Cannabis vaakst gebruikt in verkeer

Maarja dat blijft ook echt super lang in je bloed zitten in vergelijking met andere middelen. Al werkt het ook niet altijd even betrouwbaar volgens mij. Wij hebben 1 keer op de scooter controle gehad dat mijn vriend speekseltest moest doen terwijl hij 's middags nog geblowd had. Maar daar kwam toen niks uit. Maar sindsdien voor de zekerheid ook maar niet meer op de scooter als we geblowd hebben.
Met de auto rijden we sowieso niet daarna.

Screenshot_20260417_132755_Teletekst.jpg

-R4sc4L-

Bewuste gebruiker
Ik weet niet hoe dat met bloed zit, maar in de urine kan dat tot 6 weken zichtbaar zijn. Je kan dus al 6 weken nuchter zijn en toch positief plassen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb zelfs gehoord dat als je een langere tijd dagelijks hebt geblowd, het wel tot 3 maanden kan duren tot je helemaal negatief bent.

SoulAssassins

Badass junkie
Het kan vele maanden duren voordat alles uit het systeem is.
Het word opgeslagen in vet wat zo nu en dan een klein beetje afgeeft in de bloedbaan.
Op die manier ben ik door de mand gegaan op een afkickkliniek voor het afkicken van H ,ik kreeg een false positief op THC.
Iets waarvan men toen nog vrij weinig van wisten ,nu is het bekend en verklaarbaar.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Maarja dat blijft ook echt super lang in je bloed zitten in vergelijking met andere middelen. Al werkt het ook niet altijd even betrouwbaar volgens mij. Wij hebben 1 keer op de scooter controle gehad dat mijn vriend speekseltest moest doen terwijl hij 's middags nog geblowd had. Maar daar kwam toen niks uit. Maar sindsdien voor de zekerheid ook maar niet meer op de scooter als we geblowd hebben.
Met de auto rijden we sowieso niet daarna.

Bekijk bijlage 70335
Ja, logisch. De meest gebruikte drug (alcohol) wordt niet meegeteld, en van de wel meegetelde drugs wordt cannabis het meest gebruikt, plus cannabis blijft heel lang in je systeem zitten.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ja, logisch. De meest gebruikte drug (alcohol) wordt niet meegeteld, en van de wel meegetelde drugs wordt cannabis het meest gebruikt, plus cannabis blijft heel lang in je systeem zitten.
Je bent me echt net een minuut voor.
Ik heb zelfs gehoord dat als je een langere tijd dagelijks hebt geblowd, het wel tot 3 maanden kan duren tot je helemaal negatief bent.
Heb ik ook gehoord echter in mijn geval als dagelijkse blower voor al 20jaar was het toch wel schoon na 3 weken.
Wel was het zo dat nadat ik twee weken al niet had geblowd, het nog te hoog was om aan het verkeer te mogen deelnemen.
Wat natuurlijk complete onzin is in mijn ogen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Heb ik ook gehoord echter in mijn geval als dagelijkse blower voor al 20jaar was het toch wel schoon na 3 weken.
Als ik met de auto naar het buitenland ga dan houd ik altijd voor de zekerheid 6 weken tussen mijn laatste gebruik en de vakantie. Dat is waarschijnlijk langer dan nodig, maar dan kan je wel heel chill met een schoon geweten rondrijden. Verder ook prima om regelmatig periodes in te lassen van 6 weken (of langer) waarin je gewoon helemaal niks neemt. In mijn ervaring moet je je er even toe zetten maar als je dat doet dan is het uiteindelijk ook zo moeilijk niet.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Verder ook prima om regelmatig periodes in te lassen van 6 weken (of langer) waarin je gewoon helemaal niks neemt. In mijn ervaring moet je je er even toe zetten maar als je dat doet dan is het uiteindelijk ook zo moeilijk niet.
Helemaal eens behalve met de laatste paar woorden. Al is dat natuurlijk geheel persoonlijk maar voor mezelf vind ik het wel degelijk moeilijk.
Nu het me al een tijdje lukt niet meer dagelijks te blowen is het inderdaad wel makkelijker geworden maar poeh... Makkelijk kon ik het niet noemen..

Bovenaan