CBR THC onderzoek per 1 april 2022

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Haze020

Newbie
Goeiedag iedereen.

Ik ben mijn rijbewijs kwijt geraakt door blowen en heb een vraag over het keuringsonderzoek (vanuit de melding van het CBR)

Per 1 April 2022 is het zo dat je voor THC bloed moet laten prikken 2 weken voor het keuringsgesprek met de psycholoog. Nu vraag ik mij af of je na het gesprek bij de psycholoog nog een keer word geprikt voor bloed? Of dat dat alleen eenmallig 2 weken voor het onderzoek is.

Ik heb na 2 maanden gestopt te zijn mijn bloed laten prikken maar deze week weer een jointje gerookt moet ik mij zorgen maken?

Hopelijk kan iemand me wat info geven!

Brakka Mang

Bewuste gebruiker
Als je geen auto rijd is 1 en 2 ligt eraan hoeveel wiet er in dat jointje zit. In bloed blijft wiet minder lang aantoonbaar dan in urine. Ook vertel je er niet bij wanneer je weer moet prikken. Daarnaast ligt het ook aan de hoeveelheid vetweefsel dat je hebt. In bloed is het 1-3 weken aantoonbaar. Urine kan nog langer duren bij chronisch gebruik. Maar dit kan je eenvoudig googelen. Ik ga er overigens vanuit dat uit het bloed moet blijken wat de herhalingen en frequentie zullen zijn.

Haze020

Newbie
Als je geen auto rijd is 1 en 2 ligt eraan hoeveel wiet er in dat jointje zit. In bloed blijft wiet minder lang aantoonbaar dan in urine. Ook vertel je er niet bij wanneer je weer moet prikken. Daarnaast ligt het ook aan de hoeveelheid vetweefsel dat je hebt. In bloed is het 1-3 weken aantoonbaar. Urine kan nog langer duren bij chronisch gebruik. Maar dit kan je eenvoudig googelen. Ik ga er overigens vanuit dat uit het bloed moet blijken wat de herhalingen en frequentie zullen zijn.
Thanks voor je reply!

Wat je zegt weet ik. Ik heb mijn bloed al laten prikken (dat was anderhalve week geleden) daar voor heb ik 2 maanden niet geblowd dus ik weet dat ik daarmee goed zit.

Het is dus zo dat je voorheen een urine/bloed onderzoek moest doen na het keuringsgesprek, maar dit is per 1 April dit jaar dus veranderd naar een bloedonderzoek. Nu moest ik vanuit een instantie van CBR zelf mijn bloed laten prikken 2 weken voor het gesprek met de psycholoog (wat ik dus heb gedaan) zodat de psycholoog dan al de uitslag heeft bij het gesprek.

Omdat ik dus volgende week dat gesprek heb en een jointje heb gerookt vraag ik me af of je daar ter pleken nog een keer onderzocht wordt doormiddel van een bloed/urine onderzoek?

Brakka Mang

Bewuste gebruiker
Denk niet dat 1 jointje nog in je bloed zit volgende week, lijkt me ook niet dat een psycholoog bloed mag prikken maar ik heb dat zelf nooit ervaren. Wellicht dat iemand anders hier meer over kan zeggen.

De Zandman

Badass junkie
Hoe zit dat bij een controle van het CBR.
Hanteert men grenswaarden, of hanteert men een zero tolerance beleid?

Eve's drop

Badass junkie
Hoe zit dat bij een controle van het CBR.
Hanteert men grenswaarden, of hanteert men een zero tolerance beleid?

Van nature komen er al endo-cannabinoïdes voor in het lichaam dus zal er altijd een grenswaarde worden bepaald.

Ik geloof dat het in landen waar het echt nog verboden is 1 ug/p.l. bloed mag zijn en in Nederland 3 ug/p.l. bloed.

De Zandman

Badass junkie
Dus het is niet zo, dat je bij de controle meteen je rijbewijs inhoudt,Cals er een weinig THC in je bloed of urine wordt aangetroffen.
Dat zal met opiaten heel anders zijn, denk ik, zo ook met medicijnen op recept....
Er is een heel lange lijst met medicijnen waarvan je maar heel weinig mag nemen om nog te mogen rijden.
Of waar je zelfs zelfs helemaal niet mee mag rijden.
Op die lijst zijn de medicijnen in verschillende categorieën ingedeeld, namelijk in categorie I medicijnen waarvoor enig risico geldt, en categorie II en III waarvan categorie III de zwaarste is ( opiaten bijvoorbeeld) waarmee je echt niet meer mag rijden. Een voorbeeld:
Zo is er bij een dagelijks promethazine gebruik door het CBR vastgesteld dat het CBR in geval van dagelijks gebruik, géén rijbewijs wordt afgegeven! Promethazine is een anti allergie medicijn met als bijwerking een flinke versuffend effect.
Hierdoor wordt vaker deze bijwerking als hoofdwerking gebruikt en wordt het als slaapmiddel gebruikt met als voordeel, dat het niet lichamelijk verslavend is.
Je kunt er zo mee stoppen.
Maar, door die versuffende werking, even opgelet:
Als je dit medicijn dagelijks nodig hebt, mag je gewoon niet meer rijden!
Dat is zomaar een voorbeeld van medicijnen en autorijden...
Toch iets om terdege rekening mee te houden vind ik.
Dat we niet met alcohol op mogen rijden, dat weten we allemaal.
Maar medicijnen, ook daarvoor gelden er regels!

Laatst bewerkt:

ChefCurry

Bewuste gebruiker
Heb een schurft hekel aan die thc regel in het verkeer. Is toch belachelijk dat je daar voor je rijbewijs kwijtraakt?.

De Zandman

Badass junkie
Nee, het is belachelijk als je onder invloed bent van of drank, of drugs, om te gaan rijden!
THC beïnvloedt de rijvaardigheid. Punt.
Dus met teveel THC gaan rijden? Dag rijbewijs! Punt.
Net zoals bij alcohol, heb je gedronken, NIET meer autorijden!
Heb je teveel geblowed, daarvoor geldt hetzelfde!
Teveel medicijnen: hetzelfde!
Heel simpel.
We willen de ongelukken daardoor niet!
Dat is bij wet geregeld.
Heel simpel!

Ik ben zelf in het ziekenhuis gebracht nadat een totaal bezopen GAK arts mij aangereden had. De lul!
Onder invloed? NIET RIJDEN!!

ChefCurry

Bewuste gebruiker
Nee, het is belachelijk als je onder invloed bent van of drank, of drugs, om te gaan rijden!
THC beïnvloedt de rijvaardigheid. Punt.
Dus met teveel THC gaan rijden? Dag rijbewijs! Punt.
Net zoals bij alcohol, heb je gedronken, NIET meer autorijden!
Heb je teveel geblowed, daarvoor geldt hetzelfde!
Teveel medicijnen: hetzelfde!
Heel simpel.
We willen de ongelukken daardoor niet!
Dat is bij wet geregeld.
Heel simpel!

Ik ben zelf in het ziekenhuis gebracht nadat een totaal bezopen GAK arts mij aangereden had. De lul!
Onder invloed? NIET RIJDEN!!
Tuurlijk is onder invloed rijden not done. Daar ben ik het volledig mee eens. Waar het mij om gaat is hoe ze het meten. Als je de avond van te voren een joint rookt en de volgende dag weer nuchter bent en later die dag je bloed getest word dan ben je gewoon ook de pineut. Thc blijft erg lang in het bloed zitten/te zien.

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
ls je de avond van te voren een joint rookt en de volgende dag weer nuchter bent en later die dag je bloed getest word dan ben je gewoon ook de pineut. Thc blijft erg lang in het bloed zitten/te zien.

Dit hangt toch echt van je rookgedrag af. Ik rook af en toe een jointje en heb mijzelf al meerdere keren de volgende ochtend getest na een joint met 0.5 gr wiet de avond ervoor. De uitslag in mijn speeksel was altijd negatief.

Die lange aantoonbaarheid komt echt pas om de hoek bij lang en intensief gebruik.

ChefCurry

Bewuste gebruiker
Dit hangt toch echt van je rookgedrag af. Ik rook af en toe een jointje en heb mijzelf al meerdere keren de volgende ochtend getest na een joint met 0.5 gr wiet de avond ervoor. De uitslag in mijn speeksel was altijd negatief.

Die lange aantoonbaarheid komt echt pas om de hoek bij lang en intensief gebruik.
Vraag me dan af hoe dat zit als je extracten gebruikt zoals olie of edibles.

De Zandman

Badass junkie
Nou ja, het is bekend dat THC een stof is die ontzettend lang in je lijf aanwezig blijft.
Dat weten we allemaal.
De vraag rijst, of je in staat bent om na 2 dagen niet meer geblowd te hebben, nog een extra gevaar bent in het verkeer, als je gaat rijden.
Volgens metingen zou dit dus bij een stevig blowgedrag dat zo zijn aangezien je boven de grenswaarden uitkomt.
Maar is dit ook zo?
Is dat onderzocht met proef personen bijvoorbeeld?

ChefCurry

Bewuste gebruiker
Nou ja, het is bekend dat THC een stof is die ontzettend lang in je lijf aanwezig blijft.
Dat weten we allemaal.
De vraag rijst, of je in staat bent om na 2 dagen niet meer geblowd te hebben, nog een extra gevaar bent in het verkeer, als je gaat rijden.
Volgens metingen zou dit dus bij een stevig blowgedrag dat zo zijn aangezien je boven de grenswaarden uitkomt.
Maar is dit ook zo?
Is dat onderzocht met proef personen bijvoorbeeld?
Dit is onderzocht in staten in Amerika waar gelegaliseerd is. Uikomst van dat onderzoek was dat er minder verkeersdoden waren en dat stonede mensen in het verkeer voorzichtiger zijn. Wel was het zo dat bij heel recent gebruikt te hebben het reactievermogen beinvloed word. Nu hebben we alleen dit soort onderzoeken hier nodig in eigen land want ze nemen natuurlijk uitkomsten uit het buitenland niet mee hier met de wetgeving.
Over het algemeen zie ik erg wisselende onderzoeken uit landen.

Laatst bewerkt:

Eve's drop

Badass junkie
Dit is onderzocht in staten in Amerika waar gelegaliseerd is. Uikomst van dat onderzoek was dat er minder verkeersdoden waren en dat stonede mensen in het verkeer voorzichtiger zijn. Wel was het zo dat bij heel recent gebruikt te hebben het reactievermogen beinvloed word. Nu hebben we alleen dit soort onderzoeken hier nodig in eigen land want ze nemen natuurlijk uitkomsten uit het buitenland niet mee hier met de wetgeving.

hebben ze eens gedaan met een mannetje of 100, Van Breda naar Rotterdam.

99% faalde (of zoiets), maar de test is alleen gedaan met proefpersonen die niet dagelijks wiet rookte.

ChefCurry

Bewuste gebruiker
hebben ze eens gedaan met een mannetje of 100, Van Breda naar Rotterdam.

99% faalde (of zoiets), maar de test is alleen gedaan met proefpersonen die niet dagelijks wiet rookte.
Ja precies daar zit dus het verschil in. Qua tolerantie. en of er alcohol bij gedronken is etc.

Zijn er mensen die na 1 april 2022 de thc keuring hebben gedaan?
ik moet er ook aangeloven volgende maand ergens nog info? laat me ff weten aub ff weten hoe t is gedaan niemand weet wat en jij bent de eerste die er wat vanaf weet. ik heb al een eerder urine onderzoek gehad maar nog geen bloed geprikt dus ben benieuwd.

Haze020

Newbie
ik moet er ook aangeloven volgende maand ergens nog info? laat me ff weten aub ff weten hoe t is gedaan niemand weet wat en jij bent de eerste die er wat vanaf weet. ik heb al een eerder urine onderzoek gehad maar nog geen bloed geprikt dus ben benieuwd.
Ik heb hem vandaag gehad.
Stelde eigenlijk niks voor. In de telefonische intake vooraf zei ik dat ik gestopt ben met blowen en voor heen 1/2x in de maand blowde. Als je voor af bloed laat prikken en je waardes goed zijn vragen ze je niks in dat gesprek en word je ook niet nog een keer getest. Succes! Als je meer info nodig hebt vraag maar

Ik heb hem vandaag gehad.
Stelde eigenlijk niks voor. In de telefonische intake vooraf zei ik dat ik gestopt ben met blowen en voor heen 1/2x in de maand blowde. Als je voor af bloed laat prikken en je waardes goed zijn vragen ze je niks in dat gesprek en word je ook niet nog een keer getest. Succes! Als je meer info nodig hebt vraag maar
ik had hiervoor een gesprek met psychiater en urine test dus nu hoop ik ook op intake gesprek telefonisch. heb 3 maanden niks gerookt en moet volgende maand of die erop heen heb al contact gezocht vorige week dus hoop dat t goed uitpakt weet niet hoelang ze zoiets terug zien in je bloed want alles wat op internet staat klopt geen moer van. dankjewel iedergeval man

De Zandman

Badass junkie
Een week of 6 is thc bij frequent gebruik terug te zien in je urine. Deze periode zou ik minimaal in acht nemen.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan