Coke en hartproblemen

jakkez

Newbie
Dag beste mensen,

Ik ben ongeveer een maand geleden met coke begonnen en vind het best wel een toffe drugs.
Maar ook heb ik wat problemen met coke, en eigelijk enkel bij coke niet bij andere drugs..

Verleden:

Ik rookte paar jaren flink wat wiet, nooit echt problemen mee gehad, daar had ik ook soms hartkloppingen tijdens het gebruik maar dat is normaal dus maakte me daar niet teveel zorgen over.

Xtc, mdma: wanneer ik mdma neem heb ik ook geen last van mijn hart, beetje versneld hart natuurlijk maar niks om je zorgen over te maken. Ook de dagen na gebruik geen problemen.

speed: opnieuw gaat alles ok wanneer ik speed gebruik, ik wordt er eigelijk rustig en zelfzeker van wanneer ik het doe, niet opgefokt ofzo.

maar nu het probleem is met coke dat ik de dagen na gebruik (2-4 dagen max) last heb aan men hart. lichte steken en zo'n drukkend gevoel ook wel. Ik gebruik ook helemaal niet zoveel, misschien 2-4 latten op een avond. Het rare is misschien dat tijdens het gebruik ik geen last heb enkel erna. misschien omdat mijn hart moet bekomen ofzo? hetgene dat ik ook raar vind is dat het enkel bij coke is, andere drugs die ook je hart stimuleren zoals speed en xtc daar heb ik de dagen erna helemaal geen problemen..

Ik heb gehoord dat het kan komen door een hoog caffeïne gehalte in de sos, of klopt dit niet?

nog iets, ik heb 1.5jaar bloeddrukverlagende medicatie gepakt. ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Coke op zichzelf is gewoon slecht voor je hart. Volgens mij (weet ik niet zeker) ook slechter voor je hart dan mdma. Ik weet niet wat de invloed van die medicijnen of eventueel cafeïne is, het meest aannemelijke lijkt me dat de klachten door de invloed van coke op zich komen. Maar ik kan het mis hebben, het beste kun je het aan je dokter vragen.

Een hoge bloeddruk i.c.m. coke is natuurlijk extra slecht. Leeftijd speelt ook een rol.

Ik zou toch oppassen, volgens mij heb je doorgaans per leven maar 1 hart te verslijten.

_shikantaza

Badass junkie
Doe voorzichtig... ALs je je zorgen maakt kun je het best je huisarts opzoeken of als dat geen optie is het spreekuur van een testservice (http://www.drugs-test.nl/). Er zijn op dit forum overigens ook professionals aanwezig. Zie het "vraag van de week forum".

Ntronaut

Experimenterende gebruiker
Beste Jakkez,
Hoewel ik zelf nog nooit coke heb gebruikt, weet ik wel dat het spul een zware belasting op je hart veroorzaakt. Dat is ook de reden dat ik er niet aan begin, want ik weet van mezelf dat ik een minder sterk hart heb. Ik lees me altijd eerst een beetje in via het internet, voordat ik stofjes ga nemen, en deze waarschuwing over coke ben ik erg vaak tegengekomen.

Het klopt dat MDMA en Speed wat milder zijn voor je hart en je bloeddruk. Hoewel ook MDMA in elk geval je bloeddruk nog twee dagen lang verhoogt. Dat weet ik omdat ik zelf thuis een bloeddrukmeter heb.
Maar met coke moet je beslist uitkijken als je hartproblemen hebt! En ook als je last heb van hoge bloeddruk.

Hoe lang geleden ben jij gestopt met je bloeddrukverlagende medicatie?

jakkez

Newbie
Het is zeker al meer dan een jaar geleden sinds ik die bloeddrukverlagende medicatie pakte, soms werd ik er echt te moe van dat ik ermee ben gestopt (had het niet echt nodig voor mijn bloeddruk maar was in combinatie met ander middel, lang verhaal ;p)

ik heb ook geen hartprobleem (dat ik weet) en heb is nagevraagd of er in de familie soms hartproblemen zijn maar dat is ook niet het geval.

Waarschijnlijk maak ik mij gewoon druk om niks en ik ga het morgen nog is doen maar dan zonder alcohol omdat die combinatie extra belastend is voor je hart

Bovenaan