cocainetest positief door paracetamol met codeine?

RCF

Newbie
Hi,

Heb zondagochtend de urine van een vriend getest, omdat ik het idee heb dat hij liegt.... verdacht hem zaterdagavond van cokebruik en na een paar truuks (van zijn kant) is het me gelukt om hem te overtuigen in een potje te piesen.

De cocainetest van Bodytest sloeg direkt positief uit...
Nu zegt deze vriend dat dat komt omdat hij vrijdagmiddag paracetamol met codeine heeft geslikt (?).
Heb op internet gevonden dat codeine bij de opiaten hoort en als daarop getest wordt, dat een test vals positief kan zijn, maar toch niet een test die alleen op cocaine test.

In de bijsluiter staat dat de test positief test als de urine meer dan 300 ng/ml aan COC bevat.

Wie weet hoe het zit???

groetjes,
RCF

Flameon

Badass junkie
Als er op heroine wordt getest dan bestaat inderdaad een kans dat er een opiaat achtige stof in het bloed zit, omdat zowel codeine als heroine opiaten zijn. Bij coke is dit naar mijn weten dus niet het geval. Laten we eerlijk zijn, hij zal je niet vertellen dat hij coke heeft gebruikt en dit is een vaker gehoord smoesje bij ons (of brood met maanzaad etc etc).

Wij werken via de instelling samen met jellinek wat betreft urinetesten. Ik weet niet of ze het voor particulieren ook doen, maar zij kunnen je in iedergeval aangeven hoeveel procent codeine / coke iemand in zijn lichaam heeft zitten. De ervaring leert dat dit toch meer betrouwbaar is.

kiekert

Bewuste gebruiker
Waarom test jij in godsnaam, met een smoesje, de urine van 'een vriend'?

Of is dat een hele rare vraag? :rolleyes:

RCF

Newbie
Heb niet met een smoesje getest... maar met de waarheid...
Het is mijn vriend.... (om direkt te zijn)... ik heb hem zowat uit zijn schulden geholpen... hebben 1 kleine samen en ben nu weer zwanger...
Ik probeer een leven samen op te bouwen..... en vind dat je eerlijk moet zijn....

Als je gebruikt ok... maar zeg het eerlijk... dan weet de ander tenminste waar hij/zij aan toe is... daar komt ook nog eens bij dat ik mijn vorige partner verloren ben aan aplastische anemie.... een ziekte die veroorzaakt kan worden door het in aanraking komen met chemische stoffen.. (als je daarmee werkt) of drugsgebruik....
Tja dat lees je meestal niet bij de bijwerkingen, he??!!

Ik vertrouwde de boel gewoon niet.... al eerder niet, maar hij blijft ontkennen, vandaar dat ik die testen besteld had, om duidelijkheid te krijgen.....
Ik heb geen zin om te werken voor iets wat een ander misschien weg gooit..... en heb recht op duidelijkheid dan.... als je iets stiekem doet... maakt niet uit wat.. dan zit het niet goed...
misschien kunnen we dan werken aan t probleem....

Urine heeft ie trouwens min of meer vrijwillig af gestaan (zondagochtend), maar volgens mij heeft ie eerst twee keer water proberen te geven (zaterdagnacht)... was wel heel erg licht en voelde koud aan..... kan volgens mij niet... dat je koud plast...

groetjes,
RCF

RCF

Newbie
Nou hij heeft het toegegeven hoor.... maar was volgens zijn zeggen... maar eenmalig en alleen zaterdag.....
Geloof ik dus ook geen reet van.... als we nu weg waren ofzo, kan ik me voorstellen dat hij misschien in de verleiding zou komen, maar gewoon thuis met voetbal kijken.... (???)....

snap niet dat je van iemand kan houden en deze zo kei hard kan voorliegen..... gaat er bij mij niet in..... denk dus dat het probleem erger is......
geen idee wat ik er nu mee aan moet.....

Als een kind en een kindje onderweg nog niet genoeg motivatie geeft.... dan doet niets dat, denk ik....

Deep Blue

Bewuste gebruiker
Codeïne en cocaïne zijn verschillende stoffen di van verschillende planten komen dus ik denk niet dat een coke-test positief gaat zijn door codeïne. Maar zit er geen bijsluiter of zoiets bij waarop staat waarop de test allemaal reageert?

Veel sterkte trouwens...

Flameon

Badass junkie
RCF zei:
Urine heeft ie trouwens min of meer vrijwillig af gestaan (zondagochtend), maar volgens mij heeft ie eerst twee keer water proberen te geven (zaterdagnacht)... was wel heel erg licht en voelde koud aan..... kan volgens mij niet... dat je koud plast...groetjes,
RCF

Klopt, koud plassen is niet mogelijk. Vers geplaste urine voelt nooit koud aan. Wellicht heeft hij een beetje urine in het potje gedaan, en de rest gemengd met water. Het voelt dan koud aan en ziet licht geel uit.

Mirrorball

Bewuste gebruiker
Wat heb jij een slappe zak als man.. Hoe kan je uberhaupt nog doorgaan met zulk drugsgebruik als je vader bent! Waar de fuck zit je verantwoordelijkheidsbesef dan???
Het lijkt mij in ieder geval duidelijk dat hij liegt, waarschijnlijk gebruikt hij veel vaker..
Eerst ontkennen.. dan zegt hij 'een klein beetje, eenmalig', nou ik geloof er geen zak van.
Als je hem er nog eens op betrapt echt uit huis kicken.. dit is niet goed voor jullie kindje

sterkte ermee

Flameon

Badass junkie
Ik ben werkzaam tegen in de verslavingszorg en het spreekt dus voor zich dat ik dagelijks met heel veel verslaafden in aanmerking kom. Geen persoon is gelijk, maar een kenmerk wat ik vrijwel bij iedereen mee maak is dat een (alcohol / drugs) verslaafde heel goed kan liegen t.a.v. zijn gebruik / misbruik. Hij zal inderdaad in een bepaald stadium nooit toegeven hoeveel hij gebruikt. Verslaving bestaat uit diverse stadia, de laatste stadia is men vaak wel eerlijk tegen hun naasten. Maargoed vaak is het dan te laat.

Als je man zegt dat hij nauwelijks tot nooit meer gebruikt. Is het dan geen mogelijkheid om hem bijvoorbeeld 1x per twee weken bloed te laten prikken / wekelijks uc te laten doen bij een CAD? Ik heb zo ook veel clienten, voor hen is dat een stok achter de deur want als ze gebruiken dan komt men er toch achter. Mochten julie daar interesse in hebben dan geef maar een gil, krijg je wel wat handgrepen hoe je er snel binnen geloodst kunt worden

RCF

Newbie
Hi,

Vind het ook moeilijk om te geloven dat t alleen deze keer is (geloof er eigenlijk geen zak van)..
Hij zei namelijk ook dat hij er moeite mee heeft om de verleiding te weerstaan...... waarop ik hem dus meteen weer vroeg... het is dus vaker gebeurd??
Maarja.. blijft ontkennen....

We hebben nu afgesproken dat ik hem regelmatig mag controleren (urine).... Hij had dit ook liever (misschien ook een motivatie om niet te gebruiken??)
En verder gaan we gelijk weg als er verleidingen op de loer liggen.... Klinkt misschien gek, maar geloof echt dat het hier nog erger is als in Volendam.... (en ook veel vaders..!!)
Denk dat als ze hier iedereen zouden laten opnemen, er geen nieuwbouw meer nodig zou zijn!!!
Echt absurd!!

Weet wel dat ik niet zo wil leven.... geef hem één kans....

groetjes...

bikerbabe

Newbie
hey meid, het is alsof ik mijn eigen topic lees...
na een angstig leven te hebben geleid met mijn partner (vader van mijn 2 kinderen)
ging ik er aan onder door en liep het uit op een geweldadige scheiding.
Het is zo moeilijk om voor altijd clean te raken en jij bent niet degene die dat voor elkaar krijgt.
Dat kan alleen hijzelf!!
Ik wens jou alle moed en kracht van de wereld om hier uit te komen, stel het welzijn van jou kinderen en jezelf voorop. Wanneer iemand toegeeft dat ie één keer gebruikt heeft dan is ie al verder heen dan jij denkt, geloof me.
heel veel sterkte
bikerbabe

Flameon

Badass junkie
RCF zei:
We hebben nu afgesproken dat ik hem regelmatig mag controleren (urine).... Hij had dit ook liever (misschien ook een motivatie om niet te gebruiken??)

Het klinkt misschien heel naar wat ik nu ga zeggen. Maar blijf erbij als hij in het potje plast. Zie dat hij pure plas in het potje doet en het niet mengt met water of iets dergelijks.
Daarbij zou ik toch kiezen voor een echte urine controle bij een instantie, dat onderzocht wordt door een lab ivm betrouwbaarheid.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ik zou alleen maar geloven dat het de waarheid is, als ik hem heb zien piesen in hetzelfde potje dat ikzelf heb ingeleverd bij een innamepunt van het CAD of jellinek ... en als zij dus zeggen dat het negatief is ... ik moet hem echt zelf hebben zien piesen ....

ik heb zelf zoveel keer zoveel mensen in de maling kunnen nemen, alleen maar omdat ik kon faken dat ik pieste, dat ik nooit iemand zou geloven die ik niet zelf had zien piesen ..... en mensen zijn inventief hoor, dus echt trap er niet in

:wave:

dat paracodeine verhaal is bullshit natuurlijk ... je gebruikt coke of niet ... zelfs heroine geeft een andere uitslag als methadon of andere opiaten en is dus te onderscheiden in een urine test .. en cocaine heeft wat dat betreft echt niets te maken met opiaten .. tis echt heel wat anders .. je wordt gewoon voorgelogen ...

:wave:

Bovenaan