Clonazolam

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Maaike90

Newbie
Wat zijn jullie ervaringen met clonazolam? Is het geschikt als slaapmiddel en in welke dosering? Ik merkte dat 0,5 mg niet veel met me deed. Wat is de juiste dosering? Met 1,5 mg kreeg ik blackouts van een dag...

Jmths

Wijs gebruiker
Tripreporter
0,5mg is meestal genoeg om me in slaap te krijgen na middelengebruik, 1mg in nuchtere toestand is voor mij waarschijnlijk wel KO slaapie doen tijd.

Het piekt snel en hard en is naar mijn ervaring een van de meest recreatieve en verslavende benzodiazepines op de markt, net als zijn farmaceutische tegenhanger is deze relatief sterk angstremmemd/anxiolitisch en dus vrij recreactief.

Purplext

Bewuste gebruiker
Vraagje over dit middel. Hoe snel bouw je tolerantie en verslaving op?
Ik heb dit een week gebruikt, 0,5 mg per nacht, maar moest al snel 1 mg nemen.

Las hoe verslavend dit spul is en hoe erg de ontwenning is, dus houd nu weer een pauze. Maar mijn normale slaapmiddel quetiapine werkt niet goed meer, ook niet in dubbele dosis en heb de hele dag erna er last van. Van clonazolam geen enkele last!

Ik wil het als een noodmiddel gebruiken, dus denk aan soms een paar nachten achter elkaar, soms maanden niks.

De Dunne

Badass junkie
Vraagje over dit middel. Hoe snel bouw je tolerantie en verslaving op?
Ik heb dit een week gebruikt, 0,5 mg per nacht, maar moest al snel 1 mg nemen.

Las hoe verslavend dit spul is en hoe erg de ontwenning is, dus houd nu weer een pauze. Maar mijn normale slaapmiddel quetiapine werkt niet goed meer, ook niet in dubbele dosis en heb de hele dag erna er last van. Van clonazolam geen enkele last!

Ik wil het als een noodmiddel gebruiken, dus denk aan soms een paar nachten achter elkaar, soms maanden niks.
Heb je al eens contact gehad met een arts of slaap kliniek voor je slaapproblemen? Middelen nemen om te slapen werkt op den duur averechts namelijk. Het verstoord je "echte" slaap en maakt dat je steeds middelen blijft gebruiken. Oorzaak aanpakken is vaak een betere optie.

Purplext

Bewuste gebruiker
Heb je al eens contact gehad met een arts of slaap kliniek voor je slaapproblemen? Middelen nemen om te slapen werkt op den duur averechts namelijk. Het verstoord je "echte" slaap en maakt dat je steeds middelen blijft gebruiken. Oorzaak aanpakken is vaak een betere optie.
Ik heb geen chronisch slaapprobleem, daarom wil ik het voor nood gebruiken.

Met je eens dat oorzaak aanpakken beter is, daar wordt ook hard aan gewerkt. Maar omdat te kunnen heb je af en toe ook rust nodig...
Van de artsen kreeg ik dus quetiapine

Edit; mijn slaaphygiene is on point. Sta vroeg op, vreet kilometers per dag om mezelf uit te putten, geen schermen na 20.00. het is echt even nood nu.

De Dunne

Badass junkie
Ik heb geen chronisch slaapprobleem, daarom wil ik het voor nood gebruiken.

Met je eens dat oorzaak aanpakken beter is, daar wordt ook hard aan gewerkt. Maar omdat te kunnen heb je af en toe ook rust nodig...
Van de artsen kreeg ik dus quetiapine

Edit; mijn slaaphygiene is on point. Sta vroeg op, vreet kilometers per dag om mezelf uit te putten, geen schermen na 20.00. het is echt even nood nu.
Aha ik wist niet dat je het met een arts in overleg doet. Ik dacht zelfdokteren zoals velen. Sterkte dan!

Paradise

Newbie
Het hangt wat van je toleranantie af..
En vooral voor de hypnotische effecten.
Bij benzo's gaan die vrij snel weg en wordt een slaappil snel een kalmeerpil.
Clonazolam heeft wel veel sterkere blackout effecten dan Etizolam bijvoorbeeld.
Tolerantie gaat ook trager bij Etizolam en in een blackout hebben andere mensen het niet door.
Terwijl een Clonazolam blackout wel een actief en destructief kan zijn,
ik vind Clonazolam zeer ontremmend.
Vind het een linkere benzo.
Tolerantie voor het hypnotische gaat vrij snel denk ik,
Clonazepam wordt minder vaak voorgeschreven voor slaapproblemen.
Is meer een sterk kalmeer middel.
Het werkt ook nogal lang.

Als je een arts hebt vraag anders Lorazepam van 2,5mg smelttabletjes.
Veel safer dan Clonazolam, ik mocht van de psychiater kiezen tussen Lorazepam en Clonazepam.
Clonazepam kan iets stimulerend hebben ...
en Clonazolam staat ook bekend dat mensen midden in de nacht hun haag staan snoeien enz ...

Etizolam blijf ik de winnaar vinden, ik heb daar een maand lang op 1mg kunnen slapen.
Bij iets als Lormetazepam is het eerder vier dagen.
Lorazepam 2 a 3 weken.

Ik heb ook quitapine. De tolerantie stijgt ook wel.
Iedere maand moet er ongeveer 25mg bij.
Als je het al een tijdje neemt werkt het soms ook totaal niet.
Ik ben vooral bang voor al de negatieve bijwerkingen daarvan.
En vaak voel ik me overdag mijzelf niet echt.

5-HTP vind ik ook ok ... in rustigere periodes.

Nuja succes, en benzo's afwisselen kan ook wat helpen om tolerantie te vertragen.

Purplext

Bewuste gebruiker
Dank voor je uitgebreide antwoord.
Ik doe met een doosje quetiapine (30 stuks 25 mg 1a 2 zo nodig) 2 jaar. Zo weinig gebruik ik het (slaapmedicatie) dus maar.

Ik lig na clonazolam gewoon 9 uur k.o. in bed, geen vreemde spooktochten o.i.d. en ik sta helemaal helder en wakker op. Daarom vind ik het zo'n topspul.

Kalmerend vind ik het niet, het is gewoon; bam, slaap.
Ik leg het maar apart voor af en toe dan, zodat ik er niet aan kan gewennen.

Bas

Wijs gebruiker
Ik lig na clonazolam gewoon 9 uur k.o. in bed, geen vreemde spooktochten o.i.d. en ik sta helemaal helder en wakker op. Daarom vind ik het zo'n topspul.

Kalmerend vind ik het niet, het is gewoon; bam, slaap.
Ik leg het maar apart voor af en toe dan, zodat ik er niet aan kan gewennen.
Clonazolam raad ik echt af. Ik heb daar slechte ervaringen mee en héle slechte ervaringen. Wacht maar tot je een keer out gaan en je dan op dat moment nog niet in bed ligt. Dan kan je echt rare dingen gaan doen.

Al snel kan je niet meer slapen zonder die clona te nemen, dan lig je echt gewoon een nachtje wakker. Ook als je alleen clona zou nemen en verder geen soft- of hard drugs, heb je al snel last van nare afkickverschijnselen. Uit mijn eigen ervaring zijn dit verschijnselen die écht gewoon niet prettig zijn! Blijf er gewoon lekker van af, is mijn advies. (:

Purplext

Bewuste gebruiker
Clonazolam raad ik echt af. Ik heb daar slechte ervaringen mee en héle slechte ervaringen. Wacht maar tot je een keer out gaan en je dan op dat moment nog niet in bed ligt. Dan kan je echt rare dingen gaan doen.

Al snel kan je niet meer slapen zonder die clona te nemen, dan lig je echt gewoon een nachtje wakker. Ook als je alleen clona zou nemen en verder geen soft- of hard drugs, heb je al snel last van nare afkickverschijnselen. Uit mijn eigen ervaring zijn dit verschijnselen die écht gewoon niet prettig zijn! Blijf er gewoon lekker van af, is mijn advies. (:
Hoe snel krijg je die afkickverschijnselen dan? Heb het nu maar een paar keer gebruikt en de rest weggedaan. Ga het dus niet meer gebruiken. Maar ben benieuwd hoe snel dat zou gaan.

BadassPsycho

Experimenterende gebruiker
Hoe snel krijg je die afkickverschijnselen dan? Heb het nu maar een paar keer gebruikt en de rest weggedaan. Ga het dus niet meer gebruiken. Maar ben benieuwd hoe snel dat zou gaan.
Bij mij was dat al na zo'n 2-3 nachten achter elkaar gebruik.

BadassPsycho

Jeetje, wat voor verschijnselen had je dan? En welke dosis had je gebruikt?
Heb het vorige week 3 nachten achtereen gedaan maar niks gemerkt...?
Dat is ook voor iedereen anders denk ik. Ik gebruikte zo'n 1 mg per nacht. Ik had last van zweten, angst, electrische 'zaps' door mn lichaam en hoofd. Ik zou clonazolam nog heel graag weleens willen gebruiken (1x per week ofzo zodat ik geen afkickverschijnselen krijg) maar ik ben bang dat ik mezelf niet onder controle kan houden met een zak van die pillen op mn kamer :grin:

Purplext

Bewuste gebruiker
Dat is ook voor iedereen anders denk ik. Ik gebruikte zo'n 1 mg per nacht. Ik had last van zweten, angst, electrische 'zaps' door mn lichaam en hoofd. Ik zou clonazolam nog heel graag weleens willen gebruiken (1x per week ofzo zodat ik geen afkickverschijnselen krijg) maar ik ben bang dat ik mezelf niet onder controle kan houden met een zak van die pillen op mn kamer :grin:
Oef, dat klinkt naar inderdaad. Die zaps ken ik alleen van het te laat nemen en afbouwen van citalopram. Ik vond dat echt een hel en elke maand moest ik er weer aan geloven. Zo klote dat ik dat spul nooit van mijn leven meer wil.
Blijkbaar levert clonazolam je nog wel voldoende op dat je het weer zou willen gebruiken.

Ik ben sowieso niet echt een benzo-persoon, maar vond het zo chill dat ik in 1 uur k.o. kon gaan en zonder kater wakker werd dat ik op zoek ging naar het addertje onder het gras. Schrik echt van de verhalen die ik tegenkom.

Baap

ik heb 1x 2mg gebruikt, gewoon omdat ik de kans kreeg en wel wat slaap kon gebruiken na een weekend vol feesten. Ik heb hierna 16 uur geslapen, maar dit kan ook komen door nacht doorhalen dag ervoor. Wel het idee dat ik helemaal van de wereld was tijdens het slapen dus denk dat 1mg voldoende is

Baap

Maar ik zou het niet slikken als je het niet nodig hebt. Verslavend als de ziekte en het heeft eigenlijk geen toegevoegde waarde.

ATGC

Belezen gebruiker
Recentelijk wat 0.5mg pellets binnengekregen, eentje op vrijdagavond genomen, werd de volgende dag om 19:00 wakker. Geen blackout maar de zaterdag heb ik buiten bewustzijn doorgebracht.

Voor mij is het duidelijk, uitkijken met dit spul. Psychonautwiki noemt 0.5mg ook al "heavy" dus pellets halveren of vierendelen is wijsheid.

• Like
Waarderingen: Bas

Lysergine

Belezen gebruiker
Voor mij is het duidelijk, uitkijken met dit spul. Psychonautwiki noemt 0.5mg ook al "heavy" dus pellets halveren of vierendelen is wijsheid.
Poeder aanschaffen en volumetrisch doseren lijkt een goede optie. Als je het goed aanpakt, kun je zodoende heel nauwkeurig doseren en heb je consistentie in concentratie en dus kwaliteit wat bij pellets weleens ontbreekt. Nadeel is dat je gelijk een grote hoeveelheid hebt wat voor sommigen tricky kan zijn.

Zelf heb ik clonazolam ervaren als een benzo met sterke amnestische en hypnotische eigenschappen die eigenlijk alleen geschikt is voor zwaarder werk, bijv. als slaapmiddel na een sterke stimulant. Van de alom geprezen recreatieve effecten heb ik niets gemerkt; het maakte me eerder juist apatisch.

Bovenaan