1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tripreport v/d Maand Changa en DMT - “Te dom om te pijpen”

Discussie in 'Tripreport toppers' gestart door Roze olifant, 9 jun 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Wie?@Eik @Psychedelibee en ik.
    Wat? – Changa, DMT, gezelligheid, later nog een beetje hasj en lachgas, yolo.
    Waar? – In het huis van Eik (nee, geen boomhut).
    Waarom? - Waarom niet. :sunglasses:
    Ervaring? – Een aantal keren psilo, twee keer LSD en één keer ALD-52, wanneer het gaat over serieuzere psychedelica. Daarnaast wel zeer regelmatig 2C-B, maar dat vind ik niet echt meetellen. Kortom: ik ben verre van een doorgewinterde badass en eigenlijk best nog wel beetje een trip-noob.
    Wanneer? – 02/06/18
    Stemming? – Nieuwsgierig, met een mini-vleugje stress. In de trein op weg naar Eik’s stad ontken ik de situatie voorlopig voor het gemak nog maar even door hersenloos in een tijdschrift te bladeren. Niet dat de laatste insta-trends, Temptation Island escapades, rode-loper-looks en tips voor het laseren van je bovenlip me ook maar iets kunnen schelen, maar misschien dat mijn brein straks wat meer complexiteit tot zich kan nemen als het zich nu verplicht met dit soort zaken moet bezighouden. Ofzo. xD
    Verwachting? – Next level stuff.

Waarschuwing: NIET lezen als je niet van oeverloos gezwam houdt, want mijn reports worden op mysterieuze wijze altijd ellenlange boekwerken. Sorry jongens! Als je betere dingen te doen hebt in je leven (begrijpelijk) raad ik de reports van Eik en Bee over dezelfde dag aan want die zijn ongeveer vijf kilometer korter.

Vooraf

Een uur later dan gepland kom ik aan in Eik's stad, na weer eens een trein gemist te hebben omdat ik iets debiels vergeten was, story of my life. Het is best bijzonder om nog eens in deze stad te komen, want ik heb hier in de prehistorie nog een tijd gestudeerd. Had toen niet kunnen bedenken dat ik op een dag zou terugkeren voor een random DMT-meeting met twee gasten van een drugsforum though. Maar ja, zo gaan die dingen blijkbaar in het leven. (Althans, in mijn leven. Ik weet niet in hoeverre dit representatief is voor de levens van normalere mensen.)

Eik en Bee halen me met de auto op van het station en we gaan naar Eik Palace. Eenmaal daar krijgen Bee en ik een rondleiding door ons tripdomein to be en daarna gaan we effe lunchen. Bee heeft nog een toepasselijk cadeautje voor mij meegenomen, jeuj! Omdat ik sinds mijn gefaalde LSD-microdosis experiment een lichte obsessie heb ontwikkeld voor lama-achtige diersoorten (lees: de desbetreffende dosis was niet helemaal zo micro uitgepakt als ik gehoopt had, blijkende uit het feit dat ik ineens opgezadeld zat met lama’s met twee gespiegelde hoofden en een Brabants accent), had ik aan Bee’s hoofd gezeurd of-ie een alpaca voor me wilde vangen in Peru. Bee heeft hier gelukkig niet naar geluisterd en voor een diervriendelijk alternatief gezorgd: Pedro de pluchen alpaca. Uiteraard vernoemd naar de welbekende San Pedro-cactus. Thanks Bee! Ik besluit dat Pedro de alpaca de mascotte wordt voor de dag en alle sjamanistische rituelen mag bijwonen.

Na wat gegeten te hebben bekijken en besnuffelen Eik en ik gefascineerd de mysterieus uitziende en geurende potjes changa en DMT (algemeen oordeel: iew) (bij benadering komen ‘kinderboerderij’ voor changa en ‘verbrand plastic – met vlaagje kots’ voor DMT nog het dichtst in de buurt). Dan is het langzaam tijd voor de eerste kennismaking met changa, oftewel rookbare ayahuasca. Dit spul is een op thee lijkend plantaardig prutje dat jawel, net als ayuahasca dus, zowel een DMT-extract als een MAO-remmer bevat waardoor het een wat milder, aardser effect geeft dan DMT en net iets langer duurt. Het leent zich daardoor perfect voor een eerste kennismaking, goed plan van DMT-guru Bee dus om dit spulletje als voorafje voor te schotelen aan ons twee naïeve en onwetende nitwits.

Changa in het huis van Eik (dat ik bijna ik de fik had gestoken) (grapje hoor Eik)

We zitten op de bank in Eik Palace. Met verdacht geoefende skills maakt Bee het changa-jointje klaar wat we vervolgens delen. Ik ben geen roker en ben het ook nooit geweest, dus voor mij wordt het van ons drieën de grootste uitdaging om de rook überhaupt effectief binnen te krijgen. De enige ervaring waar ik uit kan putten is afkomstig uit mijn studententijd, toen ik sporadisch nog wel eens half bezopen een pakje sigaretten met anderen meepafte op feesten. Hierdoor weet ik ongeveer hoe ik rook binnen moet houden, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd. Ik besluit niet de moeite te gaan nemen om ook maar enigszins cool op de rest over te komen wanneer ik de joint in handen krijg, maar het motto ‘hoesten is goed’ te hanteren. Mooie tripjes vormen het hoofddoel vandaag, dat mijn longen daarbij waarschijnlijk deels affikken is slechts bijzaak.

De eerste joint is niet zo groot. Ik heb geen flauw idee wat gebruikelijke proporties zijn, maar freelance stoner Eik weet al snel te ontfutselen dat Bee bewust een ielig baby-jointje voor ons heeft gedraaid om te testen wat wij aankunnen, haha. De verwachtingen waren duidelijk niet erg hooggespannen! Eerst kijk ik even toe hoe de twee prof stonies te werk gaan en dan ben ik zelf aan de beurt. Ik neem een paar voorzichtige hijsjes. Het spul is minder scherp dan hasj en ik doe mijn uiterste best geen hoestbui te krijgen. Uiteraard krijg ik dus wel een hoestbui. Was te verwachten. Owell... Ik heb in ieder geval niet volledig gefaald, want ik merk de changa bijna direct. Het effect van deze dosis is relatief mild maar toch duidelijk aanwezig. Wat direct opvalt bijvoorbeeld is de bodyload. Een aparte ‘buzz’ die ik helemaal niet ken van andere psychedelica. Dit gevoel gaat samen met een sensatie van warmte en een racende hartslag – best fysiek dus. Praten is gedurende een paar minuten moeilijk merk ik, zelfs als de piek al even van het effect af is. Als ik iets probeer te zeggen hoor ik mezelf heel raar, alsof er meerdere andere mensen tegelijk door elkaar praten. Visueel vind ik changa op deze dosis vergelijkbaar met een stevig LSD-tripje, nice! Er zijn niet echt concrete visuals maar de omgeving van de woonkamer ziet er anders uit, diepe heldere kleuren en veel diepte. Wel even wennen aan het korte effect. Voor je het weet trekt het alweer weg. Dit is echt ‘een kijkje in’, geeft toch een heel andere ervaring dan een langdurige trip. Waarin dit spul zich verder ook onderscheidt van andere tripmiddelen is dat het geen loomheid/wausheid geeft maar juist een zekere helderheid. Dus terwijl je mindset min of meer nuchter aanvoelt trip je hem tegelijkertijd als een regenboogkleurige kanariepiet. Dit voegt iets ‘reëels’ toe aan de ervaring toe, alsof jij in de trip geplaatst bent in plaats van de trip in jouw hoofd. We zullen later zien dat dit realiteitsgevoel bij pure DMT pas écht leipe shit wordt maar ik vind het bij changa al best merkbaar.

Eik en ik zijn blijkbaar geslaagd voor de de Grote Bee Beginnerstest, want de tweede joint is groter. Mooi, want groot is goed! (Meestal dan.) Ik sluit weer als derde aan in het rijtje. Nou, daar gaan we dan weer. 1 2 3 hijs. Huh. Oh. Ik was te traag. De joint is uit. Ehh. En nu? De rest is al in changaland dus ik ben even op mezelf aangewezen. Ik zie de aansteker op tafel liggen. Achteraf had ik misschien iets subtieler te werk kunnen gaan met dat ding, want ineens heb ik de hele jonko in de hens gezet. Nooooo. Fuck! Dit hoort niet! SOS! Mayday! 112! Verschrikt kijk ik naar de fikkende joint. Na een 1.5 seconde durende panic attack besef ik dat ik helemaal niet af hoef te wachten tot Eik huis afbrandt, maar de vlam gewoon kan uitblazen. Tuurlijk! Hèhè, zo moeilijk is het allemaal niet. Alles onder controle! Vlam uit, joint weer aan, mijn buurmannen nog vredig in hogere sferen, huis Eik nog heel, Pedro oké, niemand gewond, niemand iets gezien, niets gebeurd. Halleluja. (Of was het 'Hal-lul-luja' Bee?).

Scheelde niet veel of onze changa-trips hadden er zo uitgezien! :screamcat:

upload_2018-6-9_4-24-29.png

Om mezelf ervan te verzekeren dat het bij dit eenmalige pyromane missertje blijft wil ik voorkomen dat ik de joint nog eens opnieuw moet aansteken. Dus ik neem een paar fanatieke hijsen, wat resulteert in een hoestbui waar de gemiddelde zware Van Nelle-verslaafde zeehond jaloers op zou zijn. Niet voor niets echter, want dan…! Wat zojuist nog een ‘buzz’ was, wordt nu een overweldigende WOESJJJJJ. De ‘woesj’ voelt als een in zeer korte tijd opkomende fysieke kracht/druk. De bewegingsrichting hiervan is bij mij niet van binnen naar buiten, maar van buiten naar binnen, een implosie dus als het ware. Het voelt alsof alles wat waargenomen wordt door mijn zintuigen, geluid, zicht, geur en smaak, ruw bij elkaar gepakt en vermengd wordt tot één groot geheel en zo naar bij me naar binnen wordt ‘gesmasht’. Zoiets. Dit gevoel is wel even een schrikmomentje waard, je weet even niet wat je overkomt. Subtiel is anders! De omgeving is één samensmelting van kleuren en de muziek hoor ik heel luid en gefragmenteerd van vier kanten tegelijk. Dit samen met het lichamelijke gevoel van de bodyload is zoveel bij elkaar dat ik een paar seconden lang misselijk word, tegen kotsgevoel aan (achteraf waarschijnlijk de combi met het snel inhaleren van de rook). Dit trekt gelukkig ook weer zowat direct weg en we zullen uiteindelijk merken dat deze ‘woesj’ zo’n beetje de gebruikelijke onset van DMT is. Een gevalletje ‘je moet er even doorheen’ als je ’t mij vraagt, het is niet perse aangenaam. Wat na het wegtrekken van het heftige begin echter overblijft is in het geval van changa een mooie, vredige, liefdevolle, visuele piek en de uitwerking die al snel volgt. De afterglow houdt wel langer aan en ook die is vriendelijk en licht euforisch van aard. Met een neiging tot lachbuien. Als Eik zijn tweede keer verwonderd samenvat met “Deze shit valt echt je ego aan!” komt Bee niet meer bij van het lachen, en bij Eik’s tweede poging tot het efficiënt samenvatten van de situatie “Jij = weg” ga ik ook stuk. Inderdaad voelt het een beetje alsof dit mystieke naar kinderboerderij geurende plantenprutje je persoonlijkheid, dat wat jou een jij maakt, van de toonbank veegt en uitgumt. Weg met die onzin. Fuck jij! (Ik verwacht niet echt dat DMT een eigen denkvermogen heeft, maar indien wel, dan zou het dit sowieso denken.)

upload_2018-6-9_4-37-53.png

Changa in het sprookjesbos

Nadat Eik en ik de bovengenoemde test van Bee ook weer doorstaan hebben (yay we rule), besluiten we even naar de supermarkt te gaan om wat eten te halen. Best bijzonder, het ene moment = jij weg, en het volgende moment = diezelfde jij net zo prima casual vegetarische balletjes uit aan het zoeken voor door de mihoen van vanavond (weliswaar vermoedelijk omringd door een vage kinderboerderij-walm). :’) Niet voor niets wordt er ook wel gerefereerd naar DMT als ‘the businessman’s trip’, al zouden wij het persoonlijk niet perse adviseren voor tijdens de lunchpauze op het werk.

Als we weer thuis zijn bedenken we dat het wel leuk zou zijn om even de natuur in te gaan. Dus wandelen we even later gewapend met het restant van de changa-joint, een fles water (o.a. tegen mijn sjagrokende-zeehondenhoest) én, niet te vergeten, Pedro de alpaca die met z’n hoofdje uit mijn tas steekt zodat-ie mee kan kijken, naar het bos. Eenmaal in het bos gaan we ‘lekker’ tegen een natte boomstronk zitten, aangezien een droge plek vinden hier een onmogelijke opgave blijkt te zijn. Ik probeer het leger pissenbedden dat ik bedrijvig zie rondmarcheren in en rond de boomstronk te negeren. Maar het regent tenminste niet en ook breekt op het moment dat de changa tevoorschijn komt plots de zon door! (Heeft het filmpje over bejaarden die met een tempo van drie kilometer per jaar de zonnedans doen toch nog zin gehad.) Ik laat de andere twee weer voorgaan, als Bee me de joint aangeeft weet ik een paar snelle hijsjes te nemen maar er is niet heel veel meer van het ding over. Kut, toch een nadeel ontdekt van laatste in de rij zijn, haha. Het is echt een beetje een verschrompeld-MDMA-piemel-jointje geworden, microscopisch klein, en ik krijg het met mijn ontbrekende pafskills niet meer voor elkaar om echt goed te inhaleren. “Bedankt hè,” zeg ik nog maar de rest kan op dat moment niet meer zoveel medelijden voor me opbrengen vanuit changatripland, ze horen me niet eens meer. Ach ja, ze zien eruit alsof ze het naar hun zin hebben, en het zijn m’n coole tripmatties, dus ik heb het ze al vergeven. ^^

Door de lagere dosis heb ik een subtieler effect dan de tweede keer. Maar dat is eigenlijk best leuk. De ‘woesj’ is bijna afwezig. Sterker nog: deze keer voelt het meer als een vredige kalmte die als een deken over de wereld valt. De normale bosgeluiden verstommen en de plotseling ontstane absolute stilte doet een beetje surrealistisch aan. Tegelijkertijd ziet de omgeving er werkelijk de overtreffende trap van betoverend uit. Ik zie een INTENSE diepte. Iedereen die wel eens psychedelica gebruikt weet dat er meestal wel de nodige diepte toegevoegd wordt aan je zicht, nou, dit spul tilt dit fenomeen weer naar een nieuw level. Maar echt. Het lijkt wel alsof er nog een extra dieptedimensie aan het concept diepte is toegevoegd. Diepte x diepte x diepte. Ofzo. Het bos lijkt zich tot in de eeuwigheid uit te strekken. Structuren zoals nerven op bomen en takken komen naar voren, takken worden klauwen die lijken te grijpen. Ik zie ook weer overal ogen, zoals vaker op tripmiddelen. Alle details zijn zichtbaar en de kleuren zijn zo intens, het is een groot levend schilderij. Ik besluit dat ik vaker in het bos moet trippen. Ik denk dat ik nooit met open ogen zoiets magisch, moois en vredigs heb gezien als dit! En dan die meditatieve stilte. Dit is gewoon een sprookje. Geluid zou in dit moment alleen maar ruis zijn en afleiden van alles wat echt belangrijk is.

Want wat is precies echt belangrijk? Er zijn dingen waarvan ik dénk dat ik ze belangrijk vind maar die dat eigenlijk later helemaal niet zo blijken te zijn. Het is best bizar om te bedenken dat ik exact een week geleden een presentatie aan het geven was op een kurkdroog wetenschappelijk congres en nu zittend tegen een mossige boomstam vol pissebedden temidden van changa-walmen de natuurliefhebbende hippie aan het uithangen ben. Het staat in sterk contrast met elkaar maar ik zou m’n werk met alle plezier aan de wilgen (of aan Eik ^^) hangen als ik dan iedere dag van de week op deze manier contact zou mogen maken met m’n innerlijke hippie! Zou ik best mee kunnen leven geloof ik! Ik verbaas me op dit moment ook weer even over het feit dat het gebruik van dit middel – net als veel andere mooie spulletjes – VERBODEN is. Like, huh? Wat?! Hahahaha. Iemand krijgt het toch serieus niet bedacht om dit te verbieden? Wat is er mis met deze maatschappij? Dit is kunst in zijn meest pure vorm! Terwijl ik nog even om me heen kijk en kippenvel krijg van de schoonheid van wat ik zie kom ik tot de conclusie dat ik vind dat trippen eigenlijk een vak zou moeten zijn in het middelbaar onderwijs, in plaats van gym, of een ander nutteloos vak, CKV, levensbeschouwing ofzo, dat is toch allemaal maar lulkoek. Hoppa! Ik moet de politiek in! Een eigen partij oprichten en voor dit soort zaken gaan strijden! Oké, nu draaf ik wel wat door misschien. Maar... verbieden. Néé. Assholes. Snappen er duidelijk helemaal niets van.

Ik heb lang gezocht naar een afbeelding die een beeld kan geven van hoe het bos er uit zag op changa, maar guess what: niet gevonden. Juist die onwerkelijke diepte maakte het zo speciaal en dat kan een afbeelding gewoon helemaal niet vatten. Om dan toch maar wat kleur toe te voegen aan dit langdradige verhaal: het meest in de buurt komt nog Mindless zijn profielpic. (Dus hoi Mindless, ik jat hem even van je. Sorry!) Love dit plaatje trouwens, alleen was de werkelijkheid gewoon nog net effe 1000x mooier.

upload_2018-6-9_4-18-26.png

Tot zover dit filosofische intermezzo. Ik zie alles inmiddels weer een beetje normaler om me heen en de rest is ook weer wat bijgekomen. We hebben het nog even over wat we hebben gezien/gevoeld. De afterglow is opnieuw erg chill, we hangen maar een beetje tegen de boomstronk relaxt te zijn. Nadat de heren nog even rijkelijk het territorium gemarkeerd hebben (zucht, kerels) vindt er een korte verstoring plaats van de heersende vrede. Bee mept agressief een rupsje van z’n broek en heeft (terecht) direct spijt van deze impulsieve maar daarom niet minder barbaarse actie. Het onschuldige piepkleine groene rupsje dat angstig om een takje gekruld zit (en wrs. op dit moment denkt: ‘WTF, leave me alone, stelletje vage randdebielen’) wordt inclusief zijn takje opgepakt en erbij gehaald, en we bewonderen hem een tijdje en brainstormen over een naam voordat het rupsje zijn welverdiende vrijheid terugkrijgt. Uiteindelijk telt Eik een aantal zaken bij elkaar op en constateert dat we alledrie eigenlijk maar softies zijn. Bee en ik nemen allebei niet echt de moeite om dit punt op dit moment ter discussie te gaan stellen, we berusten maar gewoon heel mindful in onze zojuist genadeloos toegekende softie-status, want Eik is nu eenmaal een wijze eik. He knows shit. (Althans dat wil-ie graag, dus laat de beste man maar even in de waan.) (Stiekem is Eik de enige softie.) :upsidedown:

Nou, dus de changa is op, gedegradeerd tot verschrompeld MDMA-piemel-stompje in het mos. Het was ook wel een beetje een teleurstellend joint-restje hoor. Is dit nu potverdorie alweer een test? Nee, Bee heeft zelf ook geen flauw idee waarom-ie niet meer heeft meegenomen. Maar ach ja, het wordt toch al bijna avond. Avond betekent: het echte werk. Als we terug naar huis lopen vraagt Eik, die in het bos wel weer de intense WOESJ ervaren heeft aan Bee of ‘DMT écht zoveel heftiger is, want dit is al zo intens...!’ Bee houdt wijselijk z’n mond maar kan een klein glimlachje niet onderdrukken. Eik en ik wisselen een ‘fuck, we’re pretty much screwed’-blik. Er staat ons softies duidelijk nog het een en ander te wachten.

Anunnaki, Rebell, ketastic en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. Roze olifant

DMT: ronde 1 – Aangeshoten bergschaap

Thuis gaan we even chillen en eten (thanks voor de culinaire hoogstandjes @Eik!) en daarna is het tijd voor het echte werk. We gooie een matras in de woonkamer op de grond. Bee gaat als een ware pro bezig met het prepareren van de DMT-pijp. Omdat het nu de real deal betreft moeten we opnieuw de Bee Beginnerstest doorstaan, alleen nu de pure DMT versie. We krijgen 40 mg, Bee 50 mg. Pedro mag toekijken vanaf de tafel. Eik gaat als eerste. Held! Oké, ik neem alles terug: Eik is geen softie! Ik daarentegen ben wel een softie, zeg maar gerust een enorme schijterd, en net als bij de changa wil ik laatste, want ik wil eerst zien of er geen doden vallen (weet ik veel wat Bee allemaal met die pijp uitgevoerd heeft). Dan gaat het ritueel beginnen. Het valt me wel een beetje tegen dat Bee geen sjamanenjurk aan heeft getrokken moet ik zeggen, ik neem het allemaal toch wel beduidend minder serieus op deze manier! Maar het laatste wat ik op dit moment wil is ruzie met de almachtige DMT-pijp-beheerder, dus deze kritische aantekening laat ik voor nu maar even wat het is. De ervaringen van Eik en Bee zijn in hun eigen reports terug te lezen. Voor mij is het in ieder geval erg vermakelijk om hierbij aanwezig en toeschouwer te zijn. Met als absolute hoogtepunt het verschrikte ‘NO WAY, MOOI NIET BRUH’-hoofd van Eik als Bee hem na drie hijsen opnieuw de pijp voorhoudt (waarop ik denk: nondeju, dat spul is dus écht heftig...) (of is Eik tóch wél een softie?). Die heftigheid is van de buitenkant trouwens niet af te lezen. Beide zien er sereen en vredig uit tijdens hun trip. Vooral Bee ligt er doodstil bij, en doordat Eik en ik er zwijgend met zo ernstig mogelijke gezichten naast zitten krijg ik een beetje een mortuarium-vibe van. :’) (Sorry Bee.) Gelukkig weet ik de opkomende lachbui te onderdrukken, geen grappen nu, spirit molecules zijn serieuze business yo, daar moet je niet mee fucken. Met dooie mensen trouwens ook niet. En met de combinatie spirit molecules en dooie mensen al helemáál niet.

Dan ben ik aan de beurt. Ik ga op de matras zitten. Noob als ik natuurlijk ook weer ben m.b.t. het hijsen aan pijpen begin ik me lichtelijk zorgen te maken over de inhalatie-procedure. Dit wil je goed doen, anders moet je een uur wachten tot de volgende ronde i.v.m. tolerantie. En ik ben zacht uitgedrukt nu niet een persoon met een uitmuntend praktisch inzicht – voor wie dit nog niet doorhad. Bee legt ongeveer drie keer in Jip en Janneke-taal uit hoe de pijp werkt en dan denkt deze Einstein het wel te snappen. De eerste twee hijsen gebeurt er weinig. Pas bij de derde hijs begint de werkelijkheid flink te vervagen. De rest kijkt verbaasd hoe ik een derde, vierde, vijfde en zesde hijs naar binnen werk. ‘Wow, diehard!’ Haha thanks voor de eer Eik, maar de realiteit is eerder dat mijn eerste twee pogingen finaal de mist in gaan, waardoor ik deze valse start met een paar extra hijsen moet compenseren. :yum: Na de +/- zesde hijs heb ik geen adem meer en lijk ik alle praktische intelligentie, voor zover ik die überhaupt al had, te zijn verloren. De bodyload van DMT wordt voelbaar en het hele fenomeen ‘pijp’ is spontaan hogere wiskunde geworden, ik snap er namelijk geen reet meer van. Het ding lijkt ook ineens 100 kilometer te zijn, waar is het uiteinde?? En wat moest ik daar ook alweer mee?... Fuck. Zoveel vragen. Ik begin enigszins te panikeren want ik ben te ver heen om te bedenken of ik nog een hijs wil of moet gaan liggen. Als een verdwaasd, aangeschoten bergschaap blijf ik een paar seconden gedesoriënteerd rechtop zitten. Total brain failure. Besluiteloos en steeds harder trippend probeer ik contact te maken met Eik en Bee in de hoop wat aanknopingspunten te vinden voor hoe nu verder, waarop Bee gelukkig de keuze maar voor mij maakt door de pijp – die inmiddels de lengte van de Chinese Muur heeft aangenomen – weg te halen. Aangezien ik werkelijk geen flauw idee meer heb van wat er allemaal aan de gang is, ga ik toch maar liggen en sluit m’n ogen.

upload_2018-6-9_4-49-20.png

Al kwam het bij mij meer hier in de buurt: :nomouth:

upload_2018-6-9_4-52-31.png

Ik kan me later van deze ervaring het volgende herinneren (weliswaar allemaal erg wazig): er is minder WOESJ en implosie-gebeuren dan bij changa, maar het er is wel een ander soort wereld. Ik bevind me in een pikzwarte ruimte, en in die ruimte bevindt zich een soort toren van lichte witte platen boven elkaar. De platen bewegen ten opzichte van elkaar, waardoor ze een steeds van vorm veranderende geometrische figuur vormen. Als ik inzoom op de toren, of als de toren op zichzelf inzoomt, of ik als de toren zijnde inzoom op mezelf, WHATEVER, kan ik recht op de platen kijken, deze bevatten allemaal in meervoud dezelfde tweedimensionale roze afbeelding die nog het meest lijkt op het roze olifantje van het speciaalbier Delirium Tremens (omg ik heb mezelf getript!) (haha nee, er was wel een duidelijke link met de normale wereld aangezien ik dit bier had meegenomen naar Eik) (ik heb dus geen narcistische persoonlijkheidsstoornis ofzo) (hoop ik). Er is ergens rechts vaag in beeld ook nog een kubus met daarin een paar hokken/kamers met felle kleuren, maar dit beeld is te wazig om te beschrijven – het is wel mooi! Deze bescheiden dosis DMT is niet eng of te heftig. Gedurende de hele ervaring voelt het alsof er een wolk van happiness om me heen hangt. Als ik – POEF – ineens weer terug ben na slechts een minuut of vier (het leek voor mij inderdaad niet veel langer, dus tijdsperceptie was vrijwel normaal) hoor ik van de rest dat ik de hele tijd een big smile op mijn gezicht had. Zo voelde het ook. :hearteyes:

DMT: ronde 2 – ????????????????? (kon geen betere samenvatting bedenken)

Deze ronde verloopt betrekkelijk heftiger voor ons alledrie. We krijgen nu weer de Bee Test deel 2 voorgeschoteld, de wat meer advanced dosis van 50 mg. Eik wil deze keer graag wat meer badasss doorhijsen dan de eerste keer en vraagt of Bee hem vriendelijk wil aanmoedigen op het moment dat het mentaal moeilijk wordt. Dit lukt aardig, blijkt wel als hij even later uit zijn trip komt. Ik heb denk ik nog nooit eerder zo’n verdwaasd iemand gezien. En ik heb ook nog nooit iemand zo vaak achter elkaar 'HEEEEEEEH???????' en 'WTF???????' en 'WAAAAAAAATTTT' en 'NEEEEEE' en 'DIT KANNN NIETTTTT' horen roepen. (Even hoor, Eik heeft sérieus letterlijk minstens anderhalf uur lang alleen de voorgenoemde kreten uitgeslaakt, op willekeurige volgorde. Haha.) Als je meer wil weten over de dimensie/voorportaal/wachtkamer inclusief entiteiten die Eik bezocht heeft moet je zijn eigen tripreport maar effe lezen.

Als Eik enigszins is bijgekomen, en wij van onze lol om Eik, is Bee weer aan de beurt. Ook Bee is deze keer achteraf enorm onder de indruk en helemaal verbluft en moet even bijkomen. Ik word lichtelijk bang van een Bee die onder indruk is, want we weten allemaal dat Bee best wel een doorgewinterde oppersjamaan is, en dan is onder de indruk zijn geen vanzelfsprekende zaak. Als we vragen wat hij heeft meegemaakt duurt het even, maar uiteindelijk luidt de samenvatting 'Ik was in een kamer met shit en die shit was belangrijk'. Wie of wat was die shit? 'Geen idee man.' Wat was er belangrijk? 'Weet ik niet.' Maar… wat dan? 'Pfff ik weet het echt niet man.' :thinking: * krekelgeluiden * Goed, het lijkt erop dat we op dit moment even niet al teveel wijze inzichten kunnen verwachten van onze persoonlijke DF-Dalai Lama, maar vraag het hem later nog eens. (Zie Bee's report.)

Oké dames en heren, tot zover het DMT-journaal, wij wensen u nog een prettige avond en tot ziens. Oh wacht. Nee, we hebben mij nog. Crap. Ik moet ook nog een tweede keer. Ik durf eigenlijk serieus niet meer nu, maar ik kan er niet zomaar meer 'tussenuit chickenen' om maar even Eik's uitdrukking te jatten. Dus raap ik me bij elkaar en neem ik maar weer op de matras plaats. Vooruit dan maar, kom maar op met die entiteiten en kamers met belangrijke shit. Ik vraag Bee of hij me tijdens het proces van het roken van de pijp (ik wilde pijp-proces typen maar ehhh, ja goed) van praktische instructies wil voorzien als het weer in de soep dreigt te lopen met mijn hijs-technieken. Na een hijs of drie voel ik de WOESSSJ als een soort tornado over me heen denderen en in één klap verandert de pijp ook weer in een mysterie dat de regisseur van the Da Vinci Code niet bij elkaar had kunnen verzinnen. Na eerder op de dag van de changa DMT les één 'Jij = weg' geleerd te hebben, is dit misschien DMT les twee: 'Come up = tijdverspilling'. Hier heeft het niet echt van gehoord namelijk. Het gaat als een raket steil omhoog. Ik weet niet of je ooit geprobeerd hebt cool een pijpie te roken op het moment dat je met 40.000 kilometer per uur richting outerspace werd gelanceerd. Nou precies, ik tot voor kort ook niet, en ik kan alvast een tipje van de sluier geven: dat is best wel een beetje lastig.

Dus, waar was ik. Oja, ik heb op dit moment fysiek zo’n beetje het idee dat ik door drie universums tegelijk vlieg, want WOESJ, maar maar nog steeds in de kamer ben en tegelijkertijd zie ik de pijp ook nog half voor me waar ik geloof ik ook nog iets mee moet. Aaaah too much. Ik snap er opnieuw geen ene anus meer van, wat was de bedoeling van dat rare voorwerp nou? Maar dan hoor ik ergens in de verte redder in nood, hulplijn Bee: "vinger op," "vinger af," "inademen," "ja, vinger op," etc. OJA, de instructies! Amen! Dit helpt echt, dat kleine beetje aardse sturing. Hierdoor weet ik nog net een paar IQ-punten te behouden om nog een paar halfslachtige hijsen erbij te nemen, niet zoveel als ik had gewild, want mijn adem is op (voor olifantenbegrippen laat mijn longinhoud het aardig afweten), maar wel genoeg om…

Ja om wat eigenlijk. Da’s nog de beste vraag misschien. Want wat ik gelezen had over DMT en me amper kon voorstellen is dus gewoon wel waar: waar andere drugs een laag leggen over de gewone werkelijkheid, is dit gewoon een heel andere wereld. EN DIE WERELD IS ECHT. EN JE BENT DAAR. ECHT. In hoofdletters: want probeer je even te beseffen hoe fucking wacko dat is. Terwijl je ego je dus een soort van verlaten heeft, want daar gaan we nog weer een keer, jij = weg [Eik et al., 2018], voelt het 'daar zijn' in ieder geval net zo echt als dat jij je op dit moment echt in deze werkelijkheid bevindt. Dat = ráár, vooral omdat het dus eigenlijk niet meer voelt als trippen. Je wordt nuchter uit deze werkelijkheid geplukt en in een andere dimensie geplaatst. En ja, I know, je bent niet nuchter, want je hebt zojuist aan een pijp met DMT erin zitten zuigen. Maar hoe dan dan ook voelt dit als echt. Dit zijn geen dromen, visuals. Dit is een realiteit die je ervaart. Ja, best wel holy fuck.

Achteraf ben ik er trouwens vrij zeker van dat zowel Eik als Bee een level verder zijn geweest dan ik. Ik wilde wel verder maar ik was gewoon een te slechte pijphijser en daardoor kreeg ik het niet voor elkaar. Too bad! Desondanks, ook sub-breakthrough, doet elke poging om de ervaring in woorden te vatten het tekort. Toch een poging bij deze.

In tegenstelling tot wat ik Eik en Bee heb horen beschrijven, is mijn wereld tweedimensionaal. Ik heb dus niet het gevoel dat ik zou kunnen rondlopen zoals Eik, want ik kan me in eerste instantie niet in de ruimte bewegen. Desondanks lijkt alles compleet tastbaar. Er is een gigantische plaat met daarop complexe voorstellingen, scènes, als op schilderijen, en al die scènes bestaan uit kleine vlakjes, fluoriserende vlakjes, mozaïek-like, cartoon-style. Er zijn ook 'poppetjes' op de plaat, al kan het ook steeds hetzelfde poppetje in meervoud zijn geweest. Ik zie deze poppetjes eerst alleen van zij-aanzicht. Ze lijken een hoofddeksel/hoofddoek te dragen. Het zijn zeker vrouwen, maar afgezien van tweedimensionaal zijn en deel uitmaken van de plaat doen ze eigenlijk niet zo veel boeiends. Ik voel niks bij ze en ik heb geen interactie met ze. Wel – en nu wordt het weird – kan ik ‘ín’ die poppetjes gaan, dit is echt heel lastig uit te leggen maar als ik door de kern van de poppetjes vormen ze een soort draaiende poort die toegang geeft tot een ‘dieptedimensie’ die zich voor mij ontvouwt en haaks staat op de tweedimensionale-platen-wereld. Hierdoor wordt het via een soort bypass toch mogelijk voor mij om ruimtelijk door al die platen reizen (snapt iemand dit nog?) (mooi, ik ook niet). Dit gaat heel snel, en die snelheid is fysiek voelbaar. Het is weer diezelfde buzz/woesj-bodyload in de basis denk ik die deze ‘vliegende’ sensatie geeft, poppetje na poppetje, poort na poort, plaat na plaat, steeds opnieuw als in een bizarre abstracte achtbaan. Ik krijg weinig tijd om te focussen op de voorstellingen op de platen, want het gaat allemaal veel te snel. Maar ik kan er wel glimpen van opvangen. Ze bevatten veel informatie maar hebben allen dezelfde ‘stijl’.

Ik heb me rotgezocht maar het was natuurlijk weer te optimistisch om te denken dat ik mijn DMT-trip wel effe op Google kon vinden. Omdat Eik en Bee allebei zo'n andere trip hadden (en Bee dit in 20+ keer changa en DMT nog niet meegemaakt had) was ik toch wel benieuwd of 2D-trippen vaker voorkomt op DMT. Blijkbaar wel. Op een website werd gesproken over 'Egyptische tweedimensionale cartooneske kunst'. Inderdaad lijkt deze stijl nog het meest in de buurt te komen van wat ik op die platen zag:

upload_2018-6-9_4-28-32.png

Alleen veel helderdere en meer gesatureerde kleuren. En complexer, veel meer scènes.

En dit doet me er ook wel ergens aan denken:

upload_2018-6-9_3-51-20.png

De volgende afbeelding lijkt niet echt op wat ik gezien heb (niks lijkt erop), maar geeft wel énigszins een idee bij de twee dimensies die haaks tegenover elkaar staan. De verhoudingen kloppen een beetje. Alleen was de omgeving bij mij niet zo kleurig (alleen de platen) en waren die muren ook niet zozeer zichtbaar. Het bewoog gewoon ten opzichte van elkaar waarbij die horizontale dimensie 2-D was en die verticale dimensie 3-D. Naja, alsnog was het dus totaal anders eigenlijk. :’)

upload_2018-6-9_3-51-35.png

Ik ben het besef van tijd helemaal kwijt, wat eigenlijk wel een beetje gek is, want schijnbaar alleen of vooral gebruikelijk na een doorbraak. Het ‘door de poppetjes/poorten/platen vliegen’-avontuur duurt voor mijn gevoel jaren en jaren en jaren. Steeds zie ik dezelfde volgorde van gebeurtenissen en beelden voorbij komen, in een zichzelf continu herhalende loop. Hier komt ook nog een gevoel van dèja vu bij: alsof ik dit eerder heb gedaan. Of misschien zelfs nooit iets anders heb gedaan. Misschien heb ik altijd door deze poorten gevlogen en zal ik ook nooit meer anders doen. Que?

De totale afwezigheid van begrenzing in tijd, het gevoel van herhaling en oneindigheid in toekomst en verleden is... tja. Eh. Er zijn eigenlijk geen woorden die dit kunnen beschrijven. Op een bepaald ogenblik komt er een ‘help?’-gevoel in me op maar er is geen echte angst. Ik heb misschien geluk dat DMT mijn ego grotendeels weggevaagd lijkt te hebben want met ego zou dit gewoon scary as fuck zijn geweest denk ik. Het is trouwens de eerste keer ooit dat ik überhaupt een loop-achtig iets heb ervaren op psychedelica dus dit is sowieso een primeurtje voor de DMT.

Op een zeker moment temidden van alle hectiek zie ik het poppetje/de poppetjes (ik weet nog steeds niet of het nou één en hetzelfde poppetje is of niet) ook even van vooraanzicht en in meer close-up. Knalgeel lang haar, rood/blauwe kleding. Rode getuite lipjes. Maar nog steeds geen contact of gevoel, waarover je mensen die entiteiten hebben ervaren op DMT nu juist vaak hoort. Dit mist echt volledig gedurende de hele ervaring. Nu ben ik altijd wel een erg visuele en misschien minder dan gemiddeld mentale tripper geweest, maar dit totale gebrek aan interactie is toch gek, ik kan zelfs niet echt bepalen of deze poppetjes überhaupt wel een levende kern hebben, wezens zijn. Het feit dat ze tweedimensionaal zijn maakt dat ook niet makkelijker. In onze aardse wereld leven tweedimensonale zaken per definitie niet, maar wie zegt dat het daar ook geldt?

(Plot twist: misschien was ik wel gewoon in DMT-wereld in het plaatselijke Rijksmuseum naar schilderijen gemaakt door de daar aanwezige aliens aan het kijken. Op een druilerige zondagmiddag.) :smirk:

Dan ben ik ineens uit het niets half terug in de normale realiteit. Oja, pffffff goeiemorgen zeg, das waar, die bestaat ook nog, hoi Eik en Bee. Ze zien dat ik weer enigszins op aarde ben want ik hoor ze in de verte verbaasd zeggen ‘wow, nu al? drie minuten maar! zo kort!’ en ik ben echt totaal perplex op dit moment, zelfs ergens enigszins verontwaardigd, want ik denk: hoezó nou, drie minuten?! Kom mij hier niet vertellen dat dit drie minuten waren bro, ik heb hier net minstens honderd jaar door tweedimensionale shit heen zitten te vliegen, dat fix je niet even in een paar minuten, joe, de groeten. Sterker nog, ik heb het idee dat ik nog stééds door poppetjes en poorten aan het vliegen ben. WTF? Ik ga half rechtop zitten en brabbel iets over platen, poppetjes en honderd jaar, ik wil het heel graag uitleggen allemaal, maar ik kom niet ver, want error.

(Achteraf gezien probeerde ik waarschijnlijk ook gewoon net wat te vroeg te verwoorden wat ik had meegemaakt, was denk ik beter nog even blijven liggen, het was nog niet afgelopen. Doordat ik die tijd niet nam bevond ik me gevoelsmatig kort in twee werkelijkheden/dimensies tegelijkertijd, gewoon met m’n ogen open. In de kamer bij Eik en Bee maar op het zelfde moment ook nog steeds sjezend door die verrekte oneindige platen aan het reizen. Kan dus ook nog.) (Is er überhaupt iets dat níet kan op DMT?)

Als ik wat nuchterder word en door begint te dringen hoe de zaken ervoor staan, doorloop ik een soortgelijke ‘WTF just happened-fase’ als Eik. HEEEE????? HOE DE FUCK.... MAAR... NEEEEEE. HE???????? WAT?? HEEEEEEEEEE, HOEEEE, HUHHHHH. Totaal flabbergasted. Verder dan dit komt je nietige apenbrein gewoon niet, thanks Bee voor deze beschrijving. Dat spul showt je een glimp van een andere realiteit, kort (hoewel het zo dus niet bepaald hoeft te voelen), en dan ben je weer terug in je beperkte brein en is het niet meer interpreteerbaar. Het ongrijpbare zorgt voor een soort frustratie en de eerste tien minuten wil ik eigenlijk alleen maar terug, om meer te zien en meer te begrijpen van die wereld, hoe leip en gestoord die ook is. En dan dus te bedenken dat dit allemaal nog veel verder kan gaan dan dit. Echt fascinerend. Ik wil dit sowieso verder verkennen in de toekomst en ooit gaan meemaken wat een DMT-doorbraak is! Maar ja... die stomme pijp hè. Die fucking pijp. Die snap ik dus gewoon niet meer! Driedimensionaal door tweedimensionale shizzle reizen, GEEN PROBLEEM, in twee dimensies tegelijk zijn, KOMT IN ORDE, maar die pijp?!? Vinger op/vinger af-shit? Te ingewikkeld! Ik ben te simpel om intellectueel beperkt om het proces tot de gewenste dosis praktisch te doorlopen, te...

“Te dom om te pijpen,” vult Eik op dat moment behulpzaam aan.

Ja, precies, dank voor deze wijsheid Eik, daarom mag ik je kerel, te dom om te pijpen, dat ben ik.

Mijn hoofd ongeveer tijdens het DMT-pijpen:

upload_2018-6-9_3-51-49.png

Eh ja, daar laat ik het voor vandaag maar even bij wat betreft DMT. xD

Hierna roken we nog een hasj-jointje buiten (ik maar twee trekjes, mijn keel had hier écht geen zin meer in na al het pijpgeweld) en lurken we vervolgens op de bank hangend lui, gaar en hersenloos nog wat lachgasballonnen naar binnen terwijl The Matrix – die ik schandalig genoeg nog nooit gezien heb – opstaat. Ik blijk voor het inhaleren van lachgasballonnen alleen helaas al net zo’n afwezig talent te hebben als voor DMT-pijpen. Want terwijl de overige twee al dertig jaar klaar zijn met hun ballon zit ik nog altijd als een astmatische walrus in mijn roze exemplaar te ademen terwijl de piep/ruis in mijn oren steeds oorverdovender wordt en ik geen benul meer heb van of die ballon nu nog wel leegloopt of niet...! Aaaargh, zucht, gelukkig kunnen we er zelf om lachen. (Vooral Eik.) (Eik kan er echt héél hard om lachen.) (Iets te hard!) (Beetje stoned misschien, Eik?!)

Rond 4.30 uur ’s constateren we dat the Matrix helemaal afkijken voor nu misschien iets te hoog gegrepen is, en gaan we slapen. Dankbaar voor deze ervaring ben ik, als ik in m’n bed lig, en de volgende morgen word ik ook in een dankbare afterglow wakker die nog dagenlang heeft aangehouden! De frustratie over het ‘niet weten’ is een beetje weggeëbt en verwondering is overgebleven, want ook al weet ik nog steeds geen ene fluit (WAT WAS DIT???), ik weet wel dat ik nu dus echt helemaal niets meer zeker weet. Alleen 1) mijn pijp-skills vereisen oefening, en 2) DMT is vet. Maar daar houdt het dan ook wel ongeveer op. En weten dat je geen fuck weet, is toch ook iets weten.

Van welk helder licht uit de oudheid was die uitspraak ook alweer, ‘All that we know is that nothing can be known?'

Nou, diegene had dus een punt. Blijkt.

Maar is dat erg? Neuh, denk ’t niet, want als we de antwoorden toch nooit gaan vinden, dan kunnen we maar beter gewoon in het bos met onze reet op vochtig mos tussen de pissebedden gaan chillen met een jointje en de nietigheid van ons eigen apenbreintje omarmen, lekker filosoferen over zaken die we nooit gaan begrijpen, en weer nieuwe vragen stellen waar we nooit antwoorden op gaan krijgen omdat we maar een stel simpele zieletjes op één aardbol zijn.

Conclusie

Dit was een onwijs bijzondere ervaring en ik was (ben) nog steeds onder de indruk! Heb nog een paar dagen lang een beetje verdwaasd in een soort dankbaar roze wolkje rondgelopen, het is fijn om weer als een kind zo verwonderd te mogen zijn over nieuwe ervaringen.

@Eik: ik had jou natuurlijk al eens ontmoet (en hoe xD) en je bent nog steeds een even chille en open-minded gast. Bedankt voor je gastvrijheid én bedankt voor je wijze levenslessen.

@Psychedelibee: jou had ik nog nooit eerder in RL gezien maar toch voelde het vertrouwd. De meest directe van ons mods, maar stiekem een klein hartje. (Toch ook een softie dus! Verdorie krijgt die Eik op de valstreep toch nog gelijk!) Bedankt voor de gezelligheid, je kennis/ervaring en voor hoe je ons op een veilige manier heb laten kennismaken dit bijzondere molecuultje.

:hearteyes:

Shakti, ketastic, KropSla en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. Fenrir

Fenrir Bewuste gebruiker Tripreporter

Reactie op deel I: changa

Om maar gewoon te beginnen met: wat kun jij toch heerlijk schrijven, :elephant:!

#yolo

Integendeel, ik geniet juist van een uitvoerig omschreven ervaring.

Ik voel nu echt zó'n verwantschap met jou!

Ik meen me te herinneren dat jij pas 27 bent? (Then again, ik meen wel meer dingen te weten.)

Supernice! Goede actie, @Psychedelibee!

Goede instelling.

Dit soort beeldend taalgebruik, daar kan ik van genieten. Je hebt meer mooie uitspraken maar ik kan niet álles citeren en van commentaar voorzien, daarom dit voorbeeld.

Legit laughing out loud.

#MooieUitspraken

Van kurkdroge biologie naar drijfnatte biotoop.

Tot welke naam zijn jullie gekomen?
    Indien nog steeds naamloos wil ik The Caterpillar opperen.

En nu het volgende deel lezen!

Psychedelibee en Roze olifant vinden dit leuk.
  4. Roze olifant

Hahaha, kijk, dit soort reacties kan ik waarderen! Ben al benieuwd naar de volgende!

The Caterpillar is nog een optie, denk ik, moet je misschien wel even toestemming vragen aan Bee, was zijn rupsje. ^_^

* Oh en ik ben 31, maar 27 klinkt beter. Dus daar doe ik het voor. Misschien was prehistorie wel wat overdreven ja.

Fenrir vindt dit leuk.
  5. Fenrir

Reactie op deel II: DMT

Nu wil ik ook culinaire hoogstandjes :(

In deze redenering kan ik me 110% vinden.

Teleurstellend!
    (Mochten wij ooit samen gaan trippen, dan beloof ik bij dezen plechtig om een jur... eh, sjamanengewaad te dragen!)

Ik vind het altijd kut wanneer ik lachgas gebruik terwijl er nuchtere mensen bij zijn, dat je zo bestudeerd wordt!

(Off topic: ik bedenk net een superslechte woordgrap, @Psychedelibee! Bee zijn is meemaken. That's all.)

Neeeeeeee?

Don't sell yourself short :)

Ik geloof er niets van. Gelukkig mag ik je ook!

Haha :tearsofjoy:

Dit vond ik ook al mooi in Bee's post, maar de * krekelgeluiden * is een fijne touch.

Dat zou ik kijken! (En ik heb niet eens een tv. Níets is onmogelijk met DMT!)

Goede uitspraak @Eik!

Het sluipt er toch in hè, die regels die ze op de uni erin stampen?

Que.

Que?

:tearsofjoy:

Ze zouden DMT roken makkelijker moeten maken! Ik denk aan een erlenmeyer op een kookplaat van 150 à 160°C, met aangesloten mondmasker en eventueel ventilatie. Dosis afwegen, masker op en gaaaaaaaaan.

Wow, ik wist niet dat de iksdee nog bestond. Fervent ex-MSN'er? :wink:

:wink:

Amen.

Wel een heel helder licht, als hij modern Engels sprak in de Oudheid! (Sorry, dat was flauw. Ik moet eigenlijk gewoon naar bed gaan.)

Ik wist natuurlijk al dat jullie elkaar kenden, maar toch fijn dat het nu ook chill was!

Aha! Psychedelisofty :nerd:
    Maar even serieus, fijn dat ook deze IRL-ontmoeting voorspoedig verlopen is!

Ps: :tree::bee::elephant:

Pps: het was erg fijn om te lezen, bedankt voor je report @Roze olifant!

Roze olifant en Psychedelibee vinden dit leuk.
  6. Fenrir

Gelukkig, dan heb ik niet voor niets een half uur besteed aan stukjes tekst selecteren op een stervende telefoon om te kunnen citeren!

Ik hoop half dat Bee nee zegt, dan kan ik zelf een rupsje adopteren :blueheart:

31 is ook een mooie leeftijd. Je bent pas op een derde joh!

Roze olifant vindt dit leuk.
  7. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Clickbait! :tonguewink::tearsofjoy:

Wat een gedetailleerd, goed geschreven en hilarisch report! :tearsofjoy:

En wat een ervaring... Aan de ene kant ben ik ook super benieuwd, aan de andere kant heb ik ook de zeer duistere kant van trippen gezien en ben ik zeer huiverig. In ieder geval fantastisch om jullie ervaringen ermee te lezen!

Roze olifant en Fenrir vinden dit leuk.
  8. stomme eend

stomme eend Bewuste gebruiker

De vijf kilometer was een groot plezier om te lezen!!

( kom je uit het zuiden? Ontwaar wat uitdrukkingen die volgens mij vooral in Limburg gebruikt worden)

9. Eik

Eik Bewuste gebruiker Tripreporter

WoW! @Roze olifant !

Wat een pareltje heb je weer geschreven! Heerlijk om dit allemaal te lezen! En wat een feest om samen met jou en bee dit mee te mogen maken... jij moet echt boeken gaan schrijven over drugs ervaringen! Ik wil je wel helpen met het creeeren van de ervaringen en het aanleveren van one-liners....

10. Roze olifant

@Fenrir: even een korte reactie (heb zojuist wéér een trein gemist en moet de volgende echt halen, ik leer het nooit!), thanks voor de geniale reacties haha, heb ik hard om gelachen.

xD

Ik blijf hem gewoon hardnekkig gebruiken. Vroeger was alles beter.

Haha, oh, is het zo erg? Ben wel benieuwd welke? Wist niet dat ik het ABN zo aan het verleren was. Ik kom inderdaad oorspronkelijk uit het zuiden van NL, woon al een aantal jaar in België dus dat helpt misschien ook niet mee. :wink:

@de rest: Danke schön! :)

Fenrir vindt dit leuk.
  11. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Echt waanzinnig mooi hoor! Het is een boekwerk maar door jouw schrijf kunsten is het werkelijk een plezier om te lezen.

Sowieso gewoon ook erg leuk om het nu ook nog een keer op papier te zien. Ben onder de indruk van de details die je hebt kunnen onthouden.

Misschien dat ik later nog echt inhoudelijk reageer, maar daar ben ik nu even te high voor op het moment.

12. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Wat een GE-WEL-DIG rapport zeg! Echt met smaak gelezen en zeer van genoten! Je kunt idd zo goed schrijven! Echt hoor!
    Het lijkt mij (nog) veel te heftig voor mij om zo echt te trippen. Daar durf ik niet genoeg voor “los te laten” en ben gewoon nog niet toe aan echt trippen vind ik. Best wel een schijtbak zeg maar..
    Die humor van jouw is zalig om te lezen.
    Jullie hebben allemaal genoten volgens mij @Psychedelibee , @Eik en @Roze olifant . Heel leuk ook dat jullie het met zijn drieën hebben gedaan (dat klinkt ook weer eeeh dubbel..) en elkaar hebben ontmoet.
    De rapporten over deze ervaringen heb ik met smaak allemaal gelezen. Echt tof!
    Ik voel veel nominaties aankomen voor het tripreport van de maand. :wink:

Roze olifant, Fenrir en Psychedelibee vinden dit leuk.
  13. Psychedelibee

Dubbelzinnigheid was een beetje het terugkerende thema bij ons drieën, dus wat dat betreft had je zo mee kunnen doen haha.

Roze olifant, Fenrir en De Dunne vinden dit leuk.
  14. De Dunne

Hahaha ik ben sowieso wel van de dubbelzinnige of schuine opmerkingen in humor.

Roze olifant, Fenrir en Psychedelibee vinden dit leuk.
  15. Psychedelibee

Gast, je moest eens weten hoe toepasselijk deze op zoveel verschillende lagen is op dit moment.

16. Fenrir

Haha! Ga je lekker?

17. Psychedelibee

Haha ja best wel :grin:, maar ik wil dit topic niet kapen want daar is het veel te mooi voor.

18. Digitalism

Digitalism Experimenterende gebruiker

Hoewel ik nagenoeg alle trip reports lees, reageer ik zelden. Nu voel ik echter wel de behoefte om te reageren.

Ik heb genoten van je schrijfstijl, maar vooral van het verhaal zelf. Het trippen met mensen die je niet of nauwelijks kent is mooi en heeft echt iets magisch. Heb het zelf eenmaal mogen ervaren en denk er nog steeds zo nu en dan aan terug. Verder heeft DMT momenteel ook mijn aandacht. Tot dusver heb ik één keer een dosis van 20 mg geprobeerd en overweeg om binnenkort op een echte expeditie te gaan. Ben alleen niet zo'n ster in roken, dus het consumeren zelf vind ik lastig.

19. Roze olifant

Dank voor de reacties allemaal! Ik ben verbaasd dat jullie deze lap tekst gelezen lijken te hebben, hebben jullie niets beters te doen?!

Grapje hoor. :kissingheart: Vind ik natuurlijk alleen maar leuk.

Pfiew! Ben dus niet de enige die te dom is om te pijpen. :wink: Is wel effe een techniekje dat je moet beheersen ja. Ben er dus ook geen fan van, maar dit spul is verschroeide luchtwegen en wat hoestbuien dus wel dubbel en dwars waard, dan maar wat extra hijsen aan dat ding! (Voordeel daarvan is dat je heel cool op anderen overkomt, omdat die denken: zo hé, zoveel hijsen, die durft. Zet nog even je ‘not impressed’-face op en niemand die weet dat je eigenlijk gewoon geen fuck voelde. #swagyo).

Maar als ik een DMT-pil zou kunnen slikken in plaats van verbrand-plastic-met-vlaagje-kots walmen binnen te moeten proberen houden was ik een gelukkig mens.

@Psychedelibee: het is ook jouw topic, dus jij bent natuurlijk welkom om het te komen kapen. :grin:

20. De Dunne

Smaakt het echt daar naar? Zo vies chemisch achtig? Kun je het niet mengen in de pijp met iets wat wel lekker smaakt?

21. Psychedelibee

Ik vind dat dus persoonlijk enorm meevallen, maar ben wel duidelijk meer een roker dan olifantje.

De Dunne vindt dit leuk.
  22. De Dunne

Is het niet te mengen met iets dat wel lekker smaakt? Of kan dat niet?

23. Psychedelibee

In theorie zou dat wellicht kunnen, maar dat komt de ervaring niet ten goede want je wilt toch echt dat de rook die je binnenkrijgt ook DMT is. En je hebt meerdere teugen aan pure DMT walm nodig om op het gewenste niveau te komen. Ik las laatst ergens dat 1 teug gemiddeld 10mg DMT zou kunnen bevatten, klonkt me vrij random en niet echt onderbouwd verder. Maar als ik dan even zelf ga rekenen en ik leg 60mg op die pijp dan heb ik toch ook wel een hijs of 5 a 6 nodig voordat alles echt verdampt is, dus het lijkt op basis van mijn bescheiden ervaringen nog aardig te kloppen.

De Dunne vindt dit leuk.
  24. Roze olifant

Hmmm... het is wel zo dat DMT vooral smerig ruikt. Ik vind de smaak van de walm nog altijd geen delicatesse, maar moet Bee wel gelijk geven, het is niet hetzelfde als de geur, veel minder aanwezig. Trouwens, je begint toch snel na inname loeihard te trippen dus na een paar seconden snap je überhaupt al helemaal niet meer wat begrippen als smaak en geur inhouden. Das dan weer een voordeel haha.

Kortom: ik overdreef misschien een beetje. (Komt wel eens vaker voor.)

Fenrir, De Dunne en Psychedelibee vinden dit leuk.
  25. De Dunne

Weer iets geleerd, thanks!

26. stomme eend

stomme eend Bewuste gebruiker

Erg, erg... Nee joh. Ik ben al járen weg uit het zuiden dus vind het altijd wel grappig uitdrukkingen tegen te komen die ik van daar ken. Volgens mij was het nondeju oid en ik heb altijd het idee ( maar durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken) dat debiel vooral in het zuiden van het land ook als bijvoeglijk naamwoord wordt gebruikt. Hoor het hier ( randstad) iig nooit eigenlijk.

27. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

:hearteyes::hearteyes: Pracht report, en zo super om ze alle 3 naast elkaar te leggen. Bij wijze van spreken. Oh. Dat kan best. In meerdere browsers en .. Oh. Nevermind!

Nee, echt super, en me weer de krampen gelachen. :tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:

Geweldig leuk geschreven en erg bijzonder klinkt de ervaring. :hearteyes:

28. Digitalism

Hehe, thug life.

Jaaa, daar zou ik ook gelijk voor tekenen.

Moet je per se inhaleren om de DMT te laten verdampen? Ik lees namelijk ook reports waarin mensen eerst alles laten verdampen en dat vervolgens met één of maximaal twee teugen inhaleren. Ik hoor graag hoe jij hier tegenaan kijkt, want deze kennis is essentieel voor mijn volgende ervaring.

29. Psychedelibee

Nou je moet niet inhaleren om de DMT te laten verdampen, die moet uiteraard eerst verdampt zijn om het te kunnen inhaleren. Maar ik plaag je een beetje, want zo bedoelde je het waarschijnlijk niet :wink:.

Mijn ervaring is echter dat er zoveel damp van een goede dosis DMT afkomt dat je dit niet in 1 of 2 keer volledig kunt inhaleren en nu heb ik zelf een behoorlijk grote longinhoud. Bij mijn pijp is het overigens ook nog eens zo dat al die damp niet in mijn pijp past, dus ik vul de pijp elke keer met damp, inhaleer dat en herhaal dat proces zo vaak als ik kan.

DMT roken blijft best een lastig ding en vraagt een hoop oefening uiteindelijk, zelfs na 10+ keren vind ik dit nog steeds niet makkelijk. En in tegenstelling tot @Roze olifant, ben ik niet te dom om te pijpen :tonguewink:.

Roze olifant en Mindless vinden dit leuk.
  30. Digitalism

Helder verhaal. Vraag ik me nog wel af hoelang je elke teug binnenhoudt. Want als je elke teug bijvoorbeeld ca. 10 seconden binnen wil houden, dan ben je al snel een minuut bezig terwijl je steeds vager wordt. Of gaat het puur om het binnenkrijgen en voegt het vasthouden weinig toe?

31. Psychedelibee

Hoe langer je het binnenhoudt hoe beter, 10 seconden maar bij voorkeur langer is dus wel aan te raden. Als je het lang binnenhoudt ben je na de eerste teug al super vaag en dat wordt alleen maar meer inderdaad. Bij teug 3 of 4 ben ik vaak al zo hard aan het trippen dat ik de pijp niet eens meer zie in mijn handen.

Een sitter die de pijp aansteekt elke teug en hem uiteindelijk uit handen neemt voor je is essentieel want anders zou je zo maar eens je huis kunnen afvikken.

32. Digitalism

Duidelijk. We zijn met z'n tweeën, dus dat moet goed komen.

Dank voor je reacties, hier kunnen wat mee!

Psychedelibee vindt dit leuk.
  33. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Lekker levendig beschreven in ieder geval, hier moet ik even voor gaan zitten. :')

34. KropSla

KropSla Belezen gebruiker Tripreporter

Jaaa en daar is de derde! Heel cool om alle drie jullie verslagen nu te kunnen lezen.

En sorry haha, maar ik had echt nooit gedacht dat ik nog zo moeten lachen om een DMT verslag, maar dat kan dus wel :') Meestal voelt het als iets wat allemaal heel mysterieus en spiritueels beschouwd moet worden, dus ik voel me er bijna schuldig onder, maar dit is zo heerlijk geschreven. Kan het niet helpen.

Fenrir, Eik, Psychedelibee en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  35. Roze olifant

Haha, thanks. Niet schuldig over voelen, why so serious! Dat DMT zich graag als een mysterieus en spiritueel goedje voordoet betekent nog niet dat wij er niet om mogen lachen. :tongueout: (Als ik hiermee nu zekere DMT-aliens beledigd heb die zichzelf heel serieus nemen, sorry jongens! Wil verder geen ruzie ofzo.)

Fenrir, KropSla, Eik en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  36. Psychedelibee

Nu wordt je de volgende keer waarschijnlijk opgewacht als je terug gaat! Oh wacht, dat doen ze standaard al...

37. Roze olifant

Ze doen maar, als ze vervelend worden hoek ik ze gewoon neer met mijn pijp. (Die ik dan wel net even wat langer bij me moet zien te houden.)

Fenrir en Psychedelibee vinden dit leuk.
  38. Psychedelibee

Zo mooi hè, hoe vredelievend mensen van psychedelica worden.

Fenrir, KropSla en Roze olifant vinden dit leuk.
  39. Roze olifant

Dank je. Had zelf ook al sterk het idee dat het me een opener, kalmer en sociaal invoelender mens heeft gemaakt, maar toch fijn dat jij dat ook ziet, waardeer ik!

:relieved:

Psychedelibee vindt dit leuk.
  40. Lalaland

Lalaland Newbie

Hahahhaha
    Je moet gewoon je mond open doen, je ogen dicht, beetje kreunen, aan die ballen kietelen en op de prostaat drukken als dat bevalt XD
    En gewoon de dop likken en de schacht, zachtjes en in t begin langzaam. En dan laat je m in je keel stoten, half stikken maar door je neus ademen als ie ff verder eruit is.
    En gewoon likken likken blabla likken.
    Kijk maar een filmpje hahha

Anunnaki en Roze olifant vinden dit leuk.
Laden...