Clozan 5mg VS diazepam 5mg

Hallo,

Als ik een angstgevoel krijg (overheersend gevoel van stress, onrust,...) dan hielp bij mij clonazepam (5mg)

Ik heb ook diazepam(5mg) voorgeschreven gekregen maar daar had ik minder effect van? Ik voelde "amper" de onrust verdwijnen?!

Nu heb ik clozan gekregen. Is dit hetzelfde als clonazepam?
Zou tot de groep van de thiënodiazepine's behoren?

Kan iemand me geruststellen?

Alvast bedankt!

_shikantaza

Badass junkie
Clozan = Clotiazepam, een Benzo net als Clonazepam en Diazepam.

5mg Clonazepam is een hele hoge dosis. Zou het 0,5mg kunnen zijn?
5mg Diazepam is ongeveer 0,25mg Clonazepam dus dat komt meer
bij elkaar in de buurt.

5mg Clonazepam is echt een KO dosis hoor.

Wat ik kon vinden of Clotiazepam is het ongeveer even sterk als Diazepam.

OtherShore

Badass junkie
Verschillende benzos hebben enigszins verschillende werkingen. Sommige zijn meer slaapverwekkend (bijvoorbeeld lorazepam), sommige meer kalmerend en ontspannend (zoals clonazepam en clotiazepam), sommige hebben een meer gebalanceerd effect (diazepam). Daarnaast zijn er grote individuele verschillen in hoe mensen reageren op benzos. Dus ja, het kan maar zo zijn dat clonazepam wel werkt voor jou en diazepam niet. Clotiazepam zou qua effect iets meer op clonazepam moeten lijken dan diazepam, dus hopelijk is dat een goede optie voor je. Gewoon proberen en kijken of het werkt voor jou.

Wees wel voorzichtig met benzos. Je wilt niet afhankelijk worden, dus gebruik ze echt alleen in noodgevallen.

Laatst bewerkt:

BrieMetDeBril

Badass junkie
Ik mag hopen dat TS 0.5mg bedoeld. 5mg is echt alleen verkrijgbaar als je epilepsie, chronische pijn of manie/psychose hebt.

Ik gebruik dit al heel lang, 1mg per dag en als ik 3mg neem dan val ik al in slaap. Heb wel de spiegel natuurlijk.

Bedankt iedereen voor de reacties.
Ik hoop dat het idd werkt.
Ik vind het zelf confronterend dat diazepam (Valium) 5mg amper werkte.

Nu dus afwachten wat clozan gaat doen.
Kan ook clonazepam 2mg geweest zijn? Ik begin nu ook te twijfelen...

Screenshot_2024-02-29-21-12-55-25_680d03679600f7af0b4c700c6b270fe7.jpg

Manu76

Badass junkie
Bedankt iedereen voor de reacties.
Ik hoop dat het idd werkt.
Ik vind het zelf confronterend dat diazepam (Valium) 5mg amper werkte.

Nu dus afwachten wat clozan gaat doen.
Kan ook clonazepam 2mg geweest zijn? Ik begin nu ook te twijfelen...

Bekijk bijlage 57729
Tja, als je niet meer weet hoeveel je nam? Maar de arts die het voorschrijft probeert je te helpen tegen je angststoornissen en/ of probeert die je van de verslavende Benzos af te helpen?
Ben je geïnformeerd over hoeveel drama ze kunnen veroorzaken die pilletjes?

Bovenaan