1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cocaïne

Discussie in 'Verslaving' gestart door Ximz, 14 jun 2019 om 04:40.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. Ximz

Ximz Newbie

Beste gasten

Ik ben nieuw hier en wil graag wat neerpennen.

Sindskort ben ik geïntroduceerd geweest in dit wereldje via een kennis.

Tot mijn grote verbazing ben ik sterk onder de indruk van hoe makkelijk verdovende middelen te verkrijgen zijn.

Ik ben niet wereldvreemd en heb dit nooit goedgekeurd door mijn kennissen. Ik ben intussen bijna 30 jaar en heb 'mij eens laten gaan'.

Ik ken een mindere periode in mijn dagelijks bestaan en heb mij laten beïnvloeden door mensen om het eens te wagen. Zoals er volgens mij veel tieners doen. Alleen ik ben bijna 30 en altijd sterk geweest tegen deze opportuniteiten.

Laat ons eerlijk zijn de eerste malen van zowel coke als ctx, mdma zijn geweldige ervaringen. Maar hierover gaat mijn post eigenlijk niet.

Met dit wil ik gewoon mensen zoals mij toen ik tiener was waarschuwen om het links te laten liggen.

Ik ben lang consequent gebleven zonder mensen te veroordelen wat ze doen. Alleen wil ik dit even kwijt.

Ik sta zeer succesvol in het dagelijks leven mits verkeerde vrienden en dankzij mijn sterk karakter. Mijn doel van deze post is enkel mensen te laten inzien dat alles wat drugs aangaat ver van de moeite is.

Drink liever eens een glaasje teveel dan u te laten beïnvloeden door iemand. Vertrouw me het is een straatje zonder einde. De eerste ervaring is super dit zal ik niet ontkennen. Maar daar stopt het dan ook.

Ik spiegel jullie allen aan mijn tijd tussen 18 en 25. Leef jullie leven ten volle en blijf er van af. Hoe groot de drang zich ook voordoet. Tegenwoordig heb je sneller 1g coke dan dat je een pizzabestelling doet via take away. Com. Zielig maar hetzij zo.

Ik begrijp ook dat ik met deze post van sommigen negatieve reacties kan krijgen. Maar diep vanbinnen beseffen deze mannen ook dat ze meer waard zijn en meer potentieel in hun hebben als ze dit kunnen links laten liggen.

Geniet gewoon van elk moment die jullie wordt aangeboden en doe dit in een nuchtere toestand. De herinneringen zullen nog zoveel meer de moeite waard zijn in de toekomst.

Ik heb mij 1 maal 'laten gaan' en had beter nog op mijn tanden gebeten zoals ik al 10 jaar aan het doen was.

Zorg voor uzelf en wees een sterk karakter. Ook al vind je van uzelf dat je recreatief gebruiker bent. Denk dan eens na over de mogelijkheid die bestaat dat je terwijl een kennis tegenkomt.

Is het dit waard om '1 maal' alles op het spel te zetten waar je misschien al 3 jaar naartoe werkt om in 1 avond alles kwijt te spelen door betrapt te worden door iemand waarvan je het niet wou?

Jammergenoeg is alles veel te toegankelijk gekomen en 'acceptabel' door onze maatschappij. Waardoor de nieuwsgierigheid en drang ook groeit.

Iedereen die denkt van zichzelf ik kan hiermee omgaan wil ik gerust begrijpen. Maar voor die mensen wil ik graag dat deze nadenken over de mensen die hier niet vanaf weten (lees ouders, opa, oma) of ze bereid zijn om door een overdosis te worden opgenomen en dan hun verhaal te doen aan hun naasten?

Moraal van het verhaal. Denk niet enkel aan jullie eigen plezier. Denk ook aan de mensen die jullie graag zien en niets van uw daden afweten tot het te laat is.

Dit moest even van mijn hart en ik hoop dat ik hiermee veel mensen hun sterk karakter blijf motiveren.

Grtz Max

2. AphexTwin

AphexTwin Bewuste gebruiker

Staat imo los v. druggebruik. Het beeld vd. druggebruiker als doelloze loser, zwakkeling vind ik behoorlijk stigmatiserend. Anderzijds zijn er ook talloze mensen die minder succesvol in het leven staan en geen drugs gebruiken. Btw, wat betekent ‘sterk’ en ‘succesvol’ eigenlijk? Is ook maar relatief, afhankelijk hoe jij die termen invult.

Enerzijds kan her gebruik v. coke en xtc al best confronterend zijn op zichzelf (Waarom gebruik ik dit? Ik heb toch alles mooi op de rit in m’n leven? Of toch net niet dan?), anderszijn kan je onmogelijk over het hele drugplaatje oordelen op basis v. xtc en coke. Vooral psychedelica kunnen je wondermooie ervaringen bezorgen.

En alcohol is geen drug dan? Toch wel 1 vd. meest verslavende en verwoestende middelen denk ik zo.

Doe ik. En ik wil de druggebruikers niet te eten geven die ook zichzelf goed verzorgen en het meeste uit hun leven willen halen.

Ik begrijp je punt en ik kan en wil niet oordelen over jouw persoonlijke situatie. Doch zijn er veel gebruikers die zeer bewust met hun gebruik bezig zijn, meer dan voldoende research doen, risico’s zoveel mogelijk proberen te beperken. Akkoord, de risico’s kan je nooit 100% uitsluiten, maar dat kan ook niet met legale drugs zoals alcohol, downers, etc. Bv. het risico op verslaving, om er maar 1 te noemen.

acht.zes en De Dunne vinden dit leuk.
  3. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Mooie reactie van je @AphexTwin

Alcohol maakt echt veel meer kapot dan je lief is! Legale veel gebruikte harddrug.
    @Ximz , Je weet dat alcohol jaarlijks wereldwijd meer (gezondheids) problemen en doden en sociale overlast geeft als alle drugs bij elkaar?

Laatst bewerkt: 14 jun 2019 om 07:32
    AphexTwin en acht.zes vinden dit leuk.
  4. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Weer een die denkt dat alcohol geen drug is zucht. Zo'n drugrant met dan het advies om dan maar gewoon een drankje te veel te drinken pff...

De aard, toon, woordgebruik en de tijd van de post (4 uur in de nacht) doen me vermoeden dat deze meneer zijn drugrant onder invloed van drugs (alcohol) heeft geschreven ook nog.

Maar goed, ik hoop dat je goed met je drug of choice om kan gaan en er niet mee in de problemen komt.

Portobello vindt dit leuk.
  5. Portobello

Portobello Experimenterende gebruiker

Drugs is helemaal niet geaccepteerd in de maatschappij, behalve alcohol en cannabis dan. De rest is vrij verboden; zie wetboek van strafrecht.

'Mits verkeerde vrienden' begrijp ik niet taalkundig.

Overigens is alcohol wel degelijk een van de meest desastreuze drugs die er bestaat. Ik drink ook graag, maar laten we niet doen alsof alcohol niet zorgt voor vele doden per jaar en gebroken gezinnen.

Daarnaast zijn er wel degelijk veel mensen die recreatief kunnen gebruiken. Er zullen altijd mensen zijn die ergens verslaafd aan raken. Ik zie alleen niet in hoe jij ineens de ervaringsdeskundige zou zijn om met zo'n wijze levensles op een drugsforum aan te komen. Je hebt eens iets geprobeerd en legt de verantwoordelijkheid bij anderen neer. Zwak als je het mij vraagt.

Nu ben ik zelf wél ervaringsdeskundige qua verslaving, maar mijn vergif kwam gewoon van een arts. Ik zou me eens verdiepen in farmaceutische drugs en de ellende die dát teweeg brengt. Die pillenslikker op een technofeest is echt het probleem niet, hoor. Je zou er versteld van staan hoeveel mensen met een goede baan op een feestje MDMA nemen of een snuif coke.

Je kunt alles verbieden, maar je neemt mensen hun eigen keuzes af. Niemand wordt daar beter van, je creëert een samenleving vol zwakkelingen en een nanny state.

De Dunne vindt dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - Cocaïne
  1. Edoardo
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    471
  2. Justme1990