1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cocaine/alcohol afkick

Discussie in 'Verslaving' gestart door SoftCruise, 16 jan 2018.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. SoftCruise

SoftCruise Experimenterende gebruiker

Beste mensen,

Ik gebruik al 7 jaar cocaine, niet elke dag maar zeker wel elke weekend. Laatst met 2de kerstdag had ik zoveel gebruikt dat ik mega depressief was de dag erna wat ik nog nooit zo erg had ervaren. Dit was voor mij de doorslag om er voor eens en altijd mee te kappen. Ik was helemaal ontregeld ik merkte dat het niet goed ging met mij. Nu ben ik dus 3 weken clean van alchol en drank op 3 biertjes na bij mijn broers verjaardag wat overigens heel goed aangaf ik ook echt eff helemaal niet meer moet drinken want zoals je weet triggert alchol de coke drang als geen ander. Hoe lang duurt het voordat jeje echt weer beter gaat voelen? Ik voel me wel al stukjes beter elke dag maar toch blijf ik in een depressieve vlaag zitten en vermoeidheid. Ik moet het natuurlijk tijd geven aangezien ik heel lang als een feestbeest geleefd heb maar wilde gewoon weten hoe lang je lichaam ongeveer nodig heeft om echt totaal te herstellen. Ik denk dak nooit er met 100 procent vanaf zal komen maar ik kan wel zoveel mogelijk me best doen. Ik wil gewoon ooit weer met vrienden op stap kunnen en dan na 5 biertjes kunnen zeggen jonges ik ga lekker naar huis het was een leuke avond ipv weer al me geld uit te geven aan coke en me eigen helemaal verrot maken een hele nacht ochtend lang. ik ben daar gewoon meer dan klaar mee en dan ook echt helemaal gewoon. wil het nooit meer gebruiken coke is echt vreselijk. Ik heb leuke tijden meegemaakt ermee maar wil er gewoon nu echt en punt achter zetten. Ik ben wel trots dak al 3 weken clean ben dat is namelijk het langste in 7 jaar tijd zonder coke. Wilde dit toch ff kwijt hier ! Hoe lang gaat het ongeveer duren voordat ik me echt weer 100 procent chill voel ?

Thanks alvast !

Chris

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

ik heb niet direct een antwoord op je vraag, maar ik kan je wellicht wel helpen.

probeer eens een Tyrosine-supplement die je dopamine weer goed kan aanvullen, grote kans dat je sneller herstelt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tyrosine

3. Raver

Raver Wijs gebruiker

Reken er maar niet op dat je dat nog kan. Je hebt 'n verslaafd brein, uiteindelijk ga je weer voor gaas. Klinkt hard, maar zo werkt het voor 95% voor mensen met 'n verslaving. Wellicht zit je bij die 5%, ik hoop het voor je. Probeer het vooral uit, maar ik raad het echt af.

Misschien gaat het 1 keer goed, of 50 keer. Maar uiteindelijk herval je terug in je oude gewoontes, als je een bewustzijnsveranderende substantie tot je neemt als verslaafde geef je je verslaving weer helemaal de vrije hand. Alcohol is nou eenmaal een gateway middel, je verslaafde brein heeft die link tussen alcohol en cocaine ongevraagd voor je gemaakt.
    En die link is er over 5 , 10 of 50 jaar nog steeds. Het gaat niet meer weg.

Ik zelf ben verslaafd aan GHB, en ik dacht voor 'n jaar lang wel alcohol te kunnen drinken nadat ik bijna een jaar geheel abstinent was. Een klein jaartje heb ik dat redelijk kunnen beheersen, maar na wat problemen in m'n prive leven weer naar de GHB gegrepen.
    Ik weet niet of ik naar de GHB had gegrepen als ik nog steeds abstinent was. Doordat ik was gaan drinken was de drempel naar GHB eigenlijk geheel weg. En dan was ik bijna 18 maanden clean van de GHB. Ik nam 1 dosis van 4ml , en ik ben niet meer gestopt. Meteen elke 2 uur een dosis. Ik ging door waar ik gebleven was, tot ik weer opgenomen moes worden.

Verslaving is eigenlijk een ziekte van je beloningssysteem. Die gaat met je aan de haal, en eigenlijk verlies je dat gewoon zodra je iets tot je neemt.

En wanneer je je weer de oude voelt? Geen idee, maar zolang je niets gebruikt voel je je na 3 tot 6 maanden wel weer prima genoeg.
    Je hebt 7 jaar cocaine gebruikt zeg je, je dopamine receptoren hebben écht wel even de tijd nodig om te herstellen. Of ze helemaal herstellen is zelfs de vraag.
    Die depressieve klachten die je beschrijft zijn heel typisch voor een cocaine verslaving/afkick. Daar dien je echt doorheen te moeten gaan wil je er ooit vanaf komen. De eerste maanden zonder middelen zijn saai, maar dat logisch. Je bent gewend om hele hoge pieken te ervaren in je leven. Alleen zijn die pieken kunstmatig.
    Het is echt opnieuw leren te genieten van normale burgerlijke dingen zonder middelen. Maar het is mogelijk! Succes.

Greets,
    'N verslaafde (:

Raver.

Laatst bewerkt: 22 jan 2018
  4. SoftCruise

SoftCruise Experimenterende gebruiker

BEDANKT voor dit verhaal !!, We zijn nu bijna een jaar verder sinds deze post. Ik ben vanaf januari tot mei clean geweest vorig jaar. dus geen blowen drinken of snuiven niks meer gedaan. Ik dronk alleenmaar alcohol vrij bier. Tot ik weer een biertje nam. Ik moest heel erg wennen aan het aangeschoten gevoel en ik heb zelfs een aantal keren gewoon kunnen drinken zonder snuiven. Tot die eerste lijntjes weer kwamen en ik weer in mijn oude patroon zat. Ik ga nu weer proberen te stoppen maar ik zou ook vaarwel moeten zeggen tegen alcohol. Ik blow nu alleen nog want ik merk dat ik daardoor geen drang krijgt naar andere dingen , alleen naar eten en slapen haha. Ik zweer je als coke/drank verslaving een persoon was dan had ik digene helemaal de touwtyfus geslagen. HEt verziekt me leven echt als geen ander, ik wil gewoon gelukkig zijn en me shit op orde hebben en genieten van dit kostbare leven. pfff ik hoop het echt ooit te kunnen bereiken want ik heb zoveel te bieden.. grtz chris

5. Koffieboon

Koffieboon Belezen gebruiker

Tja heel herkenbaar verhaal wat je allemaal schrijft, succes!

Laden...
Vergelijkbare Topics - Cocaine alcohol afkick
  1. jeffre3y
    Reacties:
    10
    Weergaven:
    1.419
  2. BlijeChick
    Reacties:
    35
    Weergaven:
    4.655