomthee?

• Like
Waarderingen: ljuv

Manu76

Badass junkie
Waarom zou je gaan combineren? Ik heb tijden genoten van 4 gram wiet per dag en kon makkelijk even paar dagen over springen en 15 gram kratom nemen in plaats wiet.
Maar jij wilt de 2 dingen mixen om sterker effect te voelen.. tja, en dan?
Volgende keer dat je of 1 of andere shit pakt, ben je misschien niet meer tevreden.
Ik ga het zeker niet aanraden.

Paranoize.

Badass junkie
Waarom zou je gaan combineren? Ik heb tijden genoten van 4 gram wiet per dag en kon makkelijk even paar dagen over springen en 15 gram kratom nemen in plaats wiet.
Volgende keer dat je of 1 of andere shit pakt, ben je misschien niet meer tevreden.
Die 2 synchroniseren heel erg goed en is een hele chille combi

Ikzelf kon altijd gewoon nog genieten van alleen kratom of met wiet erbij vond het allebij chill

Ik zou de wiet dan alleen niet te veel doen dus wss geen wietvoedsel alleen joint(jes)

Raoul_Duke

Zoals ik al aangaf, heb ik vaker kratom gecombineerd met cannabis, maar dan met kleine jointjes.
Persoonlijk vind ik kratom en cannabis een prima combinatie, maar ik kan beide stoffen ook los zeker waarderen.
Verder gebruik ik geen van beide dagelijks en kan makkelijk maanden zonder, dus wat dat betreft lijkt het me niet echt een risico.

Maar ik heb natuurlijk geen zin in last van mijn maag of darmen ofzo (zou wellicht kunnen als je beide eet), dus vroeg me gewoon af of iemand hier al ervaring mee heeft.

Voor anderen kan het natuurlijk wel een goed advies zijn om stoffen niet nodeloos te combineren.

Raoul_Duke

Die 2 synchroniseren heel erg goed en is een hele chille combi

Ikzelf kon altijd gewoon nog genieten van alleen kratom of met wiet erbij vond het allebij chill

Ik zou de wiet dan alleen niet te veel doen dus wss geen wietvoedsel alleen joint(jes)

Zo heb ik het tot op heden ook gecombineerd.
Een relatief hoge dosis kratom om vooral het ontspannende/verdovende effect te krijgen en dat gecombineerd met een indica jointje.

De laatste keren dat ik cannabis gebruikt heb, heb ik nog alleen maar edibles gedaan, wat mij op dit moment beter bevalt.

Ik denk dat ik zeer binnenkort toch eens zelf ga experimenteren.
Eerst een kop kratomthee met een grag of 7 erin en daarin doe ik dan een stukje cannaboter (20 mg thc).
Eventueel na 1,5 tot 2 uur nog een keer een gelijke dosis of afhankelijk van mijn staat een beetje minder of meer cannaboter.

Manu76

Badass junkie
Volgens mij kun je wiet met alles combineren!
Alleen als je extreem veel van iets hebt genomen, moet je wel oppassen met de wiet. Zo heb ik meerdere malen na veel alcohol een trekje wiet genomen en was avond direct voorbij of lag ik voor pampers of werd het kotsen op de wc.
Dus niet teveel edibles en dat is het goed te combineren hoor.

Raoul_Duke

Wel vaker gedaan. Niet perse een aanrader 😅
Kijk. Daar heb ik wat aan.
Kon me al niet voorstellen dat ik de eerste was die zich dit afvroeg.

Maar op welke manier geen aanrader?
Is het effect anders en minder leuk dan kratom met een jointje?
Of is het niet handig voor je spijsvertering?
Zou me ook nog kunnen voorstellen dat het langer duurt, omdat beide stoffen volgens mij in de lever afgebroken worden.

Raoul_Duke

Ben het experiment toch maar begonnen.
Om 21.00 uur begonnen met 6,5 gram kratom.
Die werkte een klein half uurtje later al lekker en kwam er toevallig ook achter dat mijn verkoudheid een stuk minder is met kratom op.

Om 22.15 uur nog een kop kratomthee gezet (4,5 gram) en hierin wietboter met ongeveer 25 mg thc erin opgelost.
Smaak was niet heel prettig. Ik vind kratom op zich al vrij smerig qua smaak, maar het extra vet erin lijkt de smaak wel een stuk langer vast te houden.
Ik decarboxyleer mijn wiet en hash voordat ik het ook nog eens meerdere uren au bain marie oplos tot boter, zodat ik dan 30 mg thc heb per 10 gram boter.
Cannaboter smaakt dus maar zeer beperkt naar weed, dus daar niks van geproefd.

Nu even afwachten. Ik laat straks of morgen nog wel even iets weten.

Raoul_Duke

Een kwartiertje na de thee, begon ik te merken dat ik inmiddels kratom had bijgepakt en dat steeg langzaam nog een beetje.
Vanaf ongeveer 23 uur begon ik heel langzaam iets van de cannabis te merken, maar edibles bouwen bij mij altijd traag op.
Ergens na half twaalf begon de cannabis harder mee te werken.
Resultaat is een wat meer fysieke ontspanning, met geestelijk gewoon goede zin en kalmte. Af en toe zelf een lekkere rilling over heel mijn lichaam.
Het lijkt er wel op, maar het voelt echt anders dan kratom met een joint.

Paranoize.

Badass junkie
Zo heb ik het tot op heden ook gecombineerd.
Een relatief hoge dosis kratom om vooral het ontspannende/verdovende effect te krijgen en dat gecombineerd met een indica jointje.

De laatste keren dat ik cannabis gebruikt heb, heb ik nog alleen maar edibles gedaan, wat mij op dit moment beter bevalt.

Ik denk dat ik zeer binnenkort toch eens zelf ga experimenteren.
Eerst een kop kratomthee met een grag of 7 erin en daarin doe ik dan een stukje cannaboter (20 mg thc).
Eventueel na 1,5 tot 2 uur nog een keer een gelijke dosis of afhankelijk van mijn staat een beetje minder of meer cannaboter.
Ik ga je niet vragen waar je je kratom koopt hoor maar is het wel kwaliteit kratom? Eigenlijk als je goede kwaliteit kratom koopt hoef je nooit zo hoog te gaan kwa dosering

Raoul_Duke

Ik ga je niet vragen waar je je kratom koopt hoor maar is het wel kwaliteit kratom? Eigenlijk als je goede kwaliteit kratom koopt hoef je nooit zo hoog te gaan kwa dosering.

Met mijn kratom is niets mis, maar heb er al vanaf het begin dat ik vrij hoge dosissen nodig heb voor het gewenste effect.
Dit zowel met online gekochte kratoms van een aantal bekende leveranciers als van de merken die ze in de smartshop verkopen.

De Schurk

Belezen gebruiker
ik vind deze combinatie echt een heel naar gevoel geven, ik weet niet waarom.
Meestal ga ik goed op de combinatie van opiaten en wiet, maar met kratom is dat anders.

Bovenaan