Cocaïne gebruiken

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

zoya

Newbie
Hallo allemaal, ik heb al veel gelezen en ik werk zelf in de zorg en ja ik weet dat cocaïne niet goed is voor je. Maarja daar komt het. Als ik nachtdiensten heb gehad en daarna ben ik vrij heb ik echt behoefte aan ontspanning en vooral mijn hoofd leeg maken.ik werk namelijk op een hospice. Ik doe dat alleen als iedereen slaapt en dan kan ik echt even ontspannen en even alles vergeten. Alleen nu merk ik dat dit dus een gewoonte is geworden na elke keer als ik nachtdiensten heb gehad . Niet naar dagdiensten of avonddiensten. Wat ook het probleem is dat ik niet moe wordt en kan na gebruik niet slapen. Als mijn man cocaïne gebruikt gaat hij slapen. Ik word er juist heel wakker van. Is het normaal dat je niet kan slapen en is het normaal dat je na bepaalde diensten behoefte jeb

Jane Margolis

Wijs gebruiker
Cocaïne is een stimulant, dus ja het is normaal dat je er niet van kan slapen.
Als ik je goed begrijp lees ik vooral dat je gebruikt omdat je behoefte hebt aan ontspanning en een leeg hoofd. Heb je ooit gekeken naar andere opties om dit te bereiken ipv snel en gemakkelijk naar drugs te grijpen? Denk aan meditatie, wandelen, lezen, schrijven, een hobby etc
Kans op een verslaving wordt namelijk een stuk groter wanneer je drugs gebruikt om de redenen die jij hier benoemd, zou zonde zijn als jou dit overkomt terwijl je gebruik en de redenen daarvan (nog) redelijk goed te verwisselen zijn voor iets wat geen nadelige gevolgen heeft, hoe langer je wacht hoe moeilijker dit gaat worden.
Take care!

dupont

Wijs gebruiker
Hallo allemaal, ik heb al veel gelezen en ik werk zelf in de zorg en ja ik weet dat cocaïne niet goed is voor je. Maarja daar komt het. Als ik nachtdiensten heb gehad en daarna ben ik vrij heb ik echt behoefte aan ontspanning en vooral mijn hoofd leeg maken.ik werk namelijk op een hospice. Ik doe dat alleen als iedereen slaapt en dan kan ik echt even ontspannen en even alles vergeten. Alleen nu merk ik dat dit dus een gewoonte is geworden na elke keer als ik nachtdiensten heb gehad . Niet naar dagdiensten of avonddiensten. Wat ook het probleem is dat ik niet moe wordt en kan na gebruik niet slapen. Als mijn man cocaïne gebruikt gaat hij slapen. Ik word er juist heel wakker van. Is het normaal dat je niet kan slapen en is het normaal dat je na bepaalde diensten behoefte jeb
Je hebt jezelf geconditioneerd om na een lastige of lange shift coke te gebruiken. Pavlov reactie. Vervang het eens met een boswandeling, stuk fietsen, of een film kijken ofzo. Als je dat blijft doen, wordt dat op termijn de nieuwe, gezonde gewoonte.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Het is juist niet normaal dat hij kan slapen na coke, wtf 😂

Dit is sowieso wel wat coke doet. Je voelt je helder dus het lijkt allemaal niet zo erg. Maar ondertussen krijg je heel snel met allerlei problemen te maken: stemmingswisselingen, slecht slapen, omgekeerd dag- nachtritme, onzekerheid, geldproblemen, ruzies..

Je kan dus maar beter gelijk doorzien wat coke allemaal met zich meebrengt. Wij mensen willen altijd alleen óf de leuke óf de slechte kanten zien. Maar het heeft het allebei. Dus misschien heb je er zin in, maar coke heeft geen zin om daar gehoor aan te geven want je gaat je er alleen maar kutter van voelen, en dan is de zin ook weer terug.

Gewoon even ademhalen en afleiding zoeken. Komt goed.

WAZA

Belezen gebruiker
ook een beetje coke en je slaapt nog steeds SLECHT, het is gewoon amfetamine groepering

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
ook een beetje coke en je slaapt nog steeds SLECHT, het is gewoon amfetamine groepering
Dat is het niet. Het is een tropaan alkaloide
Dit dus.

1 lijn cocaine en menig mensen kunnen slapen als een roos. Het probleem met cocaine is dat weinig mensen maar 1 lijntje nemen en hoger doseren of versnijdingen. Dan word slapen een probleem.

Laatst bewerkt:

zoya

Newbie
Ik gebruik het niet na dat ik nachtdienst heb gehad maar juist als ik er uit ben na 3 nachtdiensten.het probleem is dan dat ik niet terug kom in het ritme van overdag en dan het fijn vind om alles te vergeten. Wandelen enz doe ik genoeg. Maar gewoon een nacht doorhalen en dan niet werken maar ontspannen en dan kan ik de volgende shift diensten weer werken. Dus eigenlijk is het voor mij een nachtdienst extra maar dan thuis en geen werk. Is dit raar?

dupont

Wijs gebruiker
Ik gebruik het niet na dat ik nachtdienst heb gehad maar juist als ik er uit ben na 3 nachtdiensten.het probleem is dan dat ik niet terug kom in het ritme van overdag en dan het fijn vind om alles te vergeten. Wandelen enz doe ik genoeg. Maar gewoon een nacht doorhalen en dan niet werken maar ontspannen en dan kan ik de volgende shift diensten weer werken. Dus eigenlijk is het voor mij een nachtdienst extra maar dan thuis en geen werk. Is dit raar?
Niet raar, wel gevaarlijk ivm verslaving. Zeker omdat het een vast ritueel is geworden. Beter zoek je een manier om zonder drugs de dag te verwerken.

De Zandman

Badass junkie
Een gewoonte kan heel gemakkelijk en snel een echte verslaving worden...en die richting gaat de TS wel in.
Ik zou als ik hetzelfde zou gebruiken in een gelijkaardige setting toch naar iets anders gaan zoeken wat niet zo destructief kan uitpakken....
Er zijn al een aantal adviezen gegeven. Maar zie te stoppen met die rotzooi.
Straks is het te laat en zit je met een verslaving opgescheept, en dat wil je echt niet meemaken!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan