CDA wil einde maken aan growshops

RandomDude123

Bewuste gebruiker
Ja hoor, onze christenhonden hebben weer iets bedacht om de illegaliteit en criminaliteit te vergroten en de overheid met meer regels en burocratie op te zadelen, en daarmee nog te scoren ook bij hun christenlijke 50+ achterban:

Het CDA wil paal en perk stellen aan zogeheten growshops. In die winkels worden spullen verkocht waarmee onder meer wier gekweekt kan worden. De shops kunnen vanwege het gedoogbeleid niet worden gesloten.

Het CDA denkt daarom aan ontmoediging door eigenaren alleen een vergunning te geven als zij aantonen dat ze zelf geen wiet kweken. De eigenaren moeten ook registreren wie hun klanten zijn. Die worden op hun beurt gecontrolleerd.

De regeringspartij hoopt op die manier de overlast van het softdrugsbeleid te beperken. De VVD is bereid het plan te steunen. Nederland heeft 400 growshops.

Bron: NOS Teletekst

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Ik beloof mezelf bij deze in mijn verdere leven nooit mijn stem uit te brengen op het CDA. Maar dat had ik eigenlijk al besloten.

Blehhh van zulke berichten word ik niet vrolijk.

RandomDude123

Bewuste gebruiker
spacekonijn zei:
ik hoorde dat ze de smartshops ook willen laten sluiten

Dat kan dus niet, omdat er in Nederland een gedogenbeleid is. Maar met de regels die ze nu op willen stellen komt het daar wel op neer. Een smartshop waar je als klant wordt geregistreerd en gecontrolleerd, daar komt geen klant meer binnen.

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Er was hier net een gast van me school die op CDA gestemd had, voor die rare scholenverkiezingen ofzo, die jongen neem ik nu dus niet meer serieus.. deed ik toch al niet, muhahaha :mrgreen:

CDA fuck off! Don't touch our shizzles

Mac...

Badass junkie
Nja das ff precies het omgekeerde dan wat de bedoeling is. Als die schijnheilige het nu eens andersom zouden aanpassen en de wietteelt zouden lagaliseren, mja... Dat krijg je bij dat christentuig toch niet erin.

BombSki

Bewuste gebruiker
Baukereg zei:
In die winkels worden spullen verkocht waarmee onder meer wier gekweekt kan worden.

wordt je van (zee)wier ook al stoned? :openmouth: :openmouth:

ik hoorde dit vandaag op de radio.. als growshops hun klanten moeten registreren kunnen ze net zo goed hun zaak sluiten, dit idee werkt alleen maar de zwarte markt in de hand..

Wortel

Bewuste gebruiker
Ach ach, als het word doorgevoerd is het toch makkelijk te omzeilen? Laat een vriend je spullen halen klaar :)

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
Mac... zei:
Nja das ff precies het omgekeerde dan wat de bedoeling is. Als die schijnheilige het nu eens andersom zouden aanpassen en de wietteelt zouden lagaliseren, mja... Dat krijg je bij dat christentuig toch niet erin.
ja daar heb je helemaal gelijk in!

Bal0n

Badass junkie
Wat willen die eikelaars bereiken met het verbieden van smartshops? Onvoorgelicht paddo's kopen van de straat gaat dus niet werken. Ik zou zelf paddo's gaan kweken, ben ik meteen een crimineel.

Mensen gaan fake paddo's verkopen, mensen gaan ze zelf plukken, mensen gebruiken ze onverstsandig.. alles met de gevolgen van dien. Wat een tenenkrommende kortzichtige rukkers zijn het toch..

ThunderBunny

Belezen gebruiker
Als we dit niet willen moetten we met zijn alle komende kamerverkiezingen op de SP stemmen das een van de weinige partijen die voor legalisering van soft drugs is :hearteyes: :stoned:
altijd die stomme CDA "het zou verboden moetten worden!" :smilingimp: :stoned: :wave:

Mac...

Badass junkie
Iemand trouwens enig idee wat de uitslag ongeveer was, van het stemmen van gister, was het vergeten ivm werk ed en heb er nu helemaal niks van meegkekregen...

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Baukereg zei:
Ja hoor, onze christenhonden hebben weer iets bedacht om de illegaliteit en criminaliteit te vergroten en de overheid met meer regels en burocratie op te zadelen, en daarmee nog te scoren ook bij hun christenlijke 50+ achterban:

Het CDA wil paal en perk stellen aan zogeheten growshops. In die winkels worden spullen verkocht waarmee onder meer wier gekweekt kan worden. De shops kunnen vanwege het gedoogbeleid niet worden gesloten.

Het CDA denkt daarom aan ontmoediging door eigenaren alleen een vergunning te geven als zij aantonen dat ze zelf geen wiet kweken. De eigenaren moeten ook registreren wie hun klanten zijn. Die worden op hun beurt gecontrolleerd.

De regeringspartij hoopt op die manier de overlast van het softdrugsbeleid te beperken. De VVD is bereid het plan te steunen. Nederland heeft 400 growshops.

Smerige opdringers willen gewoon dat wij zometeen op de zaterdagavond
met een bijbel in de klauwen gaan zitten mokken tot we een bekkie krijgen zoals balkenbrei...Moet je eens over nadenken zeg...wat een malloten....

BillyBilo

Badass junkie
oke dan zullen we dan maar een einde aan het cda maken?

"we've gotta exe*** some rich important people, gotta burn down all the churches and topple all the steeples."

hihi

Jaman

Newbie
het CDA zijn gewoon een stelletje nerds die nooit wat mochten in hun jonge jaren. behalve dat ze elke dag braaf naar school gingen hebben ze nooit wat gedaan. zelf sex voor het huwelijk was uit den boze.

conclusie: CDA moet gewoon ophoeren (komt wel goed bij de verkiezingen van 2007, hoop ik)

BacingsPen

Badass junkie
Ben ik dan de enige die uit het bericht leest:

Omdat er nu nog veel coffeeshops/growshops/smartshops etc zijn die hun recht misbruiken, moet er verandering komen. De mensen met een vergunning om drugs te verkopen (of hulpmiddelen om drugs te maken.) moeten kunnen aantonen dat zij hun recht niet misbruiken, en dat de klanten die ze hebben geen crimminelen zijn en er dus geen bezwaar tegen hebben om gecontroleerd te worden. Want ze doen door een paar wietplantjes te kweken niks illegaals...

Dat is namelijk wel een gegeven waar ik het mee eens ben: Door het gedoogdbeleid van tegenwoordig, is het allemaal zo vaag, dat het in sommige smartshops/growshops niet anders gaat dan in het crimminele circuit!

Mac...

Badass junkie
Denk je dan echt dat er ook maar één thuiskweker is die zijn naam en adres achter gaat laten bij de growshop zodat ze daarna een inval bji hun thuis kunnen verwachten. Een paar plantjes kweken is idd niet illegaal, maar denk dat er genoeg mensen zijn die een hele broeikas op zolder hebben staan, denk dat de officier van justitie dat toch niet zo heel erg fijn vind. Denk ook dat je aardig je klanten gaat verliezen als ze dat zouden moeten doen, dus kunnen alle growshops sluiten en dan is het CDA dus weer tevreden.

BacingsPen

Badass junkie
Mac... zei:
Denk je dan echt dat er ook maar één thuiskweker is die zijn naam en adres achter gaat laten bij de growshop zodat ze daarna een inval bji hun thuis kunnen verwachten. Een paar plantjes kweken is idd niet illegaal, maar denk dat er genoeg mensen zijn die een hele broeikas op zolder hebben staan, denk dat de officier van justitie dat toch niet zo heel erg fijn vind. Denk ook dat je aardig je klanten gaat verliezen als ze dat zouden moeten doen, dus kunnen alle growshops sluiten en dan is het CDA dus weer tevreden.

Dus jij bent voor mensen die hun geld verdienen aan het kweken van wiet?

Ik zie het probleem niet van die controle... En in de grow/smartshop mogen ze mijn naam zo hebben hoor...

RandomDude123

Bewuste gebruiker
SpacingBen zei:
En in de grow/smartshop mogen ze mijn naam zo hebben hoor...

Als je in de VS werk zoekt, gaan ze na of je een drugsverleden hebt, en soms moet je zelfs een drugstest doen. En aangezien ook ons landje veramerikaniseerd en de VS hun war on drugs aan andere landen probeerd op te leggen, zou ik met het oog op toekomstige ontwikkelingen mijn naam het liefst nergens hebben staan.

BacingsPen

Badass junkie
Baukereg zei:
SpacingBen zei:
En in de grow/smartshop mogen ze mijn naam zo hebben hoor...

Als je in de VS werk zoekt, gaan ze na of je een drugsverleden hebt, en soms moet je zelfs een drugstest doen. En aangezien ook ons landje veramerikaniseerd en de VS hun war on drugs aan andere landen probeerd op te leggen, zou ik met het oog op toekomstige ontwikkelingen mijn naam het liefst nergens hebben staan.

In dat geval ben ik het met je eens...

Maar als het werkelijk zover komt, woon ik niet meer in NL of zit ik in de politiek om deze mensen in de gevangenis te krijgen :grin:

puppet

Experimenterende gebruiker
Jaman zei:
het CDA zijn gewoon een stelletje nerds die nooit wat mochten in hun jonge jaren. behalve dat ze elke dag braaf naar school gingen hebben ze nooit wat gedaan. zelf sex voor het huwelijk was uit den boze.

conclusie: CDA moet gewoon ophoeren (komt wel goed bij de verkiezingen van 2007, hoop ik)

zulke reacties (en anderen van dezelfde aard) dragen alleen maar bij aan het vooroordeel dat ze hebben over drugsgebruikers. beetje jammer...
kom eens met gegronde redenen waarom ze NIET zouden moeten sluiten, in plaats van alleen maar het CDA af te zeiken!! ben zelf geen CDA-er, helemaal niet zelfs, maar dit zijn nou niet echt tegenargumenten...

BacingsPen

Badass junkie
puppet zei:
Jaman zei:

zulke reacties (en anderen van dezelfde aard) dragen alleen maar bij aan het vooroordeel dat ze hebben over drugsgebruikers. beetje jammer...
kom eens met gegronde redenen waarom ze NIET zouden moeten sluiten, in plaats van alleen maar het CDA af te zeiken!! ben zelf geen CDA-er, helemaal niet zelfs, maar dit zijn nou niet echt tegenargumenten...

klopt... Toch lijkt er wel een kern van waarheid in te zitten... (kijk maar naar het grote voorbeeld van CDA: Harry Potter!)

crazy jack

Experimenterende gebruiker
zoveel commotie over een natuurlijke plant waar de wereld niet zonder mee zou kunnen.digitale schanpaalnagelingen,borden met wietbladeren met gepakt voor je deur,huisuitzettingen,digitale meters,nu ook al de growshops aanpakken?
t gaat lekker hier in nederland,t wordt steeds strenger en strenger,niet leuk meer.

Bovenaan