Cocaïne paranoia

Lorki1

Experimenterende gebruiker
Beste forumleden.

X aantal weken geleden was het nog eens tijd om cocaïne te doen met 2 vrienden. Nu ken je het wel, 1 wordt 2, 2 worden 3, enz..
Nu na het 5 de lijntje werd een vriend heel achterdochtig. Tot zelf op het punt dat hij dacht dat ik dingen verstopte in zijn huis en een sleutel van de deur had gestolen die dag. Ik moet jullie waarschijnlijk niet vertellen dat dit voor ons een angstaanjagende nacht was.
Heeft er hier nog al iemand dit eens mee gemaakt? Hoe kun je een persoon kalmeren die je niet meer vertrouwt? Een geluk dat we elkaar al lang kennen en hij op sommige momenten wel door had dat dit door de coke kwam.
Iemand meer info hierover?

CuriousExplorer

DF-koning
Beste forumleden.

X aantal weken geleden was het nog eens tijd om cocaïne te doen met 2 vrienden. Nu ken je het wel, 1 wordt 2, 2 worden 3, enz..
Nu na het 5 de lijntje werd een vriend heel achterdochtig. Tot zelf op het punt dat hij dacht dat ik dingen verstopte in zijn huis en een sleutel van de deur had gestolen die dag. Ik moet jullie waarschijnlijk niet vertellen dat dit voor ons een angstaanjagende nacht was.
Heeft er hier nog al iemand dit eens mee gemaakt? Hoe kun je een persoon kalmeren die je niet meer vertrouwt? Een geluk dat we elkaar al lang kennen en hij op sommige momenten wel door had dat dit door de coke kwam.
Uw vriend moet ver weg uit de buurt van cocaïne blijven. Dit blijft niet eenmalig, kan je dit uit eigen ervaring vertellen.

Lorki1

Uw vriend moet ver weg uit de buurt van cocaïne blijven. Dit blijft niet eenmalig, kan je dit uit eigen ervaring vertellen.
Oei, da's jammer. We hebben door de jaren heen verschillende dingen al uitgeprobeerd. Nooit iets raar gebeurt buiten eens een bad trip op psychedelica...

CuriousExplorer

DF-koning
Oei, da's jammer. We hebben door de jaren heen verschillende dingen al uitgeprobeerd. Nooit iets raar gebeurt buiten eens een bad trip op psychedelica...
Ik heb het ooit meegemaakt met een vriend, en kan je vertellen dat het iedere keer, maar echt iedere keer weer prijs was.
Dit is natuurlijk geen garantie dat het zo hoeft te lopen bij jullie, maar een gewaarschuwd mens is er 2 waard.

Als een ervaren persoon in deze kwestie kan ik je ook vertellen dat het niet eenmalig zal zijn en alleen maar zal toenemen mits het gebruik stopt. Ik ontwikkelde ook een achterdochtigheid tegenover mn beste vrienden tijdens het gebruiken dat ze steeds over mij aan het fluisteren waren en mij stiekem uitlachten terwijl ik ze hele tijd voor me zag zitten en weinig zag doen. Het werd erger en erger tot op het punt dat ik een fles kapotsloeg op tafel en ze ermee dreigde als ze niet ophielden met dat gedoe, natuurlijk hebben ze me direct het huis uitgetiefd met de nodige klappen en daarna hen nooit meer kunnen spreken, wat me nog steeds bijblijft en pijn doet.

Blyatman

Badass junkie
Ik zeg heel eerlijk, paranoia en cocaïne hoor je niet zo vaak op dit stadium. Maar als het dit stadium heeft bereikt, raad ik net als alle anderen het direct af. De gevallen die algemeen bekend zijn omtrent cocaïne en paranoïde zijn, is dat het namelijk niet een eenmalige situatie is geweest.

Hardcore_frk

Badass junkie
Een slecht, maar praktisch advies: pak een benzo bij je cocaïne. Dan pluk je alle vruchten van je cocaïne, zonder enige vorm van paranoia!

Blyatman

Badass junkie
Een slecht, maar praktisch advies: pak een benzo bij je cocaïne. Dan pluk je alle vruchten van je cocaïne, zonder enige vorm van paranoia!
Dit is een onjuist antwoord en advies. Om cocaïne te combineren met een benzodiazepine is sterker gezegd hoger af te raden wanneer iemand alleen op cocaïne al paranoia kan ervaren. De benzo zal echter het paranoïde effect echter alleen onderdrukken, maar zal echter naar meer gebruik van cocaïne getriggerd worden.

Hardcore_frk

Badass junkie
Dit is een onjuist antwoord en advies. Om cocaïne te combineren met een benzodiazepine is sterker gezegd hoger af te raden wanneer iemand alleen op cocaïne al paranoia kan ervaren. De benzo zal echter het paranoïde effect echter alleen onderdrukken, maar zal echter naar meer gebruik van cocaïne getriggerd worden.
Wij zijn het wel vaker oneens. Voor mij werkt het, misschien voor TS ook. Maar zoals gezegd: 'slecht advies'.

Blyatman

Badass junkie
Wij zijn het wel vaker oneens. Voor mij werkt het, misschien voor TS ook. Maar zoals gezegd: 'slecht advies'.
Vaker oneens? Ik heb nihil tot eigenlijk bijna nooit interactie met jou. Dus dit klopt niet.
anyhow, ik zal het niet aanraden omtrent counter en nasleep.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
als een eens in de 5 weken cocaine doet en dan niet 5gr op een avond natuurlijk, maar gewoon...en neemt daar 1 of 2 mg etizolam bij in vlak voor je begint?
kan dat zoveel kwaad dan? behalve dat het een slippery slope is?

Lemmy

Badass junkie
Ik zeg heel eerlijk, paranoia en cocaïne hoor je niet zo vaak op dit stadium. Maar als het dit stadium heeft bereikt, raad ik net als alle anderen het direct af. De gevallen die algemeen bekend zijn omtrent cocaïne en paranoïde zijn, is dat het namelijk niet een eenmalige situatie is geweest.

Een vriendin van me werd al paranoïde na een paar lijntjes, bij mij was het na veel meer.

En we combineerden het dan nooit met iets anders.

Blyatman

Badass junkie
Een vriendin van me werd al paranoïde na een paar lijntjes, bij mij was het na veel meer.

En we combineerden het dan nooit met iets anders.
Dan heb je ontzettend aanleg hiervoor omdat cocaïne het centrum in de hersenen dat je schrikreacties regelt overprikkelt omtrent neurotransmitters. Ik zou daar maar mee voorzichtig zijn.

en waarom voorzichtigheid geboden moet worden is dat hier 2 dingen geactiveerd kunnen worden: 1. Psychoses en de 2. Depressie. (Langdurig/overmatig gebruik)

Lemmy

Badass junkie
Dan heb je ontzettend aanleg hiervoor omdat cocaïne het centrum in de hersenen dat je schrikreacties regelt overprikkelt omtrent neurotransmitters. Ik zou daar maar mee voorzichtig zijn.

en waarom voorzichtigheid geboden moet worden is dat hier 2 dingen geactiveerd kunnen worden: 1. Psychoses en de 2. Depressie. (Langdurig/overmatig gebruik)

Daar was ik me van bewust ja. :smirk:

Brakka Mang

Badass junkie
Als je naar een paar lijnen al paranoia wordt...wat kan als je al van nature problemen hebt daarmaa dan wordt dat alleen maar versterkt. en vergroot. Maar een upper en een downer combineren is wat alleen gebruikers kunnen die ervaren zijn of goed tegen drugs kunnen.

Brakka Mang

Badass junkie

Cocaïne kan tot verslaving leiden omdat het een groot effect heeft op dopamine en het beloningssysteem van de hersenen. Cocaïne blokkeert de heropname van serotonine, noradrenaline en dopamine in neuron uit de synaptische spleet in de hersenen. Hierdoor ontstaat een grotere concentratie van deze drie neurotransmitters. Dopamine creëert een gevoel van genot en geluk. Noradrenaline zorgt voor alertheid. Serotonine versterkt de zintuiglijke waarneming, het geheugen, een positieve stemming, de slaap en seksuele verlangens.[1] Al na een korte gebruiksperiode kan iemand verslaafd raken. Na herhaaldelijk gebruik neemt het aantal dopamine receptoren af. Dit leidt bij niet gebruik tot ontwenningsverschijnselen. is wat wikipedia zegt.

In de praktijk is het best simpel, en heeft de ander het wel en de ander niet. Je hersenen maken op basis van je ervaringen als mens verbindingen aan. Ik zelf heb complexe PTSS. Als mijn hartslag verhoogt wordt ik hyper-alter en 'ben ik ook continu' op zoek naar gevaar en heb k het gevoel dat ik door bagdad loop tijdens de oorlog.

Iemand die dingen heeft ervaren waardoor hij of zij van nature wantrouwend is geworden zal bij verhogen hartslag icm adrenaline en omgevingsfactoren dan bijvoorbeeld achterdochtig kunnen worden.

Lorki1

Dankjewel voor de info jongens. We zijn nu een paar maanden verder en de laatste 3 maal is er niets gebeurd. Wat we nu wel doen is er een limiet op zetten. Ik denk dat de trigger naar paranoia pas afgaat op een bepaalde hoeveelheid als ik het zo zie.

Packjam

Belezen gebruiker
Ga lekker na bed na de benzo

Packjam

Belezen gebruiker
Benzo's veel heel veel ervaring mee van Rohypnol t/m Clonazepam, clconazepam is een goede keuze na een para trip van coke

Demi

Newbie
Beste forumleden.

Pfoe.. ik kan mij goed voorstellen hoe je vriend zich voelde want ik heb er regelmatig ook last van.. Leuk is het echt niet.. Ik lig hier soms wel dagen, weken, maanden over te piekeren waar dit vandaan komt.

Bij mij beginnen de avondjes heel gezellig maar naar een paar uur begin ik helemaal in mezelf weg te kruipen. Ik merk dat ik de lange gesprekken van andere niet meer wil/kan volgen waardoor in meer in mezelf verdwijn. Ik krijg dan een paar zinnen mee en krijg dan sterk het gevoel dat het onderwerp over mij gaat. Ik krijg dan ook het gevoel dat iedereen over mij aan het fluisteren zijn en mij uitlachen zoals AlbertoCreed ook zegt. Wanneer ik dit opmerk ben ik heel stil en houdt ik het in de gaten of het wel echt over mij gaat. Op dat moment haal ik de gekste dingen in mijn hoofd. Een voorbeeld daarvan is dat ik denk dat ik onbewust scheetjes laat en dat iedereen mij dan een beetje belachelijk maakt. (en dit is dan 1 voorbeeld van de zovele dingen die ik in mijn hoofd haal) Wanneer ik dit dan vraag in de groep of vriend blijkt dit allemaal niet zo te zijn zoals ik denk, en lijkt het meer op waanideeën waar ik last van heb. Dit is dezelfde fase geweest als bij je vriend met de sleutel...

Dat is het paranoia gedeelte.. Ik meen echt dat ik dingen hoor en zie wat er niet zijn en dat is heel eng..
De laatste keer heb ik na een jaar niks gebruikt te hebben nog eens coke gebruikt op een avondje en toen had ik het weer...
Op zo'n moment kan diegene beter naar huis gaan want dit gevoel blijft en wordt steeds maar sterker.

Ik ben ook nog altijd opzoek naar het antwoord op mijn vraag.. Het lijkt erop dat ik niet meer kan genieten zoals ik van te voren deed maar om dan meteen te stoppen ben ik het niet mee eens. Goede vrienden en een fijne omgeving is heel belangrijk in zulke situaties maar om er helemaal van af te komen? ik heb werkelijk ook geen idee...

Ik ben wel blij om te lezen dat de laatste keren het goed ging bij je vriend.. dan is er toch nog hoop in mijn ogen : )

Rob90

Late reactie maar wil graag volgende toevoegen.

Paranoide gedachten of gevoelens kunnen heel veel oorzaken hebben.

Wanneer je coke gebruikt, komt je lichaam in een stressmodus. Dat gebeurt bijvoorbeeld ook wanneer je op straat een tijger tegen komt. Dat kost enorm veel energie en je lichaam raakt uitgeput. Gebruik je coke eens in de paar maanden, kan je lichaam hier wel weer van herstellen. Maar wanneer je combineert of wekelijks gebruikt, geef jij je lichaam gewoon niet genoeg tijd om te herstellen. Ook wanneer je het combineert met alcohol is dat een extra klap dat je lichaam krijgt. Je lichaam moet namelijk heel hard werken om alle alcohol te verwerken.

Wanneer je voor langere tijd wekelijks gebruikt, is het niet zo gek dat je vage klachten gaat krijgen. En paranoia gevoelens is een mooi voorbeeld van zo'n vage klacht. Het is wel ook een signaal van je lichaam. Ga je op deze wijze door, zullen de klachten waarschijnlijk erger worden. Of je gaat nog andere vervelende klachten krijgen.

Laten we even naar de toekomst kijken. Wil je geen vervelende klachten? Dan zit er niets anders op dan voorlopig even helemaal niets te gebruiken. Het liefst ook geen alcohol. Rust voldoende uit en neem gezonde voeding. Met voorlopig heb ik het toch wel over minstens een maand of drie, maar misschien is een half jaar wel beter. Wil je na die tijd weer gebruiken, combineer dan niet. Ook niet met alcohol.

Bovenaan