CBR urineonderzoek

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Weetje wat grappig is, stel je zou een paar jaar 10mg diazepam per dag innemen op een vast tijdstip heb je 0 effect ervan, stop je 3 dagen lang met innemen ervan mag je weer autorijden terwijl je superziek op dat moment bent... Leggen jullie eerst die logica eens uit dan zal ik mijn situatie uitleggen
Ja verander maar van onderwerp. Leidt de aandacht maar van jezelf af.

Daar trap ik niet in!

The end…

De Zandman

Badass junkie
Soms, nee regelmatig zelfs, is wetgeving niet logisch. Nee.
Wat wel aan de orde is in wetgeving is het feit, dat justitieel denken, altijd een zgn. Tunnelvisie is.
Dwz zwart - wit, en grijs bestaat niet
Dus of je zit fout, of je zit goed.
Of je gaat over een grenswaarde heen, of niet.
Over de grenswaarde heengaan, betekent foute boel, je bent de sjaak.
Of je zit onder de grenswaarde, dan ga je vrijuit. Grenswaarden liggen wettelijk vast.
Zo simpel is het!

Soms is er een enige correctieruimte van meet apparatuur in de wet geregeld. Zoals in maximum snelheidkwestie's...zoals bijvoorbeeld 53 km /h rijden.
Of: rijden met 2 glazen drank op als ervaren bestuurder zijnde.
Je hebt gedronken, dat mag in principe niet, maar, een zekere alcoholspiegel mag je hebben, tot 0,5 promille. Ga je daar overheen, foute boel. Ook terwijl je d e n k t dat je zeer goed kunt rijden, edoch is dit gewoon niet zo.
Qua snelheid bijvoorbeeld: Je rijdt een beetje te hard, maar er vindt een wettelijke correctie van de meetapparatuur plaats zodat 53 km ( nog) goed gaat alhoewel je te hard rijdt, bij 54 km blijft er na correctie 1 km te snel rijden over en mag je je portemonnee trekken....

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Thats weird… Ik kan de berichten van @Dopemonster niet meer lezen, alleen in citaten maar m wel taggen. Dan heeft ie mij geblokt? Of is tie sowieso geblokt? Bij een ban kan je iemand niet meer taggen.
Werd het hem “te heet onder de voeten”? Of zit ik er naast?

Rotjoch

Badass junkie
Thats weird… Ik kan de berichten van @Dopemonster niet meer lezen, alleen in citaten maar m wel taggen. Dan heeft ie mij geblokt? Of is tie sowieso geblokt? Bij een ban kan je iemand niet meer taggen.
Werd het hem “te heet onder de voeten”? Of zit ik er naast?
Je kan niemand blokkeren volgens mij, alleen negeren. En dan staat er dit:
6256A966-8582-4EF9-833C-007EE16B23B2.jpeg
Je kan elkaar alsnog raggen als je iemand negeert

ik merk de laatste tijd wel vaker een bug :-/

Jasonwachtmeester

Experimenterende gebruiker
Nou nou wat een reacties ik zeg toch nergens dat stoned rijden oke is ? Wat ik aan geef is fat die waarde veel te laag gezet is een ieder die regelmatig blowt komt daar boven zelfs uren daarna terwijl onderzoek uitwijst dat je na 4 uur niet meer onder invloed bent.

Als ik blow dan rij ik niet. Maar als je dus thc gebruikt voor medicatie en dat mag zelfs van cbr en ze zouden je aan houden ben je alsnog de klos en dat is gewoon niet eerlijk.

Mevrouw Pløp

Badass junkie
Nou nou wat een reacties ik zeg toch nergens dat stoned rijden oke is ? Wat ik aan geef is fat die waarde veel te laag gezet is een ieder die regelmatig blowt komt daar boven zelfs uren daarna terwijl onderzoek uitwijst dat je na 4 uur niet meer onder invloed bent.

Als ik blow dan rij ik niet. Maar als je dus thc gebruikt voor medicatie en dat mag zelfs van cbr en ze zouden je aan houden ben je alsnog de klos en dat is gewoon niet eerlijk.
Hoe zou de politie vast moeten stellen of het oude of nieuwe thc is?

De grenswaarde is een waarde waarbij als je kort daarvoor wiet hebt gebruikt je rijden zodanig wordt beïnvloed dat dat gevolgen kan hebben. Verhogen ze die grenswaarde, zou je dus uiteindelijk gewoon knetterstoned mogen rijden. Tenminste, een incidentele blower.

Dat thc lang in je lichaam blijft is nogmaals, niet een fout van het systeem maar helemaal je eigen probleem.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Zelfde geldt voor Dexamfetamine. Psych en dokter zeggen dat je ermee mag rijden MITS je op recept hebt en keuring cbr doet. Maar als je gepakt wordt is speekseltest positief en toch rijontzegging etc etc.

Toch is het zo dat je 4 uur na een joint gewoon NIET nuchter bent.

De Zandman

Badass junkie
Nou nou wat een reacties ik zeg toch nergens dat stoned rijden oke is ?
Opm. Inderdaad.
Als ik blow dan rij ik niet. Maar als je dus thc gebruikt voor medicatie en dat mag zelfs van cbr en ze zouden je aan houden ben je alsnog beïnvloeden.

klos en dat is gewoon niet eerlijk.
Wettelijk gezien mag je niet rijden als je onder invloed bent van a l l e medicatie, die de rijvaardigheid kunnen beïnvloeden.
Je bent net zo strafbaar als met alcohol op.
Voorgeschreven, of niets alles wat je beïnvloeden kan zoals tramadol, morfine, enz enz.

De Zandman

Badass junkie
Inderdaad. K a n de rijvaardigheid beïnvloeden.
Nou staat die sticker op heel veel verschillende medicijnen, maar het geeft wel te denken.
Je zal maar eens op een foute dag een verkeerde verkeersmanoevre maken, waardoor er een stevig ongeval ontstaan is.
In het ziekenhuis komen ze erachter, dat je een of meerdere gele sticker medicatie gebruikt, ook al doe je dat al jaaaaaren.
Dan sta je er gekleurd op!
Ikzelf heb een rijtest bij een goede rijschool afgelegd, en ik kreeg als uitkomst dat ik ruim voldoende had gescoord.
Dat zegt niet alles, maar mocht bovenstaande aan de orde zijn, een stevig ongeval, dus, dan sta ik sterker als ik de verklaring en resultaten van die rijvaardigheid test kan tonen.
Het is vlgs mij nooit verkeerd om eens in de 2 of 3 jaren zo'n lestest te doen...want het verkeer verandert elk jaar een beetje.
Je weet immers maar nooit...

Nihilist88

Bewuste gebruiker
Als je rijdt stop dan met joints, zeker bij vaak gebruik, kan dagen erna nog THC in je lijf zitten, dan ben je letterlijk nuchter, maar toch hangt er drect veel boven je hoofd, vind ik het niet waard. 4u na joint ben je letterlijk niet nuchter punt. Ben zelf geen wiet gebruiker, mr is zelfde met alcohol of eender andere drug, bij amfetamines hou ik er minstens 3 dagen tussen, bij alcohol indd max 2-3 biertjes of anders minstens 12u tussen, afhankelijk van de hoeveelheid dat je gezopen hebt. 't Is het allemaal ni waard vind ik.

De Zandman

Badass junkie
Er is niet één andere stof bekend, die net zo lang, of langer in het menselijk lichaam aanwezig blijft, als thc.
Bij het roken van bongpijpen gedurende enige tijd, kan die stof ruim 5 tot 6 weken gedetecteerd worden.
Met meerdere joints per dag eveneens erg, erg lange tijd.
Thc wordt opgeslagen in je lichaamsvet en verdwijnt heel langzaam.
In weze betekent dat, je dagenlang positief kunt zijn.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Beetje raar dat er bij alcoholcontrole dus 3 a 4 glazen op kunt hebben en nog steeds negatief test maar bij een jointje kan naar 12 uur nog steeds en dat is natuurlijk meten met 2 maten :)

De wet klopt idd niet maar 3 A 4 bier is ook teveel, mits je uren wacht na je laatste. Ligt aan vele factoren. Heb je net gegeten? Snelle stofwisseling? Etc. Ik weeg weinig, ben klein, drink nooit alcohol. Als ik nu 2 biertjes zou drinken ben ik echt wel teut en niet in staat veilig auto te rijden maar zal wel negatief blazen. Terwijl bv een man van 190 lang en 100+ kilo en gewend is aan alcohol niets merkte van die 2 of 3 bier. Neemt niet weg dat je ondanks dat alsnog positief kunt blazen.
Dat een beginnend bestuurder 1 glas en gevorderden 2 tot 4 mogen klopt echt niet.,ja als je uren wacht tot je gaat rijden. Het gaat om de eenheden ook. 2 flesjes bier staat gelijk aan 3 glazen.Dus stel, jij zou idd met 4 flesjes bier op gaan rijden dan heb je eigenlijk dus 6 eenheden (glazen) op.

Interessant schema en artikel:

Laatst bewerkt:

Jasonwachtmeester

De wet klopt idd niet maar 3 A 4 bier is ook teveel, mits je uren wacht na je laatste. Ligt aan vele factoren. Heb je net gegeten? Snelle stofwisseling? Etc. Ik weeg weinig, ben klein, drink nooit alcohol. Als ik nu 2 biertjes zou drinken ben ik echt wel teut en niet in staat veilig auto te rijden maar zal wel negatief blazen. Terwijl bv een man van 190 lang en 100+ kilo en gewend is aan alcohol niets merkte van die 2 of 3 bier. Neemt niet weg dat je ondanks dat alsnog positief kunt blazen.
Dat een beginnend bestuurder 1 glas en gevorderden 2 tot 4 mogen klopt echt niet.,ja als je uren wacht tot je gaat rijden. Het gaat om de eenheden ook. 2 flesjes bier staat gelijk aan 3 glazen.Dus stel, jij zou idd met 4 flesjes bier op gaan rijden dan heb je eigenlijk dus 6 eenheden (glazen) op.

Interessant schema en artikel:

Grappig ik heb vaak genoeg geblazen na 4 glazen bier en altijd negatief :wink:

MaddMonkey

Wijs gebruiker
Als je Refusal of antabus slikt moet je elke keer BAC blazen

en daarvan weet ik dat er mensen zijn die inderdaad BAC 0 weten te blazen terwijl ze echt hoger zouden moeten blazen gezien hun alcoholgebruik. Weet niet hoe en anders zou ik het hier ook niet (mogen) vermelden, maar er zijn genoeg mensen die moeten blazen zonder in de auto te stappen :P

Jasonwachtmeester

Voor een dagelijks blower minimaal 30 dagen.
Nou heb vandaag naar 47 dagen 5e test gedaan en deze was positief zag een uiterst dun lijntje bijna niet zichtbaar vorige week een gevoelige test die was ook positief en twee test daarvoor beiden negatieve dus na 47 nog steeds wat ye vinden in mijn urine heb nog 23 dagen voor de echte test hoop dus dat de volgende 3 testen allen negatieve uitvallen

Brakka Mang

Bewuste gebruiker
Vaak zie je de overbekende gele waarschuwing sticker. Met o.a. de tekst: "pas op met alcohol"
Daar zit een nuance in die ik ooit heb geleerd van mijn huisbaas....3 flessen stroh dronk die beste man. Heb hem dood gevonden in huis. Ook een ex legionair btw. Hij zei altijd lachend..."Pas op, met alcohol!"🤣 RIP Ron

Even niet de allerbeste tip maar goed.
Als je in een niet te opvallend wagentje rijd.. Plak zo'n christen-visje achter op je auto. Denk dat je minder snel willekeurig word geplukt als je die achterop plakt! Al is het maar voor als je naar de shop gaat. Neem er eentje met magneet trouwens. Puur voor noodgevallen. Lekker degelijk.

De Zandman

Badass junkie
Preek voor jezelf?
Aan mij en voor mij is geen preek van welke aard dan ook, zinvol.
Er is maar één spreuk die daar een uitzondering voor is, en dat is deze:
Legio Patria Nostra.
(Het Legioen is mijn vaderland).
Die wél.
Alle andere preken zijn paarlen voor de zwijnen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Even niet de allerbeste tip maar goed.
Als je in een niet te opvallend wagentje rijd.. Plak zo'n christen-visje achter op je auto. Denk dat je minder snel willekeurig word geplukt als je die achterop plakt! Al is het maar voor als je naar de shop gaat. Neem er eentje met magneet trouwens. Puur voor noodgevallen. Lekker degelijk.
Je weet dat mensen met zo een visje achterop juist vaak voor alcohol controle worden aangehouden? Na de mis gelijk door naar de kroeg die naast de kerk zit….

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan