Cannabis, Hasj en Wiet

metlafreack

Experimenterende gebruiker
ik heb wat zitten zoeken op het internet om het verschil tussen
Cannabis, Hasj en Wiet te weten te komen, maar wiet zijn als ik het goed begrijp de blaadjes van de plant, hasj is gemaakt uit de hars van de wietplant
Marihuana is wiet maar wat is cannabis? is Cannabis gewoon een soort wietplant of..?
en is er eigenlijk ook een verschil kwa sterkte, want daar geraak ik niet goed aan uit? :confused:

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Marihuana, wiet en cannabis zijn hetzelfde, en bestaan uit de bloemen van de wietplant. Hasj wordt gemaakt van de hars op de bloemen en blaadjes.

SittaMan

Belezen gebruiker
De Sjeik zei:
Marihuana, wiet en cannabis zijn hetzelfde, en bestaan uit de bloemen van de wietplant. Hasj wordt gemaakt van de hars op de bloemen en blaadjes.

Marihuana en wiet zijn idd het zelfde, maar cannabis is gewoon wiet en hasj samen, de 'overkoepelende naam' voor alles van de Cannabis Indica/Sativa-plant.

shit is gecentreerde wiet?
Ik denk dat met shit hasj word bedoelt
en is hasj sterker als wiet of evensterk?
(Veel) sterker

Zo is het toch hoe ik het denk ;P

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Wiet word meestal als sterker ervaren omdat je daar fysiek veel meer van merkt dan van hasj, maar tis maar net wat je zelf fijner vindt.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
SittaMan zei:
De Sjeik zei:

Marihuana en wiet zijn idd het zelfde, maar cannabis is gewoon wiet en hasj samen, de 'overkoepelende naam' voor alles van de Cannabis Indica/Sativa-plant.

shit is gecentreerde wiet?
Ik denk dat met shit hasj word bedoelt
en is hasj sterker als wiet of evensterk?
(Veel) sterker

Zo is het toch hoe ik het denk ;P

Hasj is niet sterker dan wiet, het gemiddelde thc gehalte van beide middelen lag in Nederland op ongeveer 15% dacht ik. Hasj is alleen compacter waardoor het lijkt alsof je minder nodig hebt waardoor het weer sterker lijkt.

Meeste gebruikers ervaren hasj juist wat rustiger en wiet zoals robblunt al zei, wat lichamelijker sterker aanwezig.

pawelonius

Belezen gebruiker
Cannabis is de naam van de planten. Hier wordt nog het onderscheid gemaakt tussen Cannabis Sativa en Cannabis indica. Deze kunnen wel als kruising voorkomen.
Dus zowel Hasj, Wiet, Marijuana als ganja, verzin de namen maar, zijn cannabis :)

SittaMan

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Hasj is niet sterker dan wiet, het gemiddelde thc gehalte van beide middelen lag in Nederland op ongeveer 15% dacht ik. Hasj is alleen compacter waardoor het lijkt alsof je minder nodig hebt waardoor het weer sterker lijkt.

Meeste gebruikers ervaren hasj juist wat rustiger en wiet zoals robblunt al zei, wat lichamelijker sterker aanwezig.

Ahzo,
bedankt, dat weet ik dan ook alweer :grin:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
SittaMan zei:
PepTalk zei:

Ahzo,
bedankt, dat weet ik dan ook alweer :grin:

Je blijft altijd leren he, zeker hier.

Bovenaan