Coffeshops sluiten? Dacht het niet

:stoned: Hallo mensen wij gaan een adviesrapport schrijven voor de gemeentes in Nwedernad, om zo aan te tonen waarom en met welk beleid de coffeeshops WEL kunnen blijven bestaan! Het klinkt misschien wel saai, maar alleen met jullie meningen kunnen we dit bereiken!! Dus vul deze vraagjes aub in!

Als eerste, vul deze gegevens ook in:
Man/Vrouw
Gebruiker/Niet Gebruiker/Ooit gebruikt
Leeftijd
en natuurlijk je mening op de ondersteunde vragen:

1. Wat vind je ervan dat de coffeeshops gaan sluiten en waarom vind je dit?

2. Wat vind je van het huidige beleid in de coffeeshops? (Leeftijdscontrole, toegestane gebruikers hoeveelheid en dergelijke)

3. Wat zijn volgens jouw de oorzaken voor het sluiten van de coffeeeshops?

4. Welke ideeen, tips en meningen hebben jullie over hoe en met welke maatregels de coffeeshops wel kunnen blijven bestaan!

Super bedankt voor het invullen en laten we hopen dat onze oude vertrouwde coffeeshops blijven bestaan!!! :wave:

TrippyShit

Badass junkie
Man/Vrouw Man
Gebruiker/Niet Gebruiker/Ooit gebruikt Net gestopte gebruiker.
Leeftijd 17

Dom, heel erg dom. Er komt meer overlast en de handel komt weer op straat. Niet alleen ouderen maar ook jongeren zien hier geld in. Zo krijg je veel dealers en veel kwekers. Er is meer criminaliteit omdat er gewoon geld in te verdienen is.

2. Wat vind je van het huidige beleid in de coffeeshops? (Leeftijdscontrole, toegestane gebruikers hoeveelheid en dergelijke)
Goed, maar als je ergens 5 gram haalt kan je bij een andere weer 5 gram halen natuurlijk. Verder zijn er ook genoeg shops die je zo voor 100euro mee geven. Leeftijdscontrole zit meestal wel goed bij de shops waar ik kom. Als je geen baard hebt vragen ze je altijd om ID.

Zie 1

4. Welke ideeen, tips en meningen hebben jullie over hoe en met welke maatregels de coffeeshops wel kunnen blijven bestaan!
Vergunningen verstrekken aan kwekers. Controleren of het bij de coffeeshop terecht komt. Zo niet, grote geld boete en vergunning kwijt. Er blijft zo een kleiner deel illegale kwekers over die je makkelijker kan opsporen en straffen. EN eventueel alleen aan Nederlanders verkopen. Zo zal de overlast met drugs toerisme wel minderen. Veel belgen enzo kunnen wiet van de straat ook gewoon in hun eigen land wel kopen..

underworld

Wijs gebruiker
Xtc Bob zei:
TrippyShit zei:
Leeftijdscontrole zit meestal wel goed bij de shops waar ik kom.

als je 17 bent is volgens mij de leeftijdscontrole in de shops waar jij gaat niet goed
:confused:
mischien krijgt hij niet mee maar halen vrienden van 18+ het? zo deed ik het vroeger ook altijd..

vragenlijst
Man
Gebruiker
Leeftijd: 18

dom, het gedoogdbeleid werkt prima dat is ook wel te zien aan de cijfers van nederland en buitenland qua wietgebruik, blijkt dat de buitenlanders meer blowen dan nederlanders omdat het illegaal is en dus leuker is mede vanwege de kick dat je iets illegaals doet, in nederland is het aardig ingeburgerd en weet men er ook meer van af.

leeftijd vind ik prima, op je 18de kun je prima zelf beslissen.
de toegestane gebruikershoeveelheid vind ik prima, je hoeft ook niet echt met meer dan 5 gram over straat te lopen. maar als je meer wilt kun je wel gewoon naar een andere shop hoppen en daar meer halen.
alleen dat de coffeeshops maar 500 gram in huis mogen hebben vind ik onzin, de coffeeshops hebben tegenwoordig zon grote omzet dat ze 6 keer op een dag heen en weer rijden om meer te halen.

drugstouristen die naar nederland komen om wiet in te slaan, waardoor er overlast veroorzaakt wordt aan de grens, en de cristenen die die reden gebruiken om hun anti-drugs overtuigingen tot kracht te brengen.

kweken helemaal gedogen, aan de grens een pasjes systeem nemen bijvoorbeeld en strenger controleren op buitenlanders

Napster

Belezen gebruiker
Man/Vrouw Man
Gebruiker/Niet Gebruiker/Ooit gebruikt Gebruiker.
Leeftijd 18

Niet verstandig, de wiet zal weer in het illegale circuit vallen waardoor er geen kwaliteitscontrole meer is. Er zal ook geen onderscheid meer zijn tussen de "hardere drugs". Nederlanders die eigenlijk voor een onschuldig jointje naar de dealer moeten komen zo ook eerder in aanraking met bvb cocaine,xtc e.d.
Goed er wordt altijd naar legitimatie gevraagd omdat ze hun vergunning absoluut niet willen verliezen. Natuurlijk zijn er altijd wel een paar shops die het niet altijd vragen maar hier moet dan strenger op gecontroleerd gaan worden en als ze zich niet aan de regels houden vergunning kwijt of hoge boetes.
Doordat balkenende zich in wil likken in Brussel. Want ze komen wel altijd met zulke rare argumenten waarom ze de shops willen sluiten. Elke Nederlander die zich een beetje zou verdiepen in het beleid weet langzamerhand toch wel dat je het beter niet kan verbieden
(deze leen ik van jou trippy weining aan toe te voegen.)
Vergunningen verstrekken aan kwekers. Controleren of het bij de coffeeshop terecht komt. Zo niet, grote geld boete en vergunning kwijt. Er blijft zo een kleiner deel illegale kwekers over die je makkelijker kan opsporen en straffen. EN eventueel alleen aan Nederlanders verkopen. Zo zal de overlast met drugs toerisme wel minderen. Veel belgen enzo kunnen wiet van de straat ook gewoon in hun eigen land wel kopen.

Rendeo

Belezen gebruiker
Napster zei:
eventueel alleen aan Nederlanders verkopen. Zo zal de overlast met drugs toerisme wel minderen. Veel belgen enzo kunnen wiet van de straat ook gewoon in hun eigen land wel kopen.

dat van het drugstoerisme zal zeker minderen maar stel je voor dat je een belg bent en je ziet soms de wiet hier... je zou het geen wiet durven noemen, wie de nederlandse wiet gewoon is geraakt niet stoned van sommige wiet hier, het enige wat je hier in belgie kan doen is bellen en afwachten met kans op slechte wiet die bijna niet te roken is, of je moet al goeie connecties hebben.. ze zouden eens het thc gehalte moeten vergelijken met sommige wiet van in belgie :wink:

van de overlast, ik denk niet dat belgen die naar een shop gaan buiten de shop staan, eerder binnen zitten en daarna weer weg. in terneuzen, goes en middelburg rijden er al een stuk minder buitenlanders dus van overlast kunnen ze daar niet spreken :P

ik zeg dit niet om in discussie te gaan, maar omdat er vele rokers van NL hun eens in onze plaats zou moeten stellen.

raizeredge

Wijs gebruiker
Man/Vrouw: man
Gebruiker/Niet Gebruiker/Ooit gebruikt: gebruiker
Leeftijd: 19

slechte zaak zo verlies je controlle en de handel er in zal stijgen en de prijzen belachelijnk
goed

mensen die zich net an de regels houden

scherpere controle

psych-out

Bewuste gebruiker
ik ben een man van 25 jaar uit Amsterdam en gebruiker

euh SLECHT
2. Wat vind je van het huidige beleid in de coffeeshops? (Leeftijdscontrole, toegestane
gebruikers hoeveelheid en dergelijke)

de leeftijdscontrole vind ik wel goed. het kan toch niet zijn dat een manneke van 13 effe een gram wiet kan kopen.
van de toegestanen hoeveelheid vind ik eigelijk een beetje bullshit er zijn genoeg coffeeshops waar je nog een 2 de 5gr kunt gaan hale

teveel overlast en gezaag van de buurlanden

alleen verkopen aan mensen met een nederlandse nationaliteit....

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Man/Vrouw: Man
Gebruiker/Niet Gebruiker/Ooit gebruikt: Gebruiker
Leeftijd: 17

Dom, overal op de wereld wordt geblowd, het mooie van Nederland is, is dat waar de hippies en de provo's voor gevochten hebben tot een fatsoenlijk resultaat heeft geleid. In Nederland wordt minder geblowd dan in bijna elk ander land. Alleen Zweden en Finland volgens mij. Dit komt doordat het legaal is en dus minder spannend, als ik mensen uit mijn klas hoor over hoe het in Duitsland is, ze blowen daar omdat het verboden is, dus spannend. Ook is de kwaliteit slecht en je weet nooit precies wat er allemaal bij zit. Kwekers willen natuurlijk ook een goede oogst.

Als de overheid al dacht dat er veel criminaliteit zat in de drugs en dan met betrekking tot wiet, ik kan je verzekeren, die wordt nog vele malen groter.

Ik vind 18 een prima leeftijd. Zelf eerder mee begonnen, maar als men dit verlaagt wordt het op een nog vroegere leeftijd gebruikt. Ik denk dat iedereen op zijn 18 toch wel een beetje logisch na kan denken. Toegestane hoeveelheid vind ik ook wel oké. Alleen ik kan begrijpen dat niet iedereen zin heeft om om de 1 à 2 dagen naar de coffeeshop te reizen. Ook voor festivals moet je aardig wat op en neer. Maar dat terzijde.

Het ontbreken van coffeeshops in het buitenland en dan met name Belgie. Zoals al al ter sprake is gekomen wordt overal op de wereld geblowd (dit zegt ook wel iets). Zij komen hierheen om goede wiet/hash te halen en om lekker in de coffeeshop een krantje te lezen, spelletje te spelen met een jointje erbij. Even relaxen. Dat dit persé in hun buurland moet is balen voor hun en misschien zelfs gevaarlijk op de terugweg.

Als het toch echt allemaal gaat om de drugstouristen zitten wij niet met een probleem maar hun. Hun zijn afhankelijk van het illegale drugscircuit zodra hier niks meer te roken valt. Dus houd die coffeeshops open en laat hùn een fatsoenlijke drugsbeleid op touw zetten. Misschien met wat kennis van onze Nederlandse manier.

Verbieden is géén oplossing!

Smaps

Experimenterende gebruiker
Man/Vrouw Man
Gebruiker/Niet Gebruiker/Ooit gebruikt Gebruiker
Leeftijd 16

Dom. Ten eerste loopt Nederland dan heel erg veel geld mis, want alle Amerikanen etc. die naar Nederland komen voor de coffeeshops zullen wegblijven. En mijn domme vriend zei: Ja maar er zit geen belasting op wiet, dat klopt, maar die mensen moeten wel ergens verblijven, eten kopen etc!
Ten tweede, niet erg fijn voor de mensen die naar de shop gaan, want zei moeten nu weer via dealers kopen wat ik persoonlijk echt wel onaangenaam vind.

Goed, ik zie er oud uit voor mijn leeftijd, maar ik kom nog steeds de shops waar ik heen ga niet in. Dus ik moet waarschijnlijk nog wel 1 of 2 jaartjes wachten.

3. Wat zijn volgens jouw de oorzaken voor het sluiten van de coffeeshops?
Ik had iets gelezen over het familie vriendelijker maken van Amsterdam (vooral het RLD gedeelte)

Bepaalde kwekers vergunningen geven, zodat de illigale kwekerij tegen word gegaan. Dan moet er wel goed gecontroleerd worden. Maar het zou sowieso handig zijn als de politie wat meer mee betrekt. Als de politie bijvoorbeeld eens de deurwacht zou zijn van een coffeeshop, zou dat niet mooi zijn?

Bovenaan