Citalopram en tramdol

Hoi,

Weet iemand of de combinatie tramadol goed gaat met citalopram? Ik slik nu sinds een paar maanden tramadol (niet op recept) tegen rugklachten. Ik heb citalopram voorgeschreven gekregen van mijn huisarts. Echter vraag ik mij af of deze combinatie wel kan.

Groetjes

inner_search

Badass junkie
Hoi,

Weet iemand of de combinatie tramadol goed gaat met citalopram? Ik slik nu sinds een paar maanden tramadol (niet op recept) tegen rugklachten. Ik heb citalopram voorgeschreven gekregen van mijn huisarts. Echter vraag ik mij af of deze combinatie wel kan.

Groetjes
Altijd eerlijk zijn tegen je arts , zwijgplicht.
Die had je dat antwoord kunnen geven , je was er toch al.
Als die combi kon had je mss ook ineens tramadol op voorschrift (als je die echt nodig blijkt te hebben).

effe geen tijd om te googelen voor je.

inner_search

Badass junkie
Hoi,

Groetjes
Het was dus gewoon zo simpel als dit intypen in Google man.
59331760-6C1B-49F0-B7E6-BF98604B29F6.png
:wave:

Altijd eerlijk zijn tegen je arts , zwijgplicht.
Die had je dat antwoord kunnen geven , je was er toch al.
Als die combi kon had je mss ook ineens tramadol op voorschrift (als je die echt nodig blijkt te hebben).

effe geen tijd om te googelen voor je.
Ik krijg geen tramadol op voorschrift, omdat de huisarts er van overtuigd is dat ik het met ibuprofen ook wel red. Mijn huisarts schrijft nooit iets voor, dus was bang dat ik geen antidepressiva zou krijgen als ik zou vermelden dat ik ook tramadol slik. En dat googelen heb ik al gedaan, echter ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen. Bedankt voor je reactie.

Paranoize.

Badass junkie
Ik slikte anti depressiva en tramadol samen nooit problemen gehad, srni venlafaxine en tramadol samen.

Paranoize.

Badass junkie
Niet aan te raden als je geen serotoninesyndroom wil krijgen.
Werd tegen mij verteld dat dit risico vrij laag is door mijn huisarts maar blijkt dit wel het geval te zijn moet je het natuurlijk niet doen.
Ik kreeg het ook allebij voorgeschreven samen met andere meds.
Kan geen garantie geven dat het veilig is.

Flualhamdulillam

Badass junkie
Werd tegen mij verteld dat dit risico vrij laag is door mijn huisarts maar blijkt dit wel het geval te zijn moet je het natuurlijk niet doen.
Het risico is over het algemeen inderdaad klein. Je huisarts moet hiervoor gewoon een risk-reward-analyse maken en beoordelen of de potentiële voordelen zwaarder wegen dan het kleine risico op serotonine syndroom. Maar dat is voor OP geen optie want de huisarts heeft geen weet van zijn gebruik.

Bovenaan